Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Může tě utěšovat, že budeš mít TD a ne Tdi, nebudeš řešit nějaké váhy, nouzáky, prodřené kabely, vypíčená relátka a ŘJ. Podívej kolik toho tady je, je to samý škubánek, vibrátor a nechytatelná svině, el. části čerpadel v TDI odcházejí stářím atd. atd. Dáš to dohromady a nebudeš dál řešit připitomnělé dvouhmoty a drahé oleje , nebudeš vyhazovat prachy do luftu jako naši "modernisté"..Proto jsem si TD také koupil, abych tyhle krávoviny nemusel řešit. Moc to nejede, potřebuje to rozjet,ale jede to furt...Ty ceny, které jsi zaplatil jsou dost nadnesené, já často kupuji třeba starší turba, dají se sehnat origo málo jeté , od firem , rozvody jsou předražené, atd. Ale to už je fuk, měl jsem zato, že motor vyndaváš kvůli tomu, že budeš brousit kliku, ale pokud ne, tak proč jej vyndaváš? Opravit to jde i v autě a pokud jsi udělal, to co jsi udělal, uděláš i to ostatní, není tam moc toho, co přinese problém..Je to ještě inteligentní, po generace spolehlivý motor bez nějakých připitomnělých přípravků na opravy , modifikací, /na které je třeba detektiva/ a moderních průserů...jear ewing píše:Tak už jsem dostal kontakt na motoráře z Kunštátu, je to sice 160.km od Ostravy, ale aspoň něco:
Pan Peterka 777 604 010 kdyby něco potřeboval.



nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Ty maš pekny podpis: nepropadat panice, to je mu případjericho-3 píše:Může tě utěšovat, že budeš mít TD a ne Tdi, nebudeš řešit nějaké váhy, nouzáky, prodřené kabely, vypíčená relátka a ŘJ. Podívej kolik toho tady je, je to samý škubánek, vibrátor a nechytatelná svině, el. části čerpadel v TDI odcházejí stářím atd. atd. Dáš to dohromady a nebudeš dál řešit připitomnělé dvouhmoty a drahé oleje , nebudeš vyhazovat prachy do luftu jako naši "modernisté"..Proto jsem si TD také koupil, abych tyhle krávoviny nemusel řešit. Moc to nejede, potřebuje to rozjet,ale jede to furt...Ty ceny, které jsi zaplatil jsou dost nadnesené, já často kupuji třeba starší turba, dají se sehnat origo málo jeté , od firem , rozvody jsou předražené, atd. Ale to už je fuk, měl jsem zato, že motor vyndaváš kvůli tomu, že budeš brousit kliku, ale pokud ne, tak proč jej vyndaváš? Opravit to jde i v autě a pokud jsi udělal, to co jsi udělal, uděláš i to ostatní, není tam moc toho, co přinese problém..Je to ještě inteligentní, po generace spolehlivý motor bez nějakých připitomnělých přípravků na opravy , modifikací, /na které je třeba detektiva/ a moderních průserů...jear ewing píše:Tak už jsem dostal kontakt na motoráře z Kunštátu, je to sice 160.km od Ostravy, ale aspoň něco:
Pan Peterka 777 604 010 kdyby něco potřeboval.![]()
![]()

Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33732
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="jear ewing"][quote="slovacek.milos"][quote="jear ewing"]Já nejsem motorář
Miloši, tady na ostravsku uplně vymizeli lidi co něco umí
já tě chtěl jen odradit od tvého nápadu měnit šály na starou kliku je to riskantní podnik, dozvíš se že to fachcí ale těm co praskla klika nebo se protočil šálek ti o tom raději nemluví
Miloši, tady na ostravsku uplně vymizeli lidi co něco umí
já tě chtěl jen odradit od tvého nápadu měnit šály na starou kliku je to riskantní podnik, dozvíš se že to fachcí ale těm co praskla klika nebo se protočil šálek ti o tom raději nemluví
Samozřejmě dávat nové origo šály na starou kliku není moc košer, ale jsou zde ale, pokud to jelo na staré, musí to i na ty nové..Kdysi se preventivně měnily šály už na Š 120, aby motor najel více km..Pokud je auto celkově na hranici využití , je to cesta na další prodloužení jeho vytěžení..Vyndá se stará šála, nandá nová, stáhne lágr a klikou se pootočí, pokud je vše o.k. pokračuje se dál, zase další a další..Pokud má axiální vůli, tak se dá i axiál a pokud to před tím mazalo, teď se to ještě zlepší a jede se dál.Samozřejmě na čepech kliky zůstanou "hranky" , které si v budoucnu šály trochu upraví, ale funkci to neovlivní..Ono najet ještě 100000km není k zahození, ne? 

nepropadat panice...
nestraš minule som generalkoval 2.0tdi..nove salky sli.. pokial nie je kluka citelne popisana a pridratá, myslim si ze nove salky tomu moc neublizia, či? Ono si to troška sadne....a ked sa bude pravidelne menit olej, malo by to sluzit.jericho-3 píše:Samozřejmě dávat nové origo šály na starou kliku není moc košer, ale jsou zde ale, pokud to jelo na staré, musí to i na ty nové..Kdysi se preventivně měnily šály už na Š 120, aby motor najel více km..Pokud je auto celkově na hranici využití , je to cesta na další prodloužení jeho vytěžení..Vyndá se stará šála, nandá nová, stáhne lágr a klikou se pootočí, pokud je vše o.k. pokračuje se dál, zase další a další..Pokud má axiální vůli, tak se dá i axiál a pokud to před tím mazalo, teď se to ještě zlepší a jede se dál.Samozřejmě na čepech kliky zůstanou "hranky" , které si v budoucnu šály trochu upraví, ale funkci to neovlivní..Ono najet ještě 100000km není k zahození, ne?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33732
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="jericho-3"]Samozřejmě dávat nové origo šály na starou kliku není moc košer, ale jsou zde ale, pokud to jelo na staré, musí to i na ty nové..Kdysi se preventivně měnily šály už na Š 120, aby motor najel více km..Pokud je auto celkově na hranici využití , je to cesta na další prodloužení jeho vytěžení. to jsem tak udělal kdysi ještě za komunistů, šálek má číslo, všechno slo hladce točit a jelo ok, pak jsem užovku prodal a borcovi praskla klika,
Mě praskla i když jsem měl vše 1A , klika přebroušená,/kladívkem jsem ji proťukával, zda nezvoní , byla jako Kruppova ocel/k tomu nové šály, a kdy jsem koženým páskem přejížděl přes čepy kliky, abych vše doladil, ojnice včetně pístů byly zváženy na nulu , moto šel bezvadně, ale? To je právě krásné na opravě strojů, že i při velmi pečlivé práci může přijít nenadálý kolaps, stejně jako při nedostatečné údržbě a prasečí jizdě stroj pořád funguje..Je mnoho věcí mezi nebem a zemí, kterým člověk nikdy neporozumí...a tak je to správné...Nelze z jednoho případu vyvozovat víc, než si zaslouží... 

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Děkuji za tip se dřevem mezi blok a kliku, funguje to fantasticky..
Dal jsem se již do demontáže kliky a vůbec se nedivím, že to nikdo nechce dělat, odhadem je to cca.30.hodin práce (i s montáží), za toho předpokladu že člověk všechny šrouby povolí a nic nejebe
Miloši, dal jsem na tebe a nechávám kliku srovnat.
P.s. soustružník, který mi to dělá, mě upozornil, že nemám popsané ojniční šály, že se mi to bude špatně pasovat tušíte co s tím ?


Dal jsem se již do demontáže kliky a vůbec se nedivím, že to nikdo nechce dělat, odhadem je to cca.30.hodin práce (i s montáží), za toho předpokladu že člověk všechny šrouby povolí a nic nejebe
Miloši, dal jsem na tebe a nechávám kliku srovnat.
P.s. soustružník, který mi to dělá, mě upozornil, že nemám popsané ojniční šály, že se mi to bude špatně pasovat tušíte co s tím ?



Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Kliku jsem nechal jen srovnat, písty mám v motoru, nechtělo se mi už sundávat hlavuoctaviask píše:no pockat ale ak ide kulka na vybrus...netreba + size salky?

Ojniční ložiska byly vydřené až na mosaz a na jednom klikovém zářezy po načatém šálku, spodní byl po stranách rozklepaný.
Dá mi rozměry šálku a podle toho to mám složit..
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Soustružník patrně myslel, že musíš dát pozor na spodky ojnic, které musí přijít na ojnice, kde byly..Když vidím, jak jsi to rozházel a spodky jsou kdoví kde....,říkám si, chce to trochu opatrnosti... .Je třeba vždy ty spodky vrátit na ojnice, kde byly a až při zpětné montáži je sundat../samozřejmě nebo je označit, často mívají vlastní čísla nebo značky, aby se to nespletlo.. 

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Přesně to ten soustružník myslel, ojniční potkova musí přijít na svou ojnici-jinak je to na draka.jericho-3 píše:Soustružník patrně myslel, že musíš dát pozor na spodky ojnic, které musí přijít na ojnice, kde byly..Když vidím, jak jsi to rozházel a spodky jsou kdoví kde....,říkám si, chce to trochu opatrnosti... .Je třeba vždy ty spodky vrátit na ojnice, kde byly a až při zpětné montáži je sundat../samozřejmě nebo je označit, často mívají vlastní čísla nebo značky, aby se to nespletlo..
Proto zjišťuji, co s tím ?
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Tobě nezbývá nic jiného než ojnice jednu po druhé poskládat a vyzkoušet zda víko ojnice na ni perfektně pasuje.V místě spoje nesmí mít uvnitř oka v žádném případě jakýkoliv byť minimální schodek. Ale první ještě omrkni jestli na tom nejsou nějaké značky, čísla, tečky od důlčíku... Či cokoliv čím by to mohlo být označené.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km