Re: Olej.
Napsal: 27 čer 2010, 20:57
preplachovacku...ale tu nemaju v kazdom druhom autorizovanom servise..a skoro ziadny garaznik..mva1 píše:to Package
50% oleje Ti zůstává v kompresoru ,co s ní ?
preplachovacku...ale tu nemaju v kazdom druhom autorizovanom servise..a skoro ziadny garaznik..mva1 píše:to Package
50% oleje Ti zůstává v kompresoru ,co s ní ?
Ahoj je to na Dobšické ulici naproti bývalé Frutě a za autolakýrníkem Šimánek, má tam i pneuservis teď nevím firmu ale má to i mobilně a stává u Interšpáru.Firmu zjistím a pošlu SZ.Rider.23 píše:Hele a kdo ve Znojmě to dělá za tuto cenu? Dej mi typ, ať vím, kam jezdit (su rodilý Znojmák a bývám tam dost často...).Jaroslav1 píše:U nás doporučuje kontrolu každý dva roky že prý ta náplň částečně uniká, odsaje, upraví a znovu naplní , 750 Kč. a ještě vystříká výdechy topení desinfekcí.slovacek.milos píše:každí čtyři roky vymění plnička automatická i doplní miloš
ako ja nikoho presvedcovat nebudem..ak to chce spravime..ak to nechce jeho smola..inak preplach masina k plnicke vychadza tusim na cca 800€,,to zase nieje az taka palka ..iked potom to aspon 2 krat preplachnut plus naplnit je isto velka palka pre cloviecka co je mu zatazko dat do 25€ za plnenie..mva1 píše:jj
ale je to zase o ceně...
a přesvědčit zákazníka,že to je nutný a že ho nechceš odrbat..
tak to je moc těžky...
já třeba tady u nás vůbec nevím kde by jí měli...a jestli jí ješte obsluhuje rychlovyškolená obsluha...
tak to ano..ale vies co ma stve najviac??ze je kopec mudrcov co do toho nevidi ale su mudry ako radio..mva1 píše:jj
vidíme to stejně..
ale asi budeme menšina![]()
v tomto mas pravdu, to je proste tak, machrovat s klimou to ano, ale zainvestovat do udrzby (aj ked preventivnej) to uz je problem, ved naco ked to funguje...a to nie je len o klimach, to je vsade, k nam chodia borci co si kupia denne svietenie znacky ,,nonane,, niekde za 30-40E a chcu montaz, a ked im povies cenu od 30 do 50E podla typu auta tak to uz krcia nosom a frflu ze montaz stoji tolko ako svetla...proste si nevyberes, zlata Ladasova veta o opiciach a bananoch, kazdy nech si robi ako uzna za vhodne, zbytocne si dvihat krvny tlak, ked nechce nech necha takPackage píše:ako ja nikoho presvedcovat nebudem..ak to chce spravime..ak to nechce jeho smola..inak preplach masina k plnicke vychadza tusim na cca 800€,,to zase nieje az taka palka ..iked potom to aspon 2 krat preplachnut plus naplnit je isto velka palka pre cloviecka co je mu zatazko dat do 25€ za plnenie..mva1 píše:jj
ale je to zase o ceně...
a přesvědčit zákazníka,že to je nutný a že ho nechceš odrbat..
tak to je moc těžky...
já třeba tady u nás vůbec nevím kde by jí měli...a jestli jí ješte obsluhuje rychlovyškolená obsluha...
Nerad bych rozdmýchával vášně, měl jsem mimo motorů v referátu i mrazící zařízení a klima jednotky. Pravdu máš v tom, že se v nich olej mění, a udržuje se to jako motor - zabrušivání ventilových desek, atd. Takže jsem se známýho chlaďaře zeptal, jestli má olej do klimatizave a zda by mi ho nevyměnil. Protože je to dobrý známý, řekl cenu a zeptal se na potíže. Ty nemám, výstupní vzduch je pod 9 stupňů. Podle něj je to zbytečné něco vyměňovat, pokud auto není po havárii, systém těsní a klima správně chladí. Každý zásah do systému pokud je hermetický může být - zvlášť od nechlaďaře s novou plničkou jen k horšímu. Olej je silně hydroskopiský, takže rychle nabírá vlhkost ze vzduchu. Ta se postupně zachytává ve filtrdehydrátoru, kterýse musí tím pádem měnit. U havarovaných aut, kde byl systém dlouho otevřený je potřeba úkony popsané v příspěvcích dělat, někdy i 3x za sebou než se ze systému dostane voda, popř. zbytky vzduchu (vakuování není někdy 100%ní).mva1 píše:To bobG3
vím že děláš do olejů...
neměl by jsi tedy něco o olejích do chladících zařízení?
aby jsme měli info z nezávislýho zdroje...jak fungujou,druhy..proč,jak....
jinak u velkých chladících zařízeních se při větších servisech oleje mění,(kompresor stojí raketu)ale tam se s tím počítá víc při konstrukci,armatury...
autoklima je taková kategorie sama pro sebe....
myšlenka je to dobrá,ale udělat to pořádně nejde a už vůbec se to nevyplatí ekonomicky....
když kompresory pochybnýho původu se to jenom hemží.....
Samozřejmě že se taky nechá olej indikátorama zjistit jak na tom je...
a to samý i chladivo...
Jde tam o vlhkost která do okruhu proniká a degraduje chladivo ,oleje....
Ale pořád je to o penězích....
Takže podle mě nejsprávnější je při opakovaných potížích dát novej filtrdehydrátor...
Při výměně kompresoru je to samozřejmost.
takze uvediem ta na spravnu mieru..prave dnes som sedel 8 hodin na skoleni koli Fplynom do klimatizacii..povinne musis mat koli europskej legislative certifikat inak s tym nemozes robit..bobG3 píše:Nerad bych rozdmýchával vášně, měl jsem mimo motorů v referátu i mrazící zařízení a klima jednotky. Pravdu máš v tom, že se v nich olej mění, a udržuje se to jako motor - zabrušivání ventilových desek, atd. Takže jsem se známýho chlaďaře zeptal, jestli má olej do klimatizave a zda by mi ho nevyměnil. Protože je to dobrý známý, řekl cenu a zeptal se na potíže. Ty nemám, výstupní vzduch je pod 9 stupňů. Podle něj je to zbytečné něco vyměňovat, pokud auto není po havárii, systém těsní a klima správně chladí. Každý zásah do systému pokud je hermetický může být - zvlášť od nechlaďaře s novou plničkou jen k horšímu. Olej je silně hydroskopiský, takže rychle nabírá vlhkost ze vzduchu. Ta se postupně zachytává ve filtrdehydrátoru, kterýse musí tím pádem měnit. U havarovaných aut, kde byl systém dlouho otevřený je potřeba úkony popsané v příspěvcích dělat, někdy i 3x za sebou než se ze systému dostane voda, popř. zbytky vzduchu (vakuování není někdy 100%ní).mva1 píše:To bobG3
vím že děláš do olejů...
neměl by jsi tedy něco o olejích do chladících zařízení?
aby jsme měli info z nezávislýho zdroje...jak fungujou,druhy..proč,jak....
jinak u velkých chladících zařízeních se při větších servisech oleje mění,(kompresor stojí raketu)ale tam se s tím počítá víc při konstrukci,armatury...
autoklima je taková kategorie sama pro sebe....
myšlenka je to dobrá,ale udělat to pořádně nejde a už vůbec se to nevyplatí ekonomicky....
když kompresory pochybnýho původu se to jenom hemží.....
Samozřejmě že se taky nechá olej indikátorama zjistit jak na tom je...
a to samý i chladivo...
Jde tam o vlhkost která do okruhu proniká a degraduje chladivo ,oleje....
Ale pořád je to o penězích....
Takže podle mě nejsprávnější je při opakovaných potížích dát novej filtrdehydrátor...
Při výměně kompresoru je to samozřejmost.
Pokud je auto nehavarované, v zimě aspoň 1x za měsíc zapneš klimu kvůli ucpávce kompresoru, není většinou problém. Čištění výparníku a kondenzátoru pokládám za samozřejmost. Každý si může zkontrolovat jak mu klima funguje pomocí teploměru - pokud je výstupní teplota při max chlazení do cca 5 - 9stupňů při venkovní 25 - 28, nevrtal bych do toho.
Pokud někdo píše že únik je 5 - 8% ročně, - to se výrobce jistí, nicméně já mám klimu naplněnou z výroby, auto z roku 97 a klima chladí, to by vlastně ani nemělo fungovat![]()
Na oleje se zeptám chlaďaře, ale specialista ani odborník nejsem, jen jsem s tím musel pracovat, když, tak poučený uživatel je přesnější.Znám i značkové servisy, které nakoupili plničky a nabízejí dofouknutí a kontrolu, človíčka nechají v lepším případě zaškolita de facto nutí lidi, aby si nechali vrtat v perfektně fungujících klimách. No, je to každého volba, já bych to nazval spíš odvádění chladící daňě.
Jiná věc je, pokud to nefunguje, ale to by\ch si zjistil, jaká je kvalifikace toho, kdo to bude dělat a radši bych jel k nějakému chlaďaři.
zo vsetkym max suhlas okrem toho ze system v aute je viac namahany a ma rozoberatelne komponenty takze vetsie % uniku ako pri domacej chladnicke.bobG3 píše:R134 bude asi těžší než vzduch, ale každý freon má velkou schopnost pronikat všemi trhlinkami. Pracoval jsem s R12, R22, R134 a tuším s R234(?). Nejsem odpůrce údržby, jen vím že není třeba dělat něco co je zbytečné. Jak vyzkoušet klimu - rada od chlaďaře jsem psal.
Není třeba, pokud uteče jen část chladiva , a systém je ještě funkční , provádět odsátí a znovu naplnění chladiva. Ten kdo tomu rozumí, doplní chladivo na základě tlakových poměrů v systému. Samozřejmě na to nestačí základní školení práce s doplňovacím zařízením. Navíc při tomhle měření jde odhalit i ucpaný filtrdehydrátor. Jistě že je ale obchodně výhodnější provést celý úkon.
Nejvíc uniká freon přes ucpávku (je třeba kompresor protáčet, nejlíp týdně, minimálně měsíčně), pokud je systém nehavarovaný a trubky i spoje jsou správně vyrobené, nemělo by nikde nic unikat, to by pak bylo nutno doplňovat každou ledničku (s nadsázkou řečeno), protože materiály jsou stejné a v ledničce jsou navíc i větší rozdíly mezi sáním a výtlakem, takže systém je víc mechanicky namáhán.
Zkusím si nechat klimu dofouknout, kolik tam chybí - auto si servisuji sám a jeho pravidelná údržba skončila v r. 2000, takže od té doby nikdo klimu nedofukoval, prostě je to asi dobrý kus...
Pokud mrzne, tak klimatronic kompresor nezapnev zimě aspoň 1x za měsíc zapneš klimu kvůli ucpávce kompresoru,