
Bionafta (směsná nafta) a motory PD
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
Už mně s Ro bolí hlava
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: 11 led 2010, 19:38
- Bydliště: Karvina
poznatek....
dřive ti odejde vstřikovač u PDi na českou naftu než na Řepkový olej čira realita!!!! 

-
Už mně s Ro bolí hlava
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: 11 led 2010, 19:38
- Bydliště: Karvina
uherske hradiště
PDI stači 

Re: poznatek....
Povídáš ničim nepodložený žvásty. Existuje mnoho studií a srovnávacích testů prokazujících, že motor bez úprav se časem poškodí, pokud se jedná o motor zejména s přímym vstřikem a je používáno palivo s vysokym obsahem neesterifikovaného rostlinného oleje !!!Už mně s Ro bolí hlava píše:dřive ti odejde vstřikovač u PDi na českou naftu než na Řepkový olej čira realita!!!!
Těchto studíí mám mnoho !!!
Např. závěry studie "Vznětový motor na řepkový olej - Compression ignition engine fueled with pure rapeseed oil" - traktorové motory, KOKA 2006, XXXVII. International conference of Czech and Slovak Universities’ Departments and Institutions Dealing with the Research of Combustion Engines
"( .......) Problém vozidlových motorů je značné kolísání výkonu během provozu. Na obrázku 5. je ukázka zat ěžování traktorového motoru během měsíce provozu (122 h). Z grafu je vid ět, že motor pracoval 99 % času na třetinu maximálního točivého momentu. Při nízkém zatížení jsou ve válcích motoru nepříznivé podmínky pro dokonalé spalování rostlinného oleje, což vede k poškozování motoru. Dochází k rychlému ředění oleje palivem, zanášení spalovacího prostoru a výfukového kanálu karbonem, nar ůstání karbonu na vstřikovacích tryskách a dřících výfukových ventilů. Karbon se ukládá také na pístu, p ředevším v drážkách kroužků. To se projeví ve zvýšené poruchovosti motoru a může vést i k jeho havárii. Ze 111 sledovaných traktorů [3] během čtyř let pracovalo pouze 30 bez závad. Velmi těžké poruchy vykázalo 10 motor ů spalujících rostlinný olej. "
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
-
Už mně s Ro bolí hlava
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: 11 led 2010, 19:38
- Bydliště: Karvina
no
no to už jee hrozně staré..ty studije mám taky.....jenže additivace šla ku předu obvzlášt u některých firem.....jj si mimo a nemusím a ani nechci tě přesvědčovat,,,,,, 

Re: no
Prosím Tě znovu tady nemystifikuj diskutující. Kinematická viskosita rostlinného oleje (řepkového např. neesterifikoivaného nakže toho třeba z TESCA nebo z LIDLU) je při teplotě 20 st.Celsia 98 mm2.s-1, viskosita motorový nafty je 6,5 mm2.s-1.......na tohle žádný aditiva nejsou. Jen pořádně ohřát a snížit viskoisitu !Už mně s Ro bolí hlava píše:no to už jee hrozně staré..ty studije mám taky.....jenže additivace šla ku předu obvzlášt u některých firem.....jj si mimo a nemusím a ani nechci tě přesvědčovat,,,,,,
A aditiva zabraňující polymerizaci ? To si děláš legraci !
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
-
Už mně s Ro bolí hlava
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 65
- Registrován: 11 led 2010, 19:38
- Bydliště: Karvina
hmm
představ si že je mám a vyráběj se v evropě a mám nan zastoupení i na motorove oleje na bázi řepky 

Re: no
mas naprostou pravduDani34el píše:Prosím Tě znovu tady nemystifikuj diskutující. Kinematická viskosita rostlinného oleje (řepkového např. neesterifikoivaného nakže toho třeba z TESCA nebo z LIDLU) je při teplotě 20 st.Celsia 98 mm2.s-1, viskosita motorový nafty je 6,5 mm2.s-1.......na tohle žádný aditiva nejsou. Jen pořádně ohřát a snížit viskoisitu !Už mně s Ro bolí hlava píše:no to už jee hrozně staré..ty studije mám taky.....jenže additivace šla ku předu obvzlášt u některých firem.....jj si mimo a nemusím a ani nechci tě přesvědčovat,,,,,,
A aditiva zabraňující polymerizaci ? To si děláš legraci !

Zdroj - vyjmuto z prace autora prizpevku
Re: hmm
Opravdu netusim, co je PDI...Už mně s Ro bolí hlava píše:představ si že je mám a vyráběj se v evropě a mám nan zastoupení i na motorove oleje na bázi řepky
Pumpe Düse, resp. Unit Injector vim, ale PDI, fakt netusim...
Nevim jak aditiva, jaky vliv maji na jine tribologicke vlastnosti motoroveho oleje, nicmene oleje na rostlinne bazi nejsou nic noveho pod sluncem
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
radluk píše:Miloš
Hezke clanek, sice okecavaji to tam solidne, ale uz je v soucasnosti davno za zenitem (r.2004). To zni jako popis klasickeho CR systemu... Pisou tam o tom, jako o nejake ultra high technologii pro raketoplany (naznaky, obecnost, tajemno)
ono stím označením na některých autech systému vstřikování to je dílo
u mě to íčko znamená přímý vstřik, já ti chtěl jen říct že takové označení je, a ten článek zbytečné komentovat
Re: hmm
To ale mícháš dvě různý věci. Aditiva do motorovýho oleje proti polymerizaci a motorový olej na rostlinné bázi. Aditiva do motorového oleje pro zabránění polymerizace aniž by se změnily zásadně vlastnosti motorového oleje, to neexistuje. A motorové oleje na rostlinné bázi zase mnohdy (a nebo nikdy) nesplňují u mnohých výrobců jejich přísný požadavky jako je např. norma VW 507.00 apod.Už mně s Ro bolí hlava píše:představ si že je mám a vyráběj se v evropě a mám nan zastoupení i na motorove oleje na bázi řepky
Ale k čemu by byl olej kterej nepolymerizuje, když hlavně při nízkym zatížení u motorů s přímym vstřikem (píšu to tu už asi po 10té) bez jakékoliv úpravy se časem zapečnou pístní kroužky ?
VW Passat 2,0 TDI PD DPF vše originál jak má být
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
používej M7ADS IV superturbo jehož předností je zajistění mazání prvního pístního kroužku v extremních podmínkách a nějaké zapečení nehrozí
nikdy jsem si nešiml u mých motorů že bybyl olej nějak extrémě zakarbonovný normální černý a z ruky šel utřít,
naposledy jsem ho vyměnil u iveca 40.OOO km a vypadal vcelku v pohodě
taky jsem ho nedávno vytáhl l7.OOO km z feldy l.9 D no ten kdyby ti šplích do obličeje tak prožiješ zbytek života v africe to byl fajrajt,
se nedivím že je tam servisní interval 7500 km na olej
miloš
nikdy jsem si nešiml u mých motorů že bybyl olej nějak extrémě zakarbonovný normální černý a z ruky šel utřít,
naposledy jsem ho vyměnil u iveca 40.OOO km a vypadal vcelku v pohodě
taky jsem ho nedávno vytáhl l7.OOO km z feldy l.9 D no ten kdyby ti šplích do obličeje tak prožiješ zbytek života v africe to byl fajrajt,
se nedivím že je tam servisní interval 7500 km na olej