Stránka 3 z 4
Napsal: 02 říj 2013, 14:24
od Richi
Já teda netuším jaká nafta se vyrábí nebo rozváží, ale obyčejně přijede cisterna s naftou, přečerpá to do nějaké nádrže, pak vyběhne maník s bandaskou, plnou nějaký srágory, kterou tam "odborně a přesně nadávkuje".
Jak moc mu ujede ruka nebo jestli tam leje vše jak má, to ví asi jen ten zaměstnanec na pumpě a dost možná, že si kanďák odnese domů a přidává ty aditiva sám sobě.
Tolik k premiovým naftám, odborné aditivaci nafty a všem těm tabulkám plných neznámých a nicneříkajících čísel.
Napsal: 02 říj 2013, 15:08
od Biimbo
známej z Frankfurtu zamrznul když natankoval u OMV. Tak začal tankovat jinde a kupodivu zamrznul taky. Tak tankuje opět jinde a už dvě zimy OK. Takže i v Německu se to šidí.
Nám vozí do firmy OMV z Rakouska,cena dobrá asi 27,- bez DPH a jejich zástupce nedoporučil to dál aditivovat. Že jejich přísady nemusí ladit s dodatečným aditivem a za cenu zvýšení hodnoty jedné vlastnosti se sníží hodnota druhé. Např. mazivost vs. bod filtrovatelnosti/bod zákalu.
Do tý doby se to do toho cpalo Kernite aditivum. A na prvním 3 letým commonrail bagru v tý době ještě vysadili vstřiky Denso.
Tak se to 3 roky neaditivuje ničím a všechno drží. Nic nezamrzá,všechno maká tak jak má a šetří se na aditivech cca 15 tis každých 14 dní
Co se týká mazivosti, tak o tom byl Speciál Světa Motorů a tak bylo která nafta jak mazala a nejmíň to byla OMV diesel max s nejmenší přísadou řepky.
A i kdyby ty normy byly 40 let starý, tak dřív nafta na zemi udělala mastný flek a dneska se beze stopy odpaří..
Napsal: 02 říj 2013, 15:09
od subz3ro_tdi
@Richi: Ono asi zavisi na sieti cerpacich stanic, kazdopadne velke siete aditivuju naftu priamo v rafinerke. Ako priklad tu:
http://www.auto.cz/rozhovor-ing-vaclav- ... -r-o-22619
Ako som sa uz snazil naznacit, vzdy boli a budu len dve (resp. tri) moznosti. 1- Clovek si musi vediet vybrat kde tankuje a byt ochotny si priplatit za
premiove palivo 2- momentalny narodny sport s aditivami vo volnom predaji (3- neriesit a jazdit na co pride)
Napsal: 02 říj 2013, 15:36
od Vici
Já jsem VIF lil protože to tady všichni diporučovali. pak jsem na to nějak pozapoměl, neliju, a auto funguje dle mě stejně..... možná i spotřeba spadla, ale to tím asi nebude.
Takže neleju a nemrzí mě to. Mám ještě dvě plechovky, ty nějak spotřebuju.............
Naftu tankuju tady na ČSAD, jezdí jim na to všechny nové autobusy, berou tam kamiony, náklaďáky osobáky, cena je fajn (dnes 35,40) a nidky na žádném autě jsem neměl nejmenší problém... Staré autobusy tam berou z jiného stojanu - řepku.
Na místní benzinky se mi moc nejzdit nechce, nemíním platit za vodu.
Každopádně je divné že na VIFu píšou, že nelze naftu přeaditivovat... nicméně minimálně v zimě to není pravda, když se aditiva proti zamrznutí předávkujou tak naopat naftu degradujou a zamrzne ještě dřív... resp. sníží se filtrovatelnost
Napsal: 02 říj 2013, 16:35
od jericho-3
Člověk aby se zbláznil, do motorky musím přidávat náhražku olova, do dieselu VIF, do těla bych měl přidávat každé ráno prášek na tlak/ale seru na to/, tak fetuju každé ráno hlívu ustřičnou-zázračnou to houbu, takže jedině benzíňák nepotřebuje doping.Prostě je zde doba doplňků..Různé dolívání, dožrávání různých zázračných ingrediencí...Kde to asi skončí? Fetuje celý svět...

Napsal: 02 říj 2013, 18:02
od burton.b22
Nafta musí mazat to je hlavní. Uplně stačí olej do 2T.
Napsal: 02 říj 2013, 19:41
od Richi
subz3ro_tdi píše:@Richi: Ono asi zavisi na sieti cerpacich stanic, kazdopadne velke siete aditivuju naftu priamo v rafinerke. Ako priklad tu:
http://www.auto.cz/rozhovor-ing-vaclav- ... -r-o-22619
Ako som sa uz snazil naznacit, vzdy boli a budu len dve (resp. tri) moznosti. 1- Clovek si musi vediet vybrat kde tankuje a byt ochotny si priplatit za
premiove palivo 2- momentalny narodny sport s aditivami vo volnom predaji (3- neriesit a jazdit na co pride)
Nechci se nijak hádat, fakt netuším jak tahle šaškárna opravdu funguje.
Ale jak jsem psal, to jsem viděl na vlastní oči u čerpačky Benzina a Shell.
Nalejou tam kanďák nějakýho něčeho a premiová nafta je hotová.
Premiová, je možné, že je to jediný rozdíl a postup mezi tou normální a tou extrasuperbombanejnejnej.
Napsal: 03 říj 2013, 06:25
od Tomas6
Otec pred casem koupil vito ktere melo najeto kolem 600 tisic.Je to cdi takze taky cr.Predchozi majitel menil co 100 tkm vstriky pac vzdy minimalne jeden odesel tudiz to prestalo startovat.Naftu bral vyhradne na firemni pumpe kde podle rozboru co se nechavaly delat byla nafta OK.Nic do toho nelil.No pak to koupil se strachem co vstriky,nechal je kontrolovat na stolici,hodnoty uz nebyly nic moc.Ale daly se zpatky s tim ze az to prestane jezdit bude se to resit.Tak se zacal lit zimni vif,auto prestalo kourit zacalo lip startovat,nejake klepani od vstriku co bylo obcas v tahu slyset se ztratilo...Ted to ma cca 850 a nikdo o vstrikach nevi.Jezdi startuje nehuli spotreba ok.Naftu bere jen na tech nejlevnejsich benzinkach.Ja bych to az zas tak nezatracoval.Mozna je to jak pise vici.Na levnych pumpach je nafta lepsi jak na shell a podobnych.
Ja co zacal lit do passata vif to taky prestalo hur chytat,tak nevim.A jedinkrat jsem nabral plnou na shellce a na druhy den mne do prace dotahli,pac jsem mel v nadrzi 3 cm ledu.
Napsal: 03 říj 2013, 06:31
od chipmann
[quote="jericho-3"]Člověk aby se zbláznil, do motorky musím přidávat náhražku olova, do dieselu VIF, do těla bych měl přidávat každé ráno prášek na tlak/ale seru na to/, tak fetuju každé ráno hlívu ustřičnou-zázračnou to houbu, takže jedině benzíňák nepotřebuje doping.Prostě je zde doba doplňků..Různé dolívání, dožrávání různých zázračných ingrediencí...Kde to asi skončí? Fetuje celý svět...

[/quote
Bohuzel uz i benzinak je potreba adidivovat

Napsal: 03 říj 2013, 07:41
od jericho-3
A jak se to dělá? Mám problém, že potřebuji benzin s málo octany a musím kupovat 95 oct. Můj stroj je z dob, kdy komprese 6,5 :1 byla běžná věc a chod motoru byl koncert vážné hudby a ne štěkající rachot samoštelů a překrytých vaček...Je taky nějaký antidoping?

Napsal: 03 říj 2013, 10:05
od Marek77
Já jsem do benziňáku dával kuličku naftalínu do plné nádrže

.
To bylo ovšem před dvaceti lety a byl to karburátor bez debilní elektroniky.
Napsal: 03 říj 2013, 12:40
od TK
Richi píše:subz3ro_tdi píše:@Richi: Ono asi zavisi na sieti cerpacich stanic, kazdopadne velke siete aditivuju naftu priamo v rafinerke. Ako priklad tu:
http://www.auto.cz/rozhovor-ing-vaclav- ... -r-o-22619
Ako som sa uz snazil naznacit, vzdy boli a budu len dve (resp. tri) moznosti. 1- Clovek si musi vediet vybrat kde tankuje a byt ochotny si priplatit za
premiove palivo 2- momentalny narodny sport s aditivami vo volnom predaji (3- neriesit a jazdit na co pride)
Nechci se nijak hádat, fakt netuším jak tahle šaškárna opravdu funguje.
Ale jak jsem psal, to jsem viděl na vlastní oči u čerpačky Benzina a Shell.
Nalejou tam kanďák nějakýho něčeho a premiová nafta je hotová.
Premiová, je možné, že je to jediný rozdíl a postup mezi tou normální a tou extrasuperbombanejnejnej.
Dávám ti plně za pravdu. Delší čas jsem zásoboval čerpací stanice a tak jsem se dostal i do jejich skladů. Ve skladech mají barely s aditivy, které přilévá obsluha přímo do nádrží. Tuto praxi mi potvrdila i obsluha čerpačky.
Napsal: 03 říj 2013, 13:17
od subz3ro_tdi
@TK: Uz ked si citoval aj moj prispevok, tak musim povedat ze z toho vyplyva jedine - pan Loula - manazer pre kvalitu u spol. Benzina - je klamar v priamom prenose a treba na neho podat trestne oznamenie (bez srandy).
Napsal: 03 říj 2013, 14:20
od Praetorio
Leju Vifa od roku 2006. Na VW-Boru co měla nalítáno 285000km po vyndání vstřiků a jejich kontrole, která dopadla bez problémů jsem nedal dopustit. Karbon nic, žádnej čmoud, žádný klapání. Tankoval jsem kde se dalo, kromě Omv, Shell a podobnejch předraženejch čerpaček které nenabízí nic co bych potřeboval za jejich cenu a to se nebavím o tom jestli je aditivum přítomno a v jakém množství

. Prostě si do obyč nafty (pokud splňuje základní normu) naleju Vifa a jsem na stejné ne-li lepší hodnotě než od čerpačky, která mi bude nabízet tzv. "prémiové" palivo .
Tady je něco standardního k počtení o aditivaci.
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -1589.aspx
Takže kdo chce, nechť leje aditivum a zbytek co nechce, tak ať neleje

. Ve finále stejně bude záležet na kvalitě základové nafty.
Napsal: 03 říj 2013, 15:09
od Marek77
Praetorio píše:Leju Vifa od roku 2006. Na VW-Boru co měla nalítáno 285000km po vyndání vstřiků a jejich kontrole, která dopadla bez problémů jsem nedal dopustit. Karbon nic, žádnej čmoud, žádný klapání. Tankoval jsem kde se dalo, kromě Omv, Shell a podobnejch předraženejch čerpaček které nenabízí nic co bych potřeboval za jejich cenu a to se nebavím o tom jestli je aditivum přítomno a v jakém množství

. Prostě si do obyč nafty (pokud splňuje základní normu) naleju Vifa a jsem na stejné ne-li lepší hodnotě než od čerpačky, která mi bude nabízet tzv. "prémiové" palivo .
S tímhle naprosto souhlasím. Dělám to přesně tak jako Ty a jsem maximálně spokojený.