Vačka tdipd axr vše nové

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Je celkem na prd, že se tady dohaduji kvůli kvalitě olejů, ale jak píše Biimbo, problém může být i jinde.
Já už jsem tu někde popisoval svůj problém s vačkou a i to, že od koupě auta (druhý majitel) měním olej po 10-12000 km a i přesto, že se originál vačka vyměnila za jinou dobrou se mi problém po cca 90000 km opět vrátil a mám vačku smetenou na prvním palci od rozvodů.
Zhruba v době kdy jsem to zjistil, jsem začal používat proplach motoru od Tec 2000 a po dvou výměnách oleje mi přestali po startu klepat hydra.
Mám tedy teorii, že jeden z mazacích kanálů byl nejspíš ucpaný zapečeným olejem a proto byla vačka s hydrama blbě mazaná a proto je opět po ní.
Olej jsem začal používat originál VW a jak se oteplí mě čeká výměna hlavy a vačky. Tu jsem koupil Kolbenschmidt včetně šálů a zdvihátek INA (celočerný)
a můžu jen doufat, že moje teorie byla správná a vačku už řešit nebudu.
Faktem ale je, že jak tu psal Viči, první olej co jsem měnil pomalu ani netekl jak byl hustý a oleje co jsem používal do teď, tekly jak voda. U toho VW mě zjištění teprve čeká.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4291
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

já leju https://maziva.heureka.cz/castrol-edge- ... e/#section tak doufám že jsem zvolil dobře (noteeth) vačka má cca 25 000km a pořád jak nová (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

favo, ono taky často jde o to, že se často může stát, že je hlava špatně omytá tlakovou vodou po broušení hlavy a v kanálu může zůstat ten hliníkový maz..Když jsem to omýval ručně, tak bez tlakové vody to nešlo dostat pryč..Samozřejmě u profi firmy se tohle nestane, ale....
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

A když dáváte krajní klemy, co a kam pod ně matláte a v jaký vrstvě? Kámoš na oleji pro scanii taky PD motor jezdil pět let a na vačku nesáhl. Pokud motor maže jak má a mění se po 15tis tak v případě že je mechanicky vše ok, nemůže být problém. Kdyžtak dvě vačky originál mám doma. Jedna 100 tis z axr a jedna z bxe 130 tis.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Biimbo píše:A když dáváte krajní klemy, co a kam pod ně matláte a v jaký vrstvě?
Velmi správný postřeh ;)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Třeba já nedávám nic.Jenom zkontroluju jestli neni někde ťuklej roh.Když je vše v pořádku, těsní to samo.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Reinzoplast, nic jinýho nefunguje. Na sucho to dycky teče,komu se zdá že ne, tak to není na tý jeho olejničce znát 😀
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
ladynn
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2012, 11:20

Příspěvek od ladynn »

Ještě mě jen tak napadlo, odcházejí vačky i na 1.4 tdi který je konstrukčně stejný jen o válec míň?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Fotografie uživatele dhfool:

Obrázek
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

toto uz je extrem, nechapem ako na tom ludia mozu jazdit po tento stav
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, ono PD postupně začíná vyluzovat zvuky, na které si majitel plynule zvyká..Kolikrát zastavim na křižovatce , mám stažené okno a to co slyším pod kapotou vedle stojícího auta i přesto, že majitel má na tváři mexický úsměv člověka děsí a vůbec nemusím zjišťovat, co je to za značku...Je to vždy stejná.. :(
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Rayx píše:
Biimbo píše:A když dáváte krajní klemy, co a kam pod ně matláte a v jaký vrstvě?
Velmi správný postřeh ;)
Mě tam naposledy mechanik naptlal nějaký tmel když měnil první vačku a motor mám suchý.
Teď ke všemu co budu měnit jsem si ten tmel pořidil taky, tvrdili mi že je to to samý co používají ve škodovce a jediný co opravdu funguje.
Doma musím mrknout co to vlastně mám, už si to nepamatuji.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

jericho-3 píše:favo, ono taky často jde o to, že se často může stát, že je hlava špatně omytá tlakovou vodou po broušení hlavy a v kanálu může zůstat ten hliníkový maz..Když jsem to omýval ručně, tak bez tlakové vody to nešlo dostat pryč..Samozřejmě u profi firmy se tohle nestane, ale....
Tak ta moje hlava dole ještě podle všeho nebyla.
Doma mám druhou, kterou mi dělali v Engitecu, tak doufám že je vyčištěná dobře, ale určite na ní před montáží mrknu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

čím nalepit hlinikovou olejovou vanu ? Děkuji
Uživatelský avatar
Olsák
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2013, 20:07

Příspěvek od Olsák »

favo píše:
Rayx píše:
Biimbo píše:A když dáváte krajní klemy, co a kam pod ně matláte a v jaký vrstvě?
Velmi správný postřeh ;)
Mě tam naposledy mechanik naptlal nějaký tmel když měnil první vačku a motor mám suchý.
Teď ke všemu co budu měnit jsem si ten tmel pořidil taky, tvrdili mi že je to to samý co používají ve škodovce a jediný co opravdu funguje.
Doma musím mrknout co to vlastně mám, už si to nepamatuji.
Jak je to myšleno?
Jako mezi klem a víko ventilů nebo mezi klem a hlavu ty okraje myslíte? ;-) dik
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“