170+ PS Golfik IV slape jak hodinky

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rikin
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2006, 07:35

Příspěvek od Rikin »

TDIPOWER píše:No, já jezdím na 225/40 R18 a není to nijak nekomfortní...
Co mas za auto a jakou upravu?

Jeste taky zalezi na vaze kola pokud se nepletu, nekde jsem videl tabulky a treba Superleggera od OZ je snad o 40% lehci nez ostatni pri stejnem rozmeru.

Tady to pohodli je podle me ale strasne subjektivni, cetl jsem na Autorevue diskusi, jak si nejaky clovek stezoval, ze O2 na r17" 225/45 je strasne tvrda, ze uz by si to uz nikdy nekoupil. Mne treba ale prijde O2 na r17" 225/45 zase neuveritelne pohodlna...

Na druhou stranu ale musim rict, ze na mem Golfu mam sportovni pruziny Eibach (snizeni -35 mm) na seriovych tlumicich a k tomu jiz zminovane kola r16 na pneu 205/55 a prijde mi to tak na hranici unostnosti, tvrdsi bych uz asi nevydrzel... ale zase mi vadi, jak se to houpe, prejedu nejakou nerovnost a zhoupne se to jeste 3x po tom... O sportovnich tlumicich radeji ani neuvazuju, bojim se, ze by mi to odrovnalo zada.
Golf IV 85 kW PD TDI (uprava na 170+ PS)
Daniel
Nováček
Příspěvky: 13
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 10:23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Daniel »

Taky zrovna řeším Golfíka IV ale asi to nechám až po dovolený. Taky tam příjde TURBO-ANDREE, VSTŘIKY atd. - Reesha. Jinak zrovna přemýšlím - mám sportovní pružiny H&R - jestli je dát na sérový tlumiče či ne. Jeden říká to druhý zas....
Rikin píše:
TDIPOWER píše:No, já jezdím na 225/40 R18 a není to nijak nekomfortní...
Co mas za auto a jakou upravu?

Jeste taky zalezi na vaze kola pokud se nepletu, nekde jsem videl tabulky a treba Superleggera od OZ je snad o 40% lehci nez ostatni pri stejnem rozmeru.

Tady to pohodli je podle me ale strasne subjektivni, cetl jsem na Autorevue diskusi, jak si nejaky clovek stezoval, ze O2 na r17" 225/45 je strasne tvrda, ze uz by si to uz nikdy nekoupil. Mne treba ale prijde O2 na r17" 225/45 zase neuveritelne pohodlna...

Na druhou stranu ale musim rict, ze na mem Golfu mam sportovni pruziny Eibach (snizeni -35 mm) na seriovych tlumicich a k tomu jiz zminovane kola r16 na pneu 205/55 a prijde mi to tak na hranici unostnosti, tvrdsi bych uz asi nevydrzel... ale zase mi vadi, jak se to houpe, prejedu nejakou nerovnost a zhoupne se to jeste 3x po tom... O sportovnich tlumicich radeji ani neuvazuju, bojim se, ze by mi to odrovnalo zada.
Cupra 4 TDI PD, Audi A4 TDI 81kw Quattro, GIV TDI 81kw
a pro zábavu - Mazda 323 1.6 16V T 4wd, Lancia Delta HF Integrale
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Rikin píše:
TDIPOWER píše:No, já jezdím na 225/40 R18 a není to nijak nekomfortní...
Co mas za auto a jakou upravu?

Turbo 130PD, trysky Sprint 764, čip Reesha, spojka v prdeli :D
Dnes tam jde VR6

Tak sportovní pružiny nebrat. Mnohem horší než jakýkoliv profil. A v kombinaci se sériovýma tlumičema....myslím že špatná volba.
Já jsem to udělal jinak. Ale chlubit se tu tím nebudu, protože bych dostal ode všech za uši (noteeth)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Rikin
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2006, 07:35

Příspěvek od Rikin »

Daniel píše: Taky zrovna řeším Golfíka IV ale asi to nechám až po dovolený. Taky tam příjde TURBO-ANDREE, VSTŘIKY atd. - Reesha. Jinak zrovna přemýšlím - mám sportovní pružiny H&R - jestli je dát na sérový tlumiče či ne. Jeden říká to druhý zas....
Ja mam dobre zkusenosti s timto resenim (sportovni pruziny na seriove tlumice). Pokud chces jistotu v zatackach pri vyssich rychlostech, tak urcite doporucuju, auto se o hodne min naklani... Podle me ale poznas, ze to bude tvrdsi, ale neni to nic extremniho, da se to vydrzet.

Bohuzel Ti nedokazu rict, jake to je s komplet sportovnim podvozkem, s tim nemam v GIV zkusenosti. ;(

V kombinaci se sportovnimi tlumici to musi mit diametralne lepsi jizdni vlastnosti, ale zase tvrdost bude asi taky nekde jinde...

Pokud mas moznost se dostat do Brna, tak Te klidne svezu.
TDIPOWER píše: Tak sportovní pružiny nebrat. Mnohem horší než jakýkoliv profil. A v kombinaci se sériovýma tlumičema....myslím že špatná volba.
Já jsem to udělal jinak. Ale chlubit se tu tím nebudu, protože bych dostal ode všech za uši (noteeth)
Dal jsi sportovni tlumice na seriove pruziny, ne? :)
Golf IV 85 kW PD TDI (uprava na 170+ PS)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Pro zlepšení jízdních vlastností je potřeba dávat spíš tvrdší tlumiče na sériový pružiny než tvrdý pružiny na sériový měký tlumiče. Jelikož tvrdší pružina má daleko větší frekvenci kmitů doslova ten sériovej tlumič upeče a ten začne většinou téct. Nehledě na to, že jízdní vlastnosti jsou naprosto nepředvídatelné, takže vždy je třeba přitvrzovat podvozek v prvé řadě tlumičema a ne pružinama. Nejlepší je samozdřejmě použít podvozek, který je nastaven na daný typ vozu tzn. tlumiče včetně pružin.
Rikin
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 07 kvě 2006, 07:35

Příspěvek od Rikin »

Huml píše:Pro zlepšení jízdních vlastností je potřeba dávat spíš tvrdší tlumiče na sériový pružiny než tvrdý pružiny na sériový měký tlumiče. Jelikož tvrdší pružina má daleko větší frekvenci kmitů doslova ten sériovej tlumič upeče a ten začne většinou téct. Nehledě na to, že jízdní vlastnosti jsou naprosto nepředvídatelné, takže vždy je třeba přitvrzovat podvozek v prvé řadě tlumičema a ne pružinama. Nejlepší je samozdřejmě použít podvozek, který je nastaven na daný typ vozu tzn. tlumiče včetně pružin.
Co jsem se tak bavil s lidma, kteri maji sportovni tlumice na seriovych pruzinach a co jsem o tom cetl, tak se to opravdu zda jako lepsi reseni.

Ja bych se rad svezl s nekym, kdo ma i sportovni tlumice, abych videl, jestli mi to stoji za ten narust tvrdosti (jestli bych s tim mohl pak jeste normalne jezdit). Ty penize bych do tlumicu klidne obetoval. Jenom nevim, jake by to bylo, kdybych tam dal treba stavitelne Koni, kdyz mam pruziny Eibach, na forech jsem cetl, ze nekteri lidi tuto (nebo jinou) kombinaci maji, ale zase jsem slysel, ze to neni tak dobre jako komplet od jedne firmy, tak nevim co si o tom mam myslet...

Nemuzu s tebou ale souhlasit co se tyce te predvidatelnosti chovani auta, ja jezdim dost casto rychle do zatacek atp a auto se chova naprosto citelne.

Podle me to ale hodne delaji pneumatiky, co treba nekdy jezdim s tou O2, ktera ma 17" 225/45, tak tam to auto jede sice do zatacky jak po kolejich, ale vubec netusim kde ma hranici, bojim se, ze to sedi a pak to najedou uleti a je konec...

Moje auto v zatacce "ulitava postupne" muzu dobre davkovat vykon (v ramci moznosti s turbem) a presne vim jak se bude chovat. Jeste se mi nikdy u meho Golfa nestalo, ze by me auto nejak prekvapilo, nebo ze bych se dostal do nekontrolovatelne situace.
Golf IV 85 kW PD TDI (uprava na 170+ PS)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Porovnávanie komfortu medzi diskami rovnakého priemeru mi pripadá zbytočné. Je jedno, či máte 205/50/17, alebo 225/45/17. To, čo robí komfort alebo ne-komfort, je výška pneu, ktorá je rovnaká. Šírka ovplyvní aquaplaning, ťahanie po vyjazdených koľajách, ale nie komfort. Čím je pneu nižšia, tým je na tom komfort horšie. Jazdím na 15", 16", 17", 18" a jednoznačne čím väčší priemer, tým tvrdšia jazda. Je to logické a vykecať sa to nedá. Zázraky sa jednoducho nekonajú. Menej gumy (a v nej menej vzduchu) toho menej utlmí.

Zhoršenie jazdných vlastností som nepozoroval, aj keď nejaké tam bude- veľké a ťažké kolesá sú hotové zotrvačníky. Avšak aj keď som dával na moju 1,4 16V 55kW namiesto 195/65/15 nové 225/45/17, rozdiel ani v spotrebe, ani v dynamických vlastnostiach som nepozoroval.

Ku spotrebe: negatívne pôsobí šírka pneu a pozitívne profilové číslo (nižšia pneu=menšia spotreba). Vplyv šírky je asi jasný. Profilové číslo- čím menšie, tým lepšie, pretože sa zmenšujú straty spôsobované deformáciou bočnice pneumatiky. Nižšia pneu má podstatne tvrdšiu bočnicu. Tým sa v nej menej energie mení na teplo. Takže to čo stratíte šírkou, zase získavate menšou výškou pneu. Zvýšenia spotreby by som sa nebál. Nikdy som žiadne vzhľadom ku pneu nepozoroval. Spotreba závisí hlavne na vodičovi a na motore, nie na pneu.

Porovnávam 195/65/15, 205/55/16, 225/45/17, 225/40/18. Všetko na Golfe4 alebo Octavii1. Komplet podvozok KW. (gewindefahrwerke-coilovers, variante2)
Naposledy upravil(a) Alex dne 04 čer 2006, 00:21, celkem upraveno 1 x.
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Obouvám auto 225x40x18 předek a 255x35x18xzadek naprostá spokojenost. Tlumiče tam mám oh H&R Kit štelovák. Když tam dám pneu na zimu 205x55x16 mám strach s tím jezdit v zatáčkách.
Luke288
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:23

Příspěvek od Luke288 »

OII na 225/45/17 je naprosto v pohode. na pristi sezonu planuju 18ky. nevim co za lidi pise, ze 17ky jsou strasne tvrdy...
Luke
OII 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Indi »

Něco do pranice:taky jsem jezdil na 225/45/17 a vše ok nyní 235/40/18 a 255/35/18 ,tlumiče origo,péra progresívni-35mm(dva stoupaní na jedne pružině)a maximální spokojenost.Za ty jízní vlastnosti to stojí.Samozřejmně v kolejích to je horší,ale i s podvozkem je třeba umět zacházet tak jak s upraveným motorem.Myslím,že vždy je NĚCO ZA NĚCO (rofl) .Taky je to o huštění k danému autu a gumě,já foukal do 17 tak 2,3-2,4 baru po okolí a na dálnici o 0,2 baru víc a gumy se sjížděly rovně. :)
Uživatelský avatar
Tupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: skoro v asii :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tupino »

Luke288 píše:OII na 225/45/17 je naprosto v pohode. na pristi sezonu planuju 18ky. nevim co za lidi pise, ze 17ky jsou strasne tvrdy...
dlabej na ně, většinou blekotají nesmysly, ohledně obutí a podvozku koluje 50% uplnejch nesmyslů

225/45 17 je jedno z nejpoužívanějších obutí u moderních aut, který je ještě komfortní

najezdil sem desetitisíce km na různých /40 a /35 profilech a nechci je ani vidět na nějaký rozumný používání

samozřejmě je rozdíl z jaké šířky pneu a na jakém palcovém průměru to je, ale to už tu bylo zmíněno

a další věc je taky na víkendový auto...
V6 TDI 4M
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Kornout píše:205, nebo 215 , rozdíl ve zrychlení nepoznáš, spíš bych to ale nechal na těch 205, bohatě to stačí a hlavně máš lehkej zadek a na mokru při vyšších rychlostech to bude víc přetáčivý.
To stebou souhlasím,ale ještě jeden rozdíl tma je a to je cena mezi 205 a 215...jináč já mám na pašíkoj 16" 205/55 R16,kámoš má 17" 215/45 R17 a má to prej už docela trvdý tady na těch českejch rádoby cestách
Tommy-cupra
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2006, 15:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tommy-cupra »

Daniel píše:Taky zrovna řeším Golfíka IV ale asi to nechám až po dovolený. Taky tam příjde TURBO-ANDREE, VSTŘIKY atd. - Reesha. Jinak zrovna přemýšlím - mám sportovní pružiny H&R - jestli je dát na sérový tlumiče či ne. Jeden říká to druhý zas....
Rikin píše:
TDIPOWER píše:No, já jezdím na 225/40 R18 a není to nijak nekomfortní...
Co mas za auto a jakou upravu?

Jeste taky zalezi na vaze kola pokud se nepletu, nekde jsem videl tabulky a treba Superleggera od OZ je snad o 40% lehci nez ostatni pri stejnem rozmeru.

Tady to pohodli je podle me ale strasne subjektivni, cetl jsem na Autorevue diskusi, jak si nejaky clovek stezoval, ze O2 na r17" 225/45 je strasne tvrda, ze uz by si to uz nikdy nekoupil. Mne treba ale prijde O2 na r17" 225/45 zase neuveritelne pohodlna...

Na druhou stranu ale musim rict, ze na mem Golfu mam sportovni pruziny Eibach (snizeni -35 mm) na seriovych tlumicich a k tomu jiz zminovane kola r16 na pneu 205/55 a prijde mi to tak na hranici unostnosti, tvrdsi bych uz asi nevydrzel... ale zase mi vadi, jak se to houpe, prejedu nejakou nerovnost a zhoupne se to jeste 3x po tom... O sportovnich tlumicich radeji ani neuvazuju, bojim se, ze by mi to odrovnalo zada.


jestli mas cupru nebo top sporta tak tam v pohode ty hr dej,ted jsem je daval na stejny auto a jsem spokojenej,mam tam i 18ky a jede to samozrejme trosicku hur nez na 16kach nebo 17kach
Seat Leon cupra TDi 4motion
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Tommy-cupra píše: jestli mas cupru nebo top sporta tak tam v pohode ty hr dej,ted jsem je daval na stejny auto a jsem spokojenej,mam tam i 18ky a jede to samozrejme trosicku hur nez na 16kach nebo 17kach
Vysvetli. Jak to muze jet hur nez na 16kach nebo 17kach?
Pokud vim tak obvod kola je stejny. Rozdil v hmotnosti disku je mizivy, takze odtud zmena akcelerace taky nehrozi. No a jestli porovnavas 245ky na 18" a 205 na 16", tak bych rekl, ze se tady porovnava neporovnatelne.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

Já mám komplet podvozek Koni a je to tvrdý hodně, ale ze silnice se to nehne. Něco za něco, ale je pravda, že mi ta tvrdost už někdy leze na nervy, třeba když trefim díru
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“