Stránka 3 z 3
Napsal: 14 dub 2013, 20:27
od vonRichthofen
Napsal: 14 dub 2013, 21:31
od Lesterjs
vonRichthofen píše:proč si myslíš, že motorex je nej? možná ve světě jedné stopy spolu s motulem, ale v motorech osobních vozů? proč?

takých článkou som už vela prečítal, co a ako sa miešajú základové oleje, určite prínos a dobré čítanie...proti tomu nič nemám-v podstate je jedno čo tam naleješ...len nech to spĺna špecifikáciu...to je moj názor. A dobrá otázka prečo práve motorex.... tiež sa spýtam prečo práve Mobil1? každý to tu píše,že M1... dokonca už som cítal aj článok kde vyšiel najlepšie total.... co vím tak sa iné oleje ako Motorex moc ve švícarsku neprodávají....samosebou že su k dostání všechny značky,ale povečšine sa leje v ktoromkolvek značkovom servise iba motorex.... je to jak se švícarskou cokoládou, nožíky a hodinami..... raz som si tu bol na výmene oleja....povedal som,že chcem castrol, odpoved bola, že nasledujucich 15tis km mam zaruku na skody ktore možu byt sposobene olejom, iba v prípade,že to bude motorex, castrol,že mi možu objednat a príde poobede kuriérom ale bude to bez záruky.... viac už nemám co povedať- bud veríš v boha....a ten je tu zastúpený pod pojmom motorex ....alebo neveríš. Kolega teraz menil v xsare picaso prevodový.... chcel origo aký tam ide od výroby.... mechanik došiel 75w80 GL-4 Motorex, štempel záruka 200tis/10rokov. totok keby bolo u nás..to by sa hned žilo lepšie. Anie v origo servise otvorit viečko motora a povedat olej vymenený a ani si neumazal ruky a 4litre oleja má pre seba na kšeft....
Napsal: 14 dub 2013, 23:02
od kaskader
Za ti peniaze nech si ho strčia viete kam. Vždy je lepšie lacný olej a skoršia výmena ako drahý a ždímať ho neviem ako dlho. Inak švajčiarsku kvalitu motorexu ako aj napr. lacnejšieho panolinu nespochybňujem
Napsal: 14 dub 2013, 23:07
od kaskader
A418T píše:hošani na ten mobil mi při rannich startech chrastí rozvodovej řetěz na Helix to nedělá tak nevim jestli kvuli tomu mám přejít zpět na helix 5w40 nebo tam davat ten Mobil i když to na něj při startu zachrastí

Si si istý, že problém je v oleji? Pri štarte sú viskózne približne rovnako
Napsal: 15 dub 2013, 03:34
od turboa3
Od 1995 co jsem dělal ve znackovem servisu w audi se líl mobil 1. A importér proti tomu nemnel žádné námitky,

Napsal: 18 dub 2013, 18:26
od vonRichthofen
to Lesterjs: tvoje odpověď typu jedna paní povídala, švýcarské hodinky, čokoláda, není pádná na to, abys mi tvrdil, že Motorex je to nej. žádná fakta jsi nenapsal....snad jen to, že hlavní je specifikace daného olej a s tím plně souhlasím.

Napsal: 19 dub 2013, 21:50
od Lesterjs
vonRichthofen píše:to Lesterjs: tvoje odpověď typu jedna paní povídala, švýcarské hodinky, čokoláda, není pádná na to, abys mi tvrdil, že Motorex je to nej. žádná fakta jsi nenapsal....snad jen to, že hlavní je specifikace daného olej a s tím plně souhlasím.

mas pravdu, ani ziadne fakta nemam... citam forum celkom dlho, ale ani ziadne faktá ktore by hrali pre M1.... iba to že v kazdom 5tom príspevku je napísane "M1 nalij-je to to nej co mužeš dát" ja vravím daj to čo splnuje specifikaciu a jazdi....ci to bude z lidlu alebo kaufu....osobne mam skusenost s castrol magnatec c3---tu nan seci nadavaju...a mne plnil službu perfektne.... potom shelom hocjakým určením-tiež super, valvolinom tiež parada, maditom/mogulom starline-om , motorexom...a za vsetko možem povedať že splnilo učel...nič neubližilo ani rimula ultra vo forde TDDI ... takže asi tolko

Napsal: 19 dub 2013, 23:30
od kaskader
M1 boli v minulosti všetky so základovým olejom PAO, ktorý je vyrábaný syntézou a tým pádom nie je nutné ho v takej miere ládovať modifikátormi viskozity. Tie po (krátkom) čase degradujú a reálne sa viskozitná trieda mení. Inými slovami, syntetický olej s obsahom PAO základového oleja vydrží dlhšie v požadovanej kvalite, pretože podstatne menej trpí extrémnymi teplotami. Ešte kvalitnejšie sú oleje s esterovou základovou zložkou, tieto však už treba hľadať u exotov ako napr. Motul alebo Millers oils a pochopiteľne v inej cenovej kategórii. U Mobil1 som písal "v minulosti", pretože napr Mobil1 ESP Formula 5W-30 je vyrábaný z obyčajného hydrokrakovaného základového oleja, aký používa snáď každý priemerný výrobca.
Treba ale podotknúť, že kvalita obyčajných HC základových olejov a výrobkov z nich je na tak vysokej úrovni, že 90% z nás spotrebiteľov sa ani nepriblíži k hranici, kde by sme dokázali využiť rozdiel. Mimochodom, veľmi kvalitné základové oleje vyrába Paramo. Osobne preferujem oleje priemerného výrobcu vo viskozitnej triede 5W-40, spĺňajúce požiadavky mojich áut. Momentálne Valvoline Synpower 5W-40 - seriózny produkt za akceptovateľnú cenu. Hlavné je včas meniť a venovať zvýšenú pozornosť výberu filtra.
Napsal: 25 dub 2013, 07:55
od HNLW453
A kde jako sháníš motorovej olej pro auta značky motorex?
našel jsem jen do motorek

Napsal: 25 dub 2013, 08:51
od nogis
Napsal: 26 kvě 2013, 11:45
od A418T
kaskader píše:A418T píše:hošani na ten mobil mi při rannich startech chrastí rozvodovej řetěz na Helix to nedělá tak nevim jestli kvuli tomu mám přejít zpět na helix 5w40 nebo tam davat ten Mobil i když to na něj při startu zachrastí

Si si istý, že problém je v oleji? Pri štarte sú viskózne približne rovnako
no řetěz je nový, napínák je nový a tlak oleje změřen a je v pořádku, navíc když jsem tam dal Shell tak to nedělalo, s M1 to dělá. Dám znovu Shell a uvidim.