ZIMA vs. (MEŘO, EŘO a pod.) aneb jak startujeme
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Zajímavé téma, zajímavá možnost úspor, tak proč to nevyužít. Už několik let provozuji diesely, kdysi jsem jezdil na rostlinný olej (i v mrazech okolo -12, míšený půl-na-půl s motorovou naftou) a jezdilo to v pohodě. Jednalo se tehdy o Peugeot 405 1,9D a Seat Ibiza 1,7D. U těchto vozidel mi samozřejmě bylo jedno, jaké následky motor ponese. Starty však byly naprosto v pořádku a samotný provoz taky.
V současné době jsem jezdil na Ekologickou naftu z Unicornu - na střídačku s normální naftou. (auto Fiat Punto 1,9 DS, r.v. 2000) Tzn. celý rok přes jaro-léto-podzim jeden týden Ekologická nafta, druhý týden klasická motorová. Teď v zimě, když začaly předpovědi strašit s -22 stupni jsem natankoval Ekologickou naftu za 500,- Kč a dolil klasickou motorovou za 200,- Kč (při cenách 25,9,- Kč vs. 29,2,- Kč). Provoz naprosto bezproblémový, i při teplotách lbížících se -20 stupňům provoz a starty naprosto bez problémů. Jediný problém, který jsem po dobu provozu zaregistroval byly praskající přepadové hadičky. Jednu dobu pravidelně, co dva měsíce.
Teď, při zanedbatelném rozdílu mezi cenou jednotlivých paliv přecházím zpět na klasickou naftu do doby, než se vrátí cena Ekologické nafty na adekvátních cca. 22-23,- Kč
V současné době jsem jezdil na Ekologickou naftu z Unicornu - na střídačku s normální naftou. (auto Fiat Punto 1,9 DS, r.v. 2000) Tzn. celý rok přes jaro-léto-podzim jeden týden Ekologická nafta, druhý týden klasická motorová. Teď v zimě, když začaly předpovědi strašit s -22 stupni jsem natankoval Ekologickou naftu za 500,- Kč a dolil klasickou motorovou za 200,- Kč (při cenách 25,9,- Kč vs. 29,2,- Kč). Provoz naprosto bezproblémový, i při teplotách lbížících se -20 stupňům provoz a starty naprosto bez problémů. Jediný problém, který jsem po dobu provozu zaregistroval byly praskající přepadové hadičky. Jednu dobu pravidelně, co dva měsíce.
Teď, při zanedbatelném rozdílu mezi cenou jednotlivých paliv přecházím zpět na klasickou naftu do doby, než se vrátí cena Ekologické nafty na adekvátních cca. 22-23,- Kč
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 dub 2010, 23:45
- Bydliště: Zlín a Fryšták
Odpovědi: 0
Velmi pochybuji, že by se ceny ekonafty dostali jen tak někdy zpátky na úroveň 22-23kč. Pokud teda aj MN neklesne pod 30.djchrpa píše: Teď, při zanedbatelném rozdílu mezi cenou jednotlivých paliv přecházím zpět na klasickou naftu do doby, než se vrátí cena Ekologické nafty na adekvátních cca. 22-23,- Kč
Protože:
1. V létě kdy stála ekonafta 23kč, tak stála motorová nafta cca 29kč. Dnes stojí bežně 32kč, takže úspora je pořád stejná cca 5-6kč na litr ne?
2. Řepka jako komodita frčí a za poslední rok stoupla na ceně nejvíc ze všech komodit. Společně s bavlnou. Slyšel jsem to na CT24

3. Neexistující konkurence. Nechápu proč Unicornu nikdo pořádně nekonkuruje v oblasti bionafty. Směsná nafta za 30,50-31 mi moc lákavá nepřipadá.
Dneska jsem zas po čase bral plnou ekonafty. A nemůžu se ubránit pocitu, že na ekologickou naftu od Unicornu mi motor běží líp než na jakoukoliv motorovou naftu. Nezaznamenal jsem žádný nárust spotřeby, ani pokles výkonu. A přísahal bych, že motor má mnohem tišší chod a je kultivovanější v nízkých otáčkách (prostě to tak nedrnčí)... tak nevím jestli je to vůbec technicky možné, nebo si něco namlouvám.
Načepoval jsem si i do kanystru, takže asi budu brzo dělat pokusy v mrazničce a za oknem

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 dub 2010, 23:45
- Bydliště: Zlín a Fryšták
Odpovědi: 0
Takže můj pokus: Zcela čistou ekologickou naftou naftu od Unicornu (bráno 22.12 Vsetín), nijak jsem ji neupravoval, jsem dal cca 0,2L do skleničky a do mrazničky. Dal jsem k tomu 2 teploměry, jeden ukazoval -20st (minimum teploměru), druhý -27st. Těch -27st je dle mě zcela reálných. No a k mému překvapení, bylo MEŘO po 2 dnech v tomto prostředí tekuté jako voda. Takže opravdu nechápu, že to někdo jiný má při nižších teplotách jako sádlo ??
no on je mozna problem v tom, od koho to lidi berou..
Podle me je vetsi problem s naftou, jelikoz si benzinky mysli, ze to nafta vydrzi, ale pletou se..
Oproti tomu, aby unicorn prodal MERO, tak mu proste nic jineho nezbude, nez tam dat neco proti mrazu (diky tomu sla i cena nahoru si myslim)
a tim padem ti to nezamrzlo...ale ja to jeste taky radsi vyzkousim.
Podle me je vetsi problem s naftou, jelikoz si benzinky mysli, ze to nafta vydrzi, ale pletou se..
Oproti tomu, aby unicorn prodal MERO, tak mu proste nic jineho nezbude, nez tam dat neco proti mrazu (diky tomu sla i cena nahoru si myslim)

a tim padem ti to nezamrzlo...ale ja to jeste taky radsi vyzkousim.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33710
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
proč něco zkoušet a vymýšlet vymyšlené je tam cedulka a je tam napsíno kdy to zmrzne a jiná upozornění milošdeflector píše:no on je mozna problem v tom, od koho to lidi berou..
Podle me je vetsi problem s naftou, jelikoz si benzinky mysli, ze to nafta vydrzi, ale pletou se..
Oproti tomu, aby unicorn prodal MERO, tak mu proste nic jineho nezbude, nez tam dat neco proti mrazu (diky tomu sla i cena nahoru si myslim)
a tim padem ti to nezamrzlo...ale ja to jeste taky radsi vyzkousim.

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 dub 2010, 23:45
- Bydliště: Zlín a Fryšták
Odpovědi: 0
Třeba proto, že nemáme absolutní důvěru v provozovatele benzinek, vy snad jo?slovacek.milos píše: proč něco zkoušet a vymýšlet vymyšlené je tam cedulka a je tam napsíno kdy to zmrzne a jiná upozornění miloš
No a tak jsem si experimentem zjistil, že to nezmrzne ani po 2 dnech v -27st.... takže je to ještě lepší než na cedulce a to se vyplatí

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33710
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33710
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
ono to tak nějak odpovídat musí si vem trak když natočí na doklad plnou 2OOO litrů a za chvíli na dálnici mu zamrzne nafta,
výjezd opraváře s diagnostikou, odtažení traku do servisu, odtažení návěsu, oprava,
to už je pěkný balík na podání žaloby,
mi to tak před 8 lety vyprávěl svagr dělal vedoucího dopravy, že se jim zastavil man na dálnici poškodilo se čerpadlo vadným palivem a škoda 15O.OOO,-kč
miloš
výjezd opraváře s diagnostikou, odtažení traku do servisu, odtažení návěsu, oprava,
to už je pěkný balík na podání žaloby,
mi to tak před 8 lety vyprávěl svagr dělal vedoucího dopravy, že se jim zastavil man na dálnici poškodilo se čerpadlo vadným palivem a škoda 15O.OOO,-kč

naprosto s tebou souhlasim u sveho JTDcka sem to taky tak pocitoval.Jinou nez Unicorn ve zlinskem kraji nesezenu,takze znacku neresim. akorat mi chcala ta nafta do olje kdyz sem podzacel motor.m4xp0w3r7 píše:Velmi pochybuji, že by se ceny ekonafty dostali jen tak někdy zpátky na úroveň 22-23kč. Pokud teda aj MN neklesne pod 30.djchrpa píše: Teď, při zanedbatelném rozdílu mezi cenou jednotlivých paliv přecházím zpět na klasickou naftu do doby, než se vrátí cena Ekologické nafty na adekvátních cca. 22-23,- Kč
Protože:
1. V létě kdy stála ekonafta 23kč, tak stála motorová nafta cca 29kč. Dnes stojí bežně 32kč, takže úspora je pořád stejná cca 5-6kč na litr ne?
2. Řepka jako komodita frčí a za poslední rok stoupla na ceně nejvíc ze všech komodit. Společně s bavlnou. Slyšel jsem to na CT24
3. Neexistující konkurence. Nechápu proč Unicornu nikdo pořádně nekonkuruje v oblasti bionafty. Směsná nafta za 30,50-31 mi moc lákavá nepřipadá.
Dneska jsem zas po čase bral plnou ekonafty. A nemůžu se ubránit pocitu, že na ekologickou naftu od Unicornu mi motor běží líp než na jakoukoliv motorovou naftu. Nezaznamenal jsem žádný nárust spotřeby, ani pokles výkonu. A přísahal bych, že motor má mnohem tišší chod a je kultivovanější v nízkých otáčkách (prostě to tak nedrnčí)... tak nevím jestli je to vůbec technicky možné, nebo si něco namlouvám.
Načepoval jsem si i do kanystru, takže asi budu brzo dělat pokusy v mrazničce a za oknem
Ted tam mam jeste zbytek smesne nafty od silmetu s beznou naftou.
bojim se jezdit v zime na eko,protoze mi nekdy auto stoji 14 dni.
kolik ted stoji EKO na unicornu? 27,?28? nemam predstavu
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 dub 2010, 23:45
- Bydliště: Zlín a Fryšták
Odpovědi: 0
26.12 - Vsetín unicorn - B100 25,90, benzina MN-33,50, Frystak B30 31,10sikin1987 píše: naprosto s tebou souhlasim u sveho JTDcka sem to taky tak pocitoval.Jinou nez Unicorn ve zlinskem kraji nesezenu,takze znacku neresim. akorat mi chcala ta nafta do olje kdyz sem podzacel motor.
Ted tam mam jeste zbytek smesne nafty od silmetu s beznou naftou.
bojim se jezdit v zime na eko,protoze mi nekdy auto stoji 14 dni.
kolik ted stoji EKO na unicornu? 27,?28? nemam predstavu