Stránka 3 z 4
Napsal: 21 bře 2012, 16:26
od prka
Podíváš-li se do grafu pro čidlo teploty chl. kapaliny G-62, můžeš si porovnat při jakém odporu čidla by měla být příslušná teplota pro ŘJ motoru/ta se Ti také zobrazuje ve VAGu/.
Jestliže jsi měl dostatečně vychlazený motor, měla být i teplota chl. kapaliny přibližně stejná. Pokud jsi na čidle G-62 naměřil odpor asi 1300 Ohmů a VAG Ti ukázal 36°C, bylo by třeba změřit i teplotu chl. kapaliny. Případně vyndat čidlo a zkoušet ho měřit při různých teplotách a porovnávat s grafem. Pokud i zjistíš, že Ti ukazuje více a nijak se to neprojevuje na motoru po spuštění a následné jízdě /např. nepravidelným chodem nebo pocukáváním/, tak bych to nechal tak a využíval ten spínač pro studený /případně i teplý/ start, který jsi tam instaloval. Motor bude pracovat s nepatrně chudší směsí a výsledkem bude ekonomičtější jízda /nižší spotřeba/. Co se týká toho spínače pro start, tak je nejlepší pouze tlačítkový, který se po spuštění uvolní. Do obvodu by měl být připojen odpor do hodnoty asi 4000 Ohmů /tak aby start byl na "drc"/. Pokud bys použil pouze přepínač, který Ti odpojí čidlo G-62, bude odpor pro ŘJ nekonečný a ta si vezme teplotu z teploty paliva a nařídí aby bylo předžhavení v maximální délce. Zimní starty by tak nebyly na "drc", protože by tam nešlo více paliva, což je většinou u čerpadel, které mají více najeto zapotřebí.

Napsal: 21 bře 2012, 18:47
od marosino
zpráva byla smazána uživatelem
Napsal: 21 bře 2012, 18:47
od marosino
prka, díky za odpověď.
Jak jsem měřil odpor čidla, tak jsem bral nižší naměřenou hodnotu.
Čidlo je 4 pinové a jsou tedy 2 měřící výstupy... při těch 18°C jsem na jednom naměřil těch 1300 ohmu a na druhém bylo víc než 2000 ohmů...
nyní vím, že do ŘJ jde ta vyšší hodnota. (a nižší do budíků)
Spotřebu mám suprovou a opravdu mám problém jen se starty, zvlášť s těmi studenými. tudíž zůstanu tak jak mi radíš na stávajícím řešení. Samozřejmě rozehřátí motoru na pracovní teplotu trvá cca 20km... ale na to jsem si zvykl.
Jestli Ti správně rozumím tak vůbec nezáleží na teplotě, ale na tom že informace z čidla chladící kapaliny není a vždy se poté nastaví žhavení na maximální dobu..... tudíž tam nějaký odpor potřeba je.
Otázka je kolik tam přidat.
Kdybych tam dal např. 4000 ohmů tak by se při teplém startu při určitých teplotách zbytečně žhavilo...a opotřebovávaly se žhaviče. Zkusím přidat
2000 ohmů a uvidím..
Napsal: 21 bře 2012, 19:45
od marosino
prka jen nerozumím proč se nezvedne při odpojeném čidle startovací dávka. Na podzim při 2°C mi ŘJ ukazovala 22,5°C a startovací dávka byla 22mg, když jsem čidlo odpojil tak byla startovací dávka 31,4mg...a žhavilo mi to cca 15s. Přes zimu jsem se starty s odpojeným čidlem vesměs problémy neměl (kromě dní když bylo -20°C)
Napsal: 22 bře 2012, 07:39
od mauditt
Včera bolo +2,5 stupňa nad nulou a naskočil na drnc, dnes bolo +11 stupňov a opäť až na 4-ty krát. S autom až tak cukalo keď sa snažil naštartovať. Auto stálo asi 13 hodín a vždy na rovine. Poraďte prosím niekto...
Napsal: 22 bře 2012, 21:56
od prka
marosino píše:prka jen nerozumím proč se nezvedne při odpojeném čidle startovací dávka. Na podzim při 2°C mi ŘJ ukazovala 22,5°C a startovací dávka byla 22mg, když jsem čidlo odpojil tak byla startovací dávka 31,4mg...a žhavilo mi to cca 15s. Přes zimu jsem se starty s odpojeným čidlem vesměs problémy neměl (kromě dní když bylo -20°C)
Startovací dávka je závislá na teplotě a ŘJ ji bere z datového pole, které má v paměti. Teplotu bere ŘJ od čidla teploty chl. kapaliny /normální stav/ nebo od čidla teploty paliva /nouzový stav/. Při nouzovém stavu zabezpečí maximální dobu předžhavení. Proto je start s odpojeným čidlem tepl. chl. kapaliny lepší i když paliva tam jde při dostatečně vychlazeném motoru stejně. Když jsi startoval na podzim a sledoval start. dávky, tak jsi asi neměl dostatečně vychlazený motor. Jestliže palivo mělo teplotu kolem dvou stupňů a motor 22.5°C, tak při odpojení čidla chl. kapaliny přiřadila ŘJ start. dávku podle teploty paliva, která byla asi o 20°C nižší.
Co se týká toho odporu, je potřeba to vyzkoušet. Naše motory s rotačním čerpadlem již většinou začínají mít problémy se startem při nájezdu přes 200 000 km /projevuje se opotřebení čerpadla/. Je potřeba přidat palivo. A to lze buď jen pro start pomocí přídavného odporu nebo v celém rozsahu otáček pomocí volnoběžné dávky. Začni s menším odporem třeba kolem 2000 Ohmů a pak můžeš přidávat až budou starty na "drc". Já mám třeba pro studený start větší odpor a pro teplý start menší odpor. Pokud se toho chceš dozvědět více, tak si můžeš kliknout na můj profil a projít si příspěvky týkající se špatných startů a čerpadla.
Napsal: 25 bře 2012, 21:15
od marosino
prka ještě jednou díly za pomoc.
Skončil jsem na hodnotě 2700 ohmů a studené starty jsou na drc.
Napsal: 26 bře 2012, 09:29
od prka
Jsem rád, že Ti to chodí jak se patří. Tak ať technika slouží !
Napsal: 28 bře 2012, 12:06
od mauditt
marceld píše:Mám ten stejný problém jako mir77,líp bych to nepopsal ASV 2004 a taky si už nevim rady,zkoušel jsem čidlo,filtr+ventilek,předvsřik ok.,bat+starter ok a prostě od 0- +5°C mám prostě problém,jako by málo nafty?....ale chytne na všechny a trošku zakouří...pak už na drc.Ještě jsem si říkal jestli to nejní třeba čidlo teploty na naftu v čerpadle ale zase se mi do toho nechce vrtat.Tak nevim a startuju o něco později potom co zhasne kontrolka žhavení......kéž by tento problem u ASV někdo vyřešíl.
O koľko neskôr po zhasnutí žhavenia štartuješ ?
Napsal: 17 čer 2012, 18:06
od ZV-JANTO

tak priatelia ja som práve dnes došiel na to že to moje autíčko vôbec nežhavilo

možna 2,5 roka

bol som u kamoša a ten pozeral že to rele na žhavenie síce cvaká ako má ale neide dalej prud na žhaviče...a čo nenašiel ..vid ilust.foto- je odpálená poistka ten pliešok na žhavenie je to mostík nad baterkou je to poistka je tam napísane 50A... tak sme to skušali -odpojil som čidlo teploty nech oklamem riadiačku že motor je studení a kontrolka žhavenia svietila 15 sek. ale do žhavičiek nešla žiadna šťava potom sme prepojili tu poistku drôtom a zrazu išla štava aj na žhaviče celých 15 sek. potom normálne zhasla... neviem ale ja som menil filter naf. rozoberal nádrž... a stále že len padá nafta.... idem kupiť tie poistky a pevne verím že v zime to bude zasa chytať na BRNK ako ked som to kupil

a podotýkam že som bol už aj v autorizovanom servise a nič nepomohlo kua kua.... stále len že mi padá nafta.....


Vonku dnes ráno -16 a Oktávka štartuje na BRNK

Napsal: 11 črc 2012, 23:56
od Svacinkar
Zdravim, nebudu zakládat téma a zeptám se tady.Chystám se na výměnu žhaviček ale nevím jakou značku BOSCH nebo NGK. co doporučíte???
Napsal: 29 říj 2012, 16:59
od Kamil-TDI
Muže mi někdo napsat k čemu patří ty všechny pojistky u baterky co všechno chrání??? Dík

Napsal: 29 říj 2012, 17:30
od JohnyFlat
jsou tam pojistky na žhavení, žhavičky pro ohřev chladící kapaliny, k regulátoru napětí, pak na ventilátory a tak jestli se nepletu
Napsal: 29 říj 2012, 17:31
od eazy20
to by zaujimalo aj mna,na co vsetko su tie poistky? a ktore rele je na zhavenie?ake ma cislo?(myslim na klasiku rotacku 1,9tdi 66kw ALH
Napsal: 29 říj 2012, 17:34
od JohnyFlat
relé na žhavení je J52 žhavičky ve válcích