Stránka 4 z 8
Napsal: 01 dub 2014, 11:26
od JasteR
TDIfun píše:Co ted mam delat, ja mam spoustu mereni od 1400-1500ot a dostaval jsem sodu od mistnich specialistu a odoborniku, ted vymysleli, ze se pripravuji o kroutak a vykon

musim ubrat na zatezi a merit od volnobehu.

pac jsem se pripravil o nabeh o 500ot drive.

Napsal: 01 dub 2014, 12:33
od reesha
netopier píše:ok, vsetko bokom, teraz bez vykrucania a jasne vysvetli, preco je zaciatok grafu pod 800 ot.
nejsem-naivka píše:Asi budu zase nenáviděnej, ale jsou tu grafy i se 700ot na volnoběhu u tdi a to je trochu divný ne? Furt se řeší teplota vzduchu, ztráty a tohle nikdo nevidí nebo snad nechce vidět? Ještěr to smaže nebo uvede na pravou míru?
Nedá mi to a musím odpovědět. Od tak zkušených pánů ladičů, jako je netopier a naivka, bych očekával trošku více intuice, či zkušenosti.
Již Jan Amos Komenský preferoval školu hrou, a proto i já se teď pokusím naše ladiče hrou něco naučit.
Vezměte své auto (nejlépe tdi), rozjeďte se jen v nízkých otáčkách po rovině např. na pátý stupeň na 2000 ot/min, a bez plynu nechte spadnout otáčky až na volnoběh. Vůbec nepřidávejte. Nejnižší otáčky si zaznamenejte do notýsku.
Stejnou proceduru opakujte do mírného kopečka.
A poté do prudkého kopce.
Berte to jako takový malý domácí úkol.
Večer napište výsledky. Když budu mít čas, přijdu se sem večer podívat. V případě nejasností zkusím dále osvětlit.
Napsal: 01 dub 2014, 13:16
od netopier
reesha píše:netopier píše:ok, vsetko bokom, teraz bez vykrucania a jasne vysvetli, preco je zaciatok grafu pod 800 ot.
nejsem-naivka píše:Asi budu zase nenáviděnej, ale jsou tu grafy i se 700ot na volnoběhu u tdi a to je trochu divný ne? Furt se řeší teplota vzduchu, ztráty a tohle nikdo nevidí nebo snad nechce vidět? Ještěr to smaže nebo uvede na pravou míru?
Nedá mi to a musím odpovědět. Od tak zkušených pánů ladičů, jako je netopier a naivka, bych očekával trošku více intuice, či zkušenosti.
Již Jan Amos Komenský preferoval školu hrou, a proto i já se teď pokusím naše ladiče hrou něco naučit.
Vezměte své auto (nejlépe tdi), rozjeďte se jen v nízkých otáčkách po rovině např. na pátý stupeň na 2000 ot/min, a bez plynu nechte spadnout otáčky až na volnoběh. Vůbec nepřidávejte. Nejnižší otáčky si zaznamenejte do notýsku.
Stejnou proceduru opakujte do mírného kopečka.
A poté do prudkého kopce.
Berte to jako takový malý domácí úkol.
Večer napište výsledky. Když budu mít čas, přijdu se sem večer podívat. V případě nejasností zkusím dále osvětlit.
skusal som, ale nemam notes
ale
predpokladam, ze min otacky sa bez plynu same drzia na tzv High Idle , co je+- 1200 ot ..
do prudkeho kopca, uznavam , ze mozu otacky klesnut nizsie...
ale preco merat od takychto otacok, ked to nema nic spolocne s realitou?
Napsal: 01 dub 2014, 13:55
od dolar100
Procpa klesnou niz?do kopce
Napsal: 01 dub 2014, 14:01
od netopier
pretoze motor nema s danym vstrekovanym mnoztvom paliva dostatocny vykon v 1000 otackach na to, aby sa udrzal v otackach pri velmi velkej zatazi ako je kopec, alebo brzda
Napsal: 01 dub 2014, 14:05
od dolar100
Aha aha jo dik Karle

Ale motoru sa to asi moc nepaci, ci?
Napsal: 01 dub 2014, 14:07
od acryll
Andre píše:
Nebyl by kompenzován ten uměle navýšený výkon teoreticky menšími ztrátami?
nie, zmeria sa vykon, potom straty dobehovou skuskou, a az na konci sa z vykonu pocita priebeh krutiaceho momentu
-> netopier
1200 otacok, preco?

Napsal: 01 dub 2014, 14:14
od netopier
acryll píše:Andre píše:
Nebyl by kompenzován ten uměle navýšený výkon teoreticky menšími ztrátami?
nie, zmeria sa vykon, potom straty dobehovou skuskou, a az na konci sa z vykonu pocita priebeh krutiaceho momentu
-> netopier
1200 otacok, preco?

pusti plyn na dvojke, ze na akych otackach ti to pojde same.. jednotka detto
neviem presne cislo tych otacok, ale je to tzv high idle
Napsal: 01 dub 2014, 16:55
od reesha
acryll píše:Andre píše:
Nebyl by kompenzován ten uměle navýšený výkon teoreticky menšími ztrátami?
nie, zmeria sa vykon, potom straty dobehovou skuskou, a az na konci sa z vykonu pocita priebeh krutiaceho momentu
-> netopier
1200 otacok, preco?

Ty neznáš HIGH IDLE? To přece zná každý malý dítě..
Když jsem to psal, tak jsem myslel, že nebude potřeba nic testovat a každý rovnou pochopí, nač narážím.

Nicmén ta diskuze začíná nabírat zvláštní nový směr typu, "kdo už řídil auto?"

. Tam se asi dostat původně neměla...
A nebo já se budu muset něco přiučit.
Ale jinak máš pravdu, těch 1200 otáček to určitě bude držet, když vezmeš pořádný kladivo a ten plynový pedál z auta na férovku vymlátíš ven.
Neberte mě, že vás k takovému testu nabádám

. Někdo by to mohl zkusit

.
Napsal: 01 dub 2014, 16:56
od reesha
Jinak jsem se bavil o autech, která mají standardní nastavení volnoběžných otáček. Můžeme specifikovat - sériová auta.
Napsal: 01 dub 2014, 19:51
od nostromo
Hezka cisla, drzim palce, aby to motor vydrzel. Mel jsem o neco vic koni, ale motor mel najeto jen 58000km a po par mesicich se to zacalo sr**. Ani radeji nepocitam, kolik tam proteklo penez. Dnes je auto s VB cca 140 koni a bez starosti. A po cele anabazi jsem dosel k nazoru, chces vykon, kup si pozadovany vykon uz v serii.
Kdyz lehly pisni krouzky, tak se motor rozebiral. Nejsem mechanik, takze to mozna napisu spatne, ale po cca 10kkm byla znatelna deformace pistu.
Napsal: 01 dub 2014, 22:29
od Martin.D
nostromo píše:Hezka cisla, drzim palce, aby to motor vydrzel. Mel jsem o neco vic koni, ale motor mel najeto jen 58000km a po par mesicich se to zacalo sr**. Ani radeji nepocitam, kolik tam proteklo penez. Dnes je auto s VB cca 140 koni a bez starosti. A po cele anabazi jsem dosel k nazoru, chces vykon, kup si pozadovany vykon uz v serii.
Kdyz lehly pisni krouzky, tak se motor rozebiral. Nejsem mechanik, takze to mozna napisu spatne, ale po cca 10kkm byla znatelna deformace pistu.
A aký si mal ročník - nie náhodou 07,08 ?
Napsal: 01 dub 2014, 22:43
od Ladas
to nebylo ročníkem...
Napsal: 02 dub 2014, 05:26
od frida
nostromo píše:Hezka cisla, drzim palce, aby to motor vydrzel. Mel jsem o neco vic koni, ale motor mel najeto jen 58000kmr mesicich se to zacalo sr**. Ani radeji nepocitam, kolik tam proteklo penez. Dnes je auto s VB cca 140 koni a bez starosti. A po cele anabazi jsem dosel k nazoru, chces vykon, kup si pozadovany vykon uz v serii.
Kdyz lehly pisni krouzky, tak se motor rozebiral. Nejsem mechanik, takze to mozna napisu spatne, ale po cca 10kkm byla znatelna deformace pistu.
dik jsem spokojený a doufam ,ze vydrzi no . Ma najeto 250 000 km a zatim vse ok a mam rok 09 a jedine co sme udelali ,ze se vyměnili srouby na ojkach a kouklo se na saly a byly ok

Napsal: 02 dub 2014, 09:11
od Motorpower
Když se s tím budeš courat , tak to vydrží, je otázka k čemu je to dobré.
Někdo to tu napsal, chci pořádné auto, tak ho koupím a ne upravovat auto které má problémy i v sérii a s i méně km. Jinak je to pěkné.