Stránka 3 z 6

Napsal: 19 úno 2010, 21:00
od STRÝCO
bobG3 píše:1/články o olejích jsou teorie vysvětleny populární formou, proto termíny převážně téměř, většinou. Technik se orientuje v hodnotách, měřeních, ty se nedají okecat slovy dávám olej (zákazníkům) léta a nikdy žádný problém (kromě vačky každých 100000km (noteeth) )
2/pokud tady někdo říká, že stačí specifikace výrobce bez ohledu na označení oleje, říká, že všechny tyto oleje mají stejné vlastnosti, proč se teda vyrábí tyto oleje, když by stačil jeden?
3/ Proč dávat lepší chladič když stačí dát lepší olej, který navíc sníží opotřebení?
4/ Pro AHU s tímhle režimem provozování 10tka olej stačí, pokud bude značková
Ak je to pravda nevidím tu žiadne merania a hodnoty. Uvádzaš ich niekde inde? :?


Dovolím si tu pripísať ešte jednu Tvoju vetu :
Soudím tak ze zhruba 15ctileté praxe u dieselových motorů kde se rozbory oleje dělali pravidelně a cca 5ti let kdy jsem nechal dělat rozbory oleje v nezávislé laboratoři u osobáku.

Pasuješ sa za odborníka s ohromnou praxou, ale navzdory tomu si tu nikdy svoje tvrdenia nepodložil číslami ani faktami z nejakých rozborov, ktoré predsa už 15 rokov robíš. (hm)


Ak som dobre rozumel Tvojim vyjadreniam o niečo vyššie, 5-ročné výsledky v nezávislé laboratoři u osobáku sa nejako "scvrkli" na jediný test P306, ktorý samozrejme tiež tak nejak není k mání. (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Články ing.Černého sú písané ľudskou rečou azda práve preto, aby im aspoň čiastočne porozumeli aj odborníci s "15ctiletou praxí" a ako vidieť asi ich mal písať ešte jednoduhšie ;)

Napsal: 19 úno 2010, 22:49
od bobG3
Nepasuji se na nic, mám jen selskej rozum a pár zkušeností. Výsledky měření jsem předal bohužel s autem. Pokud tvrdíš že minerál 15W40 za 100Kč litr má stejné mazací vlastnosti, stejnou stálost jako plná syntetika za 300Kč, je to pro mě úsměvná záležitost v rovině "Tuareg je stejný jako Samuraj, jsou to obě čtyřkolky", budiž. Jen apeluji na zdravý rozum a snažím se ušetřit pár korun lidem kteří tady na fóru hledají odpověď na svoje otázky prachy.
Pro Tebe to jednodušeji napsat nejde, a já tomu článku rozumím, tak o co jde. Navážíš se do mě a já Ti tuhle duševní onanii přeju, když s ní máš radost, sám totiž evidentně nemáš pojem co a kde bys měřil a evidentně ani nevíš jak takový protokol vypadá.
Máš tedy pravdu, Mercedes je stejný jako Trabant jsou to obě auta a mají čtyři kola, takže kdo si koupí Meďoura je Lama, která nerozumí autům.... ;) (rofl)
Z toho co jsi napsal je jasné, že jsi nerozuměl a nechtěl rozumět a myslíš že každej kdo má jiný názor, než to co jsi kde vyčetl je trouba, ale pokud se jen pár lidí zamyslelo a koupilo slušnou kvalitu oleje a auto jim slouží, jsem spokojen, klidně se do mě navez. 8)

Napsal: 20 úno 2010, 01:33
od Stejsky77
Jojo, patnáct let praxe a zkušeností se projeví používáním termínů obyčejný minerál a plná syntetika a aj ten názor, že ten obyč. minerál za kilo je horší a nesplní svojí funkci jako plná syntetika za 300 (rofl) . Asi nad tím začnu přemýšlet, protože já blbec dával do auta "obyčejný minerál" 4L za 400, a splňovalo to normu VW, místo abych tám dával "plnou syntetiku" za 1200. Jen mi nejde do hlavy, že to auto fungovalo, a po tom co jsem ho prodal, ještě pořád funguje, to fakt nechápu, že to ten obyčejný minerál nezlikvidoval během těch 250.000 km. :?


A to ani nemluvim o současný situaci, to z částečný syntetiky pro PD za 100 - 150 Kč/l budu muset přejít na "plnou syntetiku" za 300 - 400 Kč/l, protože po patnácti letech praxe a testování a zkoušení motorů to tak zákonitě je. To i přes plnící normu 505.01 by mi mohla odejít vačka, že? (LOL)

Napsal: 20 úno 2010, 08:16
od bobG3
Milý Stejsky,
mohl bys alespoň napsat z jakých zkušeností vycházíš Ty, kolik km najedeš, v jakém provozu a měření , které jsi udělal, abys tady mohl tvrdit tyhle zmaty.
Pokud všichni, kdo používají dražší značkové oleje, jsou pitomci, kteří nevědí co činí budiž. Sežeň si Trabanta přimontuj mu hvězdu na kapotu a tvrď že máš Meďoura, Chocholoušek Ti bude jistě nablízku (rofl)
Pokud umíš číst jistě sis přečetl, kdy bych používal zlevněnky, a kdy kvalitnější oleje.
Mohl bys mi jako odborník v tribotechnice prosím poradit, jaké termíny použít v případě PAO olejů, v případě olejů na minerální bázi? Rád se poučím.
Každý, kdo závodí Tě uvítá jako mechanika, který zajistí, že nemusí kupovat drahý syntetický šmejd a dá do motoru levněnku, která má přece stejnou specifikaci VW, BMW apod..... (noteeth)

Můžeš nám neodborníkům vysvětlit co je to částečná syntetika? Termín plná syntetika je špatně a částečná je dobře? :roll:
Ono vůbec používání těchhle termínů je dneska ošidné, faktem ale je, že se používají a většina lidí cí o co zhruba jde.
Píšeš:
A to ani nemluvim o současný situaci, to z částečný syntetiky pro PD za 100 - 150 Kč/l budu muset přejít na "plnou syntetiku" za 300 - 400 Kč/l, protože po patnácti letech praxe a testování a zkoušení motorů to tak zákonitě je. To i přes plnící normu 505.01 by mi mohla odejít vačka, že?

Mohla, to může vždycky, jen někdy je ta pravděpodobnost holt vyšší... Víš jak se tyhle oleje vyrábějí a jaké atesty mají? u těch se nic netestuje, ty mají přenesené atesty, takže je jen věcí míchárny jaký základní olej (čína, atd) a za kolik použije a jak dávkuje koupený balík aditiv. Jako odborník jistě znáš problémy poměrně známé firmy, která si míchárnu přemístila z německa dál na východ (hm)

Proč prostě nepřiznáš, že nejsi ochoten investovat do olejů, které mají lepší vlastnosti, protože nejsi ochoten ty peníze dát, nebo je prostě nevyužiješ?
To ale neznamená, že všichni na tomhle fóru je nevyužijí, každý má na auto jiné nároky a ty by se měli promítnout do způsobu údržby.

Napsal: 20 úno 2010, 09:28
od STRÝCO
bobG3 píše:Nepasuji se na nic, mám jen selskej rozum a pár zkušeností. Výsledky měření jsem předal bohužel s autem. Pokud tvrdíš že minerál 15W40 za 100Kč litr má stejné mazací vlastnosti, stejnou stálost jako plná syntetika za 300Kč, je to pro mě úsměvná záležitost v rovině "Tuareg je stejný jako Samuraj, jsou to obě čtyřkolky", budiž. Jen apeluji na zdravý rozum a snažím se ušetřit pár korun lidem kteří tady na fóru hledají odpověď na svoje otázky prachy.
Pro Tebe to jednodušeji napsat nejde, a já tomu článku rozumím, tak o co jde. Navážíš se do mě a já Ti tuhle duševní onanii přeju, když s ní máš radost, sám totiž evidentně nemáš pojem co a kde bys měřil a evidentně ani nevíš jak takový protokol vypadá.
Máš tedy pravdu, Mercedes je stejný jako Trabant jsou to obě auta a mají čtyři kola, takže kdo si koupí Meďoura je Lama, která nerozumí autům.... ;) (rofl)
Z toho co jsi napsal je jasné, že jsi nerozuměl a nechtěl rozumět a myslíš že každej kdo má jiný názor, než to co jsi kde vyčetl je trouba, ale pokud se jen pár lidí zamyslelo a koupilo slušnou kvalitu oleje a auto jim slouží, jsem spokojen, klidně se do mě navez. 8)
Vážený pán kolega diskutujúci,
ak sa na Tvoje a svoje príspevky k tejto téme pozriem z nadhľadu, ide nám obom naozaj o to isté, akurát to vidíme každý svojským pohľadom čo je napokon úplne v poriadku a postupne by sme hádam došli aj k nejakému záveru, s ktorým by sme obidvaja súhlasili. Priznám sa, že mojim hlavným úmyslom v tejto diskusii bolo “vydolovať z Teba” nejakú laboratórnu analýzu oleja, ktorá by Ti umožnila jednoznačným spôsobom potvrdiť niektoré Tvoje názory, na ktoré ak dovolíš, sa ja pozerám iným spôsobom, vyplývajúcim z mojej praxe a poznatkov. Overenými a potvrdenými faktami sa nechám presvedčiť vždy.
Aj keď som k tomu úmyslu použil (možno nešikovne) istú dávku irónie, nikdy som sa neznížil k vulgarizmom typu “duševní onanie” alebo “trouba”. Azda jedinou záležitosťou, ktorú tu sa tu snažím vehementne obhajovať je názor, podľa ktorého sa naozaj vyplatí vyberať olej hlavne podľa špecifikácie, ktorú požaduje výrobca motora (a tu je naozaj jedno , či to je Tuareg, Samuraj, Mercedes, alebo Trabant) a až potom podľa ostatných vlastností, ktoré ten olej má. Vyplýva totiž z udalosti kedy na doporučenie “odborníka” bol v motore neupravenom pre použitie long. oleja práve tento použitý s odôvodnením, že je syntetický, drahý a najnovšej generácie. Na požadovanú špecifikáciu nikto nepomyslel a následky boli ozaj nepríjemné. Ak by tam bol vtedy majteľ auta nalial ten “najprimitívnejší mineral” s vyhovujúcou špecifikáciou , ten motor by behal dodnes. Tým ale nechcem povedať, že neexistujú v rámci povolenej špecifikácie oleje lepšie alebo ešte lepšie.
Nemusíme sa vždy na všetkom zhodnúť, ale aj tak Ti prajem všetko dobré!

Napsal: 20 úno 2010, 10:59
od bobG3
Zkusím to vydolovat tam co mi to dělali, ale vidím to černě, skartační interval mají 5 let. Majitel P306 sice slíbil, že se po tom podívá, ale zatím nic.
Na jednom autě se to musí dělat proto, aby byly výsledky srovnatelné - jiný motor = jiné opotřebení různých částí.
Vycházejme ale z toho, že nemám důvod lhát, nic z toho nemám , pouze se tu do mě někteří strefují, částečně proto, že v daném rozsahu vysvětlit jednoduše složitou věc asi prostě nejde, nebo to neumím. Navíc nepropaguji jediného výrobce, spíš přístup.
Motivem k tomu, že tu takhle slintám svoje názory je setkávání se s nešťastníky, kteří při svém způsobu provozování na uvedené názory doplatili a zde je ta tendence stejná.
I pokud použiju značkový minerál 15W v provozu kdy startuji mnohokrát denně po městě bude opotřebení ve srovnání s olejem 5W asi větší, protože motor namaže prostě později. Při dlouhých cestách rozdíl bude jistě taky, ale zdaleka ne tak velký atd atd.
Zvolit rozumný přístup k provozování auta je pro řadu lidí obtížné (někdy jim to prostě vnutí jejich opravářbez ohledu na jejich potřeby) ale někdy je lepší si trochu připlatit a mít klid, ale na druhou stranu co při tom kdo použije je věc každého soudruha. Píšem tady o olejích, ale na opotřebení se podepíše i kvalita olejového s vzduchového filtru. (Proto jsem používal pouze filtry Mann).
Při používání olejů se musí vycházet ze specifikace výrobce, pouze u longlife olejů, pokud to výrobce povoluje bych použil oleje "normální" a zkrátil interval, ale zas je to na každém - z toho co vím já bych to tak prostě udělal, ale používání longlife nenapadám.
Specifikace výrobce je základem a v rámci tohoto základu je možné, alespoň podle mě vybrat oleje pro naplnění svých požadavků. Ale není specifikace jako specifikace - to je pouze laťka, kterou musí olej přelézt, jak vysoko nad ní je který konkrétní olej je jiná otázka.

Napsal: 20 úno 2010, 11:21
od oldaf
bobG3 píše:Milý Stejsky,
mohl bys alespoň napsat z jakých zkušeností vycházíš Ty, kolik km najedeš, v jakém provozu a měření , které jsi udělal, abys tady mohl tvrdit tyhle zmaty.
Pokud všichni, kdo používají dražší značkové oleje, jsou pitomci, kteří nevědí co činí budiž. Sežeň si Trabanta přimontuj mu hvězdu na kapotu a tvrď že máš Meďoura, Chocholoušek Ti bude jistě nablízku (rofl)
Pokud umíš číst jistě sis přečetl, kdy bych používal zlevněnky, a kdy kvalitnější oleje.
Mohl bys mi jako odborník v tribotechnice prosím poradit, jaké termíny použít v případě PAO olejů, v případě olejů na minerální bázi? Rád se poučím.
Každý, kdo závodí Tě uvítá jako mechanika, který zajistí, že nemusí kupovat drahý syntetický šmejd a dá do motoru levněnku, která má přece stejnou specifikaci VW, BMW apod..... (noteeth)

Můžeš nám neodborníkům vysvětlit co je to částečná syntetika? Termín plná syntetika je špatně a částečná je dobře? :roll:
Ono vůbec používání těchhle termínů je dneska ošidné, faktem ale je, že se používají a většina lidí cí o co zhruba jde.
Píšeš:
A to ani nemluvim o současný situaci, to z částečný syntetiky pro PD za 100 - 150 Kč/l budu muset přejít na "plnou syntetiku" za 300 - 400 Kč/l, protože po patnácti letech praxe a testování a zkoušení motorů to tak zákonitě je. To i přes plnící normu 505.01 by mi mohla odejít vačka, že?

Mohla, to může vždycky, jen někdy je ta pravděpodobnost holt vyšší... Víš jak se tyhle oleje vyrábějí a jaké atesty mají? u těch se nic netestuje, ty mají přenesené atesty, takže je jen věcí míchárny jaký základní olej (čína, atd) a za kolik použije a jak dávkuje koupený balík aditiv. Jako odborník jistě znáš problémy poměrně známé firmy, která si míchárnu přemístila z německa dál na východ (hm)

Proč prostě nepřiznáš, že nejsi ochoten investovat do olejů, které mají lepší vlastnosti, protože nejsi ochoten ty peníze dát, nebo je prostě nevyužiješ?
To ale neznamená, že všichni na tomhle fóru je nevyužijí, každý má na auto jiné nároky a ty by se měli promítnout do způsobu údržby.

Sorry ale ve všech tématech o olejích plácáš jen a jen píč...ny. Nedaj se tyhle nesmysly číst, jsi nějakej prodejce těch tvých značkových olejů?

Napsal: 20 úno 2010, 12:51
od Stejsky77
bobG3: Jediný, kdo tu dělal ze sebe odborníka jsi ty, já tu neříkám co jsem kolik let kde dělal, to ty jsi ze mě udělal odborníka, neříkám, že by mi to nedělalo dobře (rofl) , ale skutečně takové vědomosti nemám a necítím se tak, jen přispívám svými názory k tématu, páč od toho to je diskuzní forum.

S dle tebe obyčejným olejem jsem jezdil se svým starým autem, nový majitel s ním jezdí dál, se stejným olejem 15W 40 a auto jezdí stále stejně, bez závad na motoru, auto má najeto 250 000 km a ani nevím, zda je to skutečný stav, protože to bylo dotažené z německa bez servisky atd. Tak čím to je, že to ještě jezdí, když jsem tam nekupoval dražší olej? A není to případ jen jednoho auta, v rodině mé i přítelkyně máme celkem osm aut různých značek a jsou na tom stejně, tak čím to tedy je, že stále jezdí (a motory nehlučí, i přes většinový podíl studených startů) aniž by se do nich používaly třikrát dražší oleje.

Napadáš tu každýho, kdo má jinej názor než ty a kdo ti řekne něco jiného než se tobě hodí a hodně si to vztahuješ na sebe. Ale to Ty jsi zde uvedl, že jsi dělal testy a rozbory na bůhvíkolika motorech a kde nic tu nic, souhlasím se STRÝCO.

Nejen podle mě jsou oleje Q8 kvalitní a značkové, to je značka kterou používám já, a ty se snažíš lidi přesvědčovat, aby kupovali to dražší, páč je to kvalitnější, a to ti koukám nevymluvíme. Naprosto ignoruješ, že jsem v jiných příspěvcích reagoval tak, že neuznávám bezejmenné oleje, ale nevidím důvod proč do vozu použít dražší olej 5W, 0W než třeba Mogul, Paramo, MOL či třeba Q8 10W pokud splňuje normu výrobce. Naše země není v těch podmínkách jako severské země, sibiř atd, abychom zcela využili výhod řidších olejů, ale to už se opakuju. A uvedené značky mi přijdou jako značkové, byť v našich podmínkách českých lidiček, co je zahraniční (západní) a dražší je lepší, to tak nevyznívá. Mě se zdá zbytečné platit za např. za olej Castrol pro PD 300 Kč/l, když lze koupit také značkový olej např. to Q8 téměř třikrát levněji. Určitě nepřiznám, že chci na autě šetřit, takový rozhodně nejsem, a o vůz pečuju jak to jde, ale také určitě nebudu zbytečně vyhazovat třikrát takovou částku za stejně kvalitní olej jako ten co používám.

Neplácej mi tu, že beru stejně trabanta a mercedesa, nebo, že tu vykládám, že každý kdo si kupuje dražší olej je pitomec, nikoho tu neurážím. Každý ať si každý kupuje co chce, kolega, zakládající toto téma žádal o radu, a každý z nás vyjádřil svůj názor. Nic víc.

Pojem částečně syntetický olej je na obalu piksly, kterou jsem lil do motoru, a tu tam vylepil výrobce oleje, tak proto jsem ti to napsal, že olej specifikace 5W 40 má od výrobce označení částečně syntetický olej a ne plná syntetika jak ty říkáš.

A když už tu chceš házet vědomosti ohledně závodů, tak jak mám chápat, že do závodních vozů se používají mimo 5W 50 i oleje specifikace 10W 50 a 10W 60 což, dle jak říkáš selského rozumu, vypadá na označení "polosyntetiky."

Ohledně pojmů a použití olejů vycházím z článků, jejichž odkaz jsem tu dával, které zpracoval Ing. Černý a Ing. Jandy - majitele firmy Cimbu motorsport.

Teď zase budeš mít určitě další tisíce argumentů proti mě, ale já zde skutečně odborníka testujícího motory pálící naftu v osobních autech nedělám, to tys ho začal ze mě dělat. Ale ty jako odborník, by ses takhle vyjadřovat neměl, to jsem reagoval jen na to jak jsi začal celou diskuzi, a ty ses nechal hezky vyprovokovat :D . Přeber si to, co jsem napsal jak chceš.

Napsal: 20 úno 2010, 13:50
od bobG3
Už jednou jsem napsaj, jak to s tou odborností je, pokud Ty máš jedno nebo dvě auta, a chceš to zevšeobecňovat, Tvoje věc. Jen jsem uvedl, jak dlouho jsem se tím tématem zabýval. Nikoho nenapadám, ale snažím se jen narovnat velmi specifické vysvětlení některých diskutujících, kteří si vysvětlují uvedené články po svém. Klidně si jezdi na co chceš, ale nevnucuj to co děláš jako nejlepší ostatním nemusí tomu tak být vždycky. Jak už jsem napsal, zastávám nikoli značky oleje, ale přístup k tomu, co je důležité, aby člověk dostal to, co očekává.
Pokud někdo vystupuje jako Ty, odborníka ze sebe dělá. Pokud hlásá, že za málo peněz někde dostane hodně muziky, přeju mu to, pokud to ale bude aplikovat ale někdo jiný, může pohořet.
Pokud jsi četl články pana Černého, pojem částečně syntetický olej je pouze obchodní tah, jen je úsměvné, že Ty jsi mě za to napadl (hm) a sám jsi to použil...
Píšeš:
A když už tu chceš házet vědomosti ohledně závodů, tak jak mám chápat, že do závodních vozů se používají mimo 5W 50 i oleje specifikace 10W 50 a 10W 60 což, dle jak říkáš selského rozumu, vypadá na označení "polosyntetiky - přečti si ty články, pak si přečti jak se co zkouší a bude Ti jasné co a jak.
Buďto jsem se špatně vyjádřil, nebo Tys to špatně pochopil
Bohužel tahle debata sklouzla docela jinam, mohla by být i přínosná, mě podezíráš ze lži, ale sám nemáš kromě dojmů taky nic v ruce a pokud si chceš vytrhávat z kontextu informace ze zmíněných článků, a vydávat je za svatou pravdu bez ohledu na jejich kontext, je to Tvoje věc. Každý máme evidentně jiné informace a já chci jen to, aby ti, kteří oleje aplikují se snažili zvolit to co jim a jejich autíčku bude vyhovovat.
Ano, nechal jsem se vyprovokovat. Asi to byla chyba, ale když se setkám s někým kdo má auto s 200 000km, přečte si tady, že je úplně zbytečné dávat tam 5W40 za 300Kč, kterou tam do teď dával ,že tam může dát olej za 100Kč, udělá to a během poměrně krátké doby mu odejdou zdvihátka, vačka tak je mi smutno a vidím trošku do červena. Jenom z poslední doby znám 3 lidi, kterým se to stalo a vždycky po přechodu na o dost levnější olej, který jim někdo vnutil se stejným zdůvodněním, které tady čtu. Co se toho týká, přečti si na fóru co se komu stalo při záměně oleje i převodového, je toho zde dost.

Napsal: 20 úno 2010, 14:38
od Stejsky77
Sdělil jsem svůj názor, nikoho jsem nepřesvědčoval co má dávat. Znovu ti říkám, že nevystupuju jako odborník tak jako ty. Prostě se neshodneme na tom, že pro tebe nutně levný olej není dobrý. Ale tvá dlouholetá odbornost není ničím podložená, ale při tom jak ses tu prezentoval jako odborník a zkušený testman, tak jsem do tebe chtěl zarýpnout s pojmy jakou plnou syntetikou atd. A jak si sám řekl, ing. Černý sdělil, že praktický žádný olej není "plná syntetika." A já tu jako odborník nevystupuji. Já od začátku sděluju svůj názor se svým vozem a auty, se kterými jsem přišel do styku, k tomu ta diskuze je.K porovnání mercedes trabant bych viděl Castrol 5W 40 a Tesco 10W 40, o takovém přechodu jsem nikoho nepřesvědčoval, ale nevidím jediný důvod proč nepoužít olej zn. např. Mogul, Q8 apod. místo udávaného castrolu a to třeba i 10W 40 pokud to plní specifikaci výrobce. Tož tak to je asi tak vše. Koukám, že jsem se docela dotkl tvé ho ega, protože musíš mít stále to své a poslední slovo, nechám tě při tom. Jen by mě zajímalo proč tě tu několik lidí napadlo, že mluvíš pí......ny, a to dokonce i ti, kteří této problematice docela rozumí. Vytáhni se s výsledky tvého dlohodobého zkoušení a testování, ať tě nidko nemůže odsoudit a je vyřízeno. 8)

Napsal: 21 úno 2010, 11:39
od bobG3
Stejsky77 píše:Sdělil jsem svůj názor, nikoho jsem nepřesvědčoval co má dávat. Znovu ti říkám, že nevystupuju jako odborník tak jako ty. Prostě se neshodneme na tom, že pro tebe nutně levný olej není dobrý. Ale tvá dlouholetá odbornost není ničím podložená, ale při tom jak ses tu prezentoval jako odborník a zkušený testman, tak jsem do tebe chtěl zarýpnout s pojmy jakou plnou syntetikou atd. A jak si sám řekl, ing. Černý sdělil, že praktický žádný olej není "plná syntetika." A já tu jako odborník nevystupuji. Já od začátku sděluju svůj názor se svým vozem a auty, se kterými jsem přišel do styku, k tomu ta diskuze je.K porovnání mercedes trabant bych viděl Castrol 5W 40 a Tesco 10W 40, o takovém přechodu jsem nikoho nepřesvědčoval, ale nevidím jediný důvod proč nepoužít olej zn. např. Mogul, Q8 apod. místo udávaného castrolu a to třeba i 10W 40 pokud to plní specifikaci výrobce. Tož tak to je asi tak vše. Koukám, že jsem se docela dotkl tvé ho ega, protože musíš mít stále to své a poslední slovo, nechám tě při tom. Jen by mě zajímalo proč tě tu několik lidí napadlo, že mluvíš pí......ny, a to dokonce i ti, kteří této problematice docela rozumí. Vytáhni se s výsledky tvého dlohodobého zkoušení a testování, ať tě nidko nemůže odsoudit a je vyřízeno. 8)
Milý Stejsky, začínám pochybovat že umíš číst, vůbec jsem nepsal že jsem zkušený testman stejně tak jak pan Černý nepíše, že zádný olej není úplná syntetika. Přesně tohle je to co mě na Tvých příspěvcích pobavilo.
Svou odbornost mohu doložit certifikáty, čím ji můžeš doložit Ty? Mimochodem nejsem žádný testman, jen jsem pracoval tam, kde se rozbory olejů prostě dělat musely, a když jsem dostal příležitost zdarma to dělat u osobáku, dělal jsem to
Mého ega se dotknout nemůžeš, to mi je šumák, ale dotknul jsi se určitého přístupu, asi nejsi technik, což Tě omlouvá.
Pokud jsi si nevšiml, o značkách oleje jsem se taky nezmiňoval...
Ano několik lidí mě napadlo, ale dostal jsem i pár dobrých SZ.
Poslední slovo? ne, ale pokud tady na někoho něco nakydáš překrucuješ věci tak se snad může bránit.
(offtopic) Pokud ale tahle debata přinutila pár lidí kteří volí olej do svého autíčka a nepodlehli tebou a i jinými hlásané filozofii, že když něco stojí 100Kč, umí to stejné věci jako něco za 500, jsem spokojen, to byl důvod, proč jsem to psal, těch nešťastníků totiž pár znám, tak proto.

Napsal: 21 úno 2010, 11:39
od bobG3
Stejsky77 píše:Sdělil jsem svůj názor, nikoho jsem nepřesvědčoval co má dávat. Znovu ti říkám, že nevystupuju jako odborník tak jako ty. Prostě se neshodneme na tom, že pro tebe nutně levný olej není dobrý. Ale tvá dlouholetá odbornost není ničím podložená, ale při tom jak ses tu prezentoval jako odborník a zkušený testman, tak jsem do tebe chtěl zarýpnout s pojmy jakou plnou syntetikou atd. A jak si sám řekl, ing. Černý sdělil, že praktický žádný olej není "plná syntetika." A já tu jako odborník nevystupuji. Já od začátku sděluju svůj názor se svým vozem a auty, se kterými jsem přišel do styku, k tomu ta diskuze je.K porovnání mercedes trabant bych viděl Castrol 5W 40 a Tesco 10W 40, o takovém přechodu jsem nikoho nepřesvědčoval, ale nevidím jediný důvod proč nepoužít olej zn. např. Mogul, Q8 apod. místo udávaného castrolu a to třeba i 10W 40 pokud to plní specifikaci výrobce. Tož tak to je asi tak vše. Koukám, že jsem se docela dotkl tvé ho ega, protože musíš mít stále to své a poslední slovo, nechám tě při tom. Jen by mě zajímalo proč tě tu několik lidí napadlo, že mluvíš pí......ny, a to dokonce i ti, kteří této problematice docela rozumí. Vytáhni se s výsledky tvého dlohodobého zkoušení a testování, ať tě nidko nemůže odsoudit a je vyřízeno. 8)
Milý Stejsky, začínám pochybovat že umíš číst, vůbec jsem nepsal že jsem zkušený testman stejně tak jak pan Černý nepíše, že zádný olej není úplná syntetika. Přesně tohle je to co mě na Tvých příspěvcích pobavilo.
Svou odbornost mohu doložit certifikáty, čím ji můžeš doložit Ty? Mimochodem nejsem žádný testman, jen jsem pracoval tam, kde se rozbory olejů prostě dělat musely, a když jsem dostal příležitost zdarma to dělat u osobáku, dělal jsem to
Mého ega se dotknout nemůžeš, to mi je šumák, ale dotknul jsi se určitého přístupu, asi nejsi technik, což Tě omlouvá.
Pokud jsi si nevšiml, o značkách oleje jsem se taky nezmiňoval...
Ano několik lidí mě napadlo, ale dostal jsem i pár dobrých SZ.
Poslední slovo? ne, ale pokud tady na někoho něco nakydáš překrucuješ věci tak se snad může bránit.
Pokud ale tahle debata přinutila pár lidí kteří volí olej do svého autíčka a nepodlehli tebou a i jinými hlásané filozofii, že když něco stojí 100Kč, umí to stejné věci jako něco za 500, jsem spokojen, to byl důvod, proč jsem to psal, těch nešťastníků totiž pár znám, tak proto.
(offtopic)

Napsal: 21 úno 2010, 11:40
od bobG3
Stejsky77 píše:Sdělil jsem svůj názor, nikoho jsem nepřesvědčoval co má dávat. Znovu ti říkám, že nevystupuju jako odborník tak jako ty. Prostě se neshodneme na tom, že pro tebe nutně levný olej není dobrý. Ale tvá dlouholetá odbornost není ničím podložená, ale při tom jak ses tu prezentoval jako odborník a zkušený testman, tak jsem do tebe chtěl zarýpnout s pojmy jakou plnou syntetikou atd. A jak si sám řekl, ing. Černý sdělil, že praktický žádný olej není "plná syntetika." A já tu jako odborník nevystupuji. Já od začátku sděluju svůj názor se svým vozem a auty, se kterými jsem přišel do styku, k tomu ta diskuze je.K porovnání mercedes trabant bych viděl Castrol 5W 40 a Tesco 10W 40, o takovém přechodu jsem nikoho nepřesvědčoval, ale nevidím jediný důvod proč nepoužít olej zn. např. Mogul, Q8 apod. místo udávaného castrolu a to třeba i 10W 40 pokud to plní specifikaci výrobce. Tož tak to je asi tak vše. Koukám, že jsem se docela dotkl tvé ho ega, protože musíš mít stále to své a poslední slovo, nechám tě při tom. Jen by mě zajímalo proč tě tu několik lidí napadlo, že mluvíš pí......ny, a to dokonce i ti, kteří této problematice docela rozumí. Vytáhni se s výsledky tvého dlohodobého zkoušení a testování, ať tě nidko nemůže odsoudit a je vyřízeno. 8)
Milý Stejsky, začínám pochybovat že umíš číst, vůbec jsem nepsal že jsem zkušený testman stejně tak jak pan Černý nepíše, že zádný olej není úplná syntetika. Přesně tohle je to co mě na Tvých příspěvcích pobavilo.
Svou odbornost mohu doložit certifikáty, čím ji můžeš doložit Ty? Mimochodem nejsem žádný testman, jen jsem pracoval tam, kde se rozbory olejů prostě dělat musely, a když jsem dostal příležitost zdarma to dělat u osobáku, dělal jsem to
Mého ega se dotknout nemůžeš, to mi je šumák, ale dotknul jsi se určitého přístupu, asi nejsi technik, což Tě omlouvá.
Pokud jsi si nevšiml, o značkách oleje jsem se taky nezmiňoval...
Ano několik lidí mě napadlo, ale dostal jsem i pár dobrých SZ.
Poslední slovo? ne, ale pokud tady na někoho něco nakydáš překrucuješ věci tak se snad může bránit.
Pokud ale tahle debata přinutila pár lidí kteří volí olej do svého autíčka a nepodlehli tebou a i jinými hlásané filozofii, že když něco stojí 100Kč, umí to stejné věci jako něco za 500, jsem spokojen, to byl důvod, proč jsem to psal, těch nešťastníků totiž pár znám, tak proto.
(offtopic)

Napsal: 21 úno 2010, 14:18
od Stejsky77
No jistě! ;) Stále napadáš, že neumím číst, tak přítelkyně mi to přečetla, a teď jí diktuju odpověď :D . Stále ze sebe odborníka děláš ty, a nevím jak umíš číst ty, ale já opakuju, že odborníka ze sebe nedělám, nejsem a nebudu, vyjádřil jsem svůj názor k věci, jak to funguje u mě, a když se ti nelíbí, tak na něj kašli. A už tak neplakej, holt nedokážeš ustát pár keců od rejpala ohledně terminologie ve tvé odbornosti ;) . Protože pokud máš na něco certifikáty, tak v tom tedy odborník jsi. K tématu už nemám co říci, protože tvůj názor v této tvé odbornosti je svatý :) a můj překroucený tobě prezentovat nebudu (LOL) .

Napsal: 21 úno 2010, 17:44
od Martin RS
Jak to tu tak sleduju tak se to tu strhlo ve slušnou přestřelku,já osobně si myslím že olej za 100kč neudělá stejnou službu jako třeba za 250kč a to mi nikdo nevymluví,na oleji se nemá šetřit raději si připlatím za jistotu že mám v motoru olej který splní svou práci přece tam nemusím dát olej za 1500,vždyt Castrol Edge5/40-1100kčAgip 4007-1200kč,Valvoline1000kč,neríkám že olej za100kč/L je špatný,ale já ho tan prostě nedám nemám v něj důvěru,souhlasím s BobG3.