Kolik jste kdo už na RO najel?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No bez předehřevu u PDčka je fakt 50 na 50 v létě maximum. Problém neni ani tak v nedokonalym spalování (trochu kouří jen při startu - PD totiž nežhaví nad 5 st. C ) ale přesně jak píšeš že to blbě projde nepředehřátý palivovym filtrem, navíc sou hadičky od a k nádrži tenký. Pokud sem lil olej přímop do nádrže a pak doléval naftou, se to blbě smíchávalo a ucpával se filtr. Ted předmíchávám v kanystru ( pořádnym protřepáním ) a je po problému. Usazenin bych se nebál, ve spalovacim prostoru se při rozprašovacích tlacích kolem 2000 barů nemaj šanci dělat. A jestli ymslíš usazeniny z oleje - to odchytí palivovej filtr. Mazivost rostlináče je beztak vyšší než nafty. každopádně to ale neni žádná řestavba tohle míchání. Kdo chce mít "jistotu", aby mu to třeba nepřisávalo u nepředelanýho auta vzduch, tak at u PD míchá v létě do 35 % oleje k 65 % nafty. Přestavba je holt přestavba.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
DIESELRINTINTIN
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2006, 15:40
Bydliště: Třebíč

Bora

Příspěvek od DIESELRINTINTIN »

Gratuluji k nové mu stroji.Už se těším, co si počtu jak to máš upravený a jaký jsou zkušenosti.
Já zatím Passat 5 81kW a dá se to. Tlaky 240atm, předehřev home, rg pryč, katal pryč, předvstřik větší, kanystr v kufru a tak nějak se to dá.

Potřeboval bych zjistit Kubo, jak filtrovat vyfrit olej.
Nemáš nějakou radu??Z čeho poučít čerpadlo a z jakýho náklaďáku takový ty velký hliníkový rozšroubovatelný filtry.

A jinak budeš jezdit po úpravě bory na co?? Nový RO, nebo recyklovaný použitý RO?

Měj se moc fajn a ať se Ti daří.

Petr
TDI auto
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:07, celkem upraveno 1 x.
Jiří Potocký
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 06 led 2008, 22:40

Příspěvek od Jiří Potocký »

Z vlastní zkušenosti varuji zájemce o přestavbu na pohon rostlinným olejem před firmou RapidOil. Je to neseriózní firma, která provádí fušerské montáže a v případě problémů neplní reklamační závazky. Navíc se topí v dluzích.
Pan Volný naslibuje hory doly, ale skutek utek.

Doporučuji raději Europecon (pro podezíravé, pro Europecon nepracuji):
http://www.europecon.net/index_hi.php
http://www.rostlinnyolej.cz/


potocky.jiri@seznam.cz
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Odpovědi: 0
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

Mám najeto cca 13 000km na olej bez přestavby, v létě čistý olej a v zimě ředím 1:1 s naftou. Auto mám Fiat Tempra 1.9TD z roku 1992. Pravidelná údržba a je to bezproblémů.
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
karel007
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 10 led 2008, 10:15

rostlina

Příspěvek od karel007 »

Ahoj, pročetl jsem si diskuzi a většinou tady máte na RO najeto cca 10-30tis km. To je strašně málo na hodnocení, jestli to něco udělá s motorem apod.
Otázka je: máte někdo zkušenost s přestavbou nákladního auta (spotřeba 20-40litrů/100km) a s jeho dlouhodobějším provozem. Dejme tomu nájezd 500tis až 1 milion kilometrů? Co na to motor, vstřiky, čerpadla...?
(Samozřejmě 2 nádržový systém, předehřev...)
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar Karle007,
náklaďákem jsem nikdy nejezdil, ale pokud jsem slyšel mluvit borce, co mají kamion na soukromo a jezdí jen na naftu, tak tam vstřiky taky nejsou na věky.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Odpovědi: 0
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Karel 007: Tak jsem tu vloni založil odkaz TRUCK NA OLEJ jenže nikdo tu takový není jsou to samé auto hračky. Nic proti osobákům jsou někteří celkem šikulové. Otázka však zní celkem správně kolik km se dá najezdit a jaké mohou být následky rádoby přestaveb různých kutilů, kteří vystupují jako profi firmy. Mně tato problematika zaujala na truck festivalu v Hradci Králové v roce 2005, kde jsem si přečetl na jednom kamionu že jezdí na olej. Byl to americký truck z Německa. Začli jsme z majitelem jednat o přestavbě Renaultu Magnum motor MACK 480 vstřik ComonRail. V listopadu 2005 jsme auto přistavili do Německa majitel firmy OILCAT nás ubytoval v hotelu na vlastní náklady v krásné vesničce a bohatě pohostil. Auto bylo hotové za den a půl. Výsledek profesionální práce, do dnešního dne se na nic nesáhlo krom výměny filtrů po 60000 km, žádné volné hadice žádný problém, šlape to v létě v zimě. K dnešnímu dni najeto přes 230 000 km. Olej se tankoval do minulého roku výhradně v Německu u firmy dokud cena byla příznivá. Vždy nám bylo kladeno na srdce, že kvalita oleje je to prvořadé a toho se držíme dodnes. V žádném případě nedoporučoval žádné pofiderní oleje z obchodu. Obsahují velmi mnoho vody, proto také při mrazech si s flaškou můžete rozbít hlavy. Od toho také je norma co a kolik má olej obsahovat fosforu, kyselost, jodové číslo, popel a jiné. Neexistuje na auto žádná univerzální sada jak tady v Česku firmy nabízí. Teplota oleje musí být ve vstřikovacím čerpadle stále stejná ať je venku +20 nebo -10. Není jedno jak daleko dáš výměník od čerpadla a kolik má desek, průměr hadic aj. Já vím že Český národ je národ kutilů, ale bohužel to co jsem mněl možnost za ty roky vidět u nás. Ty kovářský práce :x odborníků, kteří vystupují jako odborníci a zástupci různých zahraničních firem HRŮZA. Jaké OLEJE nabízí a ještě zde v sekci ( OLEJ ZA 18 KČ ) tvrdí že je to řepkový nepoužitý to je na popravení, ale nejhorší je že vy popravíte čerpadlo a to nejdražší vstřikovací. Smrt se plíží dlouho 30, 40 možná 50000 km, ale příjde. A zkušenosti ze zahraničí? Jsme v Holansku v kontaktu s dopravní firmou nejstarší tahače mají na olej najeto 900 000 km krédo firmy je nevím co je to nafta.
Má to, ale pánové jednu podmínku. Profi upravená vozidla v Německu sice za 80 000 Kč, ale se zárukou že budete jezdit, vydělávat a ne dotahovat sponky, měnit filtry a telefon Českého profi úpravce bude hluchý a vy na dálnici v Německu se zvedlou kabinou. Varuji všechny České dopravce šetřílky u nás Vám nikdo úpravu neudělá. A až budu o takové firmě vědět ihned ji všem doporučím.
karel007
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 10 led 2008, 10:15

Příspěvek od karel007 »

truck: Děkuji za info. Návratnost investice 80000Kč za profi úpravu je docela rychlá. Při nájezdu 200000tis/rok je roční úspora při provozu na RO cca kolem 0,5mil Kč... takže vyšší cena přestavby není problém.


Že v ČR není opravdu kvalitní profi úpravce na RO je asi i tím, že v ČR není stabilní legislativní prostředí ohledně spotřební daně z RO pro pohon motorů. Jeden rok je RO pro pohon motorů osvobozen od spotřební daně a druhý rok je daň uvalena... Do takového prostředí nemá moc velký smysl investovat čas i peníze. Je to prostě banánistán

v ČR je od 1.1.2008 opět uvalena SD na RO viz následující odkazy:
http://business.center.cz/business/prav ... cast2.aspx
§ 45, odstavec 3a

kódy nomenklatur:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ction=0#OK
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Odpovědi: 0
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

truck na olej? ... www.rasol.sk ;)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(wallbash)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:01, celkem upraveno 1 x.
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar borci,
tak to je z jiné bečky.
Je fakt, že spousta chlapů se prostě živí tím, že jezdí kamionem a vozí naše boty do Itálie a italské boty k nám, atd. a ještě mnohem hůř. :(
Ale mě víc sedí ti borci, co nejsou "potentovaní" udělat si něco sami, jak se to u nás vždycky dělalo.
Je fakt, že Němci budou asi strašní profíci. 8) 8) 8) 8)
Pokud mám dvacet roků staré auto, se zbytkovou cenou max. 20 000,- a sežere mi za rok za 20 000 paliva, mám na to jiný názor.
A taky je to CO2 neutrální :D
Naposledy upravil(a) bartjo dne 12 led 2008, 21:26, celkem upraveno 1 x.
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2007, 11:26

Příspěvek od pajda »

No myslím že o to tady šlo (noteeth)
gsxrm
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2006, 08:02
Bydliště: vysocina

Příspěvek od gsxrm »

ja najel na 96kw pd asi 12tis jezdim na pouzity fritak startovani na naftu a vse ok jen spotreba filtru moc velka a posledni dobou pozoruji ze se zveda hladina mot oleje takze jsem vymenil o krouzky na vstrikach a uvidime
GIV ASZ turbo a ic z ARL kat a egr pryc chip reesha 190ps teda jestli nekeca:))
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

dnes v 14 35 jsem oslavil 50tisic km na pouzity olej :-)
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“