Kolik jste kdo už na RO najel?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
No bez předehřevu u PDčka je fakt 50 na 50 v létě maximum. Problém neni ani tak v nedokonalym spalování (trochu kouří jen při startu - PD totiž nežhaví nad 5 st. C ) ale přesně jak píšeš že to blbě projde nepředehřátý palivovym filtrem, navíc sou hadičky od a k nádrži tenký. Pokud sem lil olej přímop do nádrže a pak doléval naftou, se to blbě smíchávalo a ucpával se filtr. Ted předmíchávám v kanystru ( pořádnym protřepáním ) a je po problému. Usazenin bych se nebál, ve spalovacim prostoru se při rozprašovacích tlacích kolem 2000 barů nemaj šanci dělat. A jestli ymslíš usazeniny z oleje - to odchytí palivovej filtr. Mazivost rostlináče je beztak vyšší než nafty. každopádně to ale neni žádná řestavba tohle míchání. Kdo chce mít "jistotu", aby mu to třeba nepřisávalo u nepředelanýho auta vzduch, tak at u PD míchá v létě do 35 % oleje k 65 % nafty. Přestavba je holt přestavba.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 22 srp 2006, 15:40
- Bydliště: Třebíč
Odpovědi: 0
Bora
Gratuluji k nové mu stroji.Už se těším, co si počtu jak to máš upravený a jaký jsou zkušenosti.
Já zatím Passat 5 81kW a dá se to. Tlaky 240atm, předehřev home, rg pryč, katal pryč, předvstřik větší, kanystr v kufru a tak nějak se to dá.
Potřeboval bych zjistit Kubo, jak filtrovat vyfrit olej.
Nemáš nějakou radu??Z čeho poučít čerpadlo a z jakýho náklaďáku takový ty velký hliníkový rozšroubovatelný filtry.
A jinak budeš jezdit po úpravě bory na co?? Nový RO, nebo recyklovaný použitý RO?
Měj se moc fajn a ať se Ti daří.
Petr
Já zatím Passat 5 81kW a dá se to. Tlaky 240atm, předehřev home, rg pryč, katal pryč, předvstřik větší, kanystr v kufru a tak nějak se to dá.
Potřeboval bych zjistit Kubo, jak filtrovat vyfrit olej.
Nemáš nějakou radu??Z čeho poučít čerpadlo a z jakýho náklaďáku takový ty velký hliníkový rozšroubovatelný filtry.
A jinak budeš jezdit po úpravě bory na co?? Nový RO, nebo recyklovaný použitý RO?
Měj se moc fajn a ať se Ti daří.
Petr
TDI auto
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06 led 2008, 22:40
Odpovědi: 0
Z vlastní zkušenosti varuji zájemce o přestavbu na pohon rostlinným olejem před firmou RapidOil. Je to neseriózní firma, která provádí fušerské montáže a v případě problémů neplní reklamační závazky. Navíc se topí v dluzích.
Pan Volný naslibuje hory doly, ale skutek utek.
Doporučuji raději Europecon (pro podezíravé, pro Europecon nepracuji):
http://www.europecon.net/index_hi.php
http://www.rostlinnyolej.cz/
potocky.jiri@seznam.cz
Pan Volný naslibuje hory doly, ale skutek utek.
Doporučuji raději Europecon (pro podezíravé, pro Europecon nepracuji):
http://www.europecon.net/index_hi.php
http://www.rostlinnyolej.cz/
potocky.jiri@seznam.cz
rostlina
Ahoj, pročetl jsem si diskuzi a většinou tady máte na RO najeto cca 10-30tis km. To je strašně málo na hodnocení, jestli to něco udělá s motorem apod.
Otázka je: máte někdo zkušenost s přestavbou nákladního auta (spotřeba 20-40litrů/100km) a s jeho dlouhodobějším provozem. Dejme tomu nájezd 500tis až 1 milion kilometrů? Co na to motor, vstřiky, čerpadla...?
(Samozřejmě 2 nádržový systém, předehřev...)
Otázka je: máte někdo zkušenost s přestavbou nákladního auta (spotřeba 20-40litrů/100km) a s jeho dlouhodobějším provozem. Dejme tomu nájezd 500tis až 1 milion kilometrů? Co na to motor, vstřiky, čerpadla...?
(Samozřejmě 2 nádržový systém, předehřev...)
Karel 007: Tak jsem tu vloni založil odkaz TRUCK NA OLEJ jenže nikdo tu takový není jsou to samé auto hračky. Nic proti osobákům jsou někteří celkem šikulové. Otázka však zní celkem správně kolik km se dá najezdit a jaké mohou být následky rádoby přestaveb různých kutilů, kteří vystupují jako profi firmy. Mně tato problematika zaujala na truck festivalu v Hradci Králové v roce 2005, kde jsem si přečetl na jednom kamionu že jezdí na olej. Byl to americký truck z Německa. Začli jsme z majitelem jednat o přestavbě Renaultu Magnum motor MACK 480 vstřik ComonRail. V listopadu 2005 jsme auto přistavili do Německa majitel firmy OILCAT nás ubytoval v hotelu na vlastní náklady v krásné vesničce a bohatě pohostil. Auto bylo hotové za den a půl. Výsledek profesionální práce, do dnešního dne se na nic nesáhlo krom výměny filtrů po 60000 km, žádné volné hadice žádný problém, šlape to v létě v zimě. K dnešnímu dni najeto přes 230 000 km. Olej se tankoval do minulého roku výhradně v Německu u firmy dokud cena byla příznivá. Vždy nám bylo kladeno na srdce, že kvalita oleje je to prvořadé a toho se držíme dodnes. V žádném případě nedoporučoval žádné pofiderní oleje z obchodu. Obsahují velmi mnoho vody, proto také při mrazech si s flaškou můžete rozbít hlavy. Od toho také je norma co a kolik má olej obsahovat fosforu, kyselost, jodové číslo, popel a jiné. Neexistuje na auto žádná univerzální sada jak tady v Česku firmy nabízí. Teplota oleje musí být ve vstřikovacím čerpadle stále stejná ať je venku +20 nebo -10. Není jedno jak daleko dáš výměník od čerpadla a kolik má desek, průměr hadic aj. Já vím že Český národ je národ kutilů, ale bohužel to co jsem mněl možnost za ty roky vidět u nás. Ty kovářský práce
odborníků, kteří vystupují jako odborníci a zástupci různých zahraničních firem HRŮZA. Jaké OLEJE nabízí a ještě zde v sekci ( OLEJ ZA 18 KČ ) tvrdí že je to řepkový nepoužitý to je na popravení, ale nejhorší je že vy popravíte čerpadlo a to nejdražší vstřikovací. Smrt se plíží dlouho 30, 40 možná 50000 km, ale příjde. A zkušenosti ze zahraničí? Jsme v Holansku v kontaktu s dopravní firmou nejstarší tahače mají na olej najeto 900 000 km krédo firmy je nevím co je to nafta.
Má to, ale pánové jednu podmínku. Profi upravená vozidla v Německu sice za 80 000 Kč, ale se zárukou že budete jezdit, vydělávat a ne dotahovat sponky, měnit filtry a telefon Českého profi úpravce bude hluchý a vy na dálnici v Německu se zvedlou kabinou. Varuji všechny České dopravce šetřílky u nás Vám nikdo úpravu neudělá. A až budu o takové firmě vědět ihned ji všem doporučím.

Má to, ale pánové jednu podmínku. Profi upravená vozidla v Německu sice za 80 000 Kč, ale se zárukou že budete jezdit, vydělávat a ne dotahovat sponky, měnit filtry a telefon Českého profi úpravce bude hluchý a vy na dálnici v Německu se zvedlou kabinou. Varuji všechny České dopravce šetřílky u nás Vám nikdo úpravu neudělá. A až budu o takové firmě vědět ihned ji všem doporučím.
truck: Děkuji za info. Návratnost investice 80000Kč za profi úpravu je docela rychlá. Při nájezdu 200000tis/rok je roční úspora při provozu na RO cca kolem 0,5mil Kč... takže vyšší cena přestavby není problém.
Že v ČR není opravdu kvalitní profi úpravce na RO je asi i tím, že v ČR není stabilní legislativní prostředí ohledně spotřební daně z RO pro pohon motorů. Jeden rok je RO pro pohon motorů osvobozen od spotřební daně a druhý rok je daň uvalena... Do takového prostředí nemá moc velký smysl investovat čas i peníze. Je to prostě banánistán
v ČR je od 1.1.2008 opět uvalena SD na RO viz následující odkazy:
http://business.center.cz/business/prav ... cast2.aspx
§ 45, odstavec 3a
kódy nomenklatur:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ction=0#OK
Že v ČR není opravdu kvalitní profi úpravce na RO je asi i tím, že v ČR není stabilní legislativní prostředí ohledně spotřební daně z RO pro pohon motorů. Jeden rok je RO pro pohon motorů osvobozen od spotřební daně a druhý rok je daň uvalena... Do takového prostředí nemá moc velký smysl investovat čas i peníze. Je to prostě banánistán
v ČR je od 1.1.2008 opět uvalena SD na RO viz následující odkazy:
http://business.center.cz/business/prav ... cast2.aspx
§ 45, odstavec 3a
kódy nomenklatur:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ction=0#OK
truck na olej? ... www.rasol.sk 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 140
- Registrován: 06 pro 2007, 14:41
- Bydliště: východní Morava
Odpovědi: 0
Zdar borci,
tak to je z jiné bečky.
Je fakt, že spousta chlapů se prostě živí tím, že jezdí kamionem a vozí naše boty do Itálie a italské boty k nám, atd. a ještě mnohem hůř.
Ale mě víc sedí ti borci, co nejsou "potentovaní" udělat si něco sami, jak se to u nás vždycky dělalo.
Je fakt, že Němci budou asi strašní profíci.
Pokud mám dvacet roků staré auto, se zbytkovou cenou max. 20 000,- a sežere mi za rok za 20 000 paliva, mám na to jiný názor.
A taky je to CO2 neutrální
tak to je z jiné bečky.
Je fakt, že spousta chlapů se prostě živí tím, že jezdí kamionem a vozí naše boty do Itálie a italské boty k nám, atd. a ještě mnohem hůř.

Ale mě víc sedí ti borci, co nejsou "potentovaní" udělat si něco sami, jak se to u nás vždycky dělalo.
Je fakt, že Němci budou asi strašní profíci.




Pokud mám dvacet roků staré auto, se zbytkovou cenou max. 20 000,- a sežere mi za rok za 20 000 paliva, mám na to jiný názor.
A taky je to CO2 neutrální

Naposledy upravil(a) bartjo dne 12 led 2008, 21:26, celkem upraveno 1 x.
ja najel na 96kw pd asi 12tis jezdim na pouzity fritak startovani na naftu a vse ok jen spotreba filtru moc velka a posledni dobou pozoruji ze se zveda hladina mot oleje takze jsem vymenil o krouzky na vstrikach a uvidime
GIV ASZ turbo a ic z ARL kat a egr pryc chip reesha 190ps teda jestli nekeca:))