Vydrží mnohem víc. Jezdí ke mně první majitel, co má přes 300 000 km a je to v podstatě nejlepší motor, co ke mně jezdí. Tichej, startuje na první půlobrátku, studenej i teplej (bez odporu). Prostě je znát, že je na ty kilowaty předimenzovanej. Možná je to i slušným zacházením a zřejmě se poved.ten motor musi vydrzat vela. po 180 000 som mal dole hlavu
Felicia 1.9 D startování
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Před časem jsem četl článek někde v AutoHitu nebo kde - nějaký taxikář z Kyjova měl tento motor v VW Vento a najel s ním milion (bez zásahu do spodku - na hlavě něco málo bylo, jako zdvihátka, po 600.000 km vačka a podobné maličkosti, ale spodek origo). Po tom milionu mu naměřili 116 Nm /2600 a 51 kW / 4800 (jestli si to dobře pamatuju).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
těch 130bar mají D a mám pocit, že TD (např. ve Ventu) má 155barRASTIKOS píše:Ja mam cca 135 BAR. mal som vstriky von zmeral som ich a boly od 135 -130 bar. nerobil som snimy nic len som ich dal naspet.
Inac ten motor musi vydrzat vela. po 180 000 som mal dole hlavu a vo valcoch etse nevidno ziadne opotrebenie este tam poznat stopy po bruseni. bolo to ako nove.
caoo
Ke mě jezdí Felicia Pickup 1.9, rok výroby 1996, najeto 490 000km motor je původní, nebylo na něm ani nikdy dělané těsnění pod hlavou. A to kluci tomu autu dávaj sodu ( vleky, náklady atd... )origoš píše:Vydrží mnohem víc. Jezdí ke mně první majitel, co má přes 300 000 km a je to v podstatě nejlepší motor, co ke mně jezdí. Tichej, startuje na první půlobrátku, studenej i teplej (bez odporu). Prostě je znát, že je na ty kilowaty předimenzovanej. Možná je to i slušným zacházením a zřejmě se poved.ten motor musi vydrzat vela. po 180 000 som mal dole hlavu
Jen převodovka je druhá a brzo taky půjde.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
Já jen tolik k tématu:
Všechny tyhle klasický motory VW, tedy 1.6, 1.6TD, nebo 1.9 mají od výrobce předepsaný interval výměny oleje po 7500 km.
15000 km až motory TDI. Nezaleží jestli mají čerpadlo Bosch nebo Lucas.
Čerpadlo Lucas ve Feldě má řízený předvstřik v celém rozsahu otáček, tedy nikoliv jen při startu. Proto má i snímač otáček klikového hřídele.
Na emise ho nepotřebuje. Emisní analizátor si bere otáčky z alternátoru, myslim. Jinak nemá tento motor klasickou řídící jednotku. Tu nahrazuje řídící jednotka žhavení.
No a to startování. Setkal jsem se s tímto problémem i u starších Golfů, nebo Audin 80, s motorem 1.6 a čerpadlem Bosch. Teplé nechtějí startovat i když mají dobrý tlaky a vše jinak v pořádku. Prostě jen po odpojení teplotního čidla pro žhavení zase startují dobře. Holt musí žhavit.
Vemte si třeba starou 205ku Pežouta. Může být -20, nebo +40, startuje pořád na škrtnutí. Ale taky pořád žhaví.
Všechny tyhle klasický motory VW, tedy 1.6, 1.6TD, nebo 1.9 mají od výrobce předepsaný interval výměny oleje po 7500 km.
15000 km až motory TDI. Nezaleží jestli mají čerpadlo Bosch nebo Lucas.
Čerpadlo Lucas ve Feldě má řízený předvstřik v celém rozsahu otáček, tedy nikoliv jen při startu. Proto má i snímač otáček klikového hřídele.
Na emise ho nepotřebuje. Emisní analizátor si bere otáčky z alternátoru, myslim. Jinak nemá tento motor klasickou řídící jednotku. Tu nahrazuje řídící jednotka žhavení.
No a to startování. Setkal jsem se s tímto problémem i u starších Golfů, nebo Audin 80, s motorem 1.6 a čerpadlem Bosch. Teplé nechtějí startovat i když mají dobrý tlaky a vše jinak v pořádku. Prostě jen po odpojení teplotního čidla pro žhavení zase startují dobře. Holt musí žhavit.
Vemte si třeba starou 205ku Pežouta. Může být -20, nebo +40, startuje pořád na škrtnutí. Ale taky pořád žhaví.
conti píše:Já jen tolik k tématu:
Všechny tyhle klasický motory VW, tedy 1.6, 1.6TD, nebo 1.9 mají od výrobce předepsaný interval výměny oleje po 7500 km.
15000 km až motory TDI. Nezaleží jestli mají čerpadlo Bosch nebo Lucas.
Čerpadlo Lucas ve Feldě má řízený předvstřik v celém rozsahu otáček, tedy nikoliv jen při startu. Proto má i snímač otáček klikového hřídele.
Na emise ho nepotřebuje. Emisní analizátor si bere otáčky z alternátoru, myslim. Jinak nemá tento motor klasickou řídící jednotku. Tu nahrazuje řídící jednotka žhavení.
No a to startování. Setkal jsem se s tímto problémem i u starších Golfů, nebo Audin 80, s motorem 1.6 a čerpadlem Bosch. Teplé nechtějí startovat i když mají dobrý tlaky a vše jinak v pořádku. Prostě jen po odpojení teplotního čidla pro žhavení zase startují dobře. Holt musí žhavit.
Vemte si třeba starou 205ku Pežouta. Může být -20, nebo +40, startuje pořád na škrtnutí. Ale taky pořád žhaví.
Člověče, Ty jsi asi motor v dieselové Felicii nikdy neviděl, že? Protože píšeš jednu kravinu za druhou!!!
Především motor AEF nemá snímač otáček!!! On ho totiž nepotřebuje. Je to mechanický neřízený diesel, který má údaj o otáčkách motoru (pouze pro otáčkoměr) vyvedený z alternátoru. Jiný snímač otáček na motoru AEF není. A jestli mi nevěříš, tak mi ten snímač na motoru ukaž, rád se nechám přesvědčit.
Motor AEF nemá řízený předvstřik. Není totiž síla, která by ho řídila a taky není proč ho řídit. Regulace předvstřiku je mechanická - ovládaná pouze tlakem nafty v čerpadle (v ovládacím kanálu otočné desky předvstřiku), předsuvník je ovládán pneumaticky (podtlakem ze systému) a je řízen teplotou motoru (při teplotě menší než 65°C je předsuvník aktivní, pak ne).
Jediné, co je u tohoto motoru řízené, je třífázové žhavení, a k tomu účelu je ve vozidle jednotka žhavení.
Nic jiného než žhavení na motoru AEF řízeno NENÍ !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Tady bych si dovolil oponovat, řízeno je víc věcí, předvstřik má ventil, který řídí jednotka, stejně, jako ventil plného zatížení, dále zvýšení otáček u studeného motoru. Pro měření otáček má altík zvláštní vývod a jednotka skutečně otáčky vyhodnocuje. Zkus si, jestli mi nevěříš ten drát odpojit a uloží se závada "přeušení, nebo zkrat na kostru" a začnou kolísat volnoběžné otáčky.Jediné, co je u tohoto motoru řízené, je třífázové žhavení
Není to zase tak jednoduchej a blbej systém, jak se na první pohled zdá.
Souhlas.
Nic proti tomu, ale motor nemá snímač otáček.
Pokud je tam něco, co motor řídí, pak jedině jednotka žhavení. Jako základní vstupní veličiny jsou teplota motoru a otáčky. Těmito signály potom ovládá žhavení, předsuvník studeného startu a regulátor předvstřiku (ventil otvírající kanálek v čerpadle, kam buď pustí nebo nepustí naftu a tím buď pootočí nebo nepootočí segment regulátoru předvstřiku).
Je to blbej systém a je krásně jednoduchej - a to se mi na něm moc líbí.
Nic proti tomu, ale motor nemá snímač otáček.
Pokud je tam něco, co motor řídí, pak jedině jednotka žhavení. Jako základní vstupní veličiny jsou teplota motoru a otáčky. Těmito signály potom ovládá žhavení, předsuvník studeného startu a regulátor předvstřiku (ventil otvírající kanálek v čerpadle, kam buď pustí nebo nepustí naftu a tím buď pootočí nebo nepootočí segment regulátoru předvstřiku).
Je to blbej systém a je krásně jednoduchej - a to se mi na něm moc líbí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Ten snímač není na klice, je v alternátoru, který dává signál, jehož frekvence je přímo úměrná otáčkám a jednotka obsahuje analogověčíslicový převodník. Dej si měřené hodnoty a uvidíš, že to otáčky měří. Pak si zkus akční členy, a uvidíš, že tam není jenom žhavení. Kromě jednotky řízení žhavení má Felda ještě jednotku čerpadla (saugdiesel), která řídí volnoběh, předvstřik a plné zatížení.ale motor nemá snímač otáček