Menit olej v klima komresore?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej.

Příspěvek od Package »

mva1 píše:to Package

50% oleje Ti zůstává v kompresoru ,co s ní ?
preplachovacku...ale tu nemaju v kazdom druhom autorizovanom servise..a skoro ziadny garaznik..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

jj
ale je to zase o ceně...
a přesvědčit zákazníka,že to je nutný a že ho nechceš odrbat..
tak to je moc těžky...
já třeba tady u nás vůbec nevím kde by jí měli...a jestli jí ješte obsluhuje rychlovyškolená obsluha...
Jaroslav1
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2010, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojemsko

Příspěvek od Jaroslav1 »

Rider.23 píše:
Jaroslav1 píše:
slovacek.milos píše:každí čtyři roky vymění plnička automatická i doplní miloš
U nás doporučuje kontrolu každý dva roky že prý ta náplň částečně uniká, odsaje, upraví a znovu naplní , 750 Kč. a ještě vystříká výdechy topení desinfekcí.
Hele a kdo ve Znojmě to dělá za tuto cenu? Dej mi typ, ať vím, kam jezdit (su rodilý Znojmák a bývám tam dost často...).
Ahoj je to na Dobšické ulici naproti bývalé Frutě a za autolakýrníkem Šimánek, má tam i pneuservis teď nevím firmu ale má to i mobilně a stává u Interšpáru.Firmu zjistím a pošlu SZ.
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

mva1 píše:jj
ale je to zase o ceně...
a přesvědčit zákazníka,že to je nutný a že ho nechceš odrbat..
tak to je moc těžky...
já třeba tady u nás vůbec nevím kde by jí měli...a jestli jí ješte obsluhuje rychlovyškolená obsluha...
ako ja nikoho presvedcovat nebudem..ak to chce spravime..ak to nechce jeho smola..inak preplach masina k plnicke vychadza tusim na cca 800€,,to zase nieje az taka palka ..iked potom to aspon 2 krat preplachnut plus naplnit je isto velka palka pre cloviecka co je mu zatazko dat do 25€ za plnenie..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

jj
vidíme to stejně..
ale asi budeme menšina :) :)
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

mva1 píše:jj
vidíme to stejně..
ale asi budeme menšina :) :)
tak to ano..ale vies co ma stve najviac??ze je kopec mudrcov co do toho nevidi ale su mudry ako radio..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Package píše:
mva1 píše:jj
ale je to zase o ceně...
a přesvědčit zákazníka,že to je nutný a že ho nechceš odrbat..
tak to je moc těžky...
já třeba tady u nás vůbec nevím kde by jí měli...a jestli jí ješte obsluhuje rychlovyškolená obsluha...
ako ja nikoho presvedcovat nebudem..ak to chce spravime..ak to nechce jeho smola..inak preplach masina k plnicke vychadza tusim na cca 800€,,to zase nieje az taka palka ..iked potom to aspon 2 krat preplachnut plus naplnit je isto velka palka pre cloviecka co je mu zatazko dat do 25€ za plnenie..
v tomto mas pravdu, to je proste tak, machrovat s klimou to ano, ale zainvestovat do udrzby (aj ked preventivnej) to uz je problem, ved naco ked to funguje...a to nie je len o klimach, to je vsade, k nam chodia borci co si kupia denne svietenie znacky ,,nonane,, niekde za 30-40E a chcu montaz, a ked im povies cenu od 30 do 50E podla typu auta tak to uz krcia nosom a frflu ze montaz stoji tolko ako svetla...proste si nevyberes, zlata Ladasova veta o opiciach a bananoch, kazdy nech si robi ako uzna za vhodne, zbytocne si dvihat krvny tlak, ked nechce nech necha tak :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

mva1 píše:To bobG3
vím že děláš do olejů...
neměl by jsi tedy něco o olejích do chladících zařízení?
aby jsme měli info z nezávislýho zdroje...jak fungujou,druhy..proč,jak....

jinak u velkých chladících zařízeních se při větších servisech oleje mění,(kompresor stojí raketu)ale tam se s tím počítá víc při konstrukci,armatury...


autoklima je taková kategorie sama pro sebe....
myšlenka je to dobrá,ale udělat to pořádně nejde a už vůbec se to nevyplatí ekonomicky....
když kompresory pochybnýho původu se to jenom hemží.....
Samozřejmě že se taky nechá olej indikátorama zjistit jak na tom je...
a to samý i chladivo...
Jde tam o vlhkost která do okruhu proniká a degraduje chladivo ,oleje....
Ale pořád je to o penězích....

Takže podle mě nejsprávnější je při opakovaných potížích dát novej filtrdehydrátor...
Při výměně kompresoru je to samozřejmost.
Nerad bych rozdmýchával vášně, měl jsem mimo motorů v referátu i mrazící zařízení a klima jednotky. Pravdu máš v tom, že se v nich olej mění, a udržuje se to jako motor - zabrušivání ventilových desek, atd. Takže jsem se známýho chlaďaře zeptal, jestli má olej do klimatizave a zda by mi ho nevyměnil. Protože je to dobrý známý, řekl cenu a zeptal se na potíže. Ty nemám, výstupní vzduch je pod 9 stupňů. Podle něj je to zbytečné něco vyměňovat, pokud auto není po havárii, systém těsní a klima správně chladí. Každý zásah do systému pokud je hermetický může být - zvlášť od nechlaďaře s novou plničkou jen k horšímu. Olej je silně hydroskopiský, takže rychle nabírá vlhkost ze vzduchu. Ta se postupně zachytává ve filtrdehydrátoru, kterýse musí tím pádem měnit. U havarovaných aut, kde byl systém dlouho otevřený je potřeba úkony popsané v příspěvcích dělat, někdy i 3x za sebou než se ze systému dostane voda, popř. zbytky vzduchu (vakuování není někdy 100%ní).
Pokud je auto nehavarované, v zimě aspoň 1x za měsíc zapneš klimu kvůli ucpávce kompresoru, není většinou problém. Čištění výparníku a kondenzátoru pokládám za samozřejmost. Každý si může zkontrolovat jak mu klima funguje pomocí teploměru - pokud je výstupní teplota při max chlazení do cca 5 - 9stupňů při venkovní 25 - 28, nevrtal bych do toho.
Pokud někdo píše že únik je 5 - 8% ročně, - to se výrobce jistí, nicméně já mám klimu naplněnou z výroby, auto z roku 97 a klima chladí, to by vlastně ani nemělo fungovat ;)
Na oleje se zeptám chlaďaře, ale specialista ani odborník nejsem, jen jsem s tím musel pracovat, když, tak poučený uživatel je přesnější.Znám i značkové servisy, které nakoupili plničky a nabízejí dofouknutí a kontrolu, človíčka nechají v lepším případě zaškolita de facto nutí lidi, aby si nechali vrtat v perfektně fungujících klimách. No, je to každého volba, já bych to nazval spíš odvádění chladící daňě.
Jiná věc je, pokud to nefunguje, ale to by\ch si zjistil, jaká je kvalifikace toho, kdo to bude dělat a radši bych jel k nějakému chlaďaři.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

bobG3 píše:
mva1 píše:To bobG3
vím že děláš do olejů...
neměl by jsi tedy něco o olejích do chladících zařízení?
aby jsme měli info z nezávislýho zdroje...jak fungujou,druhy..proč,jak....

jinak u velkých chladících zařízeních se při větších servisech oleje mění,(kompresor stojí raketu)ale tam se s tím počítá víc při konstrukci,armatury...


autoklima je taková kategorie sama pro sebe....
myšlenka je to dobrá,ale udělat to pořádně nejde a už vůbec se to nevyplatí ekonomicky....
když kompresory pochybnýho původu se to jenom hemží.....
Samozřejmě že se taky nechá olej indikátorama zjistit jak na tom je...
a to samý i chladivo...
Jde tam o vlhkost která do okruhu proniká a degraduje chladivo ,oleje....
Ale pořád je to o penězích....

Takže podle mě nejsprávnější je při opakovaných potížích dát novej filtrdehydrátor...
Při výměně kompresoru je to samozřejmost.
Nerad bych rozdmýchával vášně, měl jsem mimo motorů v referátu i mrazící zařízení a klima jednotky. Pravdu máš v tom, že se v nich olej mění, a udržuje se to jako motor - zabrušivání ventilových desek, atd. Takže jsem se známýho chlaďaře zeptal, jestli má olej do klimatizave a zda by mi ho nevyměnil. Protože je to dobrý známý, řekl cenu a zeptal se na potíže. Ty nemám, výstupní vzduch je pod 9 stupňů. Podle něj je to zbytečné něco vyměňovat, pokud auto není po havárii, systém těsní a klima správně chladí. Každý zásah do systému pokud je hermetický může být - zvlášť od nechlaďaře s novou plničkou jen k horšímu. Olej je silně hydroskopiský, takže rychle nabírá vlhkost ze vzduchu. Ta se postupně zachytává ve filtrdehydrátoru, kterýse musí tím pádem měnit. U havarovaných aut, kde byl systém dlouho otevřený je potřeba úkony popsané v příspěvcích dělat, někdy i 3x za sebou než se ze systému dostane voda, popř. zbytky vzduchu (vakuování není někdy 100%ní).
Pokud je auto nehavarované, v zimě aspoň 1x za měsíc zapneš klimu kvůli ucpávce kompresoru, není většinou problém. Čištění výparníku a kondenzátoru pokládám za samozřejmost. Každý si může zkontrolovat jak mu klima funguje pomocí teploměru - pokud je výstupní teplota při max chlazení do cca 5 - 9stupňů při venkovní 25 - 28, nevrtal bych do toho.
Pokud někdo píše že únik je 5 - 8% ročně, - to se výrobce jistí, nicméně já mám klimu naplněnou z výroby, auto z roku 97 a klima chladí, to by vlastně ani nemělo fungovat ;)
Na oleje se zeptám chlaďaře, ale specialista ani odborník nejsem, jen jsem s tím musel pracovat, když, tak poučený uživatel je přesnější.Znám i značkové servisy, které nakoupili plničky a nabízejí dofouknutí a kontrolu, človíčka nechají v lepším případě zaškolita de facto nutí lidi, aby si nechali vrtat v perfektně fungujících klimách. No, je to každého volba, já bych to nazval spíš odvádění chladící daňě.
Jiná věc je, pokud to nefunguje, ale to by\ch si zjistil, jaká je kvalifikace toho, kdo to bude dělat a radši bych jel k nějakému chlaďaři.
takze uvediem ta na spravnu mieru..prave dnes som sedel 8 hodin na skoleni koli Fplynom do klimatizacii..povinne musis mat koli europskej legislative certifikat inak s tym nemozes robit..
skoro vsetko co si tu napisal je pravda az na to ze z klimy uteka chladivo..to chladivo uteka z kazdej klimy..z jednej viac z inej menej..problem je ze R134a mam dost male molekuly ktore utecu aj cez mikroskopicke trhlinky v syssteme..je to tak lebo autoklima je dost specificke zariadenie ktore je vystavene roznym otrasom.preto ti casom (niekomu za 2 niekomu za 4 roky) prestane dobre chladit az raz prestane uplne..a kedze nevies kolko ti zmizlo tak musis odsat a znova naplnit tolko kolko treba.popritom sa aj vymeni cast oleja..idealne je ak klima este funguje nechat je pred preplnanim bezat aby sa olej dostal co najviac do celeho systemu a tak sa lepsie a viac odsal..co sa tyka tych % tak je to orientacne..kazdy vyrobca udava inak..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

jenže jsou taky nebouraný auta, kterým to od novoty po 5ti letech ujde. Chladivo je několikanásobně řidší než vzduch, takže unik tam je. U každýho staršího auta je to na takovej tej kostce( nevim jak se tomu odborně říká) kudy vstupujou trubky z motoru pod přístrojovku mastný a olej sám ti tudy vzlínat nebude. Asi máš šteští na kus, protože 90 procent aut jezdí na doplnění až když klima vůbec nechladí nebo tak slabě, že to vychladit ani nestihne a bývají to většinou auta ve stáří 5-8let. Nebo ti to třeba,pokud jsi jezdil na pravidelný servis dofoukli a ani o tom nevíš.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

R134 bude asi těžší než vzduch, ale každý freon má velkou schopnost pronikat všemi trhlinkami. Pracoval jsem s R12, R22, R134 a tuším s R234(?). Nejsem odpůrce údržby, jen vím že není třeba dělat něco co je zbytečné. Jak vyzkoušet klimu - rada od chlaďaře jsem psal.
Není třeba, pokud uteče jen část chladiva , a systém je ještě funkční , provádět odsátí a znovu naplnění chladiva. Ten kdo tomu rozumí, doplní chladivo na základě tlakových poměrů v systému. Samozřejmě na to nestačí základní školení práce s doplňovacím zařízením. Navíc při tomhle měření jde odhalit i ucpaný filtrdehydrátor. Jistě že je ale obchodně výhodnější provést celý úkon.
Nejvíc uniká freon přes ucpávku (je třeba kompresor protáčet, nejlíp týdně, minimálně měsíčně), pokud je systém nehavarovaný a trubky i spoje jsou správně vyrobené, nemělo by nikde nic unikat, to by pak bylo nutno doplňovat každou ledničku (s nadsázkou řečeno), protože materiály jsou stejné a v ledničce jsou navíc i větší rozdíly mezi sáním a výtlakem, takže systém je víc mechanicky namáhán.
Zkusím si nechat klimu dofouknout, kolik tam chybí - auto si servisuji sám a jeho pravidelná údržba skončila v r. 2000, takže od té doby nikdo klimu nedofukoval, prostě je to asi dobrý kus...
G3 Variant synchro
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

bych ještě doplnil,že srovnávat ledničku a autoklimu nejde
lednička -hermetickej okruh(svary)
autoklima- polohermetickej okruh(těsnění)
jenom na pohled rozdíl v kompresorech mluví za vše...
a žívotnost ledničky je tutíž nekolikanásobná(nebo to potom dohnat servisem)

a ještě jak píšete že chladivo uniká ročně x procent.
Tak v rámci vyrovnání tlaků ho v okruhu nahrazuje vzduch(i s vlhkostí)
a ten vede k degradaci chladiva a oleje.
on filtredehydrátor má i částečně funkci sběrače chladiva...
že je v něm "chladivo co je navic",protože množství obíhajícího chladiva kolísá s chladícím výkonem.
teplota chladiva a oleje kolísá cca -5 až 120C°
a cím je chladiva mín v okruhu tak se teplota po kompresi zvyšuje...až potom vypne vysokotlaká ochrana

Chladicí zařízení třeba používají průhledítka s barevným indikátorem vlhkosti a potom když se to zbarví,tam se vyměnuje filterdehydrátor+ ostatní.
Hraniční hodnota vlhkosti bývá 100PPM (desetitisícina procenta)
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

bobG3 píše:R134 bude asi těžší než vzduch, ale každý freon má velkou schopnost pronikat všemi trhlinkami. Pracoval jsem s R12, R22, R134 a tuším s R234(?). Nejsem odpůrce údržby, jen vím že není třeba dělat něco co je zbytečné. Jak vyzkoušet klimu - rada od chlaďaře jsem psal.
Není třeba, pokud uteče jen část chladiva , a systém je ještě funkční , provádět odsátí a znovu naplnění chladiva. Ten kdo tomu rozumí, doplní chladivo na základě tlakových poměrů v systému. Samozřejmě na to nestačí základní školení práce s doplňovacím zařízením. Navíc při tomhle měření jde odhalit i ucpaný filtrdehydrátor. Jistě že je ale obchodně výhodnější provést celý úkon.
Nejvíc uniká freon přes ucpávku (je třeba kompresor protáčet, nejlíp týdně, minimálně měsíčně), pokud je systém nehavarovaný a trubky i spoje jsou správně vyrobené, nemělo by nikde nic unikat, to by pak bylo nutno doplňovat každou ledničku (s nadsázkou řečeno), protože materiály jsou stejné a v ledničce jsou navíc i větší rozdíly mezi sáním a výtlakem, takže systém je víc mechanicky namáhán.
Zkusím si nechat klimu dofouknout, kolik tam chybí - auto si servisuji sám a jeho pravidelná údržba skončila v r. 2000, takže od té doby nikdo klimu nedofukoval, prostě je to asi dobrý kus...
zo vsetkym max suhlas okrem toho ze system v aute je viac namahany a ma rozoberatelne komponenty takze vetsie % uniku ako pri domacej chladnicke.
inak mas pravdu ak vies pracovat s budikmi vies odhadnut kolko chladiva tam je..ale nikdy sa pri naplni
550g a menej netrafis presne a preto radsej rozpumpujem klimu aby sa olej rozniesol po celom sysyteme a odsal som ho co najviac a mohol miesto neho dat novy s presnym mnozstvom R134a..lebo das vela neni dobre das malo zase neni dobre..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

v zimě aspoň 1x za měsíc zapneš klimu kvůli ucpávce kompresoru,
Pokud mrzne, tak klimatronic kompresor nezapne
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Domanický Jozef
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 17 črc 2008, 16:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Domanický Jozef »

mva1.Ako si to myslel s tým nahradzovaním vlhkosti.Veď každý okruh má nízkotlakú ochranu,ktorá nedovolí zapnutie klímy a nasatiu vlhkosti.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“