Bionafta (směsná nafta) a motory PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

poznatek....

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

dřive ti odejde vstřikovač u PDi na českou naftu než na Řepkový olej čira realita!!!! (LOL)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

To PDi je nejaky novy vstrikovaci system? :o
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

uherske hradiště

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

PDI stači (LOL)
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Re: poznatek....

Příspěvek od Dani34el »

Už mně s Ro bolí hlava píše:dřive ti odejde vstřikovač u PDi na českou naftu než na Řepkový olej čira realita!!!! (LOL)
Povídáš ničim nepodložený žvásty. Existuje mnoho studií a srovnávacích testů prokazujících, že motor bez úprav se časem poškodí, pokud se jedná o motor zejména s přímym vstřikem a je používáno palivo s vysokym obsahem neesterifikovaného rostlinného oleje !!!

Těchto studíí mám mnoho !!!

Např. závěry studie "Vznětový motor na řepkový olej - Compression ignition engine fueled with pure rapeseed oil" - traktorové motory, KOKA 2006, XXXVII. International conference of Czech and Slovak Universities’ Departments and Institutions Dealing with the Research of Combustion Engines

"( .......) Problém vozidlových motorů je značné kolísání výkonu během provozu. Na obrázku 5. je ukázka zat ěžování traktorového motoru během měsíce provozu (122 h). Z grafu je vid ět, že motor pracoval 99 % času na třetinu maximálního točivého momentu. Při nízkém zatížení jsou ve válcích motoru nepříznivé podmínky pro dokonalé spalování rostlinného oleje, což vede k poškozování motoru. Dochází k rychlému ředění oleje palivem, zanášení spalovacího prostoru a výfukového kanálu karbonem, nar ůstání karbonu na vstřikovacích tryskách a dřících výfukových ventilů. Karbon se ukládá také na pístu, p ředevším v drážkách kroužků. To se projeví ve zvýšené poruchovosti motoru a může vést i k jeho havárii. Ze 111 sledovaných traktorů [3] během čtyř let pracovalo pouze 30 bez závad. Velmi těžké poruchy vykázalo 10 motor ů spalujících rostlinný olej. "
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

no

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

no to už jee hrozně staré..ty studije mám taky.....jenže additivace šla ku předu obvzlášt u některých firem.....jj si mimo a nemusím a ani nechci tě přesvědčovat,,,,,, (LOL)
malcum
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 06 dub 2010, 21:37
Odpovědi: 0

re: no

Příspěvek od malcum »

O jakych aditivech, ohledne jizdy na ro, mluvis konkretne? Diky!
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Re: no

Příspěvek od Dani34el »

Už mně s Ro bolí hlava píše:no to už jee hrozně staré..ty studije mám taky.....jenže additivace šla ku předu obvzlášt u některých firem.....jj si mimo a nemusím a ani nechci tě přesvědčovat,,,,,, (LOL)
Prosím Tě znovu tady nemystifikuj diskutující. Kinematická viskosita rostlinného oleje (řepkového např. neesterifikoivaného nakže toho třeba z TESCA nebo z LIDLU) je při teplotě 20 st.Celsia 98 mm2.s-1, viskosita motorový nafty je 6,5 mm2.s-1.......na tohle žádný aditiva nejsou. Jen pořádně ohřát a snížit viskoisitu !

A aditiva zabraňující polymerizaci ? To si děláš legraci !
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

hmm

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

představ si že je mám a vyráběj se v evropě a mám nan zastoupení i na motorove oleje na bázi řepky (LOL)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: no

Příspěvek od radluk »

Dani34el píše:
Už mně s Ro bolí hlava píše:no to už jee hrozně staré..ty studije mám taky.....jenže additivace šla ku předu obvzlášt u některých firem.....jj si mimo a nemusím a ani nechci tě přesvědčovat,,,,,, (LOL)
Prosím Tě znovu tady nemystifikuj diskutující. Kinematická viskosita rostlinného oleje (řepkového např. neesterifikoivaného nakže toho třeba z TESCA nebo z LIDLU) je při teplotě 20 st.Celsia 98 mm2.s-1, viskosita motorový nafty je 6,5 mm2.s-1.......na tohle žádný aditiva nejsou. Jen pořádně ohřát a snížit viskoisitu !

A aditiva zabraňující polymerizaci ? To si děláš legraci !
mas naprostou pravdu ;)

Obrázek
Zdroj - vyjmuto z prace autora prizpevku
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: hmm

Příspěvek od radluk »

Už mně s Ro bolí hlava píše:představ si že je mám a vyráběj se v evropě a mám nan zastoupení i na motorove oleje na bázi řepky (LOL)
Opravdu netusim, co je PDI...
Pumpe Düse, resp. Unit Injector vim, ale PDI, fakt netusim... (crazy) :o
Nevim jak aditiva, jaky vliv maji na jine tribologicke vlastnosti motoroveho oleje, nicmene oleje na rostlinne bazi nejsou nic noveho pod sluncem ;) Akorat ta cena techto maziv...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: hmm

Příspěvek od slovacek.milos »

Opravdu netusim, co je PDI...



co tady http://news.auto.cz/aktuality/pdi-budou ... otoru.html miloš
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Miloš
Hezke clanek, sice okecavaji to tam solidne, ale uz je v soucasnosti davno za zenitem (r.2004). To zni jako popis klasickeho CR systemu... Pisou tam o tom, jako o nejake ultra high technologii pro raketoplany (naznaky, obecnost, tajemno) :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:Miloš
Hezke clanek, sice okecavaji to tam solidne, ale uz je v soucasnosti davno za zenitem (r.2004). To zni jako popis klasickeho CR systemu... Pisou tam o tom, jako o nejake ultra high technologii pro raketoplany (naznaky, obecnost, tajemno) :D

ono stím označením na některých autech systému vstřikování to je dílo

u mě to íčko znamená přímý vstřik, já ti chtěl jen říct že takové označení je, a ten článek zbytečné komentovat ;) miloš
Dani34el
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 23 srp 2008, 23:48
Odpovědi: 0

Re: hmm

Příspěvek od Dani34el »

Už mně s Ro bolí hlava píše:představ si že je mám a vyráběj se v evropě a mám nan zastoupení i na motorove oleje na bázi řepky (LOL)
To ale mícháš dvě různý věci. Aditiva do motorovýho oleje proti polymerizaci a motorový olej na rostlinné bázi. Aditiva do motorového oleje pro zabránění polymerizace aniž by se změnily zásadně vlastnosti motorového oleje, to neexistuje. A motorové oleje na rostlinné bázi zase mnohdy (a nebo nikdy) nesplňují u mnohých výrobců jejich přísný požadavky jako je např. norma VW 507.00 apod.

Ale k čemu by byl olej kterej nepolymerizuje, když hlavně při nízkym zatížení u motorů s přímym vstřikem (píšu to tu už asi po 10té) bez jakékoliv úpravy se časem zapečnou pístní kroužky ?
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

používej M7ADS IV superturbo jehož předností je zajistění mazání prvního pístního kroužku v extremních podmínkách a nějaké zapečení nehrozí

nikdy jsem si nešiml u mých motorů že bybyl olej nějak extrémě zakarbonovný normální černý a z ruky šel utřít,

naposledy jsem ho vyměnil u iveca 40.OOO km a vypadal vcelku v pohodě

taky jsem ho nedávno vytáhl l7.OOO km z feldy l.9 D no ten kdyby ti šplích do obličeje tak prožiješ zbytek života v africe to byl fajrajt,

se nedivím že je tam servisní interval 7500 km na olej ;) miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“