Stránka 3 z 6

Napsal: 15 úno 2009, 18:35
od capo
Já bych jen doplnil - spousta prodejců prodává nový gumy, které ležely třeba 2 roky na skladě. Mám potvrzené od zastoupení Bridgestone, že toto skladování tu gumu neznehodnocuje, údajně je každá nová pneu napuštěna nějakým olejem s UV filtrem, takže vydrží a nestárne. V podstatě i 5 let stará guma může být považována za novou. Teprve první jízdy se potom počítají ty 4 roky.

Jestli to je pravda nevím, ale je to ofiko vyjádření od zastoupení.... Sháněl jsem tehdy nové zimáky, a hlídal jsem si DOT.

Napsal: 15 úno 2009, 18:46
od slovacek.milos
capo píše:Já bych jen doplnil - spousta prodejců prodává nový gumy, které ležely třeba 2 roky na skladě. Mám potvrzené od zastoupení Bridgestone, že toto skladování tu gumu neznehodnocuje, údajně je každá nová pneu napuštěna nějakým olejem s UV filtrem, takže vydrží a nestárne. V podstatě i 5 let stará guma může být považována za novou. Teprve první jízdy se potom počítají ty 4 roky.

Jestli to je pravda nevím, ale je to ofiko vyjádření od zastoupení.... Sháněl jsem tehdy nové zimáky, a hlídal jsem si DOT.
já zase četl že po tříletém skladování je guma KO že se pak rychle ojíždí miloš

Napsal: 15 úno 2009, 20:00
od MirekX
mě gumař dát zimák 2 roky starej, tak už se mnou kšeft neudělá. DOT si hlídám. Nehledě na to, že vybírám nové modely pneu záměrně proto, aby to nebyl ležák. Pod 4mm 3 roky starý dojedu vlétě, nikdy problém. :)

Napsal: 15 úno 2009, 20:40
od Wector's
Ne všechny značky to napouští nějakou směsí ;) směsí se to napouští když už dopředu ví že gumy budou ležet na skladě déle protože se tolik neprodávají,např moto gumy některé jeepy gumy nebo atypicke rozměry atd..Stejně to nepomůže a guma zestárne a ztvrdne ;)

Napsal: 15 úno 2009, 21:56
od sydny
gumy se mají skladovat ve tmě a trošku v chladu ideální jsou sklepy ale to nemůže zajistit výrobce ani prodejce takže kontrolovat DOT

Napsal: 15 úno 2009, 23:52
od Slavkov
Pokud je tu někdo (... a asi ano), kdo dojíždí zimáky v létě jinak, než 50km/h "okolo kostela" :D, tak si vyzkoušejte nanečisto, jak to brzdí v krizových situacích :o... nejlépe za tepla na vodě... pak pochopíte, že tady se nemá šetřit 8)

Napsal: 16 úno 2009, 10:42
od Marek77
Jednou mi přijela na servis jedna dáma s prosbou, že by ráda obout dvě gumy (letní, značku si nepamatuju). Díky skladování (nevím jakým způsobem) byly tak zmáčklé, že nebyla síla, která by je donutila k dosednutí na patku disku. Gumy jsem na disk v pohodě obul, ale nešly nafouknout - tak tvrdé byly. Zřejmě byly skladované ve štosu milionu gum na sobě, někde dole a ta váha, co na nich seděla společně s dobou udělaly své.

Dámě jsem gumy vrátil, ať je jde reklamovat. Nejdřív se cukali, ale když zjistili, že ani oni sami je nedokážou nafouknout, reklamaci uznali.

Napsal: 16 úno 2009, 19:07
od zizalak
slovacek.milos píše:já dojíždím zimáky na pikapu 1.9 a vůbec mi to nepřijde barum polaris nejvíc jedu 70 km v kuse jinak tak do dvaceti km a jezdím do kila

hazrd vidím pneu vraník a levné z intersparu boule a výbuch jsem viděl na vlastní oči miloš
Copak Vraník, ale kdo už měl na vyvažovačce pneu Rosava ? Já jsem nevěřil svým očím.

Napsal: 17 úno 2009, 07:54
od Marek77
zizalak píše:Copak Vraník, ale kdo už měl na vyvažovačce pneu Rosava ? Já jsem nevěřil svým očím.
Člověče - kluci u nás na LADAklubu je dávali na Ladu (svůj k svým - made in CCCP) a nebyl problém. Ono možná záleží, jak se povedou.

Já mám na léto čínské WanLi a jsem tak spokojen jako nikdy předtím (tak dobré pneumatiky jsem leta neměl).

Takže ono je to především o kusu a taky o osobních zkušenostech.

Napsal: 17 úno 2009, 09:36
od Kec
Já jsem sháněl určitý elektrony a sehnal jsem je obutý. Gumy jak nový cca 6let starý. Borec to vychvaloval, já ho hned setřel že ty gumy jsou KO. Byli to myslím pirelky, 7mm vzorek, kupoval jsem to v květnu a do zimy sjetý(cca 10tis km). Chovalo se to strašně. Při rozjezdu hned prokluzovali, při brždění hned smyk. Na vodě úplná sebevražda. Na novou sezonu jsem koupil nový FULDY a zlatý.

Starý nebrat je to o držku. A to byli letní. Zimni to musí být opravdu masakr

Napsal: 17 úno 2009, 13:18
od slovacek.milos
zizalak píše:
slovacek.milos píše:já dojíždím zimáky na pikapu 1.9 a vůbec mi to nepřijde barum polaris nejvíc jedu 70 km v kuse jinak tak do dvaceti km a jezdím do kila

hazrd vidím pneu vraník a levné z intersparu boule a výbuch jsem viděl na vlastní oči miloš
Copak Vraník, ale kdo už měl na vyvažovačce pneu Rosava ? Já jsem nevěřil svým očím.
já měl staré volvo jen tak na jezdění okolo komína do obutí se mi nechtělo

tak mi dovezli ukrajinci Rosava nemohu říct půl slova zaplatil jsem za čtyři 185x14 2500 kč v dolarech miloš

Napsal: 17 úno 2009, 16:14
od paulmoto
Kec píše:Já jsem sháněl určitý elektrony a sehnal jsem je obutý. Gumy jak nový cca 6let starý. Borec to vychvaloval, já ho hned setřel že ty gumy jsou KO. Byli to myslím pirelky, 7mm vzorek, kupoval jsem to v květnu a do zimy sjetý(cca 10tis km). Chovalo se to strašně. Při rozjezdu hned prokluzovali, při brždění hned smyk. Na vodě úplná sebevražda. Na novou sezonu jsem koupil nový FULDY a zlatý.

Starý nebrat je to o držku. A to byli letní. Zimni to musí být opravdu masakr
Uplne s tebou souhlasim,stare aj kdyby meli 8mm tak nebrat. ;)

Napsal: 18 úno 2009, 08:50
od hurvajs
S tim vyvažovaním to není tak jednoznačně,někdy debica jde vyvažit lip než nokiana (offtopic) .A to vim o čem mluvím,už jsem jich pár vyvažoval.A k těm protektorům,jak by se vám chodilo v obnošených botách na které by vám někdo přilepil novou podražku. (rofl)

Napsal: 18 úno 2009, 09:08
od Wector's
Nejlepší je už zkrachovalá nebo je koupil vraník myslím pneu Obnova (LOL) (rofl)

Napsal: 18 úno 2009, 12:38
od Marek77
U protektorů je největší problém, že nevíte, jaké konstrukce pneumatika je. Vemte si příklad: Koupíte si v hyper super čtyři gumy s celoprotektorovaným běhounem. Podle předpisu je tak smíte namontovat na auto, protože podle našich předpisů je tak jedná o shodné pneumatiky. Ale víte s jistotou, jestli všechny čtyři jmenované gumy jsou konstrukčně stejné? Co když tři jsou All-Steel a jedna je stará hadrovka? Nevíte nic!!!

Pak se vám bude stávat úplně běžně, že jedna guma se bude jinak sjíždět než ostatní tři, do jedné zatáčky bude auto plavat, při prudším brzdění potáhne k jedné straně, jedno kolo bude vypadat jako podhuštěné i přesto, že jeho tlak je stejný jako u ostatních kol................... Takových okolností je ještě víc.


A míníte tohle podstupovat a riskovat ???