Po koľko km sa menia rozvody na tomto motore? 1.9 TDI PD 96k

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

semirr96 píše:nedavno riesil kamos takuto vec oktavka II 1.9 TDI 2005 ja mam auto v podpise on ma cca 95 000km ja nejakych 104 000 ja som bol nedavno na garancke a servisak ani nespomenul ze by som mal menit rozvody a priznam sa ze ma ani nenapadlo opytat sa ci to netreba menit kamos bol na garancke nedavno, len on sa prezmenu pytal a servisak na to ze moze kludne spat a jazdit a ze nad vymenou moze uvazovat vtedy keby mal najazden tak jak ma a auto malo 10-12 rokov aj to len preto ze si to toto auto zasluzi a nie preto ze by ten remen povolil asi tolko.
mozes prosim ta vysvetlit ze o kolko aut sa vlastne jedna (3?) a co si zasluzi to auto na konci? :-) zaujima ma to....

(chces povedat ze naozaj vek remena nie je rozhodujici?

neviem na co sa vztahuje tych 10-12 rokov )
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

turbo kamna power píše:
sky59 píše:Marek77 alebo ktokolvek iny, ako poznam rok vyroby rozvodoveho remena?

svoju otazku myslim uplne vazne pretoze idem menit rozvody a ak si mozem urcite si dam cerstvy remen, nic tym nepokazim
Jde o to, že když je řemen ve skladu, kde není nijak namáhaný a je zabalený v krabici v suchém prostředí a nepůsobí na něj vnější vlivy, tak stárne jen velmi pomalu. Takže není moc podstatné, kdy byl řemen vyrobený, ale jak dlouho je namontovaný v autě.
Ano, přesně to si myslím taky. Řemen ležící ve skladu dílů je v krabici a leží v regálu. Jeho stárnutí je velmi pomalé. Čili je asi jedno, zda je v tom skladu měsíc nebo dva roky. Jeho "poločas rozpadu" se začíná odpočítávat právě montáží na motor. Je třeba si uvědomit, že řemen je především namáhán tepelně - během několika minut se teplota v jeho bezprostředním okolí dokáže změnit o 100°C. Působí na něj různé výpary z pohonných hmot, olejů. Mechanické namáhání mu pochopitelně v tom stárnutí ještě pomůže.

Používám Autodata (a nejsem zdaleka jediný, kdo tu s nimi pracuje) a tam je v drtivé většině případů uveden kromě intervalu kilometrového i interval časový. Je dobré se řídit tím, co nastane dřív.

Nedávno tu byl u souseda jeho známý - pán v důchodu, který si před šesti lety pořídil Thalii. Jezdí na pravidelný servis (roční prohlídky) k Renaultu. Má po šesti letech najeto 50 tisíc km. Řekli mu, že je třeba vyměnit rozvody, protože výměnný interval je 120 tisíc km nebo šest let. Ptal se mě, zda je to pravda, nebo zda se jen snaží z něj vytáhnout prachy. Pravda to skutečně je - Autodata to uvádějí také. Navrhl jsem mu, ať si nechá vyměnit pouze řemen - kladky a pumpu ať nechá původní. Ložiska nestárnou, pouze ten řemen, proto tam klidně dalších šest let mohou zůstat. Moc se jim to v Renaultu prý nelíbilo - přišli by o byznys, ale nakonec to tak udělali (co jim zbylo). Ale asi mě v tu chvíli moc rádi neměli.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Re: Po koľko km sa menia rozvody na tomto motore? 1.9 TDI PD

Příspěvek od vilozx6 »

rudy5 píše:V autorizovanom servise minili rozovody ked malo auto 101tis km po koľkých naj. km treba zase vymeniť rozvody? motor AVF passat
Ako píše turdy VW cca90.000km, no ja som naposledy menil a povedali mi ,že je zosilnený a ten vraj ma výmenný interval 120.000km, ale vymením ho okolo 100tisíc ;) Vraj sa už robia všetky na 120.000km, či je to pravda, nech sa vyjadria páni mechanici ;)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Výměnný interval se neodvíjí od řemenu, ale od způsobu napínání. První motory PD měly napínání hydrulickým pístem a měly kratší interval. Novější (od modelu 2004) měly napínání excentrickou kladkou a interval se prodloužil o 30.000 km.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“