Stránka 3 z 8
Napsal: 09 bře 2013, 11:20
od burton.b22
Přesně pokud chce někdo šetřit tak jedině diesel.
Napsal: 09 bře 2013, 11:32
od ThrashTheTrash
Marek77 píše:Placebo efekt - ten funguje na každého

.
Placebo-tak nějak souhlasím, ale řekněme že sem amatér a řeknu ti, dokaž to že to je placebo?
Děkuji, rád se vzdělávám

Napsal: 09 bře 2013, 11:35
od Marek77
Při provozu na líh je naprosto jednoznačně prokazatelný nárůst spotřeby paliva o 20%. Zveřejňují to na svých letácích i sami přestavbáři. Tak je potom jednoduché počítání. Líh je o cca 20% levnější než benzin a jeho spotřeba je o cca 20% vyšší. Úspora nulová (přesněji řečeno zanedbatelná, až nulová).
Typický placebo efekt: Natankuju za stejné množství paliva méně peněz u pumpy - to je ono, to mi pohladí dušičku. Ale že ho spotřebuju mnohem dříve, to už mě nezajímá.
Napsal: 09 bře 2013, 14:11
od turbo kamna power
Tankování čistého e85 bez úprav je hazard. Nemám nic proti tomu, když se do nádrže nalije E85 s N95 50:50, výsledné oktanové číslo je +-100, s tím už si většina moderních motorů poradí. Výhodné je to zvláště u motorů vyžadující oktanové č.98, třeba z koncernu VAG 1.4 16V 74kw, nebo některá FSI.
Co se týče spotřeby, ta je při nízké zátěži jen nepatrně vyšší než u benzínu, řekněme max. o 10%. Přůser nastává při vysoké zátěži, kdy spotřeba vyleze dost razantněm může být až o 30% větší než na N95.
Úspora je tedy né moc velká, vyplatí se to pouze u motorů, kde se to dovede dobře naladit. Výhodné je to taky pro lidi, kteří honí koně, ale výodné ve smyslu vyššího výkonu, nikoliv nižší spotřeby.
Jinak je to podobné jako když s nafťákem tankuješ bio diesel. U pumpy platíš méně, ale máš vyšší spotřebu -> úspora žádná. Ale nafťák má na bio diesel navíc menší výkon. U zážehovýho je to naopak, na e85 je výkon vyšší.
Napsal: 09 bře 2013, 14:35
od alfik
Na benal som jazdil dlhodobo za 11l,E85 ako som uz pisal 11,7
Ano ked sa tomu naklada ta spotreba je o dost vacsia ako na benal. Pri bezych uzivatelskych jazdach to clovek moc nepostrehne.
Kazdy nech si jazdi na co chce. Je to jeho auto. Kazdy si dokaze spocitat kolko ma cenu za kilometer na jedno palivo a na druhe. Ci uz je to benal verzus E85,alebo bio verzus nafta.

Napsal: 29 bře 2013, 20:37
od bavo
No tak jsem to pročetl a musím napsat jednu věc:
Jednotky pro E85 podle mě dostupných informací pouze prodlužují dobu vstřiku,o regulaci předstihu se musí postarat ŘJ v autě..napojuje se to na baterií a kablíky ke vstřikům,tak jak to může regulovat předstih? Ty lepší verze mají ještě možnost nastavení vlastní doby vstřiku,ale ta je pak taky pevná..je tam ještě čidlo teploty pro studenej start. Aspoñ takhle mi to objasnil jeden kamarád co to montuje.
Oktanové číslo je pouze odolnost proti samozápaluv(samovolným detonacím) ,nemá to nic společnýho se schopností hořet po zapálení,spíš s kompresním poměrem a možností lepší regulace předstihu jednotkou..a nemyslím si,že použitím lepšího benzínu se ničí ventily..
Napsal: 31 bře 2013, 13:49
od Marek77
Tak to toho víš opravdu málo.....
Napsal: 31 bře 2013, 16:09
od bavo
Marek77 píše:Tak to toho víš opravdu málo.....
Tak mě pouč,nechám se..
Nevím co se ti nezdá,takhle to je. Jasně,některé jednotky berou údaje ještě z lambdy,ale je to v podstatě jedno,hlavní a zásadní funkce je prodloužení doby vstřiku + teplotní čidlo. Možnost regulace předstihu si neumím představit,to bys musel změnit sw v jednotce motoru.K tý lambdě tady,ze stránek automedik.cz:
Jsme atakováni dotazy, zda-li naše jednotky jsou připojeny na Lambda sondu. Konkurenční jednotky mají vstup z Lambda sondy, což je zbytečná věc. Tyto jednotky dostanou stejnou informaci jako ty naše. Oni čerpají informaci přes lambda sondu a my z řídící jednotky auta přes vstřikovací impulsy.
Pokud by někdo dovedl ovlivňovat a upravovat data z Lambda sondy, které by poté posílal do řídící jednotky, bylo by to něco jiného a před tímto bychom museli uznat, že jeho jednotky jsou lepší. Vždy záleží na základním parametru podle kterého se prosím řiďte.
Pročti si internet,koukni na YouTube..

Napsal: 31 bře 2013, 16:30
od Marek77
Já reaguju na poslední větu, kterou jsi psal. Ostatní mě nezajímá - líh je kravina a do auta nepatří.
Pokud se použije palivo s jiným oktanovým číslem, než předepisuje výrobce vozidla, je třeba tomu upravit předstih. VŽDY!!! O tom nebudu diskutovat.
Pokud místo benzinu 95 natankuju benzin 98, nebo naopak 91, nestane se vůbec nic negativního, nikde se nic nezničí, to je samozřejmé. Ovšem je třeba vědět, proč. Je to z toho důvodu, že jednotka motoru má k dispozici určité pásmo regulace předstihu v závislosti na detonačním spalování. Pokud je vše správně, měla by nastavovat předstih těsně pod hranici klepání.
Jenže pokud do motoru naleju palivo (a je úplně jedno, zda je to propan, líh nebo toluen), které má oktanové číslo daleko daleko přes sto (někdy třeba i 130 a víc), pak už mi to jednotka neuřídí. Není na to totiž programovaná. Ona umí uřídit rozptyl oktanového čísla dejme tomu plus minus pět oproti předepsanému palivu, ale plus třicet neumí. A stane se to, že motor jede na malý předstih a palivo hoří dlouho po horní úvrati kompresního zdvihu, v expanzi. Tím se kromě sníženého výkonu a vysoké spotřeby přehřívají výfukové ventily. To jsem nevymyslel já, to je desítky let všeobecně známo.
Čili pokud montážníci alternativních pohonů (a opět je jedno, kterých) neumějí odladit předstih k odpovídajícímu oktanovému číslu paliva, které tam chtějí narvat, motoru to škodí. A přes to nejede vlak

.
Napsal: 31 bře 2013, 17:06
od bavo
Tak to jsem tě špatně pochopil..já myslel že reaguješ na ten etanol.
To co píšeš dává smysl,ale jednotka zároveň předstih zvětšuje se stoupajícími otáčkami,tzn. v zátěži,tak bych myslel,že na prohoření směsi je relativně času dost-i když při menším předstihu bude teplota plynů při výfuku logicky mírně vyšší.Etanol tohle ale kompenzuje menší teplotou hoření..
Nechci se toho zastávat,sám tankuju do svýho auta jen poctivej benzín(etanol 1:2 s benzínem jsem ale zkoušel do bývalý fabie a spokojenost),ale je fakt,že odvěký matení a strašení spotřebitele s nebezpečností alternativních paliv má původ v tom,že pár lidem sakra vyhovuje prodávat draho ropu..ať jde o vodík,LPG,etanol,CNG atd. a přitom ta ropa špiní uvnitř ty motory nejvíc ze všech paliv,když už nic jinýho. Pravdou je,že na ty jednotlivý alternativy by nebylo od věci celý klasický benzínový motor trochu konstrukčně zrevidovat.
Napsal: 01 dub 2013, 14:30
od alfik
Nezhodili by to snimace klepania s naslednou chybou v RJ? Myslim tym ten predstih...
Napsal: 01 dub 2013, 20:00
od MirekX
oktanové číslo nemá nic společného s dobou hoření. A ten předstih podle mě (starší jednotky určitě) jedou podle nastavené mapy a čidlem klepání jen dokáže v případě blbého paliva ubrat.
|Ideální by bylo ten motor přímo na E85 upravit (komprese, soft řj...) pak by to bylo supr.
Napsal: 15 dub 2014, 23:03
od gixxer1
vlastním 1.8T B5 AEB fouknutý od MTM s přestavbou na E85-E71

má najeto 260 000km, motor jde naprosto super oproti jinejm a na E85 se jezdí posledních 90 000km.
Startuje to naprosto super i za chladnýho počasí, na první cvrnk. Spotřeba je cca o 1 litr větší při běžný jízdě. Pokud jí šlapu tak to žere o 3-3.5l víc. Když na ní šlapu tak spotřebu neřeším páč se chci project takže mi jde o výkon.
Bez přestavby bych to do auta už asi nedal, maximálně jen tak 2:1. Když to dáte třeba do mondea 01 2.0 107kw v benzínu v poměru 1:1 tak budete rádi když druhej den vůbec nastartujete.
Napsal: 19 dub 2014, 12:33
od gabo00000
MirekX píše:oktanové číslo nemá nic společného s dobou hoření. A ten předstih podle mě (starší jednotky určitě) jedou podle nastavené mapy a čidlem klepání jen dokáže v případě blbého paliva ubrat.
|Ideální by bylo ten motor přímo na E85 upravit (komprese, soft řj...) pak by to bylo supr.
uplne suhlasim... oktanove cislo nema vplyv na dobu horenia..podla mna to je uz desiatky rokov zname....na dobu horenia ma skôr vplyv chudobna zmes...ta predlzuje dobu horenia...a okrem toho samotny etanol hory pomalsie...takze je v tom nieco ale nema to nic spolocne z oktanovym cislom...
http://www.bioethanol.sk/myty-fakty-e85.html
Napsal: 21 dub 2014, 08:00
od Ricman666
Přihodím do soudku, na své 4.2 jezdím s n95 cca 13l E85+N95 50:50 11l