Stránka 3 z 5

Napsal: 09 úno 2019, 13:27
od jericho-3
Ono 20000km, jak píše majitel není zase málo na to , když by to šlo na sucho. Ale je fakt, že i když jsou vypadlé záslepky, tak je vačka pod olejem víc než tohle..A je třeba říci, že probroušená hydra a vše co to čítá patří k PD od začátku výroby. Možná je fakt, jak se tady píše prohlédnout hydra, protože mohou být zpracováním/tvrdostí/ nevhodná k vačce, nebo vačka nejde rovnoběžně s hydry/hlavou/ a palec vačky jde po hydru nakřivo ,proto je to také ten poslední..Ale samozřejmě jsou to jen úvahy nad možnostmi... :)

Napsal: 09 úno 2019, 13:36
od Pája 19
Tak 20 km, nebo 20 tisíc? Ventily jsi dával původní na stejný místa?

Napsal: 09 úno 2019, 23:28
od Olsák
Právě že jen 20km jojo ventily ty sem nalejval a pěkně drželi motor ten jde pěkně ;-)

Napsal: 09 úno 2019, 23:34
od Pája 19
A není moc zapuštěný sedlo nebo dlouhej ventil? Jak vypadá to první hydro?

Napsal: 09 úno 2019, 23:39
od Olsák
Olej je stáčený :-)
Pájo to už si nepamatuji a sundávat už to nechci ;-)
Budu to jezdit a po první výměně 10kkm na to kouknu znova
Znamej jezdí mraky let stacenej divinol 5w40 a šlape mu to.
A další znamej jezdí na ATD 10w40 a taky bez problémů :-D
Asi to moc řeším :? Zbytečně :?

Napsal: 10 úno 2019, 09:41
od stanomx
ono proste to je zle s tou vačkou, kvalitný diel už asi nekúpiš a problém mali aj origo z fabriky vačky...
zaujímavé je že tu sú autá cez 300tisic. a vačka ako nová

Napsal: 10 úno 2019, 10:08
od Rayx
No, těžko říci, ale kvalita i známejch značek šla nejen v aftermarketu dolů, takže to může být dílama.

A na ten stáčenej olej, to bych si taky prověřil, může bejt prase prodejce ...

Divinol 5W40 nic neřekne bez konkrétního typu, a zrovna jejich VW schválená 505.01 je Low Saps C3 ...

https://www.zeller-gmelin.de/zgSite/de/ ... renoelePKW

a i ostatní doporučené jsou C3
Divinol Syntholight 03 5W-30 (49251)
Divinol Syntholight HC-FE 5W-30 (49260)
Divinol Syntholight 505.01 5W-40 (49540)
http://zellergmelin.lubricantadvisor.co ... x?lang=tje

Napsal: 10 úno 2019, 10:35
od hansdob
Ke stáčeným olejům řeknu toliko. Kdysi (již x let jsem tam nebyl) tady u nás na v jednom skladu který pamatuje mnoho let a budovala ho armáda a my jako pubici jsme tam jezdili nakupovat olej do fechtlů,dědům do trabiků a barkasů a zároveň pro technický benzin protože byl za babku tak tam stali kanystříky známých značek čerpacích stanic a stačeli to tam vše z jedné pistole.

K olejům všeobecně že zde a dále na východ je většina prodávaných olejů recyklatem je to jen můj osobní názor nechci zde rozpoutavat debatu o olejich je to zbytečné.

Nedávno jsem měl možnost porovnat castrol longlife 5W který byl v kufru Bmw dovezeneho z CH a porovnat s úplně stejným který jsem měl koupeny zde ( nikdo nevěděl ze tam ten olej bude) no už jen barvou se lišili oba neotevřené kanystry.

Napsal: 10 úno 2019, 11:25
od Jarda S.
favo píše: Přeci jen je víc verzí hlav, jsou německý a polský, jestli si dobře pamatuji, takže co když je problém hlavně u těch hlav made in skopčák.
mam polskou hlavu a vačka taky odešla ;)

Napsal: 10 úno 2019, 11:55
od favo
tempest píše: Olej má specifikace VW505.01, takže tam patří. Navíc je 5W-40, takže autor nic nezanedbal. A to že bezpopelnaté oleje hůře mažou, platilo tak možná u ACEA C3, někdy z minulého desetiletí. Současná ACEA má stejné dané stejné max. opotřebení u C3 a i taktéž popelnatého oleje.
Jak jsem už napsal mockrát, to že to má na etiketě normu 505.01 neznamená, že to tu normu splňuje a je vhodný pro PD motory. Ten názor že cokoliv bezpopelnýho do PD motorů nepatří mají hlavně lidi co se opravami PD motoru živí.
Testy olejů si výrobci dělají sami a nikdo na ně nedohlíží a jejich oleje nepřekontrolovává, takže Ti jako zájazníkovi nezbývá než věřit.
Ják já říkám papír a tužka snesou všechno.

Napsal: 10 úno 2019, 12:03
od Rayx
favo píše:normu pro PD 505.01 splňuje podle etikety kde co, ale realita je taková, že PD nemá rádo bezpopelné oleje určené pro motory s DPF a i ty podle etiket splňují normu 505.01 skoro všechny.
Tak co vlastně říkáš, jaká je ta realita?
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/downl ... _50501.pdf

Obrázek

Napsal: 10 úno 2019, 12:22
od jericho-3
Hansdob- Nezapomenu, když jsem jako kuřák dostal origo Marlboro a dal si prvního šluka, zatočila se mi hlava a požitkově to byla bomba..To byl hřích, který měl hodnotu... :)

Napsal: 11 úno 2019, 13:28
od favo
Rayx píše: Tak co vlastně říkáš, jaká je ta realita?
Ta tabulka je pro mě španělská vesnice.
Ale pořád je to jen tabulka, kterou někdo napsal. Nic neříká otom jak danej olej bude v motoru fungovat.
Realita je taková, že většina z nás do motoru leje co tam dle norem patří a přesto řeší problémy se zničenými vačkami.

Napsal: 11 úno 2019, 14:07
od Biimbo
Já už jsem psal několikrát, liju mobil 507 do všech pd a vačku jsem nedělal ani jednu. Každopádně je to spíš tím že všude všem jsem zavařil zaslepky a nevěřím že je to jen o oleji. Jsou kluci co do pd lijou olej z náklaďáku a problém s vačkami nemají. Pokud se problém opakuje, zdroj bude jinde.

Napsal: 11 úno 2019, 14:23
od Rayx
K tej tabulce, porovnejte hodnoty pro Sulphated ash u 502.00/505.00 vs 505.01 ...
Podle té 505.01 bychom do těch motorů právě neměli lít ty High Saps ACEA A3/B3 ale nějakou C3 ... Jenže už nevíme, jak norma byla průběžně upravovaná.

K tej vačce u Olsáka, byl to skutečně díl 50 006 304 KolbenSchmidt (EAN 4028977620744) a nebo třeba díl HV0285 ET Engineteam (EAN 8592779006946)?