Stránka 3 z 6

Napsal: 11 srp 2006, 10:40
od PetrS
Konečně jsem rozlousknul ten pdf soubor ...
Teď ještě jeden dotaz, bavíme se only o TFSI motorech, nebo o motorech s přímým vstřikem (FSI)? Všechny obrázky co jsi doložil se totiž týkají motoru TFSI, který jak jsem se opravdu dočetl, škrtící klapku má ...
Ale tvrdím, že u motoru FSI ji nenajdeš ...
A k těm obrázkům ...
Z toho prvního je vidět jen kulisa, klapka nikoliv, ale uznávám, že v tom druhém jsem ji přehlédl ...
Ale pořád motor TFSI ... :)

Napsal: 11 srp 2006, 11:38
od Marcos
FSI nebo TFSI je v podstate jedno. Neni duvod, aby turbomotor klapku mel, a atmosfericky ne. Benzinovy motor ze sve podstaty fungovani skrtici klapku MUSI mit.

Napsal: 11 srp 2006, 12:22
od ReproBoy
Kazdej benzinak musi mit regulaci vzduchu, at uz klapkou, nebo nakym jinym vynalezem, ale musi, jinak by hned po ubrani paliva chcipnul.
Co se tyka BOVu tak ze to pridalo na 400 metrech 1.2sekundy je pekna blbost. BOV setri turbo, vykon neprida, turbo se min hreje, zmensi se turbodira, ale to je vsechno. Dobrym BOVem jenom zvysite o 1/2 zivotnost u benzina. Ale stock Bosch BOV u koncernu ale i u italu staci - teda do ty doby nez chcipne a to se stava docela casto.

Zkousel jsem asi 20 BOVu a nejlepsi dela bidrin, novy MKIII a twinporty budou stat za to, ale ja sem ted skocil do nafty. Ale stejne, uno turbo rulezzzz 8)

Napsal: 11 srp 2006, 13:34
od m303
Reproboy : ja som to odladil na mazde 323 turbo ( podobne zihadlo ako uno turbo akurat som mal lepsie brzdy a una a R5 som daval dole po ceste domov z prace ) A mozes sa hadat kolko chces mne to pridalo 1.2 sekundy lebo pred tym mi celym motorom pri prudkom ubrati sklblo co sa ventilom uplne odstranilo. Ale docela mozne ze seriovy ktory pustal vzduch naspat pred turbo do sania uz vobec nefungoval a preto sa to zlepsilo tak vyrazne.

Napsal: 13 srp 2006, 18:30
od ReproBoy
Ja ti nevim, me uno ukradl nejakej zavistivej magor.
Mel jsem tam sani 1.4T vstriky coupe 2.0T turbo IHI VL7 motor po GO vyfuk roura 60mm cold air intake chip na zakazku, vetsi spojka z Punta GT a kdyz jsem tlacil 1.2baru tak mi neujelo snad nic :) Blow off ti neco malo prida ale ne 1.2s na 400metru, to je uplna kravina hosi. Mam hodne nasprintovano ale tohle je fakt blbost. Jinak to uno jelo asi jako Holzovo Fabie RS. Polo jsem nikdy nepojel, dycky mi aspon o kousicek ujel. Teda nez mi ho ukradli tak to mohlo bejt zajimavejsi, planoval jsem vacku.

Napsal: 16 srp 2006, 13:26
od m303
Tak to sme mali podobne upravy. ( ja som mal 1.6 16v ) Ja som to auto uz dostal s vacsim turbom IHI VJ16 ( origos bola VJ14 ) a tovarensky trocha skratenou prevodovkou ( vozy pre svajciarsky trh maximalka len 214 Kmh ) Vyfuk tiez rura cold air intake a chip na zakazku. Spojka specialna + 90 percent navrch force. Bol som ale len na 1.00 baru lebo asi na 1.1 baru bol fuel cut, ktory sme nevedeli v chipe odstranit. Ale uz aj tak to bolo prehnane dva krat som upiekol piesty. Neviem ako ide holzova RS ale standartna bola dost slaba. Ktore myslis Polo ?

Napsal: 18 srp 2006, 10:23
od fabiátor
m303 píše:Tak to sme mali podobne upravy. ( ja som mal 1.6 16v ) Ja som to auto uz dostal s vacsim turbom IHI VJ16 ( origos bola VJ14 ) a tovarensky trocha skratenou prevodovkou ( vozy pre svajciarsky trh maximalka len 214 Kmh ) Vyfuk tiez rura cold air intake a chip na zakazku. Spojka specialna + 90 percent navrch force. Bol som ale len na 1.00 baru lebo asi na 1.1 baru bol fuel cut, ktory sme nevedeli v chipe odstranit. Ale uz aj tak to bolo prehnane dva krat som upiekol piesty. Neviem ako ide holzova RS ale standartna bola dost slaba. Ktore myslis Polo ?
Mam asi blbej dotaz ale napisu to.

Proc by nemel mit blow off ventil smysl i u TDi ? Celej duvod proc se montoval do benzinu je prece v tom, ze odstranuje stavy kdy je tlak turbiny vyssi nez momentalni pozadavek motoru , treba kdyz prudce decelerujete a turbina roztocena na 120.000 ot/min jeste nejakou dobu tlaci. Diky uzavreny skrtici klapce se zacne spomalovat i turbo ale prave diky prebytku tlaku. Pak zas seslapnete plyn a musite turbo znovu roztocit. Takze typicky razeni, kdy poustim nachvili pedal plynu a opet vznika stejnej problem.

To znamena, ze ten ventil ve vysledku zlepsuje pouze prechodovy stavy a udrzuje turbinu v otackach, cimz tolik neztracite vykon.

U TDi sice neni zadna klapka, ale mam vyzkouseno ze s meziplynem jsou jednak prechody na razeni plynulejsi a jednak diky prebytku tlaku to pak znatelne lip zatahuje. Pak je teda otazka jestli instalaci blow off ventilu pomerove nevylepsim ztratu otacek turba stejne jako u benzinu, nebo ne stejne ale porad s kladnym prinosem.

Zkousel to nekdo opravdu seriozne merit ?

Napsal: 18 srp 2006, 21:04
od Kornout
No to je právě ono, že u diesla klapka není, tudíž tam nenastává takovej přetlak jako u benzína, jelikož ten vzduch jde do válců, (čímž se zvyšuje se s tím brzdící síla motoru) což u benzína právě nejde, No a poku by jsi ho tam dal, tak i ten zbývající tlak vypustíš a po opětovném sešlápnutí plynu tam nebude skoro žádnej, tudíž akorát prodloužíš turbodíru. Přesně to vystihuješ tím meziplynem, v podstatě sis odpověděl sám.

Napsal: 20 srp 2006, 09:20
od fabiátor
Kornout píše:No to je právě ono, že u diesla klapka není, tudíž tam nenastává takovej přetlak jako u benzína, jelikož ten vzduch jde do válců, (čímž se zvyšuje se s tím brzdící síla motoru) což u benzína právě nejde, No a poku by jsi ho tam dal, tak i ten zbývající tlak vypustíš a po opětovném sešlápnutí plynu tam nebude skoro žádnej, tudíž akorát prodloužíš turbodíru. Přesně to vystihuješ tím meziplynem, v podstatě sis odpověděl sám.
Diky potreboval jsem nakopnout :-)

Napsal: 23 říj 2009, 19:23
od lordmystic
jsem si tu všiml že jste řešili BOV pro 2.0TFSI. mám to v a4 a také jsem nad ním uvažoval, ale také jsem to přešel s tím, že pro přímý vstřik paliva to nebude asi zapotřebí.

takže myslíte že po instalaci kvalitního BOVu by se mohl zlepšit projev 2.0TFSI? myslím tím zmenšit turbodíra a zvýšit "živost"? má cenu nad tím uvažovat nebo přínos bude zanedbatelný?

Napsal: 14 bře 2010, 20:23
od Marshall_G_IV
Vie mi tu dakto poradit ako presne namontujem BOV do auta: VW Passat B5.5 1.8T 110kW? Potreboval by som presny navod..."bod po bode" popripade velmi by mi pomohli aj foto :roll: , co kde odpojit, co kde pripojit, ako co zaslepit a co mi vlastne chyba lebo mam len to co je na foto:

Obrázek
Obrázek
Obrázek


Dakujem pekne za kazdu radu..

Napsal: 14 bře 2010, 21:58
od TDI tech
Ten Passat je Euro3 alebo Euro4 ??? Pokial je Euro4 tak motor ti s tym BOV fungovat nebude ;)

Napsal: 14 bře 2010, 22:03
od Marshall_G_IV
TDI tech píše:Ten Passat je Euro3 alebo Euro4 ??? Pokial je Euro4 tak motor ti s tym BOV fungovat nebude ;)
tak teraz si ma dostal :? aky je v tom rozdiel? :o ako sa lisi Euro4 od Euro3? ale asi mam Euro3 a kod motora mam AWT...

Napsal: 14 bře 2010, 22:36
od RudisTDic
No EU4 má elektrickou klapku..tudíž ta než se zavře,tak je po tlaku-to znamená,že tam boow nemaká..jestli máš lanko,tak není problém..

Napsal: 14 bře 2010, 22:41
od Marshall_G_IV
RudisTDic píše:No EU4 má elektrickou klapku..tudíž ta než se zavře,tak je po tlaku-to znamená,že tam boow nemaká..jestli máš lanko,tak není problém..
no takze klapku mam elektricku cize - EURO4,...takze mi ten BOV vobec nepojde? :?