Stránka 3 z 11

Napsal: 31 kvě 2011, 10:46
od Jan Rathouz
Forest píše:Priznam se, ze nemam s timto osobni zkusenosti, nicmene opodstatneni propanu u dieselu je (mimo to, ze tam je vice paliva) v tom, ze prvni hori propan, ktery umozni timto horenim spalit efektivne vice nafty, nikoliv naopak. Nicmene, nejsem chemik a jsem jen clovek, takze se mohu mylit.

Jinak k tomu druhemu videu: propanem to neni, protoze tam ma 2260 a na tom mit 260koni neni nic extremne svetoborneho, zvlaste s nitrem.

Rozhodne drzim palce a dej vedet.
Není potřeba polemizovat o tom,že propan zapálí až nafta.(někdo tady zmiňoval,že o tom dělal diplomku)se stacionárních motorech se to tak používá (offtopic)

Dále ani nepočítám ze zázračným výkonem,ale těch 20kw by to dát mohlo a když budeš chtít dát na prdel někomu z nadupaným autem,tak se bude divit co se děje,že mu dává na prdel taková paštika (LOL)

Až to dám dohromady a odladím,tak to zkusím odzkoušet na brzdě bez a s propanem.A dám sem výsledek o kolik to zvedlo výkon.
Jde mi hlavně o to to uskutečnit a ne o tom jen chlámat :o

Napsal: 31 kvě 2011, 12:10
od Jayson
No pochybuju, že nadupané auta mají méně jak 105kW (LOL)

Každopádně se chci zeptat, jak se může propan vznítit dříve než nafta?

Napsal: 31 kvě 2011, 13:14
od Forest
Jan Rathouz píše:Není potřeba polemizovat o tom,že propan zapálí až nafta.
Jayson píše:Každopádně se chci zeptat, jak se může propan vznítit dříve než nafta?
Z meho pohledu jednoduse: kdyz tam jeste nafta neni, nema sanci horet. Je treba si uvedomit moment, kdy se tam nafta vstrikuje: kolik stupnu pred horni uvrati? A v tu chvili uz je tam znacna teplota prevysujici onech kritickych 96,6°C dostatecne dlouho. A ten propan se tam dostava ve forme smesi se vzduchem, takze ve chvili, kdy otevre saci ventil.

Duvod, proc to neni tak masove rozsireno, resp. pouzivano je ten, ze je treba peclive zvolit pomer tak, aby doslo ke vzplanuti dostatecne brzo, nicmene ne zase tak brzo, aby nevznikaly nechtene tlaky (chapejme moc brzo). Propan musi pomahat prohoret vetsimu mnozstvi nafty, nikoliv vytvaret onu "silu". Na druhou stranu, ve chvili, kdy je nafty nedostatek, musi byt onim palivem.

Tak jsem to pochopil (a bylo mi vysvetleno).

Na "treti" stranu, jestlize je bod vzplanuti nafty nizsi ... taky vas napadla ta otazka? ;)

Opakuji: mohu se mylit, nicmene prozatim mi to dava smysl, nicmene jsem otevren diskuzi a uvitam ji. V pripade, ze se mylim, jsem pripraven pokorne prijmout svoji chybu ;)

Napsal: 31 kvě 2011, 13:47
od kozelpub
dobre, ae niektori mastri spominali ze v zatazi olej ma teplotu aj 120 °C, mozno hlobnem ale ked na piest nahriaty na 100 °C frknes propan tak ti rovno zhorí ten propán, alebo nie? aby nehorel skor ako dojde piest hore a neposobil opacne ako by mal...

Napsal: 31 kvě 2011, 15:16
od bobG3
Tak tuhle debatu mě hlava nebere
1/ na zvýšení výkonu se používá NOX
2/ na zlepšení ekonomiky PB - místo zapalovací svíčky zapálí propan (nebo jiný plyn) volnoběžná dávka nafty, otáčky se regulují připouštěním plynu. Kity jsou k dostání V USA a je třeba zajistit vstřikování volnoběžné dávky v celém rozsahu otáček. Problém je v teplotě spalin, ventily dostávají na prdel.
Ať někdo co chce PB vstřikovat napíše jak to vlastně myslel.protože pokud chci zvýšit výkon, stačí přidat naftu, může teoreticky nastat zvýšení výkonu při přidání plynu, ale jsou to podle mě jednotky kW.

Napsal: 31 kvě 2011, 20:47
od Jan Rathouz
Tak důvod vstřikování propanu je.

Dopálit naftu propanem a zbytkem vzduchu který propan spotřebuje.
Při maximální dávce nafty to už hodně hulí protože se nestihne za tak malou chvilku ve válci všechna spálit a v tom právě pomůže ten propan.

To je moje teorie kterou jsem si po všem co jsem se dočetl udělal.
Nechci jezdit na propan to je jasné a N20 taky ne.Protože je to o jiných penězích a N20 by to motor neudejchal.
Hlavní pohon je nafta ve velké dávce a pěkně to hulí.To ale všichni známe.

Tak chci zkusit tuto variantu,aby když zapnu čudlík.Zapnu tím funkci přidávání propanu při tlaku turba 1bar a jak uberu,tak se to vypne.


Jde o to dopálit zbytek vzduchu ve válcích.

Klidně mně ukamenujte,ale dokud to neodzkouším,tak si za tím stojím.
Jeden borec to má psal to na fiat fórum a psal,že to je nezkutečný mazec.

Napsal: 31 kvě 2011, 23:32
od Forest
bobG3 píše:1/ na zvýšení výkonu se používá NOX
2/ na zlepšení ekonomiky PB
Jednak neplest! NOX = okyslicovadlo, tzn. ze je Ti pri nedostatku paliva temer k nicemu.
Zadruhe, ne tolik ekonomiky ale spis efektivity - sice tam pridas neco navic (bude Te to stat vice penez), ale celkove to lip prohori, tzn. lepe zuzitkujes vlozene vstupy.
Jan Rathouz píše:Jeden borec to má psal to na fiat fórum a psal,že to je nezkutečný mazec.
Neskutecny mazec by to mohl byt jen v pripade, kdy by byl seriovy provoz hodne neefektivni co se prohoreni nafty tyce. Jinak je to spis jen decentni doping. Za mazec povazuji nitro, takze mohu mit zkreslene vnimani.

Napsal: 01 čer 2011, 12:44
od oktáf
už je to dýl co jsem zkoušel přidávat propan, je to slušně znát, zatahá to a bez kouře, ale všeho moc škodí, jak dáš moc, ozvou se písty jako zvonečky :)

Napsal: 01 čer 2011, 16:50
od Lemon
Ta volnoběžná dávka je trochu vyšší, důvodem je nutnost chladit vstřiky.
Je také dobré promyslet místo vpouštění plynu do traktu.
Plyn se skutečně zapaluje plamenem nafty.

Napsal: 01 čer 2011, 19:26
od bobG3
Forest píše:
bobG3 píše:1/ na zvýšení výkonu se používá NOX
2/ na zlepšení ekonomiky PB
Jednak neplest! NOX = okyslicovadlo, tzn. ze je Ti pri nedostatku paliva temer k nicemu.
Zadruhe, ne tolik ekonomiky ale spis efektivity - sice tam pridas neco navic (bude Te to stat vice penez), ale celkove to lip prohori, tzn. lepe zuzitkujes vlozene vstupy.
Jan Rathouz píše:Jeden borec to má psal to na fiat fórum a psal,že to je nezkutečný mazec.
Neskutecny mazec by to mohl byt jen v pripade, kdy by byl seriovy provoz hodne neefektivni co se prohoreni nafty tyce. Jinak je to spis jen decentni doping. Za mazec povazuji nitro, takze mohu mit zkreslene vnimani.
Nespletl, ověř to u strýčka googla jak to funguje s nitrem dodává ho i DP. že to PB zlepší jsem psal, ale nárůst výkonu nestojí za rizika a za tu práci, zvlášť u CR motorů se vstřikovacím tlakem 2000atm a několika vstřiky na 1 zdvih.

Napsal: 02 čer 2011, 08:51
od Forest
bobG3 píše: Nespletl, ověř to u strýčka googla jak to funguje s nitrem dodává ho i DP. že to PB zlepší jsem psal, ale nárůst výkonu nestojí za rizika a za tu práci, zvlášť u CR motorů se vstřikovacím tlakem 2000atm a několika vstřiky na 1 zdvih.
Nejak nechapu co bych si mel overovat. Svoji poznamkou tykajici se nitra jsem chtel rict, ze nitro ma vyznam vicemene jen v pripade, ze dodas dostatecne mnozstvi paliva. V pripade, ze to jen pridas bez navyseni davky, navysis vykon jen vlivem nizsiho nasavaneho vzduchu (coz je imho dost neekonomicke).

Ohledne propanu jsme myslim nebyli ve pri, az na to, ze se jedna o propan, nikoliv propan-butan (coz predpokladam, ze je zkratka PB).
Lemon píše:Plyn se skutečně zapaluje plamenem nafty.
Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) ...
4) ...
.
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny

Jen opakuji, jsem pripraven uznat svuj omyl, jen to potrebuji pochopit, a to mohu jen na zaklade nejake logiky (fakt).

Proste mi nejde do hlavy, jak by bylo mozne, ze by nedoslo ke vzplanuti kdyz by tam byla teplota (nehlede na tlak) vyssi, nezli kriticka hodnota nutna ke vzplanuti. Predem dekuji.

Napsal: 02 čer 2011, 12:26
od Smoke
by asi chtělo vědět oktanové číslo pb, též si myslim že při kompresi u diesela 800st dojde k zapálení, ale na druhou stranu, i u benzínu při příliš chudé směsi nedojde k zapálení ani jiskrou, což by odpovídalo, když tam jde málo propanu.

Napsal: 02 čer 2011, 13:51
od Thomy
Smoke píše:by asi chtělo vědět oktanové číslo pb, též si myslim že při kompresi u diesela 800st dojde k zapálení, ale na druhou stranu, i u benzínu při příliš chudé směsi nedojde k zapálení ani jiskrou, což by odpovídalo, když tam jde málo propanu.
Oktanové číslo PB (LPG) se pohybuje mezi 98-110+. Kladná vlastnost v benzíňáku je právě ta, že téměř nedochází k detonačnímu spalování :-) Ale to se asi nedá s naftovym motorem srovnat vzhledem k jeho teplotě a kompresi.

Napsal: 02 čer 2011, 13:52
od Forest
Vazeni, PB je propan butan, ale zde se hovori o vstrikovani propanu.
Propan má oktanové číslo téměř 96 (a butan necelých 89)
... zdroj: google

... jinak je neco, co by vysvetlovalo to, ze by propan horel az diky nafte: teplota vzniceni: 470 °C (hm)

Napsal: 02 čer 2011, 13:54
od Thomy
Ou, to jsem si neuvedomil, sorry. (hm)

PB nelze v tomto pripade pouzit?