Stránka 4 z 11
Napsal: 02 čer 2011, 16:08
od turbo kamna power
Tak to je tím, že se propan jen tak nevznítí vlivem tlaku a teploty, ale potřebuje zážeh, který udělá vznícení nafty... nebo ne?
Napsal: 02 čer 2011, 16:27
od kiklop32
Vlivem tlaku ve valcich to urcite nebude. Preci jen je propan lepe stlacitelny nez nafta takze bych rekl ze tak markantni vliv nebude mit na vzplanuti. Ja si myslim ze se nevzniti pred naftou protoze nema dostatek casu na to vstrebat teplotu z okoli aby se sam vznitil nez prijde vybuch nafty.
Napsal: 02 čer 2011, 17:07
od nejsem-naivka
Za tu dobu co tady o tom píšete už někdo mohl natáhnout hadici a otočit kohoutem

Napsal: 02 čer 2011, 18:09
od Forest
nejsem-naivka píše:Za tu dobu co tady o tom píšete už někdo mohl natáhnout hadici a otočit kohoutem

Odpovim stejnou jako ty: za tu dobu, co furt spekulujes nad twinem, tak jsi ho mohl udelat. Ale proc to neudelas? Protoze uz jsi (snad) vyrostl a pochopil, ze lepsi je "dvakrat merit a jednou rezat", protoze to, jak sis pocinal v drtivych pripadech ty bylo "nemerim, rezu, bastlim a uvidime, co z toho bude ... prinejhorsim tam dam dalsi motor".
Uvazuj, jaci lide, jaci tazatele se zajimaji o vstrikovani propanu? Myslis, ze ti, kteri maji na nahradni motor, nebo snad ti, kterym jde o brutalni navyseni? Ja si myslim, ze ne. Zastava nazor, ze jde o lidi, kterym jde o patrne, nikoliv vsak brutalni navyseni vykonu, resp. spis zefektivneni spalovani na jejich jinak temer seriovych autech. Nejsou to lide, kteri by sli do nitra, ktere je ozkousene a poskytlo jim vyznamne navyseni vykonu.
... kdyztak me opravte.
Napsal: 02 čer 2011, 18:45
od Jayson
Napsal: 02 čer 2011, 19:43
od nejsem-naivka
jj náhradní motor mám, stejně jako ty a zatím jsem ho nepotřeboval. zničit motor propanem? Tak snad to chlapec nepustí hned na plnej céres a začne od mála. K provokacím se nebudu dále vyjadřovat kluku jeden

Jinak držím palce s experimentováním. Už to tam pusť

Napsal: 03 čer 2011, 10:19
od dawe2706
Celkem zajímavý téma

asi to nebude takovej kopanec jaký dělá NOS ale něco by to mohlo přidat

Napsal: 03 čer 2011, 13:07
od Jan Rathouz
Forest píše:bobG3 píše:
Nespletl, ověř to u strýčka googla jak to funguje s nitrem dodává ho i DP. že to PB zlepší jsem psal, ale nárůst výkonu nestojí za rizika a za tu práci, zvlášť u CR motorů se vstřikovacím tlakem 2000atm a několika vstřiky na 1 zdvih.
Nejak nechapu co bych si mel overovat. Svoji poznamkou tykajici se nitra jsem chtel rict, ze nitro ma vyznam vicemene jen v pripade, ze dodas dostatecne mnozstvi paliva. V pripade, ze to jen pridas bez navyseni davky, navysis vykon jen vlivem nizsiho nasavaneho vzduchu (coz je imho dost neekonomicke).
Ohledne propanu jsme myslim nebyli ve pri, az na to, ze se jedna o propan, nikoliv propan-butan (coz predpokladam, ze je zkratka PB).
Lemon píše:Plyn se skutečně zapaluje plamenem nafty.
Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) ...
4) ...
.
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
Jen opakuji, jsem pripraven uznat svuj omyl, jen to potrebuji pochopit, a to mohu jen na zaklade nejake logiky (fakt).
Proste mi nejde do hlavy, jak by bylo mozne, ze by nedoslo ke vzplanuti kdyz by tam byla teplota (nehlede na tlak) vyssi, nezli kriticka hodnota nutna ke vzplanuti. Predem dekuji.
Tak tady jen pro ujasnění
Zápalná teplota propanu je 510 °C takže dost o tom,že hoří před naftou.
Tady ti doplním tabulku.
Nerikam ze ne, jen mi prosim vysvetli cely prubeh. Zacnu:
1) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
2) zacina sani, pist jde dolu, je nasavan vzduch s propanem
3) Píst jde na horu vstřikuje se nafta
4) Dochází k detonaci nafty
5) chytá propan urychlí prohoření zbytku nafty a spotřebuje veškerý vzduch
.
.
X) vyfuk, spalovaci komoru opustily spaliny
Zítra jdu konečně zabudovat trysku za intercooler.
Zkusím to zatím z 2.5 flaškou PB regulátor tlaku a elektro ventil na čudlík,abych vyděl zda to má smysl a dám vědět.
Budu postupně přidávat tlak podle potřeby.začnu na 1bar a uvidíme.
Napsal: 03 čer 2011, 13:40
od oktáf
krásný, jen mi ještě vysvětli proč mi při věsším množství propanu zvoněj písty?
Napsal: 03 čer 2011, 13:47
od MirekX
za intercoolerem je přetlak i větší než 1 bar, začal bych na 2 barech přetlaku
Napsal: 03 čer 2011, 14:21
od Forest
oktáf píše:krásný, jen mi ještě vysvětli proč mi při větším množství propanu zvoněj písty?
Detonace, stejne jako u preplnovaneho benzinaka, vse je to o oktanovem cisle. Resenim by bylo asi nitro (ale to jsme zase jinde), dost mozna nizsi kompresni pomer.
Jan Rathouz píše:...
Diky, uz jsem prisel na dezinformaci nasledne po uverejneni te jak rikas "tabulky".
Forest píše:... jinak je neco, co by vysvetlovalo to, ze by propan horel az diky nafte: teplota vzniceni: 470 °C

... jen dle US/UK wiki je to 540 °C, nicmene i tak je to vyrazne jinde, nez byl predpodklad.
Tudiz mea culpa, aneb moje chyba, kterou uznavam.
Jen tu zbyva otazka: jestli neni lepsi pouzit methanol, ktery skryva i jine benefity

Napsal: 03 čer 2011, 14:29
od kozelpub
nechcete rovno vstrekovat do sania benzin ???

Napsal: 03 čer 2011, 16:13
od Jan Rathouz
..................
Napsal: 03 čer 2011, 16:14
od Jan Rathouz
Tak to sám nechápu proč ti to začne zvonit,protože zas tolik vzduchu tam tomu propanu nafta nenechá.
Buď to bude velkým tlakem nasávané směsi,ale to se mi potvrdí až jestli vylítne vstříknutím PB tlak na tlakoměru turba.Běžně tlačím 1.5bar
Nebo to bude tím,že jak PB chytne hned po vznícení nafty,tak vznikne rychlejší prohoření díky teplotě a to by i vysvětlovalo proč ten motor má lepší nástup i když PB teoreticky nemá už tolik vzduchu.PB rozhodně hoří rychleji než nafta.
To by mohlo tedy znamenat,že se PB chová jako urychlovač hoření a potvrzuje mi to i to,že to přestane hulit podle info. videa.A nespálený PB asi nehulí,tak není vidět.
Tak jak tady o tom klafáme,tak se pomalu asi dostávám na to jak to asi celé funguje.
Přiklonil,bych se tedy k tomu,že PB je vlastně urychlovač prohoření směsi
Sám kamarád mi říkal,že v zimě přidává do nafty benzín a to 5l na 50l D tak 10% a líp to v mrazech startuje a jede za studena.
Maximální poměr bohužel a nemám výkon nijak potvrzen,tak toto tady radši rozebírat nebudeme.To jenom,kdyby jste někdo měl něco potvrzeno a stálo to za to.
Napsal: 03 čer 2011, 16:22
od Thomy
Mluvíme tedy o PB nebo samotném propanu?
