Felicia 1.9 D startování

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ten motor musi vydrzat vela. po 180 000 som mal dole hlavu
Vydrží mnohem víc. Jezdí ke mně první majitel, co má přes 300 000 km a je to v podstatě nejlepší motor, co ke mně jezdí. Tichej, startuje na první půlobrátku, studenej i teplej (bez odporu). Prostě je znát, že je na ty kilowaty předimenzovanej. Možná je to i slušným zacházením a zřejmě se poved.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Před časem jsem četl článek někde v AutoHitu nebo kde - nějaký taxikář z Kyjova měl tento motor v VW Vento a najel s ním milion (bez zásahu do spodku - na hlavě něco málo bylo, jako zdvihátka, po 600.000 km vačka a podobné maličkosti, ale spodek origo). Po tom milionu mu naměřili 116 Nm /2600 a 51 kW / 4800 (jestli si to dobře pamatuju).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

RASTIKOS píše:Ja mam cca 135 BAR. mal som vstriky von zmeral som ich a boly od 135 -130 bar. nerobil som snimy nic len som ich dal naspet.
Inac ten motor musi vydrzat vela. po 180 000 som mal dole hlavu a vo valcoch etse nevidno ziadne opotrebenie este tam poznat stopy po bruseni. bolo to ako nove.

caoo
těch 130bar mají D a mám pocit, že TD (např. ve Ventu) má 155bar
Uživatelský avatar
RASTIKOS
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 04 lis 2006, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: RUZOMBEROK

Příspěvek od RASTIKOS »

Spravne komurkac TD 150BAR. nemal som podlozky a potreboval som auto tak som to nechal tak ako to bolo. hladky D 130bar.

Dotaz: ked zdvihnem tlak na 150bar pomoze to niecomu??
FELDA 1.9D. Teraz TD
F1 1.9TDi 101Kw.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

origoš píše:
ten motor musi vydrzat vela. po 180 000 som mal dole hlavu
Vydrží mnohem víc. Jezdí ke mně první majitel, co má přes 300 000 km a je to v podstatě nejlepší motor, co ke mně jezdí. Tichej, startuje na první půlobrátku, studenej i teplej (bez odporu). Prostě je znát, že je na ty kilowaty předimenzovanej. Možná je to i slušným zacházením a zřejmě se poved.
Ke mě jezdí Felicia Pickup 1.9, rok výroby 1996, najeto 490 000km motor je původní, nebylo na něm ani nikdy dělané těsnění pod hlavou. A to kluci tomu autu dávaj sodu ( vleky, náklady atd... )
Jen převodovka je druhá a brzo taky půjde.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je prostě vidět to, co tu mnozí tvrdí - motory se povedly.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
octavie81
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 26 pro 2006, 22:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od octavie81 »

tak chlapi,dnes jsem mel cas mrknout na otcovu feldu 1.9d,mam to cislo starteru,tak se mrknete do etky do ww,z ceho to je?Toci dvakrat tak rychleji a potichu...typuji na golf,skoda to neni. Boch 0 001 124 013 /410/
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Můj soused má tento startér (0001124013) na své Feldě 1,9D a tvrdí, že je originál.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
octavie81
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 26 pro 2006, 22:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od octavie81 »

to jsem blazen....ve skode mi rekli,ze to neni cislo skoda dilu...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

octavie81 píše:to jsem blazen....ve skode mi rekli,ze to neni cislo skoda dilu...
Není to číslo Škoda dílu, protože je to číslo BOSCH.
Ale startér je to správný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Já jen tolik k tématu:

Všechny tyhle klasický motory VW, tedy 1.6, 1.6TD, nebo 1.9 mají od výrobce předepsaný interval výměny oleje po 7500 km.
15000 km až motory TDI. Nezaleží jestli mají čerpadlo Bosch nebo Lucas.

Čerpadlo Lucas ve Feldě má řízený předvstřik v celém rozsahu otáček, tedy nikoliv jen při startu. Proto má i snímač otáček klikového hřídele.
Na emise ho nepotřebuje. Emisní analizátor si bere otáčky z alternátoru, myslim. Jinak nemá tento motor klasickou řídící jednotku. Tu nahrazuje řídící jednotka žhavení.

No a to startování. Setkal jsem se s tímto problémem i u starších Golfů, nebo Audin 80, s motorem 1.6 a čerpadlem Bosch. Teplé nechtějí startovat i když mají dobrý tlaky a vše jinak v pořádku. Prostě jen po odpojení teplotního čidla pro žhavení zase startují dobře. Holt musí žhavit.
Vemte si třeba starou 205ku Pežouta. Může být -20, nebo +40, startuje pořád na škrtnutí. Ale taky pořád žhaví.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

conti píše:Já jen tolik k tématu:

Všechny tyhle klasický motory VW, tedy 1.6, 1.6TD, nebo 1.9 mají od výrobce předepsaný interval výměny oleje po 7500 km.
15000 km až motory TDI. Nezaleží jestli mají čerpadlo Bosch nebo Lucas.

Čerpadlo Lucas ve Feldě má řízený předvstřik v celém rozsahu otáček, tedy nikoliv jen při startu. Proto má i snímač otáček klikového hřídele.
Na emise ho nepotřebuje. Emisní analizátor si bere otáčky z alternátoru, myslim. Jinak nemá tento motor klasickou řídící jednotku. Tu nahrazuje řídící jednotka žhavení.

No a to startování. Setkal jsem se s tímto problémem i u starších Golfů, nebo Audin 80, s motorem 1.6 a čerpadlem Bosch. Teplé nechtějí startovat i když mají dobrý tlaky a vše jinak v pořádku. Prostě jen po odpojení teplotního čidla pro žhavení zase startují dobře. Holt musí žhavit.
Vemte si třeba starou 205ku Pežouta. Může být -20, nebo +40, startuje pořád na škrtnutí. Ale taky pořád žhaví.


Člověče, Ty jsi asi motor v dieselové Felicii nikdy neviděl, že? Protože píšeš jednu kravinu za druhou!!!

Především motor AEF nemá snímač otáček!!! On ho totiž nepotřebuje. Je to mechanický neřízený diesel, který má údaj o otáčkách motoru (pouze pro otáčkoměr) vyvedený z alternátoru. Jiný snímač otáček na motoru AEF není. A jestli mi nevěříš, tak mi ten snímač na motoru ukaž, rád se nechám přesvědčit.
Motor AEF nemá řízený předvstřik. Není totiž síla, která by ho řídila a taky není proč ho řídit. Regulace předvstřiku je mechanická - ovládaná pouze tlakem nafty v čerpadle (v ovládacím kanálu otočné desky předvstřiku), předsuvník je ovládán pneumaticky (podtlakem ze systému) a je řízen teplotou motoru (při teplotě menší než 65°C je předsuvník aktivní, pak ne).
Jediné, co je u tohoto motoru řízené, je třífázové žhavení, a k tomu účelu je ve vozidle jednotka žhavení.
Nic jiného než žhavení na motoru AEF řízeno NENÍ !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Jediné, co je u tohoto motoru řízené, je třífázové žhavení
Tady bych si dovolil oponovat, řízeno je víc věcí, předvstřik má ventil, který řídí jednotka, stejně, jako ventil plného zatížení, dále zvýšení otáček u studeného motoru. Pro měření otáček má altík zvláštní vývod a jednotka skutečně otáčky vyhodnocuje. Zkus si, jestli mi nevěříš ten drát odpojit a uloží se závada "přeušení, nebo zkrat na kostru" a začnou kolísat volnoběžné otáčky.
Není to zase tak jednoduchej a blbej systém, jak se na první pohled zdá.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Souhlas.

Nic proti tomu, ale motor nemá snímač otáček.

Pokud je tam něco, co motor řídí, pak jedině jednotka žhavení. Jako základní vstupní veličiny jsou teplota motoru a otáčky. Těmito signály potom ovládá žhavení, předsuvník studeného startu a regulátor předvstřiku (ventil otvírající kanálek v čerpadle, kam buď pustí nebo nepustí naftu a tím buď pootočí nebo nepootočí segment regulátoru předvstřiku).

Je to blbej systém a je krásně jednoduchej - a to se mi na něm moc líbí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ale motor nemá snímač otáček
Ten snímač není na klice, je v alternátoru, který dává signál, jehož frekvence je přímo úměrná otáčkám a jednotka obsahuje analogověčíslicový převodník. Dej si měřené hodnoty a uvidíš, že to otáčky měří. Pak si zkus akční členy, a uvidíš, že tam není jenom žhavení. Kromě jednotky řízení žhavení má Felda ještě jednotku čerpadla (saugdiesel), která řídí volnoběh, předvstřik a plné zatížení.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“