bobG3: Jediný, kdo tu dělal ze sebe odborníka jsi ty, já tu neříkám co jsem kolik let kde dělal, to ty jsi ze mě udělal odborníka, neříkám, že by mi to nedělalo dobře

, ale skutečně takové vědomosti nemám a necítím se tak, jen přispívám svými názory k tématu, páč od toho to je diskuzní forum.
S dle tebe obyčejným olejem jsem jezdil se svým starým autem, nový majitel s ním jezdí dál, se stejným olejem 15W 40 a auto jezdí stále stejně, bez závad na motoru, auto má najeto 250 000 km a ani nevím, zda je to skutečný stav, protože to bylo dotažené z německa bez servisky atd. Tak čím to je, že to ještě jezdí, když jsem tam nekupoval dražší olej? A není to případ jen jednoho auta, v rodině mé i přítelkyně máme celkem osm aut různých značek a jsou na tom stejně, tak čím to tedy je, že stále jezdí (a motory nehlučí, i přes většinový podíl studených startů) aniž by se do nich používaly třikrát dražší oleje.
Napadáš tu každýho, kdo má jinej názor než ty a kdo ti řekne něco jiného než se tobě hodí a hodně si to vztahuješ na sebe. Ale to Ty jsi zde uvedl, že jsi dělal testy a rozbory na bůhvíkolika motorech a kde nic tu nic, souhlasím se STRÝCO.
Nejen podle mě jsou oleje Q8 kvalitní a značkové, to je značka kterou používám já, a ty se snažíš lidi přesvědčovat, aby kupovali to dražší, páč je to kvalitnější, a to ti koukám nevymluvíme. Naprosto ignoruješ, že jsem v jiných příspěvcích reagoval tak, že neuznávám bezejmenné oleje, ale nevidím důvod proč do vozu použít dražší olej 5W, 0W než třeba Mogul, Paramo, MOL či třeba Q8 10W pokud splňuje normu výrobce. Naše země není v těch podmínkách jako severské země, sibiř atd, abychom zcela využili výhod řidších olejů, ale to už se opakuju. A uvedené značky mi přijdou jako značkové, byť v našich podmínkách českých lidiček, co je zahraniční (západní) a dražší je lepší, to tak nevyznívá. Mě se zdá zbytečné platit za např. za olej Castrol pro PD 300 Kč/l, když lze koupit také značkový olej např. to Q8 téměř třikrát levněji. Určitě nepřiznám, že chci na autě šetřit, takový rozhodně nejsem, a o vůz pečuju jak to jde, ale také určitě nebudu zbytečně vyhazovat třikrát takovou částku za stejně kvalitní olej jako ten co používám.
Neplácej mi tu, že beru stejně trabanta a mercedesa, nebo, že tu vykládám, že každý kdo si kupuje dražší olej je pitomec, nikoho tu neurážím. Každý ať si každý kupuje co chce, kolega, zakládající toto téma žádal o radu, a každý z nás vyjádřil svůj názor. Nic víc.
Pojem částečně syntetický olej je na obalu piksly, kterou jsem lil do motoru, a tu tam vylepil výrobce oleje, tak proto jsem ti to napsal, že olej specifikace 5W 40 má od výrobce označení částečně syntetický olej a ne plná syntetika jak ty říkáš.
A když už tu chceš házet vědomosti ohledně závodů, tak jak mám chápat, že do závodních vozů se používají mimo 5W 50 i oleje specifikace 10W 50 a 10W 60 což, dle jak říkáš selského rozumu, vypadá na označení "polosyntetiky."
Ohledně pojmů a použití olejů vycházím z článků, jejichž odkaz jsem tu dával, které zpracoval Ing. Černý a Ing. Jandy - majitele firmy Cimbu motorsport.
Teď zase budeš mít určitě další tisíce argumentů proti mě, ale já zde skutečně odborníka testujícího motory pálící naftu v osobních autech nedělám, to tys ho začal ze mě dělat. Ale ty jako odborník, by ses takhle vyjadřovat neměl, to jsem reagoval jen na to jak jsi začal celou diskuzi, a ty ses nechal hezky vyprovokovat

. Přeber si to, co jsem napsal jak chceš.