VW 1.9 74kw šklbanie pri nízkych teplotách

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

JendoV píše:
Eddy91 píše:loguj skupiny 3,10,11 a normalne ohratej motor,minimalne 80 ,najdi si kopec bez zatacek,dostatecne dlouhej,dej tam 4 kvalt,a od 1500 ot dupni plyn na podlahu a do 4000 ot ho tam drž,,,,takhle presne to udelej,jinak to nema vyznam,projezdis si akorat zbytecne naftu,a stejne nic vedet nebudes
3,10,11 som dal, stres3d píše že turbo i vaha vypadaji ok .
http://leteckaposta.cz/435212634
Keďže je to OK tak by som rád urobil logy aj iných skupín, kde sú vstreky čerpadlo ale neviem v ktorých to je.
já nevím jake to sou skupiny tady to statní,ale tak nekdo to sem urcite napise,tak to potom naloguj taky,a uvidime
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Prosím odborníkov, ktoré skupiny mám dať ešte nalogovať?

Premenoval som tému nech je názov k aktuálnemu problému.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Pája 19 píše:Když to pocukává, tak mrkni VAGem do jednotky motoru, měřený hodnoty, kanál vyrovnanosti chodu na volnoběh. Tam uvidíš jestli a kterej vstřik hapruje. Mělo by to bejt i v paměti závad. Ale pokud to škubání netrvá dýl jak cca minutu, tak to jednotka ani zaznamenat nemusí.
v ktorej skupine to je?
Stiahol som si český manual na Oktávku od koco(dík ;) ) http://leteckaposta.cz/846368345
Tu mám nejaký popis(EN) skupín a hodnoty k motoru AVB, dal som ho do .txt. http://leteckaposta.cz/864165788 , v podstate to sedí len neviem ktorý je kanál vyrovnanosti chodu na volnoběh, myslel si skupinu 13?
Tam mi to pri zohriatom motore na volnobeh ukazuje -1,08 -0,47 0,49 1,06.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

JendoV píše:
Pája 19 píše:Když to pocukává, tak mrkni VAGem do jednotky motoru, měřený hodnoty, kanál vyrovnanosti chodu na volnoběh. Tam uvidíš jestli a kterej vstřik hapruje. Mělo by to bejt i v paměti závad. Ale pokud to škubání netrvá dýl jak cca minutu, tak to jednotka ani zaznamenat nemusí.
v ktorej skupine to je?
Stiahol som si český manual na Oktávku od koco(dík ;) ) http://leteckaposta.cz/846368345
Tu mám nejaký popis(EN) skupín a hodnoty k motoru AVB, dal som ho do .txt. http://leteckaposta.cz/864165788 , v podstate to sedí len neviem ktorý je kanál vyrovnanosti chodu na volnoběh, myslel si skupinu 13?
Tam mi to pri zohriatom motore na volnobeh ukazuje -1,08 -0,47 0,49 1,06.
To je slušně rozházený, mezi prvním a čtvrtým válcem máš už rozdíl víc jak 2 jednotky, což už není úplně v pořádku... Celkově tedy ty vstřiky už vykazují docela slušné známky opotřebení (my máme najeto 240t km a máme tam cca -0.3, -0.1, 0.0, 0.3, dneska sem koukal na fábiu sdi, která má cca 250 najeto a má vše mezi -0.3 a + 0.1...).
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Tak neviem, podla toho čo mám z Vag Com-u k motoru AVB tak je v "norme" rozsah hodnôt -2.8 to +2.8 mg/H.
Čím sú tie namerané hodnoty dané? opotrebením vstrekov, nastavením.....

PS: Je to môj prvý diesel, pre niekoho mám možno blbé a primitívne otázky tak prosím o trpezlivosť ;)
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Ano, ony sou sice hodnoty v toleranci, to je jest mezi -2 až +2 (nebo možná u tvého motoru těch 2.8, jak píšeš), ale taky by neměl být rozdíl mezi jednotlivýma válcama větší než 2... Navíc ty toleranční hodnoty josu již opravdu krajní meze a většinou ty vstřiky (rozumněj dorovnání volnoběhu) mají kolem nuly a čím dál od nuly to je, tím horší je jejich stav, takže laicky řečeno- opotřebení je sice v normě a umožnuje provoz a funkci vozidla, ale už se to opotřebení může začít projevovat (například vibracema, vynecháváním atd...), i to co už je načatý, tak je stále v normě, dokud to funguje ;) ....
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Rider.23 píše:Ano, ony sou sice hodnoty v toleranci, to je jest mezi -2 až +2 (nebo možná u tvého motoru těch 2.8, jak píšeš), ale taky by neměl být rozdíl mezi jednotlivýma válcama větší než 2... Navíc ty toleranční hodnoty josu již opravdu krajní meze a většinou ty vstřiky (rozumněj dorovnání volnoběhu) mají kolem nuly a čím dál od nuly to je, tím horší je jejich stav, takže laicky řečeno- opotřebení je sice v normě a umožnuje provoz a funkci vozidla, ale už se to opotřebení může začít projevovat (například vibracema, vynecháváním atd...), i to co už je načatý, tak je stále v normě, dokud to funguje ;) ....
Dík, ale poraď opotrebovanie čoho má vplyv na tú hodnotu(rozptyl)? .... aby som vedel kde mám hladať....
Vstreky sa môžu meniť po jednom(rovnaký typ) alebo len celá sada?
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

JendoV píše:
Rider.23 píše:Ano, ony sou sice hodnoty v toleranci, to je jest mezi -2 až +2 (nebo možná u tvého motoru těch 2.8, jak píšeš), ale taky by neměl být rozdíl mezi jednotlivýma válcama větší než 2... Navíc ty toleranční hodnoty josu již opravdu krajní meze a většinou ty vstřiky (rozumněj dorovnání volnoběhu) mají kolem nuly a čím dál od nuly to je, tím horší je jejich stav, takže laicky řečeno- opotřebení je sice v normě a umožnuje provoz a funkci vozidla, ale už se to opotřebení může začít projevovat (například vibracema, vynecháváním atd...), i to co už je načatý, tak je stále v normě, dokud to funguje ;) ....
Dík, ale poraď opotrebovanie čoho má vplyv na tú hodnotu? .... aby som vedel kde mám hladať....
Vstreky sa môžu meniť po jednom(rovnaký typ) alebo len celá sada?
No tady v té skupině 13 se většinou projeví právě opotřebení vstřiků- v podstatě se zde dozvíš, o kolik je ten kterej válec slbší a musí do něj jít méně/více nafty aby se zajistil co nejrovnoměrší chod... Vstřky můžeš měnit i po jednom, pokuď jsou stejnej typ...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Dík,
takže ak uvažujem správe a prehodím medzi sebou napríklad vstreky 1 a 4 tak by sa mali hodnoty +- vystriedať.
Ak nie, tak je to napríklad v kompresii válca a nie v samotnom vstreku?
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

JendoV píše:Dík,
takže ak uvažujem správe a prehodím medzi sebou napríklad vstreky 1 a 4 tak by sa mali hodnoty +- vystriedať.
Ak nie, tak je to napríklad v kompresii válca a nie v samotnom vstreku?
Ano, myslím, že teď si to vystihl naprosto správně ;) ... jinak jelikož máš PD, můžou to být opravdu "jen" podfukující vstřiky, to znamená, že stačí vyměnit ty podložky pod nima a pak je znovu nastavit na správněj úhel a mohlo by to být ok... kolik máš reálně najeto?
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Rider.23 píše:
JendoV píše:Dík,
takže ak uvažujem správe a prehodím medzi sebou napríklad vstreky 1 a 4 tak by sa mali hodnoty +- vystriedať.
Ak nie, tak je to napríklad v kompresii válca a nie v samotnom vstreku?
Ano, myslím, že teď si to vystihl naprosto správně ;) ... jinak jelikož máš PD, můžou to být opravdu "jen" podfukující vstřiky, to znamená, že stačí vyměnit ty podložky pod nima a pak je znovu nastavit na správněj úhel a mohlo by to být ok... kolik máš reálně najeto?
Ok, môžem vyskúšať vymeniť medzi sebou 2 vstreky a uvidím ;)
Tie podložky(tesnenia) treba meniť pri každej demontáži vstrekov?

znovu nastavit na správněj úhel ... mechanicky, elektronicky... tomu nerozumiem, to sa nedá vyskúšať nastaviť aj v "sučastnom stave"?

Nabehané má cca 145k km, je od dobrého známeho tak viem kolko s ním v skutočnosti jazdil a že údržbu neflákal. Kúpil ho skoro nové(800km), ale jemne klepnuté.
Problém možno je že tie km odjazdilo viacmenej na krátke trasy a studený motor.
Mám ho od leta a tiež ho moc neprevetrám a "neprehrejem", do práce mám 7km.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Myslim,ze to neni nutne to menit po kazde demontazi... To nastaveni sem si asi spletl, u nektereho motoru se dal vstrik nastavit stlacenim pruziny toho vstriku, nebo se tam davaly aj nejaky podlozky, ale to se asi tohoto motoru netyka (nebo nevim), to by musel upresnit nekdo jinej... Zkus to prohodit a rovnou dej i ty novy podlozky a pak to projed a skoukni zas tu skupinu 13, co se zmenilo... Jinak to ma teda najeto docela malo, ze uz by to melo mit problem se vstriky, ale zalezi taky, na jakou to jezdilo naftu a ty casty starty a kratke jizdy tomu rozhodne nepridaj, 140t km popojizdeni muze opotrebit motor vic nez 300t km po dalnici, to sam vidam na tech autech, co mi projdou pod rukama.....
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

Ok, urobím ešte jedno kontrolné meranie skupiny 13+? a vyskúšam teda prevexlovať medzi sebou 2 vstreky, som zvedavý čo diagnóza ukáže ;)
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Odpovědi: 0
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

jelikož máš PD,takže......

vyměň nejen "podložky" ale i "O" kroužky!!!
zkus vstřiky seřídit a samozřejmě nové šrouby,co ty vstřiky drží v hlavě
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8%EDzen%ED
OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
JendoV
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2011, 10:36
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od JendoV »

ok, dík
naštudujem tému a uvidím ;)
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“