jak se vám ohřívá motor TDi + co venkovní klapka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

U nas -26 a Octavia (AGR) ani nezacala… Nafta ztuhla… (LOL)
Ani nemalo cenu bateriu uplne vymlatit…
3valec fabia BNV sa chytil v pohode, no napriek 15 minutam volnobehu a 8km sa rucicka na polovicu nedostala…
Ono to je blbe, clovek chce aby to kurilo, lenze ohriat kvantum vzdychu o 50-60 stupnov a cakat este, ze motor sa zohreje je utopia…
Pamatam, ze raz som isiel s dakym benzinovym autom cez podobne mrazy a tam tiez bol problem zohriat motor, hoc cesta bola cca 350 km…
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Inak, dal som si trocha namahy a pocital. Za predpokladu, ze ventilator kurenia je pusteny naplno, vonku je -25 a z vyduchov fuka vzduch o teplote 40 °C,tak predpokladany potrebny vykon na ohrev toho vzduchu je cca 12,5 kW.
To prosim, musi byt vlastne odpadne teplo z motora. Nemam ani ponatia kolko tepelnej energie odide vyfukom a kolko tep. energie odoberie chl. kvapalina, ale ak by to bolo 50/50, a ucinnost motora je cca 35%, tak teoreticky motor po pripocitani nejakych mechanickych strat a napr. pohon alternatora by musel pracovat na vykon cca 60 kW.
A este trosku to dokreslim tym, ze napriklad jednickova Fabia, na udrziavanie 90 km/h potrebuje vykon 14 kW na kolesach… Vlastne je v podstate jedno o ake (bezne) auto sa jedna, tie rozdiely tam nie su az tak velke, je to +/- zopar kilowatov…
Ja len, ze v takych extremnych mrazoch, je v podstate beznou jazdou takmer nemozne dosiahnut 90 stupnov.
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

tak se někdy svez ve felicii 1.3 mpi, ta má odpadního tepla tolik, že to shořeji nehty. V zimě je lepší tyhle naftový zázraky ani nestartovat :)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

feldu 1,3 MPi mám, najel jsem s ní hodně a topí rychle, ale jak je -20C tak ten teploměr taky padá a nehty neopadnou a jak jedeš kousek z kopce tak se vychladí. Ale topí zatím bezkonkurenčně to je fakt.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1428
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Asi tak. Taky s ní mám naježděno pár zim ;)
Člověk se pořád učí.
Mach.A
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 22 říj 2013, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Klobouky

Příspěvek od Mach.A »

A co až naplno propukne doba elektromobilová? Ted topíme zadarmo z odpadu, kterého je dost.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33555
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co mby mě zajímalo jezdíte jak vlétě ohříváte studený venkovní vzduch nebo si zavvřete klkapku a ohříváte se v kabině :? :? :?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Mach.A píše:A co až naplno propukne doba elektromobilová? Ted topíme zadarmo z odpadu, kterého je dost.
S tím se vůbec trápit nemusíš, protože to nebudou auta pro obyčejný lidi. Ti na něj nebudou mít a ojetiny budou kvůli baterkám neprodejný.
A až naši politici zavedou speciální daně na elektřinu jako je tomu nyní u nafty a benzínu, tak už si nezatopíš ani doma pokud náhodou topíš elektřinou.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Dnes pri -11 s vypnutím kúrením som trochu rátal a po 7km sa ručička zastavila na 90 stupňov, samozrejme všetky spotrebiče vypnuté aj kúrenie, kedže sme išli hrať hokej tak to bolo zbytočné ale celkom ma prekvapila. Auto je oct1 ASV egr off.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33555
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

favo píše:topíš elektřinou.
nestraš topím elektřinou čerpadlo vzuch vzduch do mínus pět a přímotop v podlaze, podle mě nejlepší topení,
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33555
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Domecek píše:tak se někdy svez ve felicii 1.3 mpi, ta má odpadního tepla tolik, že to shořeji nehty. V zimě je lepší tyhle naftový zázraky ani nestartovat :)
de ještě rozdělat termostat a ubrousit o dva milimetry to je pak grilovačka
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5018
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Source píše:Dnes pri -11 s vypnutím kúrením som trochu rátal a po 7km sa ručička zastavila na 90 stupňov, samozrejme všetky spotrebiče vypnuté aj kúrenie, kedže sme išli hrať hokej tak to bolo zbytočné ale celkom ma prekvapila. Auto je oct1 ASV egr off.
Ale to vlhko v autě. Všechny kontakty chytí zelený lišej a pak se tu budeš ptát,proč toto a tamto nechodí.
Zapnu žhavky na topení ( topení pak neochlazuje motor ) a topím si. Spotřeba vyšší ale menší než klima v létě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ráno bylo -19°C. Po 10min na volnoběh 70°C pak asi 4km a bylo 90. Citron 1.9D. V nádrži nafta olej 1:1.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

slovacek.milos píše:co mby mě zajímalo jezdíte jak vlétě ohříváte studený venkovní vzduch nebo si zavvřete klkapku a ohříváte se v kabině :? :? :?
neřeším, klimatronik na econ a teplota 20C, ať se stará elektronika, doby kdy jsem vypínal topení abych motoru udělal dobře jsou už dávno fuč.. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33555
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="MirekX"]

mirku de mi o klasiku jestli vůbec někdo řeší zavřít si venkovní klapku a nepuštět si zmrzlý vzduch do auta :? :? :?

nebo jede jak tele a mrzne
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“