Stránka 3 z 6

Napsal: 14 dub 2009, 03:19
od Hacman
Marek77 píše:Oprava a upřesnění (týká se motoru 1,9/74kW uživatele Hacman):

QG1 - LongLife - olej se mění, až upozorní palubní počítač hláškou "SERVICE xxxx km" - olej VW 506.01 nebo 507.00. Kdykoli lze přejít na QG2 překódováním ŘJ přístrojů (klasický olej VW 505.01 a 15.000 km).

QG2 - pevný servisní interval výměny oleje 15.000 km (výhodné pro lidi, co jezdí hodně po městě nebo kratší vzdálenosti) - olej VW 505.01 (lze používat i VW 507.00, ale je to ekonomicky zbytečné). Kdykoli lze přejít na QG1 přeprogramováním kódu ŘJ přístrojů a použitím oleje LongLife.

QG0 - starší systém (netýká se motorů WIV a nelze přejít na LongLife) - výměnný interval oleje 15.000 km - olej VW 505.01. Vzhledem k tomu, že máš r.v.2007, se Tě QG0 určitě netýká (je to jen pro kompletnost informací).

Pokud máš motor WIV a kódování ŘJ přístrojů QG1, na Tvém místě bych používaný olej LongLife dojel a až se auto ozve na výměnu, používal bych olej VW 505.01 a přešel na QG2 - vzhledem k Tvému způsobu jízdy je to určitě výhodnější - jak už tu kluci radili).
Z tohto som teda blbý. Pozerám na servisný list

Kód: Vybrat vše

http://new.skoda-auto.sk/download/servis/Formular_Octavia%20I,%20Fabia%20I,%20Superb%20MR%202001_%20(QG1,%20QG2).pdf
kde je uvedené, že QG2 je servisný interval 2 roky, alebo 30.000 km.

Napsal: 14 dub 2009, 07:18
od Marek77
Ano, u QG2 je servisní prohlídka po dvou letech nebo 30.000 km. To se ale netýká výměn oleje, ta je po 15.000 km nebo po roce. Servisní prohlídka není totéž jako výměna oleje.


Prostě to vysvětlím lidsky:
Mám-li auto QG0, měním olej každých 15.000 km (nebo po 12 měsících - podle toho, co nastane dřív). Servisní prohlídka vozu je každý rok.

Mám-li auto QG2, měním olej každých 15.000 km (nebo po 12 měsících - podle toho, co nastane dřív). Servisní prohlídka vozu je každé dva roky nebo každých 30.000 km.

Mám-li auto QG1, servisní prohlídka včetně výměny oleje se provádí na základě hlášky SERVICE na přístrojích v režimu LongLife.

Napsal: 14 dub 2009, 15:16
od fabiátor
Marek77 píše:Ano, u QG2 je servisní prohlídka po dvou letech nebo 30.000 km. To se ale netýká výměn oleje, ta je po 15.000 km nebo po roce. Servisní prohlídka není totéž jako výměna oleje.


Prostě to vysvětlím lidsky:
Mám-li auto QG0, měním olej každých 15.000 km (nebo po 12 měsících - podle toho, co nastane dřív). Servisní prohlídka vozu je každý rok.

Mám-li auto QG2, měním olej každých 15.000 km (nebo po 12 měsících - podle toho, co nastane dřív). Servisní prohlídka vozu je každé dva roky nebo každých 30.000 km.

Mám-li auto QG1, servisní prohlídka včetně výměny oleje se provádí na základě hlášky SERVICE na přístrojích v režimu LongLife.
tak opačně, to by mě zajímalo, kde je tohle napsaný v servisní knížce

Napsal: 26 dub 2009, 09:41
od Hacman
Huml píše:žádnej problém by být neměl, sám ho používám, akorát od Mobilu, norma VW50700, by měla být i pro auta s DPF. Pro PD motory jen oleje 50501, 50601, 50700, žádný TXT a Magnatecy bych tam nelil, jelikož PDčka jsou sami osobě choulostivý na opotřebení vačky (proto používají spešl oleje), tak proč snižovat životnost používáním blbýho oleje. Interval 30000km je optimální, podle provozních podmínek ho stejně jednotka pravděpodobně ještě sníží, takže bych byl bez obav.
No ja som teraz menil olej a nalial som tam Castrol TXT 505.01 5W-40 http://www.damoslovakia.sk/sortiment-ol ... 5w-40.html, ktorý je práve pre PD motory(aspoň podľa popisu). Chceš teda povedať, že som nespravil dobre?

Napsal: 26 dub 2009, 17:14
od Marek77
Hacman píše:No ja som teraz menil olej a nalial som tam Castrol TXT 505.01 5W-40 http://www.damoslovakia.sk/sortiment-ol ... 5w-40.html, ktorý je práve pre PD motory(aspoň podľa popisu).
To je normálně použitelný olej pro PD motory s výměnným intervalem 15.000 km nebo 1 rok.

Napsal: 26 dub 2009, 17:21
od Hacman
Ja si to tiež myslím, len ma zaskočilo tvrdenie Humla, že do PD neliať žiadny TXT olej.

Napsal: 26 dub 2009, 18:17
od Marek77
Hacman píše:Ja si to tiež myslím, len ma zaskočilo tvrdenie Humla, že do PD neliať žiadny TXT olej.
Je úplně jedno, jak se flaška s olejem jmenuje - je šumák, zda je na ní nápis "TXT", "6AD" nebo "KSČ". Důležitá je vždy v první řadě specifikace VW, tedy výrobcem motoru schválené použití.

Napsal: 02 kvě 2009, 22:16
od Hacman
ten olej TXT 505.01 mi menili v servise, doma som pozrel do VAGu a zistil, že mi nechali nakódovaný pôvodný interval QG1, ale na kanáli 42 a 43 mám nakódované 15.000. Môže to tak zostať, alebo by sa mal nakódovať interval QG2?

Napsal: 03 kvě 2009, 13:56
od 1pavel
tak nějak mě zbyl olej : http://www.oleje-shop.cz/product/shell- ... a-5w-30-5l , jak by jste ho hodnotily pro chiplej ARL na km nekoukám

Napsal: 03 kvě 2009, 19:17
od Marek77
1pavel píše:tak nějak mě zbyl olej : http://www.oleje-shop.cz/product/shell- ... a-5w-30-5l , jak by jste ho hodnotily pro chiplej ARL na km nekoukám
Bez problémů.

Napsal: 05 kvě 2009, 23:33
od Hacman
Hacman píše:ten olej TXT 505.01 mi menili v servise, doma som pozrel do VAGu a zistil, že mi nechali nakódovaný pôvodný interval QG1, ale na kanáli 42 a 43 mám nakódované 15.000. Môže to tak zostať, alebo by sa mal nakódovať interval QG2?
čo s tým intervalom, prekódovať alebo nie?

Napsal: 06 kvě 2009, 06:59
od Marek77
Hacman píše:
Hacman píše:ten olej TXT 505.01 mi menili v servise, doma som pozrel do VAGu a zistil, že mi nechali nakódovaný pôvodný interval QG1, ale na kanáli 42 a 43 mám nakódované 15.000. Môže to tak zostať, alebo by sa mal nakódovať interval QG2?
čo s tým intervalom, prekódovať alebo nie?
Neprovedli překódování pomocí VAGu, ale vynulovali servisní interval pomocí tlačítka na budících. Můžeš to tak nechat - sice kódování nesedí, ale bude to řvát po 15.000 km.

Napsal: 06 kvě 2009, 22:16
od Hacman
Neprovedli překódování pomocí VAGu, ale vynulovali servisní interval pomocí tlačítka na budících. Můžeš to tak nechat - sice kódování nesedí, ale bude to řvát po 15.000 km.
Vďaka!

Napsal: 02 čer 2009, 21:14
od viky
co vi na ten olej.

Napsal: 02 čer 2009, 21:16
od viky
poperve to ne višlo