Naklápěsí zrcátka nemám.Je to riziko hlavně v zimě, když to zamrzne a motorky se snaží to odklopit...Dříve jsem měl stejný názor jako Ty. Že je nejlepší auto s co nejmenší výbavou.Ale to by fakt člověk musel zpátky k Watrtburgu. Tam nebylo skoro co se posr... Při výběru nástupce mé Xantie 1,9td (prodal jsem ji jen proto, že jsem potřebovak více koníků na časté tahání karavanu) jsem vše zvážil.Na vše existuje spousta úhlů pohledů. Za 115 000,-jsem koupil C5, která nová stála asi 800 000. Tož si povídám, proč si neužít královského svezení. I kdybych do toho něco musel investovat. Za Fabiu, která je uvnitř menší než manželčino CLIO, bych dal min. 250 000. A měl bych nebezpečný kostitřas, s výbavou ubohou. Jinak ještě ke spotřebě. Jak jsem psal, mám C5 2,2HDI (98KW). Delší cesty mimo dálnici jezdím za 6 litrů/100km. Když courám po městě, jasně, že si to vezme 8. S karavanem po dálnici 8-9l/100. Což mi připadá, vzhledem k velikosti a váze auta docela přijatelné.Na dálnici záleží jestli jedu do 130 nebo se neudržím a pálím 180. Na ty couračky si stejně většinou beru CLio (1,9D, 47KW) a jezdím za 5-6l/100.jericho-3 píše:Máš pravdu vtom,že C 5 je na jízdu lepší o mnoho,mě na jízdu Passat taky zklamal a charakteristiku motoru přímo nesnáším...ale rozdíl ve spotřebě je velký..Můj kolega koupil C5 s 200000 a nemá také žádný problém až na výměnu levého svěráku a nějaké prkotiny..Já nemám důvěru v C5 proto,že když jsem poprvně dělal spojku a uviděl jaké spojkové ložisko tam je/PVC/, nevěřil jsem vlastním očím,š 1000 mělo větší..když si představím,že potáhnu vlek s lodí jímá mě hrůza..Všechno z PVC /spojkový válec,atd./ prostě je to chrastí...Od citroena BX nemám důvěru...C 5 vzít do boje,lítají z něho chlupy...Ale třeba se pletu a křivdím mu...A když slyším,jakou máš výbavu..od takového auta bych utíkal sprintem...To,co tam není,se nemůže rozbít.. a ta hovadina s naklápěcími zrcátky jen poukazuje na lidskou lenost ....
volswagen passat vs peugeot 406
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Clio II 1,9D (47KW)
C5 2,2HDI (98KW)
C5 2,2HDI (98KW)
Pokud bych měl odpovědět na původní otázku zda 406, nebo Passat, tak passat. Totiž, jediná 406, které za něco stála, byla 2.1TD a i ta má mouchy, spíš masařky. Sednete do 406 s natočenyma 250.000km a je to totální popelnice, bez ohledu na to jak se o to kdo staral. Passat se stejným proběhem je pořád ještě auto.
Tu výbavu kritizuji z důvodu obtížnosti oprav..A také proto,že si někdo koupí plnou výbavu v autě za super cenu,odejde kompresor u klimy nebo zrcátko atp.a můžou se zbláznit,kolik do toho musí investovat..A abych měl digitální klimatizaci a nemohl si v zimě zatopit,protože odešlo čidlo teploty..to teda ne..Nikomu to nenutím,jsem konzervativní,ale kdykoli jedu s nějakým výbavovým skvostem/např.elektricky zavíranými dveřmi nebo zadním víkem/trnu při pomyšlení ,co vše se může stát...
nepropadat panice...
Sice jsem s Citroenem C mimo téma, ale C5 je v podstatě Peugeot 407 s větší a prostornější károu a místo tlumičů má Hydrauliku. Takže moje C5 má najetu 240 000 km, takže říkáš ještě 10 000 a odvézt do šrotu ? Fascinují mne takové zasvěcené názory. Nebere mi to žádný olej, motor má úžasnou sílu a funguje vše.........Tož nevím.dhfool píše:Pokud bych měl odpovědět na původní otázku zda 406, nebo Passat, tak passat. Totiž, jediná 406, které za něco stála, byla 2.1TD a i ta má mouchy, spíš masařky. Sednete do 406 s natočenyma 250.000km a je to totální popelnice, bez ohledu na to jak se o to kdo staral. Passat se stejným proběhem je pořád ještě auto.
Clio II 1,9D (47KW)
C5 2,2HDI (98KW)
C5 2,2HDI (98KW)
ja bych to videl spis tak, ze uz francouze po 200tis uz nemuzu cekat nic dobryho a neveril bych mu. To jsou moje zkusenosti s Fr. autama. Kdyz ke mne jede OI s 400tis na tacho, ze mu zacina zlobit spojka, tak si myslim ze to je chvalihodne, kdyz celou dobu predtim se menily jen brzdy, loziska, tlumice, cepy a prov. veci. Jinak tam je vse puvodni a vse funguje tak jak ma. C5 po 400tis? nechtel bych videt a ne kazda by se toho dozila! Delal jsem jednu benzinovou a ta po 120tis uz flusala olej vrchem, vyhazovala merku apod. Sam jsem mel Rencka, az na 3x vymena te same poloosa (nova, stara, nova) s nim nic nebylo, ale mel taky 30tis najeto kdyz jsem ho kupoval a 90 kdyz jsem ho prodaval!
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Hele Ládine, nejde o tech. stav, ale celkovou "vybydlenost". Všechno drnčí, vrže, klepe se atd. Navíc ty auta opravuju už nějakej pátek, vlastním již třetí P406 a VÍM co mluvím. Narozdíl od Tebe.ladinbin píše:Sice jsem s Citroenem C mimo téma, ale C5 je v podstatě Peugeot 407 s větší a prostornější károu a místo tlumičů má Hydrauliku. Takže moje C5 má najetu 240 000 km, takže říkáš ještě 10 000 a odvézt do šrotu ? Fascinují mne takové zasvěcené názory. Nebere mi to žádný olej, motor má úžasnou sílu a funguje vše.........Tož nevím.dhfool píše:Pokud bych měl odpovědět na původní otázku zda 406, nebo Passat, tak passat. Totiž, jediná 406, které za něco stála, byla 2.1TD a i ta má mouchy, spíš masařky. Sednete do 406 s natočenyma 250.000km a je to totální popelnice, bez ohledu na to jak se o to kdo staral. Passat se stejným proběhem je pořád ještě auto.
A jestli podotkneš, že 407 je na tom líp, tak jsi v životě nejezdil pořádným autem.
jestli je 406-ka stejna kvalita jako 405-ka 1.9td tak to bych vůbec nechtěl. Je pravda 405-ka dělník, ale v 186 000km silně citelně klepala jako kdyby už měla zkonat. Olej to bralo atd.. Já bych nebral ani jedno ani 406-ku ani passata.. na passatu bych měl strach o přední nápravu moc dráhá výměna dilů.. Pravdou je na každým autu se najdou negativa proto já bych osobně volil Seat Toledo mk2 v tdi 81kw..
No, sice vskutku auta neopravuji, ale nemyslím, že tě to opravňuje psát, "že nevím o čem mluvím" .Měl jsem přiděleného služebního Passata -sice 1,8 turbo (benzín) a byl jsem zklamán celkovým dojmem. Tak jako jíní, i já jsem vyjádřil svůj názor na něčí rozhodování mezi Passatem a P 407. Psal jsem jen proto, že je tu většina obdivovatelů koncernu VW. Já mám naopak dobrou zkušenost s koncernem PSA. Ono i můj dvorní mechanik-garážník tvrdí, že Passat je Passat, ale sám má Peugeota a na našich Citroenech sem tam vymění čep, či výfuk, jinak nemá co opravovat.Zajímá mne, proč koncern VW pomalu upouští od PD a přechází na commonrail, když je to tak špatný systém, co jde ve 250 000km do kytek.dhfool píše:Hele Ládine, nejde o tech. stav, ale celkovou "vybydlenost". Všechno drnčí, vrže, klepe se atd. Navíc ty auta opravuju už nějakej pátek, vlastním již třetí P406 a VÍM co mluvím. Narozdíl od Tebe.ladinbin píše:Sice jsem s Citroenem C mimo téma, ale C5 je v podstatě Peugeot 407 s větší a prostornější károu a místo tlumičů má Hydrauliku. Takže moje C5 má najetu 240 000 km, takže říkáš ještě 10 000 a odvézt do šrotu ? Fascinují mne takové zasvěcené názory. Nebere mi to žádný olej, motor má úžasnou sílu a funguje vše.........Tož nevím.dhfool píše:Pokud bych měl odpovědět na původní otázku zda 406, nebo Passat, tak passat. Totiž, jediná 406, které za něco stála, byla 2.1TD a i ta má mouchy, spíš masařky. Sednete do 406 s natočenyma 250.000km a je to totální popelnice, bez ohledu na to jak se o to kdo staral. Passat se stejným proběhem je pořád ještě auto.
A jestli podotkneš, že 407 je na tom líp, tak jsi v životě nejezdil pořádným autem.
Clio II 1,9D (47KW)
C5 2,2HDI (98KW)
C5 2,2HDI (98KW)
treba proto ze je nekolik generaci CR? a nejde k horsimu, ale k lepsimu a to bude asi taky rozdil... Ale tady jde o to, ze se nerozsype po 250tis treba jen motor, ale jde o ostatni veci. Zpracovani jakyhokoli francouze srovnavat s VW proste nelze (nevim jak posledni dobou... ale C5,406,B5,5,B5,Laguna urcite). Pocit pak z toho auta je jak z kostritrasu. Nehlede na to, ze clovek do ty doby vymeni jeste nekolik vstriku, turba apod. O nakladu na servis a nahradni dily ani nemluve... Proc si pridelavat praci a starosti?ladinbin píše: No, sice vskutku auta neopravuji, ale nemyslím, že tě to opravňuje psát, "že nevím o čem mluvím" .Měl jsem přiděleného služebního Passata -sice 1,8 turbo (benzín) a byl jsem zklamán celkovým dojmem. Tak jako jíní, i já jsem vyjádřil svůj názor na něčí rozhodování mezi Passatem a P 407. Psal jsem jen proto, že je tu většina obdivovatelů koncernu VW. Já mám naopak dobrou zkušenost s koncernem PSA. Ono i můj dvorní mechanik-garážník tvrdí, že Passat je Passat, ale sám má Peugeota a na našich Citroenech sem tam vymění čep, či výfuk, jinak nemá co opravovat.Zajímá mne, proč koncern VW pomalu upouští od PD a přechází na commonrail, když je to tak špatný systém, co jde ve 250 000km do kytek.
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Co se třeba PD týče,tak v testovacích časopisech kritizovali hlavně jeho hlučnost,jinak ho chválili...Jsou prostě zhýčkaní,nebo jsem hluchý..Dle mého názoru dobře seřízené PD jde jako mech...Vsadím se,že až bude PD CR v plném provozu a plné zkušenosti s ním .....,budeme vzpomínat na staré dobré PD...
nepropadat panice...
Pánové, ač jsem v sekci Francouzské vozy, tvrdě jsem narazil u příznivců VW, když jsem se zmínil o svých dobrých zkušenostech s auty PSA (Citroen,Peugeot). Takže jsem si povídal, že už budu mlčet a jen si myslet svoje. Ale nedá mi to, narazil jsem na oficiální statistiku německé certifikační a zkušební společnosti TÜV., kterou před dvěma dny zveřejnil Blesk. Zde je odkaz:Kovarrr píše:ja bych to videl spis tak, ze uz francouze po 200tis uz nemuzu cekat nic dobryho a neveril bych mu. To jsou moje zkusenosti s Fr. autama. Kdyz ke mne jede OI s 400tis na tacho, ze mu zacina zlobit spojka, tak si myslim ze to je chvalihodne, kdyz celou dobu predtim se menily jen brzdy, loziska, tlumice, cepy a prov. veci. Jinak tam je vse puvodni a vse funguje tak jak ma. C5 po 400tis? nechtel bych videt a ne kazda by se toho dozila! Delal jsem jednu benzinovou a ta po 120tis uz flusala olej vrchem, vyhazovala merku apod. Sam jsem mel Rencka, az na 3x vymena te same poloosa (nova, stara, nova) s nim nic nebylo, ale mel taky 30tis najeto kdyz jsem ho kupoval a 90 kdyz jsem ho prodaval!
http://img.blesk.cz/static/pdf/48/5/5/485543.pdf
Všimněte si např., že Citroen Xantia je na tom se spolehlivostí lépe než Koktávka , Peugeot 406 je 26., Passat 50.!!! (auta 10-11let) Citroen C5 je 24., Passat 44. !!!(auta 6-7let) Čerpáno ze seriozního uznávaného zdroje informací. Jsem rád, že čeští rádobyodborníci vychvalují "český sen-Octávku a nesmírný absolutní sen Passat a plivou na Peugeoty (o Citroenech s tou hroznou hydraulikou nemluvě). Aspoň si toho dalšího Citroena koupím zase za skvělý peníz.
Clio II 1,9D (47KW)
C5 2,2HDI (98KW)
C5 2,2HDI (98KW)
oni na TUV bezne prichazeji na spatne turba, prevodovky apod.
tahle statistika neni pro me smerodatna ani v nejmensim. A uz vubec neresi, ze kdyz se ti rozbije hydraulika u C, tak to nebude za stejny penize jako naprava u Passata (jenda z nejdrazsich polozek).

tahle statistika neni pro me smerodatna ani v nejmensim. A uz vubec neresi, ze kdyz se ti rozbije hydraulika u C, tak to nebude za stejny penize jako naprava u Passata (jenda z nejdrazsich polozek).
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
francouze mám rád. 20HDi berlingo mám doma. K tomu oktu v podpisu. Najezdili sme s rodinou stovky tisíc km ve fracouzech. Ale vybral bych passata jednoznačně....levnější všechno!!!
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Žebříčky vznikají z údajů o závadách, které se najdou při technické kontrole v certifikovaném servisu. Ty se jednou za rok sečtou a podle toho, kolik jich jednotlivé modely měly, se sestaví žebříček. Auta jsou rozdělena do kategorií podle data výroby a v rámci toho seřazena podle procent závažných závad, které měla. Statistika byla zpracována na základě prohlídek 7,5 milionu vozů.Kovarrr píše:oni na TUV bezne prichazeji na spatne turba, prevodovky apod.![]()
tahle statistika neni pro me smerodatna ani v nejmensim. A uz vubec neresi, ze kdyz se ti rozbije hydraulika u C, tak to nebude za stejny penize jako naprava u Passata (jenda z nejdrazsich polozek).
Citroen dává záruku na hydrauliku 200 000 km. Potom se může stát, že koule nepérují jak mají a většinou je potřeba je vyměnit. Na C5 je jich 4-6 podle typu. Jedna nová stojí méně než 2 000 korun. Nevidím to jako pohromu. Nevím teda kolik stojí tlumiče na Passata a jestli se též mění po najetí min. 200 000 km. Jinak mám na C5 najeto 240 000 na původních hydr. koulích.
Abych byl správně pochopen. Nemám proti vozidlům VW nic, jen nesouhlasím s tím, že koupit Peugeota či Citroena je finanč. sebevražda.
Clio II 1,9D (47KW)
C5 2,2HDI (98KW)
C5 2,2HDI (98KW)