volswagen passat vs peugeot 406

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Jj, HDI je tiché, ale jeho zvukový projev je spíš k smíchu. Takový naftový HTP (rofl) . Ale to je problém všech motorů s CR. Stejně tak se mi nelíbí jejich nudná charakteristika. Zvuk PD mi nevadí, spíš se mi líbí, ale to je věc názoru. Pokud ti výkon stačí,nemáme se spolu dál o čem bavit. Za tu spotřebu je ten výkon přinejmenším trapnej. S autem v podpisu se bez nejmenších problémů vejdu do 6L a to váží 1430kg. ;)

Jinak s novými Peugeoty jsem najezdil naštěstí jen pár set km a jsem rád, že v tom nemusím pokračovat...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

kazdy ma svoje ja som si oblubil commonrail mam alfu 2.4jtd mam tam cip na cca180 ps brat ma octaviu 2 2.0 16v tdi tiez ma cip 170ps ale volako sa mi to nezda ja ked na alfe pritlacim plin na podlahu na 2stupni tak hned zacnu hrabat kolesa a motor hned vybehne do obmadzovau trojka tiez hrabe ale len chvilu potom sa uz len rozbieha mam tam 225 17 zato bratova octoska no neviem ale hrabat sa jej nechce :D a mam kamosov co maju vw group a sami mi povedali ze darmo commonrail ide vzdy lepsie no neviem ja som velmi spokojny auto ma nisku spotrbu je tichucke olej nedolievam ma 180000km brat ma poctivich80000 a olej sa staraca a musim sa mu vzdy smiat ked ju ma zohriatu tak vrti jak drak :D tipicka porucha frajerka ma audi a3 a to iste
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Právě,theoreticky by měla HDI být nejspořivější,ale není,jezdil jsem s 2.0HDI a pod sedm litrů jsem musl jezdit jako s hnojem...U VW 2.5 6válec je to jinak,to žere jako Avie a není to žádný zázrak,při opravě ůčet naskakuje..Ale je pravda,že je to věc názoru...Mě osobně taky zní PD laskavě,ale HDI toje mech..Ale koupit 10 letého diesela se 100000 je fikce a víc km je veliké riziko..A jak tam kolega psal o té spotřebě dodávkky,hlava mě to nebere,ale kolikrát taková bedna a spotřeba jak u osobáku...Ale jelikož jsme různých názorů,můžou automobilky existovat obě dvě...
nepropadat panice...
HonzaZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2009, 22:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od HonzaZ »

No srovnávat CR s HTP to je dost úlet a tomu nogis ani snad nemůžeš věřit. Myslím, že 136 koníků a 320Nm jsou docela slušné parametry. Při průměrné spotřebě teď v zimě okolo 7mi litrů kombinace Praha a venku tak půl na půl si nemohu stěžovat. A nejezdím na spotřebu. A 407ma má taky pomalu 16 metráků. Je vidět, že jsi toho opravdu s pežotem HDI asi opravdu málo ujel.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ale ta dodavka jazdi v rozmadzi 2000 az 2500 je to 6kvalt tak ze 140kmh a na otackomeri je okolo 2500ot min a spotreba coja viem 9 litrov na osobak je dost?ale na taku dodavku si mislim pohoda ale ved koniec koncou tak aj group uy montuje commonrail tak ze neni o com :D uz na to prisli co je dobre :) inac ked sme uz pri tom peugeote otec mal ducato 2.8jtd a kamos 2.8hdi aj ked su to identicke motori ten peugeot nesiel ani zdaleka ako fiat je to haluz neviem pre co a uz som sa s tym viac krat stretol ze by tam bol iny software :?
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

HonzaZ píše:No srovnávat CR s HTP to je dost úlet a tomu nogis ani snad nemůžeš věřit. Myslím, že 136 koníků a 320Nm jsou docela slušné parametry. Při průměrné spotřebě teď v zimě okolo 7mi litrů kombinace Praha a venku tak půl na půl si nemohu stěžovat. A nejezdím na spotřebu. A 407ma má taky pomalu 16 metráků. Je vidět, že jsi toho opravdu s pežotem HDI asi opravdu málo ujel.
Srovnával jsem zvukový projev, ne motory. Takovej naftovej vysavač. :D Už z toho zvuku člověku přijde, že s tím motorem moc zábavy nebude. ;) Jinak jsem s nimi opravdu moc km nenajel a jak jsem psal, jsem opravdu rád. Francouz všeobecně mi nesmí do baráku...

Myslím, že už jsem tady napsal všechno co jsem chtěl a teď už bychom se mohli donekonečna jen dohadovat. Každý má svůj názor a bude bránit to svoje. Radši to ukončíme. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
HonzaZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2009, 22:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od HonzaZ »

Souhlas, každý má své zkušenosti a každému vyhovuje něco jiného.
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

No je sice fakt,že máme doma jen francouze,ale nalejme si čistého vína.Já osobně bych šel do pašíka.Mám čtyři roky 307 HDI 66kw,kod motoru vám neřeknu,nevím.Mám nalítáno necelejch 200 000 a celkem se to docela drží,ALE.Náladovější motor jsem nezažil,když prší tak to jede,ale teplo sucho a je to jak to HTP.Průměr spotřebu mám okolo 6,5-7,0l/100km.Nejmíň jsem jel za 4,8 jak šnek na dovču 600km maximálně do stovky.Je to čtrnáct dní jsem z plzně s plynem na podlaze jel za 9,5l/100km což na nafťáka mě přijde úctyhodný výkon.Jinak poruchovost celkem žádná,jen jsem dělal na cca 150 000km těsnění pod hlavou.Kdybych musel řešit spotřebu tak už mám dávno oktu,boru passata atd.Věřit mě nikdo nemusí,nikomu HDI nehaním a nic nechválím.čus.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bezva příspěvek,zkušenosti,fakta bez averse...
nepropadat panice...
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Dík.... :) :) :) Ale nemá cenu si myslím něco nalhávat tak proč to tajit...
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3689
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To Hošík:

Málokdo si umí sypat popel na hlavu. :worthy:
Oct asv 2000, DieselPower
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

jednoznacne pasik, duvod?
spotreba
dostupnost dilu
subjektivne mensi poruchovost/jednoduchost
kdyz to reknu hnusne, tak zkousne kde jakou naftu, takze i od benzinek v CR bez aditiv, coz se HDI moc libit nebude
vetsi zivotnost cehokoli (interier, motor, brzdy...)

Staci mrknout na D stranky. Tudle tam byl passat s 1 300 000km (sice po vymene motoru), ale u Fr. bych neveril ze se po 300km nepodlomej kola. Taky to nechci nikomu vyvracet, ale zazil jsem jak dCi od renaultu tak HDI od Peogeotu a CR bych zatim nechtel. Navic peugeot ma tak divne odstupnovanou prevodovku. Na Scenicu jsem mel najeto 90tis km (100% skutecnych) a na dovolenou bych s nim nejel. S B5 co bezne jezdej po silnici s cca min 300tis km bych se nebal. Tot muj nazor.

Jinak spotreby co jsem mel moznost zkusit
B5 66Kw 5l/100km (mereno po 100km a natankovani do plne, nemel PC)
dCi 75kW 6,2l/100km (dle PC)
HDI 66kW 6,3l/100km (dle PC)
pro zajimavost
Omega 2,5TD 6,1 (dle PC, 17" 235/45!)
Radeji nez CR si vychutnam zvuk sestivalce v Omeze, ale kazdy svyho stesti strujce
(crazy)
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Stejně by mě zajímalo,zda již z technické stránky někdo vysvětlil záhadu,jak to,že tak robustní motor s mechanickými vstřikovači/velké ztráty v hlavě třením/ a svým způsobem zastaralou koncepcí má nižší spotřebu než nejnovější common rail se všemi moderními finesami,neuvěřitelnými vstřikovacími tlaky, a ještě neustále ošetřován/ různými aditivy a jinými opatřeními,aby vůbec mohl dlouhodobě fungovat..Kde je ten zakopaný pes.?Když udělám na PD kompletní go /bez trysek/ v garáži bez zdviže a bez jakýchkoliv přístrojů...jen s dostupnými pomůckami a jezdí za 5 litrů....Když tady čtu, na co všechno se používá elektronika...i na ušlou gumu a tlaky v motoru.. :) ...Není to divný?
nepropadat panice...
ladinbin
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2010, 19:03

Příspěvek od ladinbin »

Ač je to tady samý zastánce německého koncernu, zkusím se podělit o zkušenisti své. Sice jsem se nerozhodoval mezi Peugeotem a Passatem, ale mezi Octávkou a Citroenem C5 (stejné motory jako Peugeot). Vyhrál C5 z následujících důvodů. Moje C 2,2HDI (98KW) má dvouzonovou klimatizaci, tempomat, ovládání rádia na volantu, senzor deště, palubní počítač....Kdybych chtěl Octávku ve stejné výbavě, stál by tento "český sen" podstatně víc než C5. Jestli bych takovou Octávku vůbec sehnal. O komfortu svezení vůbec nemluvě. Na hydrauliku dávají Francouzi záruku 200 000km a nevím o nikom z majitelů, kdo by s ní měl vážnější problém. A co se týče FAP filtru (filtr pevných částic výf.plynů), bude to samozřejmostí a kdyby to měla všechna auta, ubylo by rakovin. FAP má životnost 80 000 km a netřeba drahé výměny. Existují repase za 5000,- což není pohroma. Pravdou je, že motor v Passatu bude mít o litr, možná litr a půl nižší spotřebu. Auta kupujeme většinou na ježdění a svezení v Citroenu či Peugeotu je opravdu s VW nesrovnatelné. Jezdil jsem měsíc služebním Passatem a byl jsem zklamán, lépe žečeno, očekával jsem víc. Ale auto to špatné rozhodně není. Abych to shrnul. Každé auto má své výhody a nevýhody. Každému vyhovuje něco jiného. Nejdůležitější stejně je, na jaký kus člověk narazí. Ve stejnou dobu, kdy já kupoval ojetou C5, brácha koupil ojetou Octávku 1,9TDI. Já jsem do auta nedal zatím nic, on 30 000. Třeba mne to čeká nebo jsem měl štěstí. Čas ukáže. Pasat má menší spotřebu a víc garážníků, kteří to opravují. To je fakt. Z výše popsaných důvodů jsem koupil C5 a určitě nelituju, na každou delší jízdu se vysloveně těším. Passat je oproti tomu kostitřas.
Tož to jen abych podpořil řady příznivců Franc. aut. Před C5 jsem měl Xantii 1,9td a za 3,5 roku a 70 000km jsem neměl jediný problém kromě údržby,dvakrár čep, brzdy a tak. A královsky jsem se svezl.
jericho-3 píše:Stejně by mě zajímalo,zda již z technické stránky někdo vysvětlil záhadu,jak to,že tak robustní motor s mechanickými vstřikovači/velké ztráty v hlavě třením/ a svým způsobem zastaralou koncepcí má nižší spotřebu než nejnovější common rail se všemi moderními finesami,neuvěřitelnými vstřikovacími tlaky, a ještě neustále ošetřován/ různými aditivy a jinými opatřeními,aby vůbec mohl dlouhodobě fungovat..Kde je ten zakopaný pes.?Když udělám na PD kompletní go /bez trysek/ v garáži bez zdviže a bez jakýchkoliv přístrojů...jen s dostupnými pomůckami a jezdí za 5 litrů....Když tady čtu, na co všechno se používá elektronika...i na ušlou gumu a tlaky v motoru.. :) ...Není to divný?
Clio II 1,9D (47KW)
C5 2,2HDI (98KW)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu vtom,že C 5 je na jízdu lepší o mnoho,mě na jízdu Passat taky zklamal a charakteristiku motoru přímo nesnáším...ale rozdíl ve spotřebě je velký..Můj kolega koupil C5 s 200000 a nemá také žádný problém až na výměnu levého svěráku a nějaké prkotiny..Já nemám důvěru v C5 proto,že když jsem poprvně dělal spojku a uviděl jaké spojkové ložisko tam je/PVC/, nevěřil jsem vlastním očím,š 1000 mělo větší..když si představím,že potáhnu vlek s lodí jímá mě hrůza..Všechno z PVC /spojkový válec,atd./ prostě je to chrastí...Od citroena BX nemám důvěru...C 5 vzít do boje,lítají z něho chlupy...Ale třeba se pletu a křivdím mu...A když slyším,jakou máš výbavu..od takového auta bych utíkal sprintem...To,co tam není,se nemůže rozbít.. a ta hovadina s naklápěcími zrcátky jen poukazuje na lidskou lenost ....
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“