BMW 525 TDS - Vyřešeno jedno, problém jinde :-(
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No nástavby - ta je tam jenom jedna a to je záměna mechanického vršku hlavy s přepákováním regulace dávky paliva za regulaci elektronickou. Pak teda ještě el. čerpadlo nemá zátežový regulátor, který samozřejmě potřebný neni, jelikož korekci vstřikované dávky paliva obstarává taktéž ona el. hlava čerpadla
A o tu přeci jde..Tam, kde si sám nemůžeš ověřit, nebo přidat naftu, přidat plyn jsi odkázán na el. nadstavbu. Stačí, když k mech čerpadlu vřadí immo, a jsi nahraný, výhoda mechaniky je pryč, kolik lidí bylo odstaveno od vozu jen kvůli tomu, že immo je poslalo do háje. A když se auto kraví, máš omezené možnosti jak určit diagnozu. Aspoň já, a je dokázáno, že na 10 -15 staré el. jednotce , zoxidované, se můžou dít věci, které zamotají hlavu.. 

nepropadat panice...
Tak mám s tím zajet k jinému servisu, nebo přímo k nějakému specialistovi na diesely ?
Je tady jeden o kterém vím, akorád to bude zase vše od znovu, bude muset překontrolovat nastavení rozvodů, čerpadla, předvstřiku a bůh ví čeho ještě, ale pokud je to jedinná možnost, dám na vaši radu a zajedu tam ...
Možná i prověří tu zmiňovanou hlavu čerpadla.
Je tady jeden o kterém vím, akorád to bude zase vše od znovu, bude muset překontrolovat nastavení rozvodů, čerpadla, předvstřiku a bůh ví čeho ještě, ale pokud je to jedinná možnost, dám na vaši radu a zajedu tam ...
Možná i prověří tu zmiňovanou hlavu čerpadla.
Jasně, tvůj názor nevyvracímjericho-3 píše:A o tu přeci jde..Tam, kde si sám nemůžeš ověřit, nebo přidat naftu, přidat plyn jsi odkázán na el. nadstavbu. Stačí, když k mech čerpadlu vřadí immo, a jsi nahraný, výhoda mechaniky je pryč, kolik lidí bylo odstaveno od vozu jen kvůli tomu, že immo je poslalo do háje. A když se auto kraví, máš omezené možnosti jak určit diagnozu. Aspoň já, a je dokázáno, že na 10 -15 staré el. jednotce , zoxidované, se můžou dít věci, které zamotají hlavu..

Míšánek píše:Jasně, tvůj názor nevyvracímjericho-3 píše:A o tu přeci jde..Tam, kde si sám nemůžeš ověřit, nebo přidat naftu, přidat plyn jsi odkázán na el. nadstavbu. Stačí, když k mech čerpadlu vřadí immo, a jsi nahraný, výhoda mechaniky je pryč, kolik lidí bylo odstaveno od vozu jen kvůli tomu, že immo je poslalo do háje. A když se auto kraví, máš omezené možnosti jak určit diagnozu. Aspoň já, a je dokázáno, že na 10 -15 staré el. jednotce , zoxidované, se můžou dít věci, které zamotají hlavu..Myslím že se teda určitě shodnem na tom, že v těchto případech má ryzí mechanika uričtě navrch. Jedinou výhodu el. čerpadla vidím v tom, že toto čerpadlo dokáže při brždění motorem ušetřit nějakou naftu (což jsou nepochybně zanedbatelné čísla, to je jasné) a u Bavoráků díky tomuto čerpadlu funguje ekonoměr. Jinak v tom jin jiného nevidím. I když někdo říká, že díky tomuto čerpadlu je chod motoru o něco kultivovanější a neběží tak tvrdě, ale to je podle mého dané spíš i konstrukcí motoru samotného.
Aby ti fungoval na bmw s mechanikou ekonoměr tak tam musíš nechat potenciometr plynovýho pedálu, el. čerpadlo k tomu není třeba.Spíš je nevýhoda toho že přijdeš o tempomat. Na spotřebě to ani nepoznáš, protože při brždění to tam vstřikuje stejnou dávku jako při volnoběhu, ať el. nebo mech. Na mechanice ušetříš palivo tím že si uděláš volnoběh třeba 550ot/min, to je asi minimum co se dá pak už chod není kultivovanej. S elektrikou takovej volnoběh neuděláš, a ještě ti tam při studeným motoru zbytečně pere naftu navíc
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Storm píše:Tak mám s tím zajet k jinému servisu, nebo přímo k nějakému specialistovi na diesely ?
Je tady jeden o kterém vím, akorád to bude zase vše od znovu, bude muset překontrolovat nastavení rozvodů, čerpadla, předvstřiku a bůh ví čeho ještě, ale pokud je to jedinná možnost, dám na vaši radu a zajedu tam ...
Možná i prověří tu zmiňovanou hlavu čerpadla.
Na specialistu na diesely se vyprdni. Najdi si někoho kdo rozumí hlavně tomuhle motoru, TDSo je takovej zvláštní motor

PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Vážně stačí signál z potenciometru? Zní to logicky ale nemyslel jsem si, že to bude tak jednoduchéoldaf píše:
Aby ti fungoval na bmw s mechanikou ekonoměr tak tam musíš nechat potenciometr plynovýho pedálu, el. čerpadlo k tomu není třeba.Spíš je nevýhoda toho že přijdeš o tempomat. Na spotřebě to ani nepoznáš, protože při brždění to tam vstřikuje stejnou dávku jako při volnoběhu, ať el. nebo mech. Na mechanice ušetříš palivo tím že si uděláš volnoběh třeba 550ot/min, to je asi minimum co se dá pak už chod není kultivovanej. S elektrikou takovej volnoběh neuděláš, a ještě ti tam při studeným motoru zbytečně pere naftu navíc

Jinak měl jsem za to (a tak nějak stále mám) že el. čerpadlo zavírá naftu při brzdění pomocí motoru, už jenom podle chování ekonoměru, které popisuju nahoře. Jak jsi přišel na to, že naftu nezavírá?
Myslím že pokud by to naftu při brždění motorem zavíralo tak by trysky rachtaly. Slyšel jsi někdy nastartovanej komůrkáč když mu odejde tryska tak že nic nevstřikuje? To to začne rachtat, tak kdyby to vyplo při brždění palivo tak by to muselo rachtat taky. Potenciometr stačí, měl jsem to ještě na E30 a tam mi ekonoměr normálně jel. Na e34 jsem ho musel vyndat protože bych tam nenatáhl lanko. Teď budu dělat mechaniku do E39 a tam ho nechám aby mi ukazoval, ale stejně to bude ukazovat bludy. Ono i s elektrikou to ukazuje nesmysly.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
jak rachtají trysky? To jako že komprese zvedá jehly? To je nějaká blbost ne? Vždyt před vstřikovačem je v trubce palivo, které nemá kam jinam jít kvůli zpětným ventilům v rozdělovací hlavě čerpadla a nemyslím si, že komprese ve válcích by dokázala natolik stláčet to množství paliva v trubkách, aby zvedalo jehly. Nebo jsem tě pochopil špatně?
Jinak to, jestli ekonoměr ukazuje nebo neukazuje přesně je zbytečné dál rozebírat - pravdu se nikdy nikdo v podstatě nedozví, nicméně já mu věřím, když chchi jet na spotřebu tak se podle něj opravdu řídím a i to funguje. To je asi taky vš k ekonoměru

Jinak to, jestli ekonoměr ukazuje nebo neukazuje přesně je zbytečné dál rozebírat - pravdu se nikdy nikdo v podstatě nedozví, nicméně já mu věřím, když chchi jet na spotřebu tak se podle něj opravdu řídím a i to funguje. To je asi taky vš k ekonoměru

Pánové, díky vaší diskuzi mě napadla ještě jedna věc, vámi zmíněný ekonoměr, má nějaký vliv na moje problémové starty ? Protože on se nějakou dobu chová dost zmateně, ručička již nechodí plynule ale více méně skáče po dvou dílkách na stupnici, navíc loni fungoval relativně přesně, což se letos rozhodně říct nedá 

Oldaf má pravdu, chce to někoho, kdo dělá specielně tyhle auta a má s tím zkušenosti..A mám za to, že motor při deceleraci dostává minimální dávky paliva, protože čerpadlo je vlastně pořád mechanické a vypínat naftu stop ventilem by tryskám opravdu nedělalo radost. Něco jiného je to třeba u el. ovládaných trysek, kdy se vyřadí el. část, ale tryska je pořád pod tlakem takže je jí to fuk. A nějaký ekonoměr má stejný význam jako u Š120 přidaný eko na bázi podtlaku, kdy ukazoval do zeleného jen z kopce při zavřeném plynu..
A největší klad tohoto motoru je právě v kultivacii jeho chodu, prostě řadová 6 je nepřekonatelná . proto je trapné, když motor zakopává, pokuřuje ale hlavně, že má pořádný chip..

A největší klad tohoto motoru je právě v kultivacii jeho chodu, prostě řadová 6 je nepřekonatelná . proto je trapné, když motor zakopává, pokuřuje ale hlavně, že má pořádný chip..
nepropadat panice...
Samozřejmě zavírání nafty pomocí stopventilu jsem na mysli neměl - to by byla hovadina a ventil by se ucvakal. Nafta se podle mého zavírá pomocí regulačního kroužku na výtlačném pístku. Ona ta el.hlava při volnoběhu (nebo po zapnutí zapalování) podle mého neni pro nic za nic v úplně koncové poloze na "dorazu", ale právě se pootočí a nastaví konec vstřiku na onu volnoběžnou dávku, kdežto při situaci, ve které je vyoužívá motoru coby brzdy a neni požadavek na nějaký jeho výkon se právě podle mého el. hlava přestaví právě na svůj doraz a tím pádem nastaví regulační kroužek tak, aby neblo do trysek vstřikováno žádné množství paliva.jericho-3 píše:Oldaf má pravdu, chce to někoho, kdo dělá specielně tyhle auta a má s tím zkušenosti..A mám za to, že motor při deceleraci dostává minimální dávky paliva, protože čerpadlo je vlastně pořád mechanické a vypínat naftu stop ventilem by tryskám opravdu nedělalo radost. Něco jiného je to třeba u el. ovládaných trysek, kdy se vyřadí el. část, ale tryska je pořád pod tlakem takže je jí to fuk. A nějaký ekonoměr má stejný význam jako u Š120 přidaný eko na bázi podtlaku, kdy ukazoval do zeleného jen z kopce při zavřeném plynu..![]()
A největší klad tohoto motoru je právě v kultivacii jeho chodu, prostě řadová 6 je nepřekonatelná . proto je trapné, když motor zakopává, pokuřuje ale hlavně, že má pořádný chip..
Mimochodem kdyby se toto řešilo pomocí stop ventilu, tak si myslím že by pístek a rozdělovací hlava asi neměla dlouhou životnost

Míšánek píše:jak rachtají trysky? To jako že komprese zvedá jehly? To je nějaká blbost ne? Vždyt před vstřikovačem je v trubce palivo, které nemá kam jinam jít kvůli zpětným ventilům v rozdělovací hlavě čerpadla a nemyslím si, že komprese ve válcích by dokázala natolik stláčet to množství paliva v trubkách, aby zvedalo jehly. Nebo jsem tě pochopil špatně?
Jinak to, jestli ekonoměr ukazuje nebo neukazuje přesně je zbytečné dál rozebírat - pravdu se nikdy nikdo v podstatě nedozví, nicméně já mu věřím, když chchi jet na spotřebu tak se podle něj opravdu řídím a i to funguje. To je asi taky vš k ekonoměru
Nic jehly nezvedá. Dej si na motor jednu trysku která ti nebude vstřikovat žádný palivo do válce a uslyšíš kravál.Tys nikdy neslyšel mlátit motor při nefunkční trysce? Věř že při brždění motorem do válce palivo jde

PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Jasně, vydává to takovej kovovej zvuk. Ono to je třeba i slyšet když třeba měníš trysky a je to zavzdušněný, pak chvilku trvá než se to při startu natlakuje, tak to taky vydává ten rachtavej zvuk. Prostě úplně bez paliva to asi nepůjde, jedině u benzíňáka.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,