jak hodně vadí staří pneumatik?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Já bych jen doplnil - spousta prodejců prodává nový gumy, které ležely třeba 2 roky na skladě. Mám potvrzené od zastoupení Bridgestone, že toto skladování tu gumu neznehodnocuje, údajně je každá nová pneu napuštěna nějakým olejem s UV filtrem, takže vydrží a nestárne. V podstatě i 5 let stará guma může být považována za novou. Teprve první jízdy se potom počítají ty 4 roky.
Jestli to je pravda nevím, ale je to ofiko vyjádření od zastoupení.... Sháněl jsem tehdy nové zimáky, a hlídal jsem si DOT.
Jestli to je pravda nevím, ale je to ofiko vyjádření od zastoupení.... Sháněl jsem tehdy nové zimáky, a hlídal jsem si DOT.
Passat BiTDI 2015
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33711
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já zase četl že po tříletém skladování je guma KO že se pak rychle ojíždí milošcapo píše:Já bych jen doplnil - spousta prodejců prodává nový gumy, které ležely třeba 2 roky na skladě. Mám potvrzené od zastoupení Bridgestone, že toto skladování tu gumu neznehodnocuje, údajně je každá nová pneu napuštěna nějakým olejem s UV filtrem, takže vydrží a nestárne. V podstatě i 5 let stará guma může být považována za novou. Teprve první jízdy se potom počítají ty 4 roky.
Jestli to je pravda nevím, ale je to ofiko vyjádření od zastoupení.... Sháněl jsem tehdy nové zimáky, a hlídal jsem si DOT.
mě gumař dát zimák 2 roky starej, tak už se mnou kšeft neudělá. DOT si hlídám. Nehledě na to, že vybírám nové modely pneu záměrně proto, aby to nebyl ležák. Pod 4mm 3 roky starý dojedu vlétě, nikdy problém. 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Jednou mi přijela na servis jedna dáma s prosbou, že by ráda obout dvě gumy (letní, značku si nepamatuju). Díky skladování (nevím jakým způsobem) byly tak zmáčklé, že nebyla síla, která by je donutila k dosednutí na patku disku. Gumy jsem na disk v pohodě obul, ale nešly nafouknout - tak tvrdé byly. Zřejmě byly skladované ve štosu milionu gum na sobě, někde dole a ta váha, co na nich seděla společně s dobou udělaly své.
Dámě jsem gumy vrátil, ať je jde reklamovat. Nejdřív se cukali, ale když zjistili, že ani oni sami je nedokážou nafouknout, reklamaci uznali.
Dámě jsem gumy vrátil, ať je jde reklamovat. Nejdřív se cukali, ale když zjistili, že ani oni sami je nedokážou nafouknout, reklamaci uznali.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Copak Vraník, ale kdo už měl na vyvažovačce pneu Rosava ? Já jsem nevěřil svým očím.slovacek.milos píše:já dojíždím zimáky na pikapu 1.9 a vůbec mi to nepřijde barum polaris nejvíc jedu 70 km v kuse jinak tak do dvaceti km a jezdím do kila
hazrd vidím pneu vraník a levné z intersparu boule a výbuch jsem viděl na vlastní oči miloš
Člověče - kluci u nás na LADAklubu je dávali na Ladu (svůj k svým - made in CCCP) a nebyl problém. Ono možná záleží, jak se povedou.zizalak píše:Copak Vraník, ale kdo už měl na vyvažovačce pneu Rosava ? Já jsem nevěřil svým očím.
Já mám na léto čínské WanLi a jsem tak spokojen jako nikdy předtím (tak dobré pneumatiky jsem leta neměl).
Takže ono je to především o kusu a taky o osobních zkušenostech.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Já jsem sháněl určitý elektrony a sehnal jsem je obutý. Gumy jak nový cca 6let starý. Borec to vychvaloval, já ho hned setřel že ty gumy jsou KO. Byli to myslím pirelky, 7mm vzorek, kupoval jsem to v květnu a do zimy sjetý(cca 10tis km). Chovalo se to strašně. Při rozjezdu hned prokluzovali, při brždění hned smyk. Na vodě úplná sebevražda. Na novou sezonu jsem koupil nový FULDY a zlatý.
Starý nebrat je to o držku. A to byli letní. Zimni to musí být opravdu masakr
Starý nebrat je to o držku. A to byli letní. Zimni to musí být opravdu masakr
GOLF IV 1,9 TDI ALH - trysky 81KW, turbo 1749VA a 159kobyl
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33711
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já měl staré volvo jen tak na jezdění okolo komína do obutí se mi nechtělozizalak píše:Copak Vraník, ale kdo už měl na vyvažovačce pneu Rosava ? Já jsem nevěřil svým očím.slovacek.milos píše:já dojíždím zimáky na pikapu 1.9 a vůbec mi to nepřijde barum polaris nejvíc jedu 70 km v kuse jinak tak do dvaceti km a jezdím do kila
hazrd vidím pneu vraník a levné z intersparu boule a výbuch jsem viděl na vlastní oči miloš
tak mi dovezli ukrajinci Rosava nemohu říct půl slova zaplatil jsem za čtyři 185x14 2500 kč v dolarech miloš
Uplne s tebou souhlasim,stare aj kdyby meli 8mm tak nebrat.Kec píše:Já jsem sháněl určitý elektrony a sehnal jsem je obutý. Gumy jak nový cca 6let starý. Borec to vychvaloval, já ho hned setřel že ty gumy jsou KO. Byli to myslím pirelky, 7mm vzorek, kupoval jsem to v květnu a do zimy sjetý(cca 10tis km). Chovalo se to strašně. Při rozjezdu hned prokluzovali, při brždění hned smyk. Na vodě úplná sebevražda. Na novou sezonu jsem koupil nový FULDY a zlatý.
Starý nebrat je to o držku. A to byli letní. Zimni to musí být opravdu masakr

bora 1,9 TDI 66 kw typ AGR najeto 186000km,brembo+textar
Yamaha 1000 thunderace
Yamaha 1000 thunderace
U protektorů je největší problém, že nevíte, jaké konstrukce pneumatika je. Vemte si příklad: Koupíte si v hyper super čtyři gumy s celoprotektorovaným běhounem. Podle předpisu je tak smíte namontovat na auto, protože podle našich předpisů je tak jedná o shodné pneumatiky. Ale víte s jistotou, jestli všechny čtyři jmenované gumy jsou konstrukčně stejné? Co když tři jsou All-Steel a jedna je stará hadrovka? Nevíte nic!!!
Pak se vám bude stávat úplně běžně, že jedna guma se bude jinak sjíždět než ostatní tři, do jedné zatáčky bude auto plavat, při prudším brzdění potáhne k jedné straně, jedno kolo bude vypadat jako podhuštěné i přesto, že jeho tlak je stejný jako u ostatních kol................... Takových okolností je ještě víc.
A míníte tohle podstupovat a riskovat ???
Pak se vám bude stávat úplně běžně, že jedna guma se bude jinak sjíždět než ostatní tři, do jedné zatáčky bude auto plavat, při prudším brzdění potáhne k jedné straně, jedno kolo bude vypadat jako podhuštěné i přesto, že jeho tlak je stejný jako u ostatních kol................... Takových okolností je ještě víc.
A míníte tohle podstupovat a riskovat ???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)