vstřikování propanu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 dub 2011, 21:21
- Bydliště: Karlovy Vary
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Odpovim stejnou jako ty: za tu dobu, co furt spekulujes nad twinem, tak jsi ho mohl udelat. Ale proc to neudelas? Protoze uz jsi (snad) vyrostl a pochopil, ze lepsi je "dvakrat merit a jednou rezat", protoze to, jak sis pocinal v drtivych pripadech ty bylo "nemerim, rezu, bastlim a uvidime, co z toho bude ... prinejhorsim tam dam dalsi motor".nejsem-naivka píše:Za tu dobu co tady o tom píšete už někdo mohl natáhnout hadici a otočit kohoutem
Uvazuj, jaci lide, jaci tazatele se zajimaji o vstrikovani propanu? Myslis, ze ti, kteri maji na nahradni motor, nebo snad ti, kterym jde o brutalni navyseni? Ja si myslim, ze ne. Zastava nazor, ze jde o lidi, kterym jde o patrne, nikoliv vsak brutalni navyseni vykonu, resp. spis zefektivneni spalovani na jejich jinak temer seriovych autech. Nejsou to lide, kteri by sli do nitra, ktere je ozkousene a poskytlo jim vyznamne navyseni vykonu.
... kdyztak me opravte.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 dub 2011, 21:21
- Bydliště: Karlovy Vary
Odpovědi: 0
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Forest píše:Nejak nechapu co bych si mel overovat. Svoji poznamkou tykajici se nitra jsem chtel rict, ze nitro ma vyznam vicemene jen v pripade, ze dodas dostatecne mnozstvi paliva. V pripade, ze to jen pridas bez navyseni davky, navysis vykon jen vlivem nizsiho nasavaneho vzduchu (coz je imho dost neekonomicke).bobG3 píše: Nespletl, ověř to u strýčka googla jak to funguje s nitrem dodává ho i DP. že to PB zlepší jsem psal, ale nárůst výkonu nestojí za rizika a za tu práci, zvlášť u CR motorů se vstřikovacím tlakem 2000atm a několika vstřiky na 1 zdvih.
Ohledne propanu jsme myslim nebyli ve pri, az na to, ze se jedna o propan, nikoliv propan-butan (coz predpokladam, ze je zkratka PB).
Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:Lemon píše:Plyn se skutečně zapaluje plamenem nafty.
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) ...
4) ...
.
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
Jen opakuji, jsem pripraven uznat svuj omyl, jen to potrebuji pochopit, a to mohu jen na zaklade nejake logiky (fakt).
Proste mi nejde do hlavy, jak by bylo mozne, ze by nedoslo ke vzplanuti kdyz by tam byla teplota (nehlede na tlak) vyssi, nezli kriticka hodnota nutna ke vzplanuti. Predem dekuji.
Tak tady jen pro ujasnění
Zápalná teplota propanu je 510 °C takže dost o tom,že hoří před naftou.
Tady ti doplním tabulku.
Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) Píst jde na horu vstřikuje se nafta
4) Dochází k detonaci nafty
5) chytá propan urychlí prohoření zbytku nafty a spotřebuje veškerý vzduch
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
Zítra jdu konečně zabudovat trysku za intercooler.
Zkusím to zatím z 2.5 flaškou PB regulátor tlaku a elektro ventil na čudlík,abych vyděl zda to má smysl a dám vědět.
Budu postupně přidávat tlak podle potřeby.začnu na 1bar a uvidíme.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
za intercoolerem je přetlak i větší než 1 bar, začal bych na 2 barech přetlaku
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Detonace, stejne jako u preplnovaneho benzinaka, vse je to o oktanovem cisle. Resenim by bylo asi nitro (ale to jsme zase jinde), dost mozna nizsi kompresni pomer.oktáf píše:krásný, jen mi ještě vysvětli proč mi při větším množství propanu zvoněj písty?
Diky, uz jsem prisel na dezinformaci nasledne po uverejneni te jak rikas "tabulky".Jan Rathouz píše:...
... jen dle US/UK wiki je to 540 °C, nicmene i tak je to vyrazne jinde, nez byl predpodklad.Forest píše:... jinak je neco, co by vysvetlovalo to, ze by propan horel az diky nafte: teplota vzniceni: 470 °C
Tudiz mea culpa, aneb moje chyba, kterou uznavam.
Jen tu zbyva otazka: jestli neni lepsi pouzit methanol, ktery skryva i jine benefity

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
..................
Naposledy upravil(a) Jan Rathouz dne 03 čer 2011, 19:09, celkem upraveno 1 x.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
- Jan Rathouz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
- Bydliště: Kolín
Odpovědi: 0
Tak to sám nechápu proč ti to začne zvonit,protože zas tolik vzduchu tam tomu propanu nafta nenechá.
Buď to bude velkým tlakem nasávané směsi,ale to se mi potvrdí až jestli vylítne vstříknutím PB tlak na tlakoměru turba.Běžně tlačím 1.5bar
Nebo to bude tím,že jak PB chytne hned po vznícení nafty,tak vznikne rychlejší prohoření díky teplotě a to by i vysvětlovalo proč ten motor má lepší nástup i když PB teoreticky nemá už tolik vzduchu.PB rozhodně hoří rychleji než nafta.
To by mohlo tedy znamenat,že se PB chová jako urychlovač hoření a potvrzuje mi to i to,že to přestane hulit podle info. videa.A nespálený PB asi nehulí,tak není vidět.
Tak jak tady o tom klafáme,tak se pomalu asi dostávám na to jak to asi celé funguje.
Přiklonil,bych se tedy k tomu,že PB je vlastně urychlovač prohoření směsi
Sám kamarád mi říkal,že v zimě přidává do nafty benzín a to 5l na 50l D tak 10% a líp to v mrazech startuje a jede za studena.
Maximální poměr bohužel a nemám výkon nijak potvrzen,tak toto tady radši rozebírat nebudeme.To jenom,kdyby jste někdo měl něco potvrzeno a stálo to za to.
Buď to bude velkým tlakem nasávané směsi,ale to se mi potvrdí až jestli vylítne vstříknutím PB tlak na tlakoměru turba.Běžně tlačím 1.5bar
Nebo to bude tím,že jak PB chytne hned po vznícení nafty,tak vznikne rychlejší prohoření díky teplotě a to by i vysvětlovalo proč ten motor má lepší nástup i když PB teoreticky nemá už tolik vzduchu.PB rozhodně hoří rychleji než nafta.
To by mohlo tedy znamenat,že se PB chová jako urychlovač hoření a potvrzuje mi to i to,že to přestane hulit podle info. videa.A nespálený PB asi nehulí,tak není vidět.
Tak jak tady o tom klafáme,tak se pomalu asi dostávám na to jak to asi celé funguje.
Přiklonil,bych se tedy k tomu,že PB je vlastně urychlovač prohoření směsi
Sám kamarád mi říkal,že v zimě přidává do nafty benzín a to 5l na 50l D tak 10% a líp to v mrazech startuje a jede za studena.
Maximální poměr bohužel a nemám výkon nijak potvrzen,tak toto tady radši rozebírat nebudeme.To jenom,kdyby jste někdo měl něco potvrzeno a stálo to za to.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW