Stránka 3 z 6
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 24 lis 2024, 23:18
od slovacek.milos
nebo ostrý plochy majzl nasekneš hlavu, ostří pak trošku přejedeš rozbrusem aby nebylo tak aktivni a kladivem bim a je povolený
sem si vzpoměl na jednoho rumuna, je to víc jak 30 let, rumuni tehdy nesměli dovážet auta, jen karoserii a motor zvlášt, byl velmi malé postavy že by mohl vařil výfuky zevnitř, přivezli jsme mu olcita, měl v ruce něco jako dláto a kladivo, ani ne za hodinu s kladivem a dlátem měl motor venku, na chodníku!

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 08:52
od LadikRS
On by tam možná šel narazit nějaký tisícihran o přibližném průměru torxu 30. Takto jsem povoloval výpušťák na automatu na jedničkové Octavii, z imbusu byl totiž kruh
Nicméně na tyhle postupu musím odstrojit komplet předek auta, protože ten šoub je z čela bloku. Drží tu plastovou hadici od klapky k IC. Druhý šroub je na straně. Je to vidět na obrázku (pohled z čela, vlevo je vidět altík a pod ním klimakompresor).
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 17:53
od LadikRS
Po příjezdu z práce domů je výsledek, že řemen je na klimě částečně mimo k motoru. Všude jinde je na svém místě. Na tohle snad napínák vliv mít nemůže, když na altíku i klice je to v pořádku, ne?
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 18:03
od slovacek.milos
sem psal že v tomto případě čistit drážky je pokus který se nikdy nepodařil, ta napínací kladka se dá měřit pravítkem, zjistíš zda je v ose s ostatníma
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 19:08
od volvo pan
tak psal,že je všechno v ose,tak toho dalšího moc nezbejvá. A když v drážce bude zásek nebo nějakej tvrdej zaseklej kus,tak to řízne taky. Jednou sem tam našel pecku z cočka,nevím,co se tam dělo. Ale tady ten řemen evidentně v ose neni,což je ted jasný. Jinak torx de většinou překlepnout na imbus a pak zase na torx,ale myslím,že v jedný velikosti to moc nevychází a taky to samozřejmě nejde všude.
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 19:28
od LadikRS
Asi vám budu připadat jako debil, ale postup jak a vůči čemu měřit? Vůči motoru nelze, ten není rovný a nosník dejme tomu, ale nemám zaručené, že motor je s ním rovnoběžně. Měřit to půjde leda zespodu, abych nemusel nic rozebírat. Pokud teda neexistuje nějaký přípravek na to.
Jinak nevíte, jak zjistím typ volnoběžky na altík? Připadá mi, že řemen jde od altíku ke klimě lehce doleva (pohled zepředu), čemuž by odpovídala následná pozice na fotce výše. Z čísel na ní jsem nic nevyčetl. A na to, že má mít max 10t km, tak je taková dost znečištěná, viz foto na první stránce.
Jinak servis z ledna. Hádám, že napínací kladkou myslí tu k altíku, když je tam mimo jiné celá sada rozvodů, ale pochybuji o její výměně vzhledem ke stavu šroubu.
Volvo pan: Tady pro vyndání šroubu budou asi muset ven chladiče s čelem

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 20:37
od Tomas.cz
Vyčistit volnoběžku a přečíst její číslo, je tam INA a teď to nevím přesně, ale F-576346 a jestli to je pravda, tak to je volnoběžka pro benzinové TSi.
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 20:45
od Tomas.cz
Koukám na ty volnoběžky, pro TDi má o cca 1cm větší posun drážek směrem od alternátoru a pro TSi je víc u altíku, to by vysvětlovalo proč se řemen smýká na stranu ven.
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 20:46
od LadikRS
Teď jsem to taky zjistil. Naživo ta čísla vypadala jinak a nic to nenacházelo, ale zkusil jsem to z fotky a tam to šlo přečist lépe. Každopádně děkuji.
Tak snad je to tato (nachází mi to ještě jednu menší):
https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/a ... tssnXmrFxG
Edit: Na výměnu je potřeba tento přípravek?
https://www.autodilna-naradi.cz/alterna ... o-audi-a3/
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 21:00
od Tomas.cz
Jo to bude ona, INA 535001210.
Co se týče nářadí, altíky Valeo mají střed na Torx a Bosche na dvanáctihran XZN, tisícihran do volnoběžky je stejný.
Tady bude možná altík Valeo, ale nevím tedy

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 25 lis 2024, 21:36
od LadikRS
Děkuji za upřesnění, je tam Valeo. Ten odkaz je lehce zavádějící, v názvu mají Bosch, ale je to Torx podle označení

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 29 lis 2024, 18:00
od LadikRS
Už mě z toho trefí

Přípravek tam dostanu, ale tak, že tisícihran tam dostanu cca 1mm, tzn celková délka zastrčení je asi 16mm. Nemáte někdo možnost přeměřit přípravek, zda nemám špatný?
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 29 lis 2024, 21:22
od trhac
Já to tímto třeba vůbec nedělám. Povoluju to malým pneumatickým utahovákem
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 30 lis 2024, 11:57
od LadikRS
Tak jsem to upravil, abych to tam dostal. Ale na tom tisícihranu mi nakonec přeskočí klíč, když se o to opřu. Utahovák tam nedostanu, leda vyndat altík. Nebo ještě zkusím točit altíkem a zaaretuju tu volnoběžku.
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Napsal: 30 lis 2024, 12:44
od trhac
Jo to chápu je tam stěna kam se povolovákem nedostaneš ale když máš vyvěšenej motor při rozvodech a oddělanej paliváč tak máš místo přímo na ten malej utahovák. Ten torx na povolení se mě při povolování taky vždycky protočil proto na to beru utahovák a novou volnoběžku utahnu tím klíčem.