Jak spravne udelat vyfuk Tdi

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Teď trochu vážně:
Stingray: Já jsem taky neviděl u tdi překrytí ventilů v horní úvrati, možná nějaká "race" vačka má překrytí jako benzínová.
A v jednom se myslim mýlíš: použitím takovýchto vaček se posouvá kroutící moment do vyšších oblastí čím ti mizí hlavní výhoda tdi- velký kroutící moment ve velkém rozsahu otáček, tím pádem menší nutnost řazení. Myslím, že málokdo by chtěl točit motor od 3tis. do 5tis. otáček při normálním ježdění kvůli tomu, aby to vůbec jelo.Čao.
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 133
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

Sakra takovou diskuzi tu rozvirit plnou emoci (noteeth) jsem si nemyslel
le hola roura se me nechce davat to radsi vymenim pisty a necham to pekne chipnout protoze jeden uburacenej naftak takhle uz doma mam a ted pri tom bodovym systemu by to bylo moc napadny :-)
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS. Dacia Duster II 1.5 dci
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Holz-tdi píše:Teď trochu vážně:
Stingray: Já jsem taky neviděl u tdi překrytí ventilů v horní úvrati, možná nějaká "race" vačka má překrytí jako benzínová.
A v jednom se myslim mýlíš: použitím takovýchto vaček se posouvá kroutící moment do vyšších oblastí čím ti mizí hlavní výhoda tdi- velký kroutící moment ve velkém rozsahu otáček, tím pádem menší nutnost řazení. Myslím, že málokdo by chtěl točit motor od 3tis. do 5tis. otáček při normálním ježdění kvůli tomu, aby to vůbec jelo.Čao.

Holz práve nato aby si mal dobrý krútiaci moment odspodu potrebuješ mať prekrytie ventilov.......je síce pravda že turbomotor nepotrebuje tak vysoké hodnoty ako atmosféra ale v praxi ide o to že ak má motor dobre pracovať aj dole a aj hore je to otázka kompromisu.......p

By si sa čudoval ale nájde sa fakt dobrá vačka aj na street verziu slušný spodok ale báječný stred.......samozrejme že spodok je fajn ale vieš že ak máš príliš silný spodok len zbytočne namáhaš silentbloky a aj spojku no a následne ak sa pozrieš na výkonový graf tdi vidíš čo sa deje......dole to je super ale odstredu hore to je zdochlina.....naviac ale ako som spomínal najdôležitejší u turbo motora je práve profil výfukovej vačky a od toho závisí aj spodok - nábeh turba.

U najmodernejších dizlakov sa časovanie ventilov práve využíva na EGR funkciu......a tým na riadenie spalovania.....pri nízkych otáčka je prekrytie prakticky nulové a zo stúpajúcimi otáčkami sa zvyšuje.......ak by sa sací ventil ked je piest v HU len začal otvárať tak by motor pri vyšších otáčkach strácal efektivitu naplnenia........
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:
reesha píše:
Stingray píše: Akonáhle máš prekrytie ventilov v HU je pre Teba dôležitý spätný tlak vo výfuku.....koncepcia Tdi motorov je stavaná práve na turbolencii (vírení nasávaného vzduchu) akonáhle sa menia podmienky či už na strane výfuk či sania je to zmena.......či už k lepšiemu alebo horšiemu??

Skuste si prestaviť vačku na tdi na skoršie otváranie výf. ventilov.........pôjde to odspodu daleko lepšie i ked sa zmení aj sacia strana.....to je práve ten trik pre race vačky na turbomotory.....
Prosim tě, můžeš mi říct, kde jsi viděl u tdi překrytí ventilů?

Reesha to si fakt ****** nerob si srandu ty fakt nevieš nič o tdi len čip a trysky??

U race tdi vačky napr. 272/256 je zdvih v HU 1,0 & 0,9mm.......takže podľa Teba nemajú prekrytie že??

Inak je to len na urovni 0,2mm HU.
Promiň, asi jsem zapomněl, že se tazatel v tomto tématu ptal na úpravu výfuku TDI s race vačkou.

ZJEVNĚ Tvoje znalosti a uvažování překračují mé schopnosti a znalosti (i všech ostatních).

Co kdybys nám to tady pěkně polopaticky vysvětlil?

Pořád trváš na tom, že sériové TDI má překrytí ventilů?
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 133
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Příspěvek od Machča »

To je fakt nikdy jsem nemluvil o tom ze mam Race vacku to teda fakt nemam
Tak nejlepsi je podle toho asi roura az dozadu ja to teda tak udelam a privarim kolem nejakej ten falesnej obal od tlumice abych nedrazdil vosy bosou nohou ale i tak to asi bude dunet a hvizdat jak sfina (noteeth)
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS. Dacia Duster II 1.5 dci
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

No, tak si to pekne uzij az se budes brblat mestem pedesatkou, celou dobu poslouchat ten rachot a vykonovy narust si budes moct nabouchat akorat doriti. Viva Simonovsky! (wallbash)
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Tak já taky něco přidám.Po různých radách jsem udělal nerezovou rouru pruměr uvnitř 66.Docela to vzadu dost pleskalo.Koupil jsem tedy absorpční tlumič s koncovkou,vyndal z něj tu minirourku a stočil dovnitř nerezovej perforovanej plech tak jak potřebuju.Je to o 50 procent lepší.Jediná neřest je svištění turba při řazení ,ale i to se dá lehkou nohou na plynu potlačit.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

chlapi, u benzína se saje směs, u tdi se pouze tlačí vzduch do válce a aby nebránil výfukové lopatce, musí být za turbem co nejmenší odpor ( skuste foukat proti větráku), já sem u svého golfa namontoval nerezové potrubý bez tlumičů až do zadu o prúměru 60mm vnitřní (z puvodních 40mm+ tlumiče), nárůst cca 25Nm 8k, spotřeba stejná, ale zvuk při přeřazení MOOOC DRSNý- krásné pšouknutí a při klidné jízdě je to opravdu tiché- turbo to dost utlumí. iTD
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:29

Příspěvek od lukee »

Nemám sice TDI ale podělím se o zážitek, jelikož mám prasklý výfuk - pouze 30cm rouru za turbem a dál nic. Zpozoroval jsem že to míň táhne odspodu, turbo kopanec není tak velký jak býval ale na druhou stranu se to ve vysokých točkách chová jako atm. benzín, nechá se to klidně točit do 4500 ot./min - úplně plynulý zátah odspod až nahoru jako u benzína. Samozřejmě rámusu strašného, ale když mě kontorlovala hlídka tak si toho zjevně nevšimli (na volnoběh tiché jako s výfukem), burácení od 2000 ot. - traktor hadra 8)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Mě upadnul výfuk (za prvním tlumičem uhnila roura a upadla), takže jsem jezdil chvíli jen kat+první díl. Na volnoběh žádný zvukový rozdíl, ve vyšších otáčkách trochu dunění, ale nic hroznýho. Výkonový rozdíl žádný. Pak jsem koupil celý výfuk nový. Nevím jak ostatní TDI, ale u sharana jsou oba tlumiče jen průchozí absorbéry bez jakýchkoli přepážek. (vnitřní roura děravá, ale skrz celý tlumič, kolem asi vata, průměr jako venkovní trubka) tak si myslím, že to moc odpor neklade, nejhorší tam asi bude ten kat. (zatím tam je) Podle mě roura výkon nezvedne, jen přidá decibely.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

MirekX píše:Mě upadnul výfuk (za prvním tlumičem uhnila roura a upadla), takže jsem jezdil chvíli jen kat+první díl. Na volnoběh žádný zvukový rozdíl, ve vyšších otáčkách trochu dunění, ale nic hroznýho. Výkonový rozdíl žádný. Pak jsem koupil celý výfuk nový. Nevím jak ostatní TDI, ale u sharana jsou oba tlumiče jen průchozí absorbéry bez jakýchkoli přepážek. (vnitřní roura děravá, ale skrz celý tlumič, kolem asi vata, průměr jako venkovní trubka) tak si myslím, že to moc odpor neklade, nejhorší tam asi bude ten kat. (zatím tam je) Podle mě roura výkon nezvedne, jen přidá decibely.
Když ti upadne zadní díl výfuku u auta co má 2 tlumiče, tak to není skoro poznat, zkus vyndat i ten první, pak to je o něčem jiném.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

jo, jo pánové, výfuk je věda!! ale u turbáča by fakt neměl být odpor, všiměte si že od turbýny je to rozšířené a teprve pak se zužuje na rozměr trubky laufu. jo a u tdi to přidá hlavě na spodku a menší prodleva, stejně kdo z vás točí naftu nad 4tis.ot.? iTD MUSCLE D
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

no zadny odpor to zase bejt nemuze. zkousel sem jezdit jen na trubku 60mm, kdyz mi prasknul svar hned pod autem a jelo to určitě hůř
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Je to sice tady (offtopic) ale i u tech nejvykonejsich benzinovych turbomotoru se nejake tlumeni za turbem moc neresi. EVO9 841k
Obrázek
E91 N52B30 :)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Radim205D píše:Je to sice tady (offtopic) ale i u tech nejvykonejsich benzinovych turbomotoru se nejake tlumeni za turbem moc neresi. EVO9 841k
Obrázek
Bomba ... byt toto realne na mem golfiku, to bych si susnal :( Nadherna downpipe, vyfuk vysoko a bokem :( Ale jako kvuli tomu prece nepujdu do EVA (LOL)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“