Hydrozdihatka klepot po starte

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

aughostino
Přispěvovatel
Příspěvky: 557
Odpovědi: 0
Registrován: 17 bře 2011, 17:23
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od aughostino »

no filter ma vplyv na kvalitu/cistotu oleja.

Marek, ten spatny ventil je sucastou olejoveho cerpadla? alebo je to vymenitelny diel?
Škoda Octavia Combi ASV 81kW 2002 Elegance čierna metalíza - V ZABEHU

ex: Škoda octavia I 1.9TDi SLX 81kw r.v. '98 AHF
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Podařilo se mi najít ventil škrtící a OEM číslo 028115436 mám shodný s felicií 1.9D. Ten komplet držák u mne 028115405 AB novej cca 300 €.

http://www.amd-autodily.cz/motor/ventil-skrtici.html
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

aughostino

Což to je jasný, že má vliv na čistotu. Šlo mi o to jestli bude rozdíl třeba MANN vs. UFI vs. CHAMPION projevitelnej. Výměny oleje dělám vždy s předstihem.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Marek upravil příspěvek o stránku dříve, že u AFN je zpět. ventil guma ve filtru. No až budu měnit zkusím koupit jiný, třeba MANN a přestanu to řešit. Jen mně trochu sere to, že člověk se o to stará a vidí, že se to pomalu zhoršuje a starý klepadlo 1Z, který má o 100k km víc je furt stejný.
Mluvím teda jen o zdvihátkách, jinak AFN spokojenost, chodí i chytá v mrazech pořád skvěle. Kdyby to bylo pořád 5s beze změny, vůbec bych to neřešil.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To by nevymyslel ani pitomec, že filtr má vliv na kvalitu vyčištění oleje - to se tu zas někdo vyznamenal :-D.


U plechových filtrů je zpětný ventil vlastně ta gumová manžeta uvnitř, co kryje obvodové otvory pro vstup oleje do filtru. Některé filtry (osobní zkušenost) mají tu gumu blbou a nedoléhá, čímž po vypnutí motoru netěsní a olej z kanálků steče do vany. Pak po startu motor tluče, protože nějakou dobu trvá, než se kanálky opět naplní olejem.

Paradoxně NE vždy značkový filtr = dobrý filtr.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Etka tvrdí, že je u AFN v držáku škrtící ventil.

Pakliže se podaří kápnout na filtr s dobře doléhající gumou, mohl by být problém vyřešen i za předpokladu, že ten šk. ventil trochu propouští. ;)
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Odpovědi: 0
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59

Příspěvek od besoun »

Nedávno jsem tady o tom psal -


Před zimou na OI 66 kw jsem vyměnil olej. Zachován olej 5w30 a při každém studeném startu se ozýval zvýšený hluk.To před výměnou nedělalo. Filtr byl použitý MEYLE , furt jsem přemyšlel čím co a jak se stalo.Vždy jsem dával origoš filtr. Tak jsem dal originál filtr a je klid. Když jsem vytahoval ten filtr už mi připadalo , že se v tom celém hrdle nedrží olej a filtr jsem položil na podložku a s něj vyteklo tak čtvrt decy oleje, možná ani to ne. Nejspíš vše vždy steklo a pak to muselo čerpadlo vše natlačit, protože to bylo suché a tím pádem to bylo hlučné.
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“