Stránka 31 z 51
Napsal: 20 zář 2019, 20:48
od Andre
To jsou přesně ty vymejvárny mozků, o kterých jsem psal.
Co říká ten nadpis? Vlastně na konci článku se dozvíš ze nadpis je lež, ale kolik lidí to dočte až do konce?
Jinak BMW i3 bylo plánované pokud vím na nějakých 10-12tis/rok, kvůli poptávce se po pár měsících přidávaly směny a navyšovala produkce, po 6ti letech mají za sebou už snad přes 150tis ks a stále je to mezi nejprodávanějšími EV. Je to naprosto peckové auto, i technicky velmi vysoko, je až s podivem, jak se jim to v BMW povedlo hned napoprvé. Ale bude to mít čím dál těžší, o tom žádná.
Napsal: 20 zář 2019, 22:03
od Jarda S.
Andre píše:Jarda S. píše:
když to vemu tak na takových 70-80% mojich jízd by mi 200km doezdu i stačilo, jenže pak nastává dilema co s těma zbylýma jízdama ?

Zastavíš, nabiješ, pokračuješ.
za předpokladu že tam bude stanice a budu tam zhruba hodinu čekat než se auto "natankuje"

Napsal: 20 zář 2019, 22:05
od martinsidlo
Jarda S. píše:Andre píše:Jarda S. píše:
když to vemu tak na takových 70-80% mojich jízd by mi 200km doezdu i stačilo, jenže pak nastává dilema co s těma zbylýma jízdama ?

Zastavíš, nabiješ, pokračuješ.
za předpokladu že tam bude stanice a budu tam zhruba hodinu čekat než se auto "natankuje"

A než vystojíš frontu na zásuvku.
Napsal: 21 zář 2019, 09:01
od Forest
Předesílám, že nebudu reagovat na všechny podněty protože nehodlám trávit sobotu na internetu, věřím, že to v průběhu týdne stihnu dohnat.
Andre, bohužel, opět "pokřivuješ realitu" (tvůj opis pro lež). U drtivé většiny českých webů jsou na konci uvedeny zdroje. A tyto jsou (na rozdíl od mnohých zdejších) nezávislé. Vždy, když se jedná o nějaké zásadní téma, kterým se chci argumentačně opřít, tak si přečtu zdrojový článek. Tento přístup (těm, kteří nevládnou cizími jazyky většinou postačí online překladač a dostatek intuice aby jsi špatně přeložené odvodili) doporučuji všem, i tobě, Andre.
Dovolím si zde položit možná řečnickou otázku: Zažili jste někdy u čerpací stanice frontu?! ... a teď si stačí uvědomit, jak dlouho trvá tankování, na jak dlouhou cestu palivo postačuje a jaký dopad to má. U spalovacích motorů žádný, ale jak zde bylo zmíněno v diskuzi, tak v případě rychlonabíjení, tedy řekněme že pod stresem většinou časovým, tak dochází k znehodnocování akumulátorů rychlonabíjením.Jak zde bylo zmíněno již v diskusi. Tento dopad je dokonce tak zásadní, že v případě, že se k němu uchýlíte, tak to má za následek porušení záručních podmínek a z toho plynoucí zamítnutí případné reklamace. Andre zde bude uvádět fakt že některé typy baterií na toto netrpí. Uvítal bych aby Andre, jakožto značně zainteresovaný udělal výčetku dostupných předních elektromobilů, které těmito bateriemi aktuálně disponují za což mu předem vřele a upřímně děkuji neboť já se v tom nimrat nehodlám. Není to povrchní přístup jen pouze věci které pro mě nejsou zásadní tak odmítám řešit. A vzhledem k tomu, že nákup elektromobilu pro mě není prozatím rozhodnutí přípustné, tak do toho v tomto směru nehodlám zabředávat a budu to řešit až bude toto v mém případě aktuální.
K tomu si ještě dovolím jeden podnět na zamyšlení: Co bude dělat majitel elektromobilu, který přijede ke stojanům, které budou obsazené a majitelé nabíjení elektromobilů nebudou dostupní? Odskočí si třeba na hodinku nebo více na nákup a budou blokovat stojany. Této tristní situace jsem byl svědkem v IKEA na Černém mostu před pár týdny. Byli jsme na nákupu a poté jsme si skočili na oběd. Celá akce trvala přes hodinu a půl, a po našem návratu byly původní vozy stále na nabíječce. Nabíjení u elektromobilu jsem osobně neřešil (při testu jsem měl vůz "s plnou nádrží") takže bych uvítal informaci, zda je to nějak technicky ošetřeno a případné zájemce má možnost přes stojan kontaktovat majitele vozu nabíjeného. Předem děkuji za odpověď.
Mimochodem, pokrok by měl být následek vědy, nikoliv politiky a měl by dle mého skromného názoru dobrovolný. Aktuální vývoj v elektromobilitě mi připadá jako výsledek násilného politického nátlaku, za kterým se neskrývá pozitivní motivace s ohledem na společnost a všeobecné blaho.
PS: z výše uvedených důvodů jsem tento text po sobě nečetl, pakliže by v tom byly překlepy, Omlouvám se diktoval jsem do telefonu, ve kterém využívám funkci převodu mluveného slova do textu, takže mi tento příspěvek zabrala pár minut. Předem děkuji za pochopení.
Napsal: 22 zář 2019, 08:33
od rudy5
Teraz u nás v autosalone city go elektro v CZ že stojí 16tis dojazd 258km real bude niekde možno 200,no za tie peniaze takú krabicu.
Napsal: 22 zář 2019, 08:45
od rudy5
Mercedes EQC 400 dojazd cca 370km real za niekde inde doba nabíjania zo zásuvky doma z 10% na 100 iba 40hodin

cenu radšej nepovedal
Napsal: 22 zář 2019, 09:27
od váha
Dojezd za předpokladu že není zima a musí se vyhřívat baterie přes noc...Taky že se ta baterie při dobíjení musí chladit, tudíž nejde klima...dal si domysli sám
Napsal: 23 zář 2019, 13:41
od Forest
Ještě takový dotaz: Požárníci již vědí a jsou vybaveni na hašení elektromobilů? Jeden zákazník je požárník a sdělil mi, že prozatím mají pouze instrukce nechat "v klidu dohořet" a zabránit tomu, aby se požár šířil.
Má k tomu někdo bližší informace? Ve vlastním zájmu bych uvítal, když by to byla fáma, protože představa, že mi vyhoří barák jenom kvůli tomu, že požádrníci netuší nebo nejsou schopni ve mě vyvolává dost negativní emoce...proto bych se moc rád mýlil. Předem děkuji za odpověď s ověřenými informacemi.
Napsal: 23 zář 2019, 14:27
od rudy5
Keby je zle že sa môže niečo chytiť druhé tak podľa mňa snehový alebo prášok .len väčšinou keď sa chytí auto sa len dáva pozor až sa nechytí nič okolo aj tak z neho už nič nezostane .
Napsal: 23 zář 2019, 19:55
od Forest
rudy5 píše:Keby je zle že sa môže niečo chytiť druhé tak podľa mňa snehový alebo prášok .len väčšinou keď sa chytí auto sa len dáva pozor až sa nechytí nič okolo aj tak z neho už nič nezostane .
To máš pravdu ale u spalováku jim nic nebrání v tom použít vodu, což není případ elektromobilů dokud nedojde k přerušení hlavních napájecích kabelů /odpojení baterie) ... přemýšlím, JAK k tomuto dojde v moment, kdy se uvolní energie uložená v akumulátorech
Dotaz na Andreho: jak náročné je v tvých elektromobilech odpojit hlavní napájecí kabely?
Nevím, do jaké míry je Garáž.cz důvěryhodný zdroj, ale nechce se mi věřit, že by byli tak hloupí, že by v tomto případu, kdy jde dle mého skromného názoru čistě o překlad, pokřivovali realitu, tedy lhali.
Cituji výňatek:
Tesla dokonce pro hasiče připravila něco jako manuál, jak postupovat v případě požáru.
V něm se říká, že hasiči musí při zásahu bezpodmínečně použít dýchací techniku. Zplodiny, které produkují hořící baterie, jsou totiž vysoce toxické. Ideální je co možná nejrychleji přestřihnout hlavní napájecí kabely a následně auto hasit neuvěřitelným množstvím vody.
Mluví se o tom, že na uhašení jednoho elektromobilu, a to ani nemusí hořet úplně celý, je potřeba minimálně 12 000 litrů vody, která má být namířena hlavně k bateriím. I poté, co je hlavní požár uhašen, mělo by být auto buď ponořeno do vodní lázně nebo zasypáno ideálně pískem, aby se zamezilo přístupu vzduchu.
Poté je nutné auto ještě alespoň 24 hodin nechat takto „uklizené“ a až následně je možné jej zkoumat a zjišťovat, co se vlastně stalo. I tak je ale lepší, aby takové auto, nebo to, co z něj zbylo, parkovalo spíše venku než v uzavřených prostorech.
... no, představa, že tímto, co vyžaduje takový specifický a náročný přístup, jsou ulice plné tak si neumím představit výjezd hasičů. S sebou budou muset tahat přívěs s pískem a
nebo nádrž plnou vody do které tento ponoří protože jak jsem velice zběžně zjistil,
drtivá většina cisteren nedosahuje citovaného objemu vody.
Smutná tečka je, že důvodem pro vzplanutí může být prosté dobíjení (není nad vizi, že si dobíjím elektromobil a lehne mi barák plamenem) nebo při prudké akceleraci (kdo by to po elektromobilu chtěl, co?).
Tak já nevím, stále mi spalováky vycházejí líp.
Napsal: 24 zář 2019, 06:39
od rudy5
Ani u spalovaku sa asi voda nepoužíva ale pena -sneh CO2 .
Napsal: 24 zář 2019, 07:04
od Forest
rudy5 píše:Ani u spalovaku sa asi voda nepoužíva ale pena -sneh CO2 .
Však jsem psal, že tomu nic nebrání. U elektromobilu je (jak jsem pochopil) nezbytné přerušit hlavní napájecí kabely.
Napsal: 24 zář 2019, 08:08
od rudy5
CO2 teda sneh môžeš hasiť aj pod prúdom není vodivy
Napsal: 24 zář 2019, 10:54
od ivuso
@Forest ja som za mesiac a pol čo vlastním Teslu najazdil asi 10 tisíc km. Jazdím Nemecko-Slovensko. Vieš čo je zaujímavé? Nestojím hodinu kôli nabíjaniu. Auto mi nezhorelo. A nabíjanie ma zatiaľ stálo asi 100€.
Doteraz som mal touarega. Keď si porovnám prevádzkové náklady touarega a Tesly, zistím že cena Tesly sa mi vráti asi po troch-štyroch rokoch jazdenia.
K tomu tvojmu horeniu

V USA zhorí daľeko väčšie percento (schválne píšem percento) spaľovákov ako elektrických áut. Existuje na to normálne štatistika. Len my sme si proste zvykli, že spaľovák proste zhorí a berieme to ako normálnu vec. Sám poznám ľudí, ktorým sa nový ford chytil horieť na diaľnici.
Ďalší fejk je o tom vašom "spadne celá sieť, neutiahne to". Je to proste bulšit. Dokonca nemecká štúdia tvrdí, že ak by sa teraz všetky autá premenili na elektrické, klesne spotreba nemecka o 30 percent. Nikto totiž z Vás petrolheadov nemyslí na to, koľko el. energie je potrebné na výrobu benzínu/nafty. Áno, je to niekoľko kWh na liter.
Nikto doma nepotrebuje nabíjať výkonom 1000kw. Ja doma používam nastavenie 230V/8A. A úplne mi to stačí na jazdenie keď som doma. To je spotreba jednej slabšej kanvice. Takže argument, že spadne sieť, je proste mimo.
Jediný neduh ktorý elektromobil momentálne má, je výroba batérií. Tá nieje ekologická. Ale zmena prichádza
Napsal: 24 zář 2019, 11:41
od rudy5
Po 4 rokoch jazdenia už baterka na tej tesle bude v takom stave že bude do nej treba investovať ,tam zase stupňu náklady .ak jazdis čo píšeš 10tis mesačne tak možno nevydrží ani tie tri roky.