[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/kinerity/bestanswer/event/main_listener.php on line 514: Undefined array key "poster_answers" jak se vám ohřívá motor TDi + co venkovní klapka - Stránky 4 - DP forum
U nas -26 a Octavia (AGR) ani nezacala… Nafta ztuhla…
Ani nemalo cenu bateriu uplne vymlatit…
3valec fabia BNV sa chytil v pohode, no napriek 15 minutam volnobehu a 8km sa rucicka na polovicu nedostala…
Ono to je blbe, clovek chce aby to kurilo, lenze ohriat kvantum vzdychu o 50-60 stupnov a cakat este, ze motor sa zohreje je utopia…
Pamatam, ze raz som isiel s dakym benzinovym autom cez podobne mrazy a tam tiez bol problem zohriat motor, hoc cesta bola cca 350 km…
Inak, dal som si trocha namahy a pocital. Za predpokladu, ze ventilator kurenia je pusteny naplno, vonku je -25 a z vyduchov fuka vzduch o teplote 40 °C,tak predpokladany potrebny vykon na ohrev toho vzduchu je cca 12,5 kW.
To prosim, musi byt vlastne odpadne teplo z motora. Nemam ani ponatia kolko tepelnej energie odide vyfukom a kolko tep. energie odoberie chl. kvapalina, ale ak by to bolo 50/50, a ucinnost motora je cca 35%, tak teoreticky motor po pripocitani nejakych mechanickych strat a napr. pohon alternatora by musel pracovat na vykon cca 60 kW.
A este trosku to dokreslim tym, ze napriklad jednickova Fabia, na udrziavanie 90 km/h potrebuje vykon 14 kW na kolesach… Vlastne je v podstate jedno o ake (bezne) auto sa jedna, tie rozdiely tam nie su az tak velke, je to +/- zopar kilowatov…
Ja len, ze v takych extremnych mrazoch, je v podstate beznou jazdou takmer nemozne dosiahnut 90 stupnov.
feldu 1,3 MPi mám, najel jsem s ní hodně a topí rychle, ale jak je -20C tak ten teploměr taky padá a nehty neopadnou a jak jedeš kousek z kopce tak se vychladí. Ale topí zatím bezkonkurenčně to je fakt.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS
Mach.A píše:A co až naplno propukne doba elektromobilová? Ted topíme zadarmo z odpadu, kterého je dost.
S tím se vůbec trápit nemusíš, protože to nebudou auta pro obyčejný lidi. Ti na něj nebudou mít a ojetiny budou kvůli baterkám neprodejný.
A až naši politici zavedou speciální daně na elektřinu jako je tomu nyní u nafty a benzínu, tak už si nezatopíš ani doma pokud náhodou topíš elektřinou.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Dnes pri -11 s vypnutím kúrením som trochu rátal a po 7km sa ručička zastavila na 90 stupňov, samozrejme všetky spotrebiče vypnuté aj kúrenie, kedže sme išli hrať hokej tak to bolo zbytočné ale celkom ma prekvapila. Auto je oct1 ASV egr off.
Domecek píše:tak se někdy svez ve felicii 1.3 mpi, ta má odpadního tepla tolik, že to shořeji nehty. V zimě je lepší tyhle naftový zázraky ani nestartovat
de ještě rozdělat termostat a ubrousit o dva milimetry to je pak grilovačka
Source píše:Dnes pri -11 s vypnutím kúrením som trochu rátal a po 7km sa ručička zastavila na 90 stupňov, samozrejme všetky spotrebiče vypnuté aj kúrenie, kedže sme išli hrať hokej tak to bolo zbytočné ale celkom ma prekvapila. Auto je oct1 ASV egr off.
Ale to vlhko v autě. Všechny kontakty chytí zelený lišej a pak se tu budeš ptát,proč toto a tamto nechodí.
Zapnu žhavky na topení ( topení pak neochlazuje motor ) a topím si. Spotřeba vyšší ale menší než klima v létě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené