vstřikování propanu

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Tak to je tím, že se propan jen tak nevznítí vlivem tlaku a teploty, ale potřebuje zážeh, který udělá vznícení nafty... nebo ne?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
kiklop32
Přispěvovatel
Příspěvky: 870
Odpovědi: 0
Registrován: 26 bře 2011, 19:44

Příspěvek od kiklop32 »

Vlivem tlaku ve valcich to urcite nebude. Preci jen je propan lepe stlacitelny nez nafta takze bych rekl ze tak markantni vliv nebude mit na vzplanuti. Ja si myslim ze se nevzniti pred naftou protoze nema dostatek casu na to vstrebat teplotu z okoli aby se sam vznitil nez prijde vybuch nafty.
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Za tu dobu co tady o tom píšete už někdo mohl natáhnout hadici a otočit kohoutem ;)
:-@
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

nejsem-naivka píše:Za tu dobu co tady o tom píšete už někdo mohl natáhnout hadici a otočit kohoutem ;)
Odpovim stejnou jako ty: za tu dobu, co furt spekulujes nad twinem, tak jsi ho mohl udelat. Ale proc to neudelas? Protoze uz jsi (snad) vyrostl a pochopil, ze lepsi je "dvakrat merit a jednou rezat", protoze to, jak sis pocinal v drtivych pripadech ty bylo "nemerim, rezu, bastlim a uvidime, co z toho bude ... prinejhorsim tam dam dalsi motor".

Uvazuj, jaci lide, jaci tazatele se zajimaji o vstrikovani propanu? Myslis, ze ti, kteri maji na nahradni motor, nebo snad ti, kterym jde o brutalni navyseni? Ja si myslim, ze ne. Zastava nazor, ze jde o lidi, kterym jde o patrne, nikoliv vsak brutalni navyseni vykonu, resp. spis zefektivneni spalovani na jejich jinak temer seriovych autech. Nejsou to lide, kteri by sli do nitra, ktere je ozkousene a poskytlo jim vyznamne navyseni vykonu.

... kdyztak me opravte.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2008, 16:01

Příspěvek od Jayson »

:roll:
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

jj náhradní motor mám, stejně jako ty a zatím jsem ho nepotřeboval. zničit motor propanem? Tak snad to chlapec nepustí hned na plnej céres a začne od mála. K provokacím se nebudu dále vyjadřovat kluku jeden ;) Jinak držím palce s experimentováním. Už to tam pusť :)
:-@
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Celkem zajímavý téma (crazy) asi to nebude takovej kopanec jaký dělá NOS ale něco by to mohlo přidat 8)
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Forest píše:
bobG3 píše: Nespletl, ověř to u strýčka googla jak to funguje s nitrem dodává ho i DP. že to PB zlepší jsem psal, ale nárůst výkonu nestojí za rizika a za tu práci, zvlášť u CR motorů se vstřikovacím tlakem 2000atm a několika vstřiky na 1 zdvih.
Nejak nechapu co bych si mel overovat. Svoji poznamkou tykajici se nitra jsem chtel rict, ze nitro ma vyznam vicemene jen v pripade, ze dodas dostatecne mnozstvi paliva. V pripade, ze to jen pridas bez navyseni davky, navysis vykon jen vlivem nizsiho nasavaneho vzduchu (coz je imho dost neekonomicke).

Ohledne propanu jsme myslim nebyli ve pri, az na to, ze se jedna o propan, nikoliv propan-butan (coz predpokladam, ze je zkratka PB).
Lemon píše:Plyn se skutečně zapaluje plamenem nafty.
Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) ...
4) ...
.
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny

Jen opakuji, jsem pripraven uznat svuj omyl, jen to potrebuji pochopit, a to mohu jen na zaklade nejake logiky (fakt).

Proste mi nejde do hlavy, jak by bylo mozne, ze by nedoslo ke vzplanuti kdyz by tam byla teplota (nehlede na tlak) vyssi, nezli kriticka hodnota nutna ke vzplanuti. Predem dekuji.

Tak tady jen pro ujasnění

Zápalná teplota propanu je 510 °C takže dost o tom,že hoří před naftou.

Tady ti doplním tabulku.

Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) Píst jde na horu vstřikuje se nafta
4) Dochází k detonaci nafty
5) chytá propan urychlí prohoření zbytku nafty a spotřebuje veškerý vzduch
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny


Zítra jdu konečně zabudovat trysku za intercooler.
Zkusím to zatím z 2.5 flaškou PB regulátor tlaku a elektro ventil na čudlík,abych vyděl zda to má smysl a dám vědět.
Budu postupně přidávat tlak podle potřeby.začnu na 1bar a uvidíme.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

krásný, jen mi ještě vysvětli proč mi při věsším množství propanu zvoněj písty?
CFHC
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

za intercoolerem je přetlak i větší než 1 bar, začal bych na 2 barech přetlaku
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

oktáf píše:krásný, jen mi ještě vysvětli proč mi při větším množství propanu zvoněj písty?
Detonace, stejne jako u preplnovaneho benzinaka, vse je to o oktanovem cisle. Resenim by bylo asi nitro (ale to jsme zase jinde), dost mozna nizsi kompresni pomer.

Jan Rathouz píše:...
Diky, uz jsem prisel na dezinformaci nasledne po uverejneni te jak rikas "tabulky".
Forest píše:... jinak je neco, co by vysvetlovalo to, ze by propan horel az diky nafte: teplota vzniceni: 470 °C (hm)
... jen dle US/UK wiki je to 540 °C, nicmene i tak je to vyrazne jinde, nez byl predpodklad.

Tudiz mea culpa, aneb moje chyba, kterou uznavam.

Jen tu zbyva otazka: jestli neni lepsi pouzit methanol, ktery skryva i jine benefity (hm)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2010, 13:36

Příspěvek od kozelpub »

nechcete rovno vstrekovat do sania benzin ??? :D
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

..................
Naposledy upravil(a) Jan Rathouz dne 03 čer 2011, 19:09, celkem upraveno 1 x.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Tak to sám nechápu proč ti to začne zvonit,protože zas tolik vzduchu tam tomu propanu nafta nenechá.
Buď to bude velkým tlakem nasávané směsi,ale to se mi potvrdí až jestli vylítne vstříknutím PB tlak na tlakoměru turba.Běžně tlačím 1.5bar

Nebo to bude tím,že jak PB chytne hned po vznícení nafty,tak vznikne rychlejší prohoření díky teplotě a to by i vysvětlovalo proč ten motor má lepší nástup i když PB teoreticky nemá už tolik vzduchu.PB rozhodně hoří rychleji než nafta.

To by mohlo tedy znamenat,že se PB chová jako urychlovač hoření a potvrzuje mi to i to,že to přestane hulit podle info. videa.A nespálený PB asi nehulí,tak není vidět.


Tak jak tady o tom klafáme,tak se pomalu asi dostávám na to jak to asi celé funguje.
Přiklonil,bych se tedy k tomu,že PB je vlastně urychlovač prohoření směsi


Sám kamarád mi říkal,že v zimě přidává do nafty benzín a to 5l na 50l D tak 10% a líp to v mrazech startuje a jede za studena.

Maximální poměr bohužel a nemám výkon nijak potvrzen,tak toto tady radši rozebírat nebudeme.To jenom,kdyby jste někdo měl něco potvrzeno a stálo to za to.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Odpovědi: 0
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

Mluvíme tedy o PB nebo samotném propanu? :D
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“