Stránka 4 z 10
Napsal: 27 úno 2021, 09:52
od rudy5
V autosalóne akurat testovali hyundai kona 64kwh. Plne nabitie v domácej sieti 28H

, dojazd v režime eco "500km" ideálne podmienky a stále používať rekuperacii, cez zimu o 1/3 menej cize real bude niekde leto okolo 300km zima max 200. Takže týžden sa voziť do prace a cez víkend nabijat doma.

Napsal: 27 úno 2021, 11:57
od Andre
Kona 64kWh jezdí léto kombinovaně s přehledem do 15kWh (někdo s tím umí i za 10-11kWh), zima průměr kolem 20ti, na delší trasu méně. Takže vzhledem ke kapacitě je to zima min 300km, léto 400-500km. Pochybuji, že 95% populace jezdí pravidelně delší trasy.
Nabíjení originálním kabelem z příslušenství to bude cca těch 28hodin z 0 do 100%, z domácího wallboxu je to cca 7hodin, ale málokdy nabíjíš z 0% a pokud nejedeš druhý den 400km, tak není důvod nabíjet ani do 100%.
Napsal: 27 úno 2021, 13:02
od Andre
MirekX píše:Moje představa je hybrid s baterkou na cca 50-80 km a malý motor kolem 20kw pohánějící pouze generátor. Současný hybridy jsou nesmyslně složitý a komplikovaný a navíc lidi co si to koupí málokdy nabíjí, takže všechno špatně

To splňuje asi jen i3 s REXem. i3 dobrá volba, ale pokud to je jako další auto do rodiny, tak REX je zbytečnost a komplikace navíc, to radši připlatit za větší baterku, stejně jak do toho jednou vlezeš tak už nevylezeš, kor když to budeš krmit z vlastní FVE, pak je prostě provoz dieselu zbytečně drahý.
Napsal: 27 úno 2021, 21:43
od MirekX
za baterku cca 25kwh (kombinace Hjondé, Myšivbuši) jsem dával kolem 3500Eur, takže pokud ta baterka má opravdu ještě 24kwh, prodejný to je.
Napsal: 28 úno 2021, 12:02
od Rayx
MirekX píše:takže pokud ta baterka má opravdu ještě 24kwh, prodejný to je.
No, to je otázka pro šikovnýho človíčka ...
momentalně je u olomouce nejde nabijet prodavám za cenu baterek, pekný elektromobil pro sikovného ckĺovícka
Podle polepu to postavili na Dow+Kokam aku z USA ... Dow už se ale z investice do závodu stáhl v 2013 ...
Re: budúcnosť diesel motorov
Napsal: 28 úno 2021, 21:55
od Master
Andre píše:
50% populace bydlí v RD, část lidí ze sídlišť má garáž nebo stání s elektrikou, nebo mají možnost nabíjení v práci. Stačí obyčejná 230V zásuvka.
V průměru je elektromobil stále ještě o něco dražší i když třeba Kodiaq/Enyaq je na tom cenově velmi podobně. Na trhu už je reálná konkurence, takže třeba i ta Kona, která byla ještě nedávno za 1,2mio se dneska dá koupit reálně fungl nová za 850-900tis. I,D. je už pod 900tis (méně než e-Golf) atd.
A ten případný cenový rozdíl se maže od prvního km. Je rozdíl jezdit za 0,30-0,50Kč a nebo za 2Kč, plus náklady na servis minimální.
Samozřejmě komfort je úplně jiná dimenze, za to asi nebude mít problém si většina lidí něco připlatit.
Z tech 50% lidi bydlicich v RD bude vetsina z vesnic, kde je obecne uroven prijmu nizsi nez ve mestech. Takze, ano, ti lide maji objektivne vhodnejsi podminky na provoz elektroauta, ale spis si jej jednoduse nemuzou dovolit, protoze ani ted vetsinove nejezdi novych a drahych autech. A Ti ve mestech zase casto parkuji na ulici...
Co se tyce propoctu nakladu muze situace vypadat hezky, jenomze...
Aktualne bez diskuze vhodne vyuziti alektroauta je dojezd do mest ze satelitnich vesnic. Nabijet lze u RD, dojezd je vic nez dostatecny, delka nabijeni i pri vyuziti jednofazove 16A zasuvky vyhovuje, prip. 3x16A je bezne dostupna. Nicmene ekonomika jak jsem zminoval tady vubec nedava bez dotaci smysl. Takove auto totiz ujede rocne bezne jen do cca 10-15tis km, coz znamena usporu na palivu (v dnesnich cenach) pouze nekde cca 13-20tis, coz je v kontextu rozdilu porizovaci ceny proste nesmysl. Ledaze si nekdo dobrovolne priplati kvuli vlastnostem elektroauta, ale takovych nebudou masy. Prip. prijdou masove dotace.
Kde by to vzhledem k najezdu mohlo davat trochu smysl je firemni pouziti, ale tam je kombinace dojezdu/delky a dostupnost nabijeni take ponekud limitujici. I pri dojezdu 400km realne nastava situace, ze zamestnanec s takovym autem nedojede z Prahy do Brna a zpatky bez toho aby bud nekde prosil zakaznika, jestli si muze dobit auto, nebo shanel nabijecku a cekal u ni s tim, ze mu u toho navic bezi vyplata. Samozrejme nerikam, ze vsechny firemni auta denne jezdi trasy jako Praha-Brno, ale take to neni urcite zadna vyjimka . Taky, pokud ma zamestanec nabijet auto doma, situace se dost komplikuje vzhledem k proplaceni nakladu.
Aktualne je tedy zakaznik na elektroauto spis fanda, ktery je ochoten at uz pro sebe, nebo do firmy z nejakych duvodu zainvestovat. Ve vysledku to je nicmene jenom dobre, protoze masove nasazeni elektroaut neni ani ve vyhledu 10 let vzhledem k malo rozsirene infrastrukture, nedostatku surovin pro baterky atd. realne a dalsich 10let rozvoje technologii pro elektroauta by mohlo veci dost pomoct. Uvidime, jak se tento normalni vyvoj bude snazit na silu zmenit EU, obavam se totiz, ze minimalne VW uz do elektromobility nasypal tolik penez, ze se je bude snazit ziskat zpatky co nejrychleji i za cenu lobovani za nesmyslna opatreni.
Napsal: 01 bře 2021, 07:22
od rudy5
Napísané presne a výstižne.

Napsal: 01 bře 2021, 11:09
od jericho-3
Možná by stálo zato, aby stát svými regulacemi umožnil aby se rozšířily taxislužby, možná s el. auty, protože třeba pro mne už je jízda autem v aglomeracích otrava. Všude samé radary, zácpy,regulace apod. a jízda ztrácí smysl. Takže mít možnost za rozumné peníze se odvézt z bodu A do bodu B bych klidně přijal. Neslyšet spalovací motor, který už je tak svázán a dušen ruku v ruce s tím, že jsem vlastně za volantem debil. mě otravuje a unavuje. Ale pokud modernímu konzumentovi nevadí zvuk motoru uměle nahraný a znějící z reproduktorů včetně imaginárních kilowat tak proč ne...Je to jeho chiméra...
Napsal: 01 bře 2021, 11:19
od Jarda S.
Napsal: 01 bře 2021, 12:33
od Andre
Master:
Lidé z nižšími příjmy si samozřejmě elektromobil za milion nekoupí, stejně jako si nekoupí za milion nový spalovák, ale x let starou ojetinu za zlomek ceny.
Je hloupost srovnávat ekonomicky 20ti letý spalovák s moderním elektromobilem, protože posledních minimálně 5 let se už nevyrábí spalovací auta, která budou schopna 20let s relativně levnou údržbou sloužit jako ta 3x vyvařená Felicie. Náklady dnešních spalováků na servis a údržbu jsou úplně jinde, mechanické opravy aut těsně po záruce za 50-100tis i víc Kč není vůbec žádná výjimka, proto jednoduše nejde vycházet jen z nákladů na PHM. A zatímco cena těch elektroaut klesá, náklady na provoz spalováků rostou.
A vše nejde měřit jen ekonomikou. Příplatek za automat u spalováku 60-80tis nedává taky ekonomicky smysl, přesto si to spousta lidí zaplatí. Stejně tak pokud nechceš čuchat smrad, poslouchat randál, objíždět servisy a tankovat bez starostí doma, tak to prostě něco navíc (zatím) stojí.
Napsal: 01 bře 2021, 14:11
od jericho-3
Jo, takže já si zavolám autobus, když budu potřebovat, ne? Ty taky jezdíš autobusem třeba s baru?
Napsal: 01 bře 2021, 16:17
od rudy5
Viete si predstaviť taxík ako elektromobil cez zimu, ved taxikár cez zimu ani ne vypína motor co si kúri koľko by mu vydrzaki tie baterky aby mu išlo stále tepelné čerpadlo na kúrenie?
Napsal: 01 bře 2021, 16:41
od Andre
rudy5 píše:Viete si predstaviť taxík ako elektromobil cez zimu, ved taxikár cez zimu ani ne vypína motor co si kúri koľko by mu vydrzaki tie baterky aby mu išlo stále tepelné čerpadlo na kúrenie?
https://www.youtube.com/watch?v=4goWLou1xmw
Napsal: 01 bře 2021, 18:57
od rudy5
Nabijej nabijej a nabijej chceš pauzu tak tam kde nabijej, u nás v meste jedna nabíjačka neviem si predstaviť ze sú meste tri taxíky, jedine postaviť svoju nabijaciu stanicu cez leto dojazd 225km, ako už bolo písané dobre mesto a okolo komína a tam kde sú nabíjacie stanice doma to je vecnost
Napsal: 01 bře 2021, 19:45
od Jarda S.
jericho-3 píše: Ty taky jezdíš autobusem třeba s baru?
u nás na vesnici nemáme MHD a stejně nechodim do baru a i kdyby tak hospodu mám o barák vedle
Mhd jede podle podle řádu pravidelně, takže ano bylet ve městě kde je tak klidně jedu a nemám s tím problém