Kodovanie baterky Q7

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

a zas od temy, bavime sa o ABG nie o ABS..co sa tyka ABS alebo akejkolvek inej RJ tak vycitat soft, pouzit dissasembler, pohrabat sa v tom a pozmenit to zas az taky problem nieje,stale je to iba asm ako kazdy iny, dufam ze nechces tvrdit ze si ten soft pisal od piky a hlavne pre oba redudantne procesory..a co si take zazracne s tym urobil ? pomenil/upravil zakladne parametry ? tu ja tiez mozem povedat ze pokial neuvidim zdrojak tak neuverim :) a ked si taky schopny programator tak preco cvakas OBD konektor v aute, to si si mohol SW osetrit :)

a neviem preco sem zase pleties I2C, 1Wire bol priklad parasitickeho napajania a I2C s tym nic nema spolocne...

a myslim ze o spolahlivosti toho systemu svedci aj to ze sa pouziva u VW uz aspon 10rokov (a teda maju naskok aspon 3 roky pred Fordom...) a snimac by si si mal skor zohnat ty a sam vypytvat nez zacnes nieco tvrdit.

inak uz ma vcelku nudi pisat stale to iste dookola a rozumneho argumentu sa clovek nedocka, takze system airbagov u VW stoji za houby, zamestnaj sa u VW a urob ho lepsi... :havaj:
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

sky59 píše:
TDI tech píše:to sky59: Pokial ma nejake koncernove vozidlo ESP prip. Haldex tak ma nezavisly snimac rotacie vozidla ktory je integrovany v spolocnom puzdre so snimacom priecneho zrychlenia. Je tam prave preto aby RJ ESP prip. Haldexu vedela ze sa auto dostava do pretacaveho smyku. Proste ze ma tendenciu rotovat (spravit hodiny). Dalej ta Q7 mq preto tolko snimacov priecneho zrychlenia pretoze niektore sluzia (pod sedadlami) vyhradne pre bagy a dalsie napr. pre ESP a i. systemy.
to je v poriadku, ze tam je nejaky snimac rotacie /specialny senzor na rotaciu/ suhlasim, ale mat 6x snimac priecneho zrychlenia nema logiku, aj tak by merali to iste

myslim si, kedze to ma len 2 kabliky, ze by to teoreticky mohli byt nejake kontakty ktore sa aktivuju /?/ pri premacknuti dveri?
Uvazujes trochu logicky. Aka je pravdepodobnost ze tie tvoje kabliky v prechodke prelamu a abg nevystreli vobec alebo skratnu a ti da len tak po pysku??? Snimac zrychlenia je tzv. tenzometer. Polopate je to kondenzator s roznou dzkou dielektrika. Meni kapacitu. Preto sa po nehode ma vymenit komplet crashjednotka s prislusenstvo a nie iba zmazat zapisane crashdata, preotze je vysoka pravdepodobnost ze pri naraze sa mohlo niektore dielektirkum poskodit co moze mat za nasledok skreslene udaje pri dalsej havariii alebo nemusi fukgovat vobec.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

TDI tech píše:
sky59 píše:
TDI tech píše:to sky59: Pokial ma nejake koncernove vozidlo ESP prip. Haldex tak ma nezavisly snimac rotacie vozidla ktory je integrovany v spolocnom puzdre so snimacom priecneho zrychlenia. Je tam prave preto aby RJ ESP prip. Haldexu vedela ze sa auto dostava do pretacaveho smyku. Proste ze ma tendenciu rotovat (spravit hodiny). Dalej ta Q7 mq preto tolko snimacov priecneho zrychlenia pretoze niektore sluzia (pod sedadlami) vyhradne pre bagy a dalsie napr. pre ESP a i. systemy.
to je v poriadku, ze tam je nejaky snimac rotacie /specialny senzor na rotaciu/ suhlasim, ale mat 6x snimac priecneho zrychlenia nema logiku, aj tak by merali to iste

myslim si, kedze to ma len 2 kabliky, ze by to teoreticky mohli byt nejake kontakty ktore sa aktivuju /?/ pri premacknuti dveri?
Uvazujes trochu logicky. Aka je pravdepodobnost ze tie tvoje kabliky v prechodke prelamu a abg nevystreli vobec alebo skratnu a ti da len tak po pysku??? Snimac zrychlenia je tzv. tenzometer. Polopate je to kondenzator s roznou dzkou dielektrika. Meni kapacitu. Preto sa po nehode ma vymenit komplet crashjednotka s prislusenstvo a nie iba zmazat zapisane crashdata, preotze je vysoka pravdepodobnost ze pri naraze sa mohlo niektore dielektirkum poskodit co moze mat za nasledok skreslene udaje pri dalsej havariii alebo nemusi fukgovat vobec.
konecne niekto kto vniesol trocha svetla do toho, ja som tiez uvazoval o kapacitnom principe kedze rovnaky princip je pouzity aj u snimaca zrychlenia u ESP ale nebol som si isty (ale isty som si bol ze to nie je mechanicka sranda s gulickou alebo nieco na ten sposob ako napr. u taliansko-francuzskych zazrakov kde je takyto narazovy spinac pouzity na odpojenie pal.cerpadla, a teda takemuto spinacu by som nezveril ovladanie naloze pred ksichtom kedze sme uz mali kopec takychto aut ktore zahadne nechceli chytit a problem bol prave v tomto spinaci :) )
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Narazovy spinac je dobra vec ale ten nema za ulohu ochranit zivot cloveka primarne pri naraze nato su ABG a i. prvky. Narazovy spinac ma akurat zabezpecit ze ked je uz "po vsetkom" aby odpojil privod paliva a zobral Ucc z RJ motora, cim sa znizi riziko nasledneho poziaru a prip. vacsim zraneniam zakliesnenej posadky.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

TDI tech píše:Narazovy spinac je dobra vec ale ten nema za ulohu ochranit zivot cloveka primarne pri naraze nato su ABG a i. prvky. Narazovy spinac ma akurat zabezpecit ze ked je uz "po vsetkom" aby odpojil privod paliva a zobral Ucc z RJ motora, cim sa znizi riziko nasledneho poziaru a prip. vacsim zraneniam zakliesnenej posadky.
to je mi jasne :) ale sky59 tu nieco splietal o mechanickom snimaci ,,priecneho zrychlenia,, s gulickou a podobne ktory by akoze mal byt v tej Q7 a podobne...ten som uviedol len ako priklad ,,spolahlivosti,, mechanickych veci/snimacov ktore robia problemy aj bez narazu :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

(offtopic)
sky59 píše: robim v elektro viac ako 25rokov
... no pokud to vezmu, že to rozumně děláš cca od 15, tak mi tvůj způsob komunikace zde na fóru moc nepřipomíná vrstevníka, ale chování mého 14-letého syna :o... sorry
GIV Variant TDi ???kW
vw-futy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dub 2010, 19:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od vw-futy »

Nazdar páni, neviem ako to je s výmenou aku, AUDI a4 2008 treba to napojiť na nabíjačku aby to bolo pod napätím a potom vymeniť aku aby nebloklo RJ a nevypisovalo chyby, alebo to ide bez problému prehodiť?
Aku čo tam je štartuje bez problému ale keď nechám pustené rádio na MF displeji tak za 5min vypíše slabá aku, že to mám štartnúť inak sa systém vypne, čo sa aj stane. Baterku som meral má pri vypnutom motore 12,32V a štarty boli ok ani pri štartovaní nevypisuje že je slabá. Na kompletnej diagnostike vypísalo vadná bateria, tak sa pýtam na tú výmenu ?alebo to mám nechať na servis. Ďakujem
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

vw-futy píše:Nazdar páni, neviem ako to je s výmenou aku, AUDI a4 2008 treba to napojiť na nabíjačku aby to bolo pod napätím a potom vymeniť aku aby nebloklo RJ a nevypisovalo chyby, alebo to ide bez problému prehodiť?
Aku čo tam je štartuje bez problému ale keď nechám pustené rádio na MF displeji tak za 5min vypíše slabá aku, že to mám štartnúť inak sa systém vypne, čo sa aj stane. Baterku som meral má pri vypnutom motore 12,32V a štarty boli ok ani pri štartovaní nevypisuje že je slabá. Na kompletnej diagnostike vypísalo vadná bateria, tak sa pýtam na tú výmenu ?alebo to mám nechať na servis. Ďakujem
ak mas voltmeter /spolahlivy/ pripoj ho na bateriu a nechaj pustene radio, "vycihaj" ake napatie je na baterii tesne pred tym ako sa to vypne

potom mozem pripadne dalej poradit, ale nieco tu nehra ked to startuje...
mozno je zblazneny ten genialny system co pise ze je slaba bateria....

jedina sanca je to zmerat inak sa pravdu nedozvies aj diagnostika je nejaka divna ked pise ze je zla a priom startuje OK ako pises....
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Ten systém má několik režimů, při kterých vypíná různá zařízení, aby zabezpečil bezproblémový start. Baterie se nabíjí přes konektor v motorovém prostoru, aby jednotka věděla, že je aku. nabíjen, jinak potom ukazuje bludy. Pokud je mi známo, tak to neumí změřit stav baterie, ale pouze ho teoreticky dopočítává. Jedině zkusit dobít aku a nakodovat ho jako nový.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
vw-futy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dub 2010, 19:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od vw-futy »

sky59 píše:
vw-futy píše:Nazdar páni, neviem ako to je s výmenou aku, AUDI a4 2008 treba to napojiť na nabíjačku aby to bolo pod napätím a potom vymeniť aku aby nebloklo RJ a nevypisovalo chyby, alebo to ide bez problému prehodiť?
Aku čo tam je štartuje bez problému ale keď nechám pustené rádio na MF displeji tak za 5min vypíše slabá aku, že to mám štartnúť inak sa systém vypne, čo sa aj stane. Baterku som meral má pri vypnutom motore 12,32V a štarty boli ok ani pri štartovaní nevypisuje že je slabá. Na kompletnej diagnostike vypísalo vadná bateria, tak sa pýtam na tú výmenu ?alebo to mám nechať na servis. Ďakujem
ak mas voltmeter /spolahlivy/ pripoj ho na bateriu a nechaj pustene radio, "vycihaj" ake napatie je na baterii tesne pred tym ako sa to vypne

potom mozem pripadne dalej poradit, ale nieco tu nehra ked to startuje...
mozno je zblazneny ten genialny system co pise ze je slaba bateria....

jedina sanca je to zmerat inak sa pravdu nedozvies aj diagnostika je nejaka divna ked pise ze je zla a priom startuje OK ako pises....
Na diagnostike mi vypísalo v AUDI vadná batéria, dovtedy som si problém nevšimol, rádio išlo bez problému aj po vypnutí zapalovania. Dnes som zmeral bateriu po 12h státia a mala 11,97V. Zrejme bude slabá lebo auto je z lízingu a kým čakali na vyplatenie pôvodného držiteľa tak auto stálo, keď som ho bral v 12/2010 tak pri štarte mi vypísalo slabá bateria ale od vtedy nič. Pripojím ju na nabíjačku nech sa dobije, lebo tých 12,32 je málo podľa manuálu bateria musí mať pri vyp. motore min 12,5V. Na bore som mal napätie identické ale tam sa rádio vyplo vždy po 1hod cez systém a tu je asi ochrana, kým tam nie je tých 12,4-12,5V tak rádio vypne. Dám to cez noc dobiť priamo v aute manuáli s tým nie je problém a uvidím. Jazdím ráno do práce 2km a poobede tak 10km spravím ale cez týždeň najazdím 300-400km tak uvidím. Na bore bateria bola pôvodná má 7r a stále ide.
vw-futy
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dub 2010, 19:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od vw-futy »

dhfool píše:Ten systém má několik režimů, při kterých vypíná různá zařízení, aby zabezpečil bezproblémový start. Baterie se nabíjí přes konektor v motorovém prostoru, aby jednotka věděla, že je aku. nabíjen, jinak potom ukazuje bludy. Pokud je mi známo, tak to neumí změřit stav baterie, ale pouze ho teoreticky dopočítává. Jedině zkusit dobít aku a nakodovat ho jako nový.
u tak to stým kódovaním po nabití to neviem, lebo v servise to chceli meniť, ale keďže parkujem v garáži a nemal som problém cez celodenné mrazy v robote cca -9 al v Tatrách -12 tak som ju nemenil. Inak cena 205,-€ že originál (wallbash) tak preto som sa pýtal že keď to pripojím na nabíjačku a vymením sám či treba niečo kódovať, ak by nepomohlo dobitie. Inak trochu mimo, môže byť problém tá baterka pri ukazovaní stavu hladiny oleja na displeji, lebo nemám mierku v motore a v manuáli píšu že po zohriatí motora treba nechať pobežať na rovine motor, vyvolať mierku oleja , vypnúť motor a odčítať. Mne to ale zobrazí pri bežiacom motore a keď vypnem zapalovanie tak mierka zmizne a už vypíše že údaj nie je k dispozícii. Tak neviem či je to baterkou alebo manuálom,lebo odčítavať olej pri bežiacom motore je hovadina.
Tak ak má niekto grafické zobrazenie hladiny tak poprosím nejaké info. Ďakujem vám.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možná by měl řidič jezdit do továrny na školení, jako kdysi řidič
Rolls-Royce..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14473
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

:bang:
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

vw-futy píše:
dhfool píše:Ten systém má několik režimů, při kterých vypíná různá zařízení, aby zabezpečil bezproblémový start. Baterie se nabíjí přes konektor v motorovém prostoru, aby jednotka věděla, že je aku. nabíjen, jinak potom ukazuje bludy. Pokud je mi známo, tak to neumí změřit stav baterie, ale pouze ho teoreticky dopočítává. Jedině zkusit dobít aku a nakodovat ho jako nový.
u tak to stým kódovaním po nabití to neviem, lebo v servise to chceli meniť, ale keďže parkujem v garáži a nemal som problém cez celodenné mrazy v robote cca -9 al v Tatrách -12 tak som ju nemenil. Inak cena 205,-€ že originál (wallbash) tak preto som sa pýtal že keď to pripojím na nabíjačku a vymením sám či treba niečo kódovať, ak by nepomohlo dobitie. Inak trochu mimo, môže byť problém tá baterka pri ukazovaní stavu hladiny oleja na displeji, lebo nemám mierku v motore a v manuáli píšu že po zohriatí motora treba nechať pobežať na rovine motor, vyvolať mierku oleja , vypnúť motor a odčítať. Mne to ale zobrazí pri bežiacom motore a keď vypnem zapalovanie tak mierka zmizne a už vypíše že údaj nie je k dispozícii. Tak neviem či je to baterkou alebo manuálom,lebo odčítavať olej pri bežiacom motore je hovadina.
Tak ak má niekto grafické zobrazenie hladiny tak poprosím nejaké info. Ďakujem vám.
Zkus to zahřát, vypnout, počkat 2-3min. zapni zapalování (nestartovat) a vyvolat tu měrku...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Já bych chtěl auto, co má volant, tři pedály a šaltrpáku ... a zbytek pičovin ať si strčí do prdele... Zlatej Favorit :) tam se dala udělat generálka na příkopě otvírákem na konzervy.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“