Stránka 3 z 4
Napsal: 26 lis 2010, 22:43
od slovacek.milos
origoš píše:nikdy to neupne tak aby sa to kvalitou rovnalo tomu co dosiahne s profi zariadeniami
.
Já mám soustruh speciálně upraven na kotouče a bubny, speciálně upravené nástroje. Nic jiného na tom nedělám. Troufnu si tvrdit, že tak jako já to upne málokdo.
Diskuse o soustružení kotoučů na CNC je zcela planá, protože tam je hodina dražší, než kotouče s detičkama, ráfkem a pneumatikou.

já ti musím dát za pravdu našel jsem si jednoho borce co to dělá jak ty a ta práce prostě vypadá jinak jak od soustružníka nebo firmy co se tím zabývá
kotouče vypadjí jak kotouče a bubny jak bubny ne vyštípané, nebo že pak hází na stolici ale tak to chodí

miloš
Napsal: 27 lis 2010, 00:02
od 1pavel
origoš píše:ideální orovnání kotoučů jde jen jak ve výrobě - broušením a ne soustružením
Je to o drsnosti povrchu. Jemné soustružení má větší drsnost než broušení o tom není pochyb. Rozdíl ale není moc velký. Tady jde hlavně o rovinnost a házivost obou ploch a hlavně o to, aby všechy plochy (obě brzdící i upínací) měly společnou osu. Toho lze při soustružení na jedno upnutí dosáhnout. Ten povrch po pár stech km je úplně stený a když se jezdí v zimě v soli, tak je stejně zrezlej. Destičky ten soustružený vyhladí a je to nastejno.
Důležité je rozhodnout, zda se renovace vyplatí, nebo ne. Zadní kotouče na O1 se dají koupit za 400, tak ty se nevyplatí stáčet.
máš naprostou pravdu , naposled jsem točil kotouče z fábky se třiceti tisícema najetejma která čtyry roky nejela , kotouče měly 21,2 mm po přetočení , desky 8mm obložení , takové případy se vyplatí točit , soustružím je taky samozdřejmě na jedno upnutí , upínám je do patentky která mě chodí ve 0,02mm , musí se taky počítat s opotřebením přetočených kotoučů , aby při následným opotřebení se nesjely pod min tloušťku , málo kdo je bude měnit když na deskách bude ještě 1/2 obložení
Napsal: 27 lis 2010, 06:51
od origoš
Co je to patentka? Něco v pardubickém slengu? Na Kladně se ten výraz nepoužívá. Tady spíš německé výrazy jako krajcmazl, aufštek, paknšajba a pod.
Napsal: 27 lis 2010, 09:10
od jericho-3
Zrovna včera jsem oklepával své kotouče ,aby odpadly nánosy rzi/nedávno nové i s deskami/, protože auto stálo a to je největší mor pro brzdy..A já magor. i když jsem viděl, že jsou přirezlé, chvíli jezdil a teď jsem zjistil, že funkční plocha je třetinová, zbytek rez...Kdybych místo keců zajel za soustružníkem, měl jsem klid...

Napsal: 27 lis 2010, 09:31
od conti
jericho-3 píše:conti-budeš se divit, ale dávám si na to pozor neošmatat nový kotouč, který samo nejdříve omeju benzinem nebo jiným odmaštovadlem..A nešahám na to z důvodu, abych nezamastil stykovou plochu/to bych to nemusel mýt/,ale ten důvod, který uvádíš Ty jsem netušil..a myslím si, že to je trochu přehnané..Ale možné je všechno..

Budeš se divit, ale je to tak.
Ten materiál je porovitej a ta mastnota tam vydrží dost dlouho.
Na mastnotě to proklouzne a než se to sjede pryč, už je tam na ploše nerovnost, která se dál provozem už jen zvětšuje.
Zajímavé je, že se to většinou projeví každému kolem najetých 3 tisíc km.
Z pár stovek máš pak i několik desetin. Mám to změřený.
Taky jsem ze začátku moc nevěřil.
Napsal: 27 lis 2010, 21:02
od 1pavel
origoš píše:Co je to patentka? Něco v pardubickém slengu? Na Kladně se ten výraz nepoužívá. Tady spíš německé výrazy jako krajcmazl, aufštek, paknšajba a pod.
univerzální sklíčidlo neboli : univerzálka , patentka , patentšajba , šajba -
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... eleni=6962

po Pardubicku a to jsme jenom u patentky

Napsal: 28 lis 2010, 00:01
od miraspetrowski
tak snad už se dají i koupit mazací prostředky na brzdové mechanismy,které by neměly mýt vliv na to jestli se od něho kotouče,bubny nebo desky a čelisti znečistí,jiný je když je ten dotyčnej prasátko,a před chvilkou se hrabal třeba v kineťáku,tem je už jinej matroš-fonsajrajt,ale má to taky asi vliv na opotřebení,mně se to bohu dík nestalo,proto že se snažím co nejmíň zasrat a používám rukavičky a hadr,ne špek

Napsal: 28 lis 2010, 10:16
od jericho-3
Co to asi je za matroš, který na jedné straně namaže a na druhé nesnižuje tření..?
Napsal: 28 lis 2010, 10:27
od Jarda S.
používá se Breox
Napsal: 28 lis 2010, 11:59
od octavia66kw
je videt ze je tady nekolik lidi co vi o cem mluvi....
nechal sem stocit 100-ky kotoucu a nikdy nebyl problem !!!!
takze nereste picoviny, a pokud je po stoceni na minimalni tlousce, neni co resit!
Napsal: 28 lis 2010, 19:01
od miraspetrowski
octavia66kw píše:je videt ze je tady nekolik lidi co vi o cem mluvi....
nechal sem stocit 100-ky kotoucu a nikdy nebyl problem !!!!
takze nereste picoviny, a pokud je po stoceni na minimalni tlousce, neni co resit!
taky bych to vyděl na ukončení dialogu,jinak se tu budem plácat pořád dokola

Napsal: 28 lis 2010, 19:01
od miraspetrowski
octavia66kw píše:je videt ze je tady nekolik lidi co vi o cem mluvi....
nechal sem stocit 100-ky kotoucu a nikdy nebyl problem !!!!
takze nereste picoviny, a pokud je po stoceni na minimalni tlousce, neni co resit!
taky bych to viděl na ukončení dialogu,jinak se tu budem plácat pořád dokola

Napsal: 28 lis 2010, 19:24
od subz3ro_tdi
origoš píše:nikdy to neupne tak aby sa to kvalitou rovnalo tomu co dosiahne s profi zariadeniami
.
Já mám soustruh speciálně upraven na kotouče a bubny, speciálně upravené nástroje. Nic jiného na tom nedělám. Troufnu si tvrdit, že tak jako já to upne málokdo.
Diskuse o soustružení kotoučů na CNC je zcela planá, protože tam je hodina dražší, než kotouče s detičkama, ráfkem a pneumatikou.

Pane, teba neberiem ako obsluhu sustruhu, co robi fusku kamaratovi, ty si profik s pripravkami
Inak diskusia je uz fakt dost mimo temu......
Napsal: 28 lis 2010, 19:53
od slovacek.milos
Pane, teba neberiem ako obsluhu sustruhu, co robi fusku kamaratovi, ty si profik s pripravkami
Inak diskusia je uz fakt dost mimo temu......[/quote]
diskuze je jak to je, nikdo znás nejsme neomylní ani origoš promin alepokut dojde k problému je potřeba se domluvit jak dál, asi tak to chodí nebo to vidíte někdo jinak

miloš
Napsal: 28 lis 2010, 21:01
od Golfisko
V přepočtu financí a práce jasně výtězí klasika.
Jedny pakny, nůž, hodinky, hlavně šikovný ruce a už to jede
