BMW 525 TDS - Vyřešeno jedno, problém jinde :-(

Moderátoři: šulda, Moderátoři

viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

akoby mohla rachotiť tryska pri brzdení motorom keď ani nie je v činnosti? opravte ma ak sa mýlim ale čerpadlo tlačí naftu k vstrekom a pri určitom tlaku sa otvoria - tak vstrekuje, a keď brzdím motorom tak tam čerpadlo naftu netlačí čiže sa vstrek neotvára
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jakmile se čerpadlo točí vyvíjí tlak vždy vyšší než otvírací trysek, takže vždy trysky vstřikují, mění se jen množství nafty.a předvstřik. Mech. čerpadlo nic jiného nereguluje..Pří vysokých otáčkách a plném plynu, kdy je nafty nejvíc a nastávají přeběhové otáčky regulátor přivře naftu .
nepropadat panice...
Storm
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 01 čer 2012, 13:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Storm »

Co s tím autem mám dělat ? Poradí někdo ? Je to opravdu jen o seřízení čerpadla ?
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

jericho-3 píše:Jakmile se čerpadlo točí vyvíjí tlak vždy vyšší než otvírací trysek, takže vždy trysky vstřikují, mění se jen množství nafty.a předvstřik. Mech. čerpadlo nic jiného nereguluje..Pří vysokých otáčkách a plném plynu, kdy je nafty nejvíc a nastávají přeběhové otáčky regulátor přivře naftu .
Dobře ale při brzdění motorem se regulační kroužek na výtlačném pístku podle mojí teorie přesune do krajní polohy, tzn. že než pístek začne tlačit naftu ke vstřiku, tak přes jeho kanálek tato nafta odteče zpátky do čerpadla, takže ke vstřiku se nedostane žádný tlak a tudíž nic není vstřikováno do komůrky
viktorddd píše:akoby mohla rachotiť tryska pri brzdení motorom keď ani nie je v činnosti? opravte ma ak sa mýlim ale čerpadlo tlačí naftu k vstrekom a pri určitom tlaku sa otvoria - tak vstrekuje, a keď brzdím motorom tak tam čerpadlo naftu netlačí čiže sa vstrek neotvára
Přesně na toto jsem se v několika předchozích příspěvcích ptal, co by ten rachot vlastně způsobovalo když by čerpadlo do trysky nic nenatlačilo a motor by běžel v podstatě jenom díky zařazené rychlosti
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Popisoval jsem funkci mech. čerpadla VE a tam žádný vztah decelerace a dávka paliva není..Jak by mechanika zjistila, že se brzdí motorem? Ta pozná jen množství plynu, který požaduje řidič vozu.. Nahlédl jsem pro jistotu do literatury -Přerušení dodávky v případě potřeby se provádí 1/ Přepouštění paliva mech. pákou, posunem objímky- což má za následek chcípnutí motoru.. 2/ Uzavřením přívodu paliva do pracovního prostoru čerpadla elektricky stop ventilem..Toť vše. Ale čerpadlo VR/VP -44 /el. hlava /má mimo jiné magnetický ventil , který uzavírá přívod paliva do vysokotlakového čerpadla /jiné konstrukce než u VE/ a tím okamžikem začíná fáze výtlaku paliva ke vstřikovací trysce.Na konci výtlaku má palivo tlak až 1000 bar..V rozdělovací hlavě je zpětný ventil, který plní úlohu udržení paliva pod tlakem ve vysokotlakém dopravním potrubí ke vstřik. trysce. Tlaková vlna pak otvírá jehlu vstřikovací trysky. Konec vstřiku je dán otevřením již zminovaného vysokotlakého magn. ventilu a tím je dáno i množství vstřik. paliva..K zmírnění tlakových nárazů je v prostoru zásobníku membránový ventil. Toť literatura...
Takže popisovat čerpadlo VR/VP jako stará mechanika s el. hlavou, což jsem kvákal já a mnoho lidí si to myslí , není správné..S původní mechaniky tam toho moc nezbylo , je celkově překonstruováno...
nepropadat panice...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

jericho-3 píše:Popisoval jsem funkci mech. čerpadla VE a tam žádný vztah decelerace a dávka paliva není..Jak by mechanika zjistila, že se brzdí motorem? Ta pozná jen množství plynu, který požaduje řidič vozu.. Nahlédl jsem pro jistotu do literatury -Přerušení dodávky v případě potřeby se provádí 1/ Přepouštění paliva mech. pákou, posunem objímky- což má za následek chcípnutí motoru.. 2/ Uzavřením přívodu paliva do pracovního prostoru čerpadla elektricky stop ventilem..Toť vše
anp, s tímto samozřejmě souhlasím a měl jsem za to, že toto je nám všem jasné. U čísté mechaniky nelze prostě zavírat vstřikovanou nafru při brždění pomocí motoru
jericho-3 píše:Ale čerpadlo VR/VP -44 /el. hlava /má mimo jiné magnetický ventil , který uzavírá přívod paliva do vysokotlakového čerpadla /jiné konstrukce než u VE/ a tím okamžikem začíná fáze výtlaku paliva ke vstřikovací trysce.Na konci výtlaku má palivo tlak až 1000 bar..V rozdělovací hlavě je zpětný ventil, který plní úlohu udržení paliva pod tlakem ve vysokotlakém dopravním potrubí ke vstřik. trysce. Tlaková vlna pak otvírá jehlu vstřikovací trysky. Konec vstřiku je dán otevřením již zminovaného vysokotlakého magn. ventilu a tím je dáno i množství vstřik. paliva..K zmírnění tlakových nárazů je v prostoru zásobníku membránový ventil. Toť literatura...
Takže popisovat čerpadlo VR/VP jako stará mechanika s el. hlavou, což jsem kvákal já a mnoho lidí si to myslí , není správné..S původní mechaniky tam toho moc nezbylo , je celkově překonstruováno...
Co to je za blbost? Jak může být určen konec vstřiku nějakým magnetickým ventilem? :o Nic takového na rotačce s el. halvou, která je v 324td a pak i dále na tds neni. Ta pricipielně funguje pořád stejně jako mechanika, akorát že systém řízení ukončení vstřiku (tzn. fyzický posun regulačního kroužku) řídí el. hlavice

Jinak - tady v tomto odkazu je přímo nafoceno čerpadlo, o kterém je tady celou dobu řeč. Mrkni zejména na první a druhý obrázek
http://www.darkgyver.fr/reparation-BMW- ... r-m51.html

Jinak by mě zajímalo o jakém vysokotlakém el. mag. ventilu je vlastně řeč ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Akorát nevím, proč se rozčiluješ..To co jsem napsal , je popis čerpadla VR a VP, tyhle čerpadla měli svůj vývoj, tenhle popis sedí na poslední provedení již s čerpadlem v nádrži..Proto má každé čerpadlo číslo modifikace , typu provedení, vývoj byl patrně postupný..Radši než tuhle reakci napiš jaké přesné čerpadlo máš na mysli..Já popisoval /opisoval/ čerpadlo, které má TDI a jehož předchůdce má i BMW TDS a např. zminovaný Citroen CX Turbo 3. Je to z knihy Vstřikovací zařízení vznětových motorů od Vladimíra Motejla z nakladatelství KOPP. Jestli máš lepší informace , tak je sem dej .
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Nejjednodušší bude když si namontuješ jednu trysku přímo do kabiny a můžeš sledovat jestli při brždění bude stříkat :D . Jinak mi připadá tahle debata o ničem.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Storm píše:Co s tím autem mám dělat ? Poradí někdo ? Je to opravdu jen o seřízení čerpadla ?
Odkud jsi?
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

oldaf píše:Nejjednodušší bude když si namontuješ jednu trysku přímo do kabiny a můžeš sledovat jestli při brždění bude stříkat :D . Jinak mi připadá tahle debata o ničem.
(rofl) jo tak to by mohlo být řešení :-D
Jinak teď mě taky napadlo, že by to samozřejmě šlo zjistit skrz live data diagnostiky, která dokáže vypsat vstřikovanou dávku ;)
jericho-3 píše:Akorát nevím, proč se rozčiluješ..To co jsem napsal , je popis čerpadla VR a VP, tyhle čerpadla měli svůj vývoj, tenhle popis sedí na poslední provedení již s čerpadlem v nádrži..Proto má každé čerpadlo číslo modifikace , typu provedení, vývoj byl patrně postupný..Radši než tuhle reakci napiš jaké přesné čerpadlo máš na mysli..Já popisoval /opisoval/ čerpadlo, které má TDI a jehož předchůdce má i BMW TDS a např. zminovaný Citroen CX Turbo 3. Je to z knihy Vstřikovací zařízení vznětových motorů od Vladimíra Motejla z nakladatelství KOPP. Jestli máš lepší informace , tak je sem dej .
Ale já se nerozčiluju :-) Jestli to tak vyznělo tak se olouvám, nebyl to záměr. Chci tu vést solidní debatu na úrovni, ve které se nebudeme napadat ale v ideálním případě se každý dozvíme nějaké nové informace ;) Nicméně já jsem zase čerpal informace hlavně z tohoto: http://www.dieselbookmarks.com/bombers/VEPump.pdf a pomocí této literatury jsem v podstatě pochopil i funkci rotačky. Kdyžtak mrkni na stránku 44, číst ani moc nemusíš ale máš tam řez čerpadlem, které jwe přímo v tds a o kterém se tu celou dobu vede řeč. Čerpadla pro tdi a jiné varianty nechme teď stranou. v těch se zatim stejně nevyznám :-D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je to jak jsem psal, já bohužel popsal poslední vývojový stupeň tohoto čerpadla, ale v tomto materiálu bohužel není, ten končí pouze přechodem na vstřikovače dvoupružinové, které měli již i poslední mech. čerpadla před TDI. Takže máš pravdu, že prvotní čerpadla se vstřiky /klasickými/ a jedním řídícím vstřikem vysokotlaký magnetický ventil neměla. Na pozdějším provedení je umístěn nad elmagn. ventilem přesuvníku vstřiku. Na tomhle materiálu jsou perfektně uvedena různá provedení mech. čerpadla, což je bezva. Bohužel nemám schopnost číst anglický odborný text, takže hlavně ty obrázky.....
Jinak se omlouvám, že jsem zanesl do tématu o TDS verzi čerpadla, které TDS nemá , mělo mi to dojít, že to jen zneprůhlední podstatu věci.. (wallbash)
nepropadat panice...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Jasně v pohodě, jsem rád že sme si to vyjasnili ;) Už jsem se právě lekl, že i po důkladném studiu tohoto materálu (řekl bych tolik cennému majitelům TD(S) :) ) jsem funkci pochopil naprosto špatně :-D
Storm
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 01 čer 2012, 13:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Storm »

oldaf píše:
Storm píše:Co s tím autem mám dělat ? Poradí někdo ? Je to opravdu jen o seřízení čerpadla ?
Odkud jsi?
Ostravsko :-(

O víkendu jsem dostal tip na chlapa, co se specializuje na čerpadla BOSCH na Frýdecko-Místecku, pokud nebude jiná možnost, budu muset za ním zajet a pozeptat se, zda by neměl nějaké řešení mého problému, je to už o nervy, mít hrůzu pokaždé když vyjedu z garáže, jestli se taky po svých vrátím :-(
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

zkusím ti zjistit kontakt na údajně hodně dobrého čerpadláře někde z okolí Opavy. Četl jsem o tom na nějakém bmw foru, ale už nevim přesně kde to bylo, tak nic neslibuju. Jsem holt debil že jsem si to neuložil někam
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Tyhle čerpadla nemá cenu nechávat repasovat, stejně to nikdo pořádně neumí. Vyměněj na tom jen těsnění a hotovo. Naposledy si přivezl zákazník čerpadlo repasovaný v boschi za 11 tisíc, nevím teda co na něm za ty prachy dělaly ale když jsem ho namontoval na auto tak auto dvakrát zakuckalo při startu a pak už celej den nic, vypadal jsem před zákazníkem jak pitomec co neumí nasadit čerpadlo. Tak jsem ho vyndal a z regálu jsem vytáhl jiný čerpadlo vymontovaný ze starý bouračky, nasadil jsem mu ho do auta a auto chytlo skoro okamžitě. Tak si ho rovnou ode mě koupil a jezdí furt, ani jsem se neptal jestli to svoje vyreklamoval. Proto si myslím že je lepší tohle čerpadlo koupit jetý z funkčního auta, než v tom nechat hrabat tyhle umělce v boschi. Pokud by na tom měly udělat pořádnej repas tak by to čerpadlo muselo bejt za cenu minimálně 40tisíc.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Odpovědět

Zpět na „BMW“