Výměna oleje v převodovce ano/ne?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět

Vym?nit??

Jasn?...
318
86%
Zbyte?nost...
51
14%
 
Celkem hlasů: 369

Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

olej může pomoci a nemusí, většinou je načatej synchron a při vyšší viskozitě studenýho oleje prostě trvá trochu dýl než se olej vytlačí pryč a kolo se zabrzdí, u 6ti kvaltu se dá nalít jen olej určenej do 6ti kvaltu, tzn. ten samej, u 5ti kvaltu se dá místo stávajícího (většinou v prvovýrobě 75W-90)použít taky olej do 6ti kvaltu (viskozita 70W-75W) řidší olej zlepší řazení, někdo může namítnout, že nižší viskozita může převodovce ublížit, tento olej se používá do převodovek pro 4x4, kvůli mezinápravovýmu diferenciálu, vnitřek převodovky je stejnej jako u 4x2 ,všechny komponenty tzn. kola, synchrony a ložiska jsou z převodovek 02J a 02A, testuju to na svým a zlepšení řazení jsem pocítil
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

To jsem čekal (hm)
Má smysl to řešit (2000/270tkm)? Pouze olej? Výměna synchronu (dá se vůbec koupit extra) a drbat se s tím?
Nebo je lepší verze koupit nějakou jinou mladší převodovku?.. třeba zároveň tu delší z Fábky :D Jak to vidíš?
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

koupit extra se synchron dá, i vyměnit, nevím jestli to má smysl, když převodovky do TDI se dávají skoro zadarmo, převodovka z Fabie má smysl pokud to auto trochu pojede, jinak to bude hroznej lenoch (na 66kW), výměna oleje může pomoct a je to v podstatě nejlevnější řešení, vlastně nejlevnější je se na to vys..t a nechat to tak :D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tím pádem bude určitě někdo z vás vědět co je za rozměr ten imbus jak je na napouštěcím a vypouštěcím šroubu :)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Huml píše:... vlastně nejlevnější je se na to vys..t a nechat to tak :D
... máš pravdu :), stejně je to "traktor", takže s meziplynem a jedém (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

ja sem to vymenil a nikdo me uz nikdy nepresveci ze tam je dozivotni napln to je pekna kravina. (to co vytejkalo to neni dozivotni napln)

Jinak je velice nutne dodrzet to co tam patri specifikace ono lepsi olej neznamena vzdy lepsi pro prevodovku. (lepsi olej vice maze vice maze synchrony pak to nechce radit). u diferaku (quattro je to putna ale taky dodrzet to co tam patri)

ja to vymenil a mam klid vim ze sem udelal vse potrebne)))
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

to: Tomas.cz - ten imbus je 17 (Octa 5°). Lepší je kousek šestihranu, dáš ho do ořechu goly a je to. Tomu kontrolnímu šroubu trochu vadí trubka servořízení, jde to dobře s kloubovým nástavcem.
Olej jsem po 7 letech vyměnil a řadí to líp :)
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvek od Olda 28 »

Huml píše:jen viskozita k určení potřebných kvalit oleje k použití nestačí, VW oleje by měly být plně syntetické, kdežto většina olejů náhradních výrobců jsou jen se syntetickými přísadami, tomu taky odpovídá rozdíl v ceně, rozhodně tady neprosazuju, aby se nutně kupovali oleje ve VW, každej ať si tam nalije co považuje za vhodný, ale jak jsem psal např. do 6°převodovek konkrétně žádná náhrada za origo olej neexistuje a osobně si myslím, že i když ten olej je o dost dražší, jsou ho tam 2-2,5l, a když pominu, že je to celoživotní náplň (8 let) tak kolikrát ho za život vyměníš, tak nějaká kačka navíc, myslím nikoho nezrujnuje, navíc když je to origo, nepředpokládají se nějaký možný problémy s výměnou související, např. horší řazení rychlostí a podobně, takže to udělám jednou a dost a ne nějaký sraní a vyměňování oleje pořád dokola, protože to není ono, navíc se pak může stát, že se vložené finance vyrovnají (origo vs. neorigo) ;)
Co Shell Donax TX? Dává se taky do manu.převodovek http://www.moto-oleje.cz/?produkt=172
:punk:
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tento jen do Sharana, Alhambry a Galaxi kde je forďácká převodovka
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já teda měnil ve Fabii po 200 000km, dal jsem tam Divinol s tou špecifikací 501.50 a řazení se zlepšilo, hlavně za studena to jde lépe.

Teď hodlám vyměnit u té Octavie AGR a ta má 270 000km no to bude, je znat že tam jde hůř dvojka takže snad to pomůže.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak Divinol dáváme taky, splňuje specifikaci a nestojí majlant jako třeba Castrol a funguje dobře
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Spoléhat se na specifikace je možné, ale je taky potřeba vědět jak a nakolik splňuje ten který olej specifikaci. Jestli na 100% což je minimum nebo na víc. Pokud měním olej důchodci který najede 5000 ročně, nebo chipovanému autu, popř někomu, kdo najede 50000 ročně. Nebo někomu, kdo auto pošle do světa za 2 roky. Pokud chci spolehlivost a nízké opotřebení, jdu do značky, pokud chci šetřit za každou cenu jdu jinam. Bohužel, spokojenost lidí se značkou oleje je iluzorní věc, s žádným olejem se to nezadře a pokud se něco rozsype, je to prostě polámané, to je normální, ne? Takže žádná stížnost není. Mě to bylo jedno do té doby, než jsem nechal měřit opotřebení, pokud mezi kvalitním minerálem a kvalitní polosyntetikou je rozdíl cca 60 - 80 % v opotřebení, může si každý vybrat, to že něco splňuje specifikaci je krytí pro toho, kdo mu to vyměňuje. Správná nabídka je - s tímhle najedete cca 0,5 mil. do poruchy, s tímhle za polovinu ceny 0,2. Vyberte si (obrazně řečeno).
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

Speeder píše:Na to bych se vykakal, znam pripady kdy je to horsi nez lepsi.
asi mas divne predstavy o oleji ako takom.Olej predsa po case meni viskozitu k horsiemu,nabera necistoty,bordel,vodu atd. Kazdy olej ma nejaku zivotnost,ked ju prekrocis,idu vlastnosti oleja rapidne k horsiemu. naco by sa tu potom viedli debaty o vymene oleja v automatovh,debaty o Long Life elejoch atd...NEVYMENOU oleja ide zivotnost prevodovky dole...
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
kubiss
Přispěvovatel
Příspěvky: 577
Registrován: 27 úno 2006, 07:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostravwa

Příspěvek od kubiss »

synci nikdo nepise kolik je tam napln u 6?diky
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Huml píše:přesně tak Divinol dáváme taky, splňuje specifikaci a nestojí majlant jako třeba Castrol a funguje dobře
A máte zkušenost i s motorovým olejem Divinol?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“