Stránka 4 z 5

Napsal: 04 úno 2007, 09:41
od TDIPOWER
bobo píše:
mvolesko píše:bobo: uz to tu bylo popsano nekolikrat idealni je dat spodek bloku z TDI PD 130 nebo 150, turbo z 2.5tdi a mas klid
turbo už mám 130ps, takže žádný ojnice, písty nebo něco takovýho ? Sorry, přečetl jsem toho tady už dost a vše se vždy točilo kolem trysek,turba,IC,spojky, ale vnitřních dílů motoru zatím jsem nenašel,tak se ptám.. ;)
Záleží kam chceš jít s výkonem. Já jsem jel PRAHA - PŘÍBOR za 2,5 hodiny. je to něco pod 140 km/h průměrně. Když odečteš nějaké křižovatky a rondly, tak je jsem valil nepřetržitě 180-200km/h. To nechci machrovat, ale chci říct, že to všechno v poho vydrželo. Ale to není že bych jel pořád naplno, takový vrah nejsem.
Možná k tomu ještě jedno vysvětlení......když má někdo 66kW auto a chce být někde RYCHLE, tak jede na plný plyn, protože to jinak nejede. Proto se může domnívat, že po úpravě si to bude chtít vychutnat a dávat tomu tu samou čočku. Ale omyl! Např po městě to rozhodně nepůjde. To auto je prostě při nízkých rychlostních stupních a plném plynu skoro neovladatelné. Podle KPOWERU teď cca170 koní. Zatím. Navíc jak tomu šlápneš, tak jseš všude hned a musíš zas brzdit.
A po té dálnici, když jedeš 180, tak je to jen taková lechtačka plynu. Tzn. pokud máš vyměněné turbo a tlačíš rozumně, tak turbo je úplně v pohodě, pokud máš větší trysky nebo dokonce hlavu čerpadla, tak doba vstřiku je krátká.....proti tomu 66kW origo při stejné rychlosti na dálnici znamená plný plyn, tedy max. tlak turba :( tím vysoká teplota "nasávaného" vzduchu :( max.doba vstřiku :( ......
Tak nevím co je pro ten motor lepší.....myslím, že hardvérová úprava mu jen prospějě

Napsal: 04 úno 2007, 09:53
od bobo
TDIPOWER píše:
bobo píše:
mvolesko píše:bobo: uz to tu bylo popsano nekolikrat idealni je dat spodek bloku z TDI PD 130 nebo 150, turbo z 2.5tdi a mas klid
turbo už mám 130ps, takže žádný ojnice, písty nebo něco takovýho ? Sorry, přečetl jsem toho tady už dost a vše se vždy točilo kolem trysek,turba,IC,spojky, ale vnitřních dílů motoru zatím jsem nenašel,tak se ptám.. ;)
Záleží kam chceš jít s výkonem. Já jsem jel PRAHA - PŘÍBOR za 2,5 hodiny. je to něco pod 140 km/h průměrně. Když odečteš nějaké křižovatky a rondly, tak je jsem valil nepřetržitě 180-200km/h. To nechci machrovat, ale chci říct, že to všechno v poho vydrželo. Ale to není že bych jel pořád naplno, takový vrah nejsem.
Možná k tomu ještě jedno vysvětlení......když má někdo 66kW auto a chce být někde RYCHLE, tak jede na plný plyn, protože to jinak nejede. Proto se může domnívat, že po úpravě si to bude chtít vychutnat a dávat tomu tu samou čočku. Ale omyl! Např po městě to rozhodně nepůjde. To auto je prostě při nízkých rychlostních stupních a plném plynu skoro neovladatelné. Podle KPOWERU teď cca170 koní. Zatím. Navíc jak tomu šlápneš, tak jseš všude hned a musíš zas brzdit.
A po té dálnici, když jedeš 180, tak je to jen taková lechtačka plynu. Tzn. pokud máš vyměněné turbo a tlačíš rozumně, tak turbo je úplně v pohodě, pokud máš větší trysky nebo dokonce hlavu čerpadla, tak doba vstřiku je krátká.....proti tomu 66kW origo při stejné rychlosti na dálnici znamená plný plyn, tedy max. tlak turba :( tím vysoká teplota "nasávaného" vzduchu :( max.doba vstřiku :( ......
Tak nevím co je pro ten motor lepší.....myslím, že hardvérová úprava mu jen prospějě

jo to je zajímavý. Jak jsem psal, chtěl bych ze 100 na 160ps. Přitom budou trysky a turbo 130ps-ový a silnější spojka. Větší IC snad není v tomto případě ještě nutnost, někdo někde psal, že by mohl být i větší výměník voda-olej. Jak tady píšete, tak motor by měl být ok..

Napsal: 04 úno 2007, 10:00
od mvolesko
bobo píše:
mvolesko píše:bobo: uz to tu bylo popsano nekolikrat idealni je dat spodek bloku z TDI PD 130 nebo 150, turbo z 2.5tdi a mas klid
spodek bloku motoru ?
vetsinou se dava komplet blok z PD s lehkou upravou se na to da klasicka hlava treba z AGR a nebo se da klika ojnice pisty jen

Napsal: 04 úno 2007, 10:03
od TDIPOWER
....no....IC je vždy ku prospěchu. Ne že by to mělo nějaký brutální vliv na výkon, ale dost ti to pošetří motor tím, že teplota vzduchu bude nižší a snížením teploty vzduchu zároveň sníží kouřivost. Nepodceňoval bych to (hm)
A ke chladiči oleje ..... nebyl mi doporučen bez olejového termostatu. Já to řeším oljem. Jen poslední dilema Castrol RS 10W 60 nebo Mobil 1 5w 50. Mají výborné mazací schopnosti i při vysokých teplotách.

Napsal: 04 úno 2007, 10:06
od bobo
TDIPOWER píše:....no....IC je vždy ku prospěchu. Ne že by to mělo nějaký brutální vliv na výkon, ale dost ti to pošetří motor tím, že teplota vzduchu bude nižší a snížením teploty vzduchu zároveň sníží kouřivost. Nepodceňoval bych to (hm)
A ke chladiči oleje ..... nebyl mi doporučen bez olejového termostatu. Já to řeším oljem. Jen poslední dilema Castrol RS 10W 60 nebo Mobil 1 5w 50. Mají výborné mazací schopnosti i při vysokých teplotách.

takže větší IC je určitě znát. A olej nemáš obavy,že nesplňuje specifikaci pro PD ?

Napsal: 04 úno 2007, 10:08
od bobo
mvolesko píše:
bobo píše:
mvolesko píše:bobo: uz to tu bylo popsano nekolikrat idealni je dat spodek bloku z TDI PD 130 nebo 150, turbo z 2.5tdi a mas klid
spodek bloku motoru ?
vetsinou se dava komplet blok z PD s lehkou upravou se na to da klasicka hlava treba z AGR a nebo se da klika ojnice pisty jen
ty máš celkem brutál zvedlý výkon :) , a myslíš že bych to měl udělat i já kvůli 60ps navíc ?

Napsal: 04 úno 2007, 10:10
od Bageta
mvolesko píše:
bobo píše:
mvolesko píše:bobo: uz to tu bylo popsano nekolikrat idealni je dat spodek bloku z TDI PD 130 nebo 150, turbo z 2.5tdi a mas klid
spodek bloku motoru ?
vetsinou se dava komplet blok z PD s lehkou upravou se na to da klasicka hlava treba z AGR a nebo se da klika ojnice pisty jen
Můžu se zeptat v čem spočívá ta úprava ??(až uhonim ten svůj,dal bych tam spodek z ARL a hlavu ASV)

Napsal: 04 úno 2007, 10:23
od TDIPOWER
bobo píše:
TDIPOWER píše:....no....IC je vždy ku prospěchu. Ne že by to mělo nějaký brutální vliv na výkon, ale dost ti to pošetří motor tím, že teplota vzduchu bude nižší a snížením teploty vzduchu zároveň sníží kouřivost. Nepodceňoval bych to (hm)
A ke chladiči oleje ..... nebyl mi doporučen bez olejového termostatu. Já to řeším oljem. Jen poslední dilema Castrol RS 10W 60 nebo Mobil 1 5w 50. Mají výborné mazací schopnosti i při vysokých teplotách.

takže větší IC je určitě znát. A olej nemáš obavy,že nesplňuje specifikaci pro PD ?
Nemám PD ;)

Napsal: 04 úno 2007, 10:32
od mvolesko
Bageta píše:
mvolesko píše:
bobo píše: spodek bloku motoru ?
vetsinou se dava komplet blok z PD s lehkou upravou se na to da klasicka hlava treba z AGR a nebo se da klika ojnice pisty jen
Můžu se zeptat v čem spočívá ta úprava ??(až uhonim ten svůj,dal bych tam spodek z ARL a hlavu ASV)
to se zeptej nekoho kdo to delal ja ne :)

Napsal: 04 úno 2007, 11:38
od vita
S chladičem se to má tak, že sériovej je navrhovanej na běžnou cestovní rychlost při který motor pracuje řádově na poloviční zatížení. Když pak jedeš hodně rychle, tak může teplota vzduchu vstupujícího do motoru stoupnout z optimálních 60°C třeba i na 80-90°C. To má za následek mírný zvýšení teploty ve spalovacím prostoru (ale to tolik nebolí) ale hlavně kilo vzduchu má znatelně větší objem => turbo musí tlačit větším tlakem => odebere víc energie z motoru => a ten má pak menší výkon na spojce. Hádat se jestli otimální chladič udělá oproti sériovýmu 3 nebo 15% na výkonu nemá smysl (všichni maj pravdu). Tak že pokud ti nejde o snížení spotřeby, tak aspoň pomůžeš turbu.

Napsal: 04 úno 2007, 11:54
od culda
tak já dám jen trysky ,zvýším výkon z 90koní na 130koní a nebudu jezdit po dálnici (wallbash) :D

Napsal: 05 úno 2007, 01:48
od scream
TDIPOWER: proc řešíš dobrý mazací schopnosti za vysokejch teplot? mě se nikdy nepovedlo mít na oleji víc jak 115C a to neni žádná teplota....

Napsal: 05 úno 2007, 01:50
od Jim
scream: a na kolik jsi měl poladíno? :)

Napsal: 05 úno 2007, 12:12
od vita
To Scream: Když když ti ukazuje teploměr teplotu 115°C neznamená to že má všude 115°C. Místama může mít třeba i 160-180°C. A pak už je to jen kůček k tomu aby se začal spalovat. O mazání ani nemluvě. Tak že olej bych určitě nepodceňoval.

Napsal: 05 úno 2007, 22:40
od scream
jim: no nevim, nebyl sem na brze, ale konfigurace byla nasledující GT 2052 na 1,8bar, IC velikosti ARL, Race 520 a 12mm element, takže neco tam bylo.

Vita: obavam, se zevsechno vidís moc cerne, diesel neni benzin a uz z principu nemuze tak hřát. samozrejme ze olej nekde víc mít bude, ale kriticky to urcite nebude, zvlast kdyz je tam výmeník. ja sem ted s kamosem mohl vymenit 10W60 helix pro modena cup za nejakej hustejsí olej a spis sem mel strach, abych tomu motoru neublízil kdyz je to olej stavenej na uplne jinej druh motoru. a abych ti jen jeste osvetlil co má vydržet a taky vydrží auto, když si nakousnul, ze na plnej plyn nevydzí dlouho nic, tak to se pletes, kdyby to tamk bylo, vsichni by chodili pesky. auto ma omezovac a musi bejt konstruovany i na japka, ktery vubec nechapu, ze kdyz je to studeny, ze je jako neco jinak. pro příklad otec octavia rok stara, najeto 180tis, vetsinou streky čr polsko, vetšinou 6odin v kuse jede co to da. auto je nachipovany na cca 145PS. nikdy nic neodeslo. muj sluzební fiat panda rv. 2006, najeto 60tis za 10mesicu, od zajetí motoru si lubuje v cervenym poli, casto jezdim most ostrava (550km) s prumernou rychlostí 140km/h včetne zastavek na chcaní, obcí a tankovaní, takze to defacto 4 hodiny v kuse jede s cihlou na plynu, a ve vsech stoupaních a kopcích jdou kvalty az k omezovaci. a motor jde furt. olej se meni po 20ti tis km a jediny co se tomu zatim stalo ze nejakou zahadou nesvítí jedno svetlo a ted se zacal ozívat pravej kloub díky prasečí jízde.