problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

ivuso- rád si čtu přímé zkušenosti, jen mi trochu zaráží, že když se zeptají experta - ekologa, jak to třeba Němci zvládnou až vše vypnou, nebo jak by to bylo u nás, kdybychom odpískali atom , tak neochotně odpoví, že na to mají prognozy, že už okolo 2030 bychom byli schopni/ U nás/ jet z 90% na obnovitelné zdroje..Já třeba tomu fandím, bohužel věřit prognozám je trochu ošidné...Ale chápal bych, kdyby byla snaha na většině baráků udělat kolektory pro vlastní využití/ i když hnus by to byl/, bohužel zrovna zasrat celou už takhle zničenou přírodu větrníky, když u nás větru moc není , by asi nenahradilo ty staré zdroje..Ale možná a údajně mají vědci něco schováno jako velkou bombu - zdroj elektřiny, bohužel není to nic jistého. Na druhé straně čehůni chtějí levný atom proud, bohužel kdykoliv je snaha o vybudování skladu vyhořelého paliva, tak protestují..Oni protestují vlastně vždycky.. :(
P.S. a napiš nám ze zajímavosti , je tady auto se spalovákem, které by tvoji Teslu spraskalo, že by jsi se začervenal?Díky :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

rudy5 píše:Po 4 rokoch jazdenia už baterka na tej tesle bude v takom stave že bude do nej treba investovať ,tam zase stupňu náklady .ak jazdis čo píšeš 10tis mesačne tak možno nevydrží ani tie tri roky.
Asi pred tromi týždňami som bol v Magne v Grazi. Na Superchargeri som sa tam bavil s taxikárom, ktorý mal najazdených 460 tisíc km na Tesle Model S. Vieš akú mal degradáciu batérie? 10 percent presne. Pretdým mal dojazd 400km, teraz 360. Po 460 tisíc km.

Ešte nejaký blud chceš povedať??
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

jericho-3 píše:ivuso- rád si čtu přímé zkušenosti, jen mi trochu zaráží, že když se zeptají experta - ekologa, jak to třeba Němci zvládnou až vše vypnou, nebo jak by to bylo u nás, kdybychom odpískali atom , tak neochotně odpoví, že na to mají prognozy, že už okolo 2030 bychom byli schopni/ U nás/ jet z 90% na obnovitelné zdroje..Já třeba tomu fandím, bohužel věřit prognozám je trochu ošidné...Ale chápal bych, kdyby byla snaha na většině baráků udělat kolektory pro vlastní využití/ i když hnus by to byl/, bohužel zrovna zasrat celou už takhle zničenou přírodu větrníky, když u nás větru moc není , by asi nenahradilo ty staré zdroje..Ale možná a údajně mají vědci něco schováno jako velkou bombu - zdroj elektřiny, bohužel není to nic jistého. Na druhé straně čehůni chtějí levný atom proud, bohužel kdykoliv je snaha o vybudování skladu vyhořelého paliva, tak protestují..Oni protestují vlastně vždycky.. :(
P.S. a napiš nám ze zajímavosti , je tady auto se spalovákem, které by tvoji Teslu spraskalo, že by jsi se začervenal?Díky :)
Takto, ekologická výroba energie nemá nič spoločné s elektrickými autami. Ekologická energia by mala byť cieľom s e-autami ale aj bez nich. Jasné. Ideál je fotovolt na streche a ísť offgrid (odpojenie od siete). To je však zatiaľ utópia. Ale ako som povedal, energie je dosť len ju musíme vedieť rozumne využiť. Nerobme neefektívne ropné palivá ale použime tú energiu efektívnejšie, do elektromobilov.

A na poslednú otázku, neviem. Ja niesom moc na pretekanie ale skúšal som to len s jedným Mercedesom S63 AMG. Po ďalší semafor ma nedobehol. Vlastne ba, na nemeckej dialnici som sa naháňal s jedným Porsche. Do 250 km/h som sa ho držal ale potom mi ušiel. Treba vŠak podotknúť, že za hodnotu toho porsche by som kúpil tých Tesiel päť.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@ivuso: Děkujeme za informace. Prosím o odkaz na tu statistiku. Věřím, že je tam uvedeno, jaké procentní zastoupení shořelo z celkového počtu aut se spalovacími motory a elektromobilů.

Dále by bylo zajímavé posouzení kolik z těch se spalovacím motorem, které shořely tak byly stejného stáří jako ony elektromobily protože asi jak sám zajisté uznáš, tak by nebylo správné ze statistického hlediska, když by se porovnávaly nová auta a stará auta která mají zajisté větší předpoklady pro to že shoří, že?

K tvému porovnání s Porsche by mě zajímalo, o kolik procent se snížil dojezd u tvého a jeho vozu při takové pomyslné zátěži.

Až budeš vlastnit tu Teslu pět let, můžeme něco hodnotit. Prozatím není co hodnotit. Známý, kterého jsem zde zmiňoval tak byl jeden z prvních vlastníků Tesly v České republice a pravdou je že náklady na provoz pomineme-li servis a údržbu tak značně vychvaluje ale zároveň dodává že servis a údržba v České republice jsou děs běs hrůza a utrpení. Je tak zoufalý, že nabídl Tesle, že zde, v v České republice buduje kvalitní servis se zaměřením pouze na Teslu. Jejich stanovisko bylo jednoznačně zamítavé.

Takže mu nezbylo nic jiného, nežli servisovat v Německu což na celé vlastnictví a provoz Tesly vrhá dost negativní úhel pohledu. Taková je realita.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

ivuso píše:
rudy5 píše:Po 4 rokoch jazdenia už baterka na tej tesle bude v takom stave že bude do nej treba investovať ,tam zase stupňu náklady .ak jazdis čo píšeš 10tis mesačne tak možno nevydrží ani tie tri roky.
Asi pred tromi týždňami som bol v Magne v Grazi. Na Superchargeri som sa tam bavil s taxikárom, ktorý mal najazdených 460 tisíc km na Tesle Model S. Vieš akú mal degradáciu batérie? 10 percent presne. Pretdým mal dojazd 400km, teraz 360. Po 460 tisíc km.

Ešte nejaký blud chceš povedať??
Tomu neverím ,batéria je batéria a koľko krát sa musela nabíjať koľko nabíjacích cyklov keď najazdil 460tis km a pokles o 10%? Pri viac ako 1100 nabíjacích cyklov?
BMW 330 ix
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

ivuso píše:
rudy5 píše:Po 4 rokoch jazdenia už baterka na tej tesle bude v takom stave že bude do nej treba investovať ,tam zase stupňu náklady .ak jazdis čo píšeš 10tis mesačne tak možno nevydrží ani tie tri roky.
Asi pred tromi týždňami som bol v Magne v Grazi. Na Superchargeri som sa tam bavil s taxikárom, ktorý mal najazdených 460 tisíc km na Tesle Model S. Vieš akú mal degradáciu batérie? 10 percent presne. Pretdým mal dojazd 400km, teraz 360. Po 460 tisíc km.

Ešte nejaký blud chceš povedať??
A keď vlastnis Teslu mal by si si zmeniť fotku ci sa ti páči O1? :D A inak v Magne v Grazi poznám min dvoch ľudí čo tam pracujú
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

Forest píše:@ivuso: Děkujeme za informace. Prosím o odkaz na tu statistiku. Věřím, že je tam uvedeno, jaké procentní zastoupení shořelo z celkového počtu aut se spalovacími motory a elektromobilů.

Dále by bylo zajímavé posouzení kolik z těch se spalovacím motorem, které shořely tak byly stejného stáří jako ony elektromobily protože asi jak sám zajisté uznáš, tak by nebylo správné ze statistického hlediska, když by se porovnávaly nová auta a stará auta která mají zajisté větší předpoklady pro to že shoří, že?

K tvému porovnání s Porsche by mě zajímalo, o kolik procent se snížil dojezd u tvého a jeho vozu při takové pomyslné zátěži.

Až budeš vlastnit tu Teslu pět let, můžeme něco hodnotit. Prozatím není co hodnotit. Známý, kterého jsem zde zmiňoval tak byl jeden z prvních vlastníků Tesly v České republice a pravdou je že náklady na provoz pomineme-li servis a údržbu tak značně vychvaluje ale zároveň dodává že servis a údržba v České republice jsou děs běs hrůza a utrpení. Je tak zoufalý, že nabídl Tesle, že zde, v v České republice buduje kvalitní servis se zaměřením pouze na Teslu. Jejich stanovisko bylo jednoznačně zamítavé.

Takže mu nezbylo nic jiného, nežli servisovat v Německu což na celé vlastnictví a provoz Tesly vrhá dost negativní úhel pohledu. Taková je realita.
https://cleantechnica.com/2019/06/03/50 ... ery-fires/

Ten dojazd klesol dosť razantne, v podstate sme sa blbli asi 50 km a spadlo mi to o 40 percent cca.

Čo sa týka servisu, dávam ti za pravdu. Je to na Svk/Cz naozaj bieda. Ale ako som spomínal, pracujem v DE čiže pre mňa to nieje až taký problém. Je však pravda, že na servis (ktorý nieje neodkladný) čakáš aj mesiac. Treba však povedať aj to, že do servisu ideš len keď sa niečo pokazí.
rudy5 píše:Tomu neverím ,batéria je batéria a koľko krát sa musela nabíjať koľko nabíjacích cyklov keď najazdil 460tis km a pokles o 10%? Pri viac ako 1100 nabíjacích cyklov?
Čomu veríš je tvoja vec. Sám by som takým číslam neveril, keby som to nevidel na vlasté oči. Za mňa: Tesla, good job!!
Btw. ja mám záruku na batériu 200 tisíc km, že nesmie kapacita klesnúť o viac ako tuším 30 percent. To znamená, že keď mám teraz dojazd 520 nesmie mi svietiť po 200 tisícoch menej ako nejakých 370km. Keby sa to stalo, baterku vymenia v rámci záruky. Ak by klesla kapacita o 20 percent, čoho sa nebojím, že by sa stalo, tak budem mať stále dojazd okolo 420km. To beriem, že je stále v pohode, kedže ja auto mením asi po 150 tisíc km.

rudy5 píše:A keď vlastnis Teslu mal by si si zmeniť fotku ci sa ti páči O1? Velmi ??astn? A inak v Magne v Grazi poznám min dvoch ľudí čo tam pracujú
Na fórum vôbec nechodím, vlastne aj dnes som tu len kôli tomu, že zháňam VAG kábel pre kolegu. O1 bola moje prvé auto, prvá láska :D
V Magne som programoval nový mercedes G a BMW 5.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

No tak potom keď si tam robil mal by si poznať Christoph Samide .Robi na kvalite.
BMW 330 ix
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

ivuso píše: https://cleantechnica.com/2019/06/03/50 ... ery-fires/

Ten dojazd klesol dosť razantne, v podstate sme sa blbli asi 50 km a spadlo mi to o 40 percent cca.

Čo sa týka servisu, dávam ti za pravdu. Je to na Svk/Cz naozaj bieda. Ale ako som spomínal, pracujem v DE čiže pre mňa to nieje až taký problém. Je však pravda, že na servis (ktorý nieje neodkladný) čakáš aj mesiac. Treba však povedať aj to, že do servisu ideš len keď sa niečo pokazí.
Děkuji za upřímnost. Vážím si a oceňuji upřímnosti nejen v diskuzi. Dovolím si tvrdit, že lež (pro Andreho: pokřivování reality) je krátkozraké řešení.

Nejprve se vyjádřím k tomu, co jsi napsal. Nyní snad i Andre uvěří, že jsem si nevymýšlel, když mu nyní moje slova potvrdil byť jenom měsíční vlastník Tesly.

Pakliže je to "jen" měsíc, situace se dost zlepšila. Dotyčný mluvil o dvojnásobku i trojnásobku, v případě servisu, který se dal odložit mluvil o liknavém přístupu, kdy docházelo k posouvání termínu do té míry, že se uskutečnil téměř po roce. Jen dodám, že člověk většinou do servisu nejezdí když nemá problém (pomineme-li pravidelný servis).

K Tvému odkazu si dovolím rozvinout myšlenku, na kterou jsem narážel. V onom článku bylo zmíněno, že je třeba k tomu postupovat z matematického hlediska ... ale ze statistického hlediska je to nicneříkající. Neříká to, kolik vozů stáří podobného těm elektromobilům shořelo se spalovákem.

Prostě kolik bylo prodáno vozů celkem za posledních 5 let, z toho shořelo EV a kolik se spalovákem. A tyto podíly na celku porovnat ve smyslu: jak velký podíl je EV na celku, jak velký spalováku a to konfrontovat se zastoupením shořelých. Abychom nedošli k závěrům, že zatímco hoří každý 50. EV tak u spalováku je to každý 500.

Tohle je totiž přesně to "chytré PR". Znám to ze základní školy, kdy nás ve třídě bylo 33 z toho 8 kluků. Z toho 5 kluků a 5 holek jsme byli "problémoví" (chápej živější, kázeňsky postiženi důtkou nebo sníženým stupněm hodnocení). Učitelka pak na SRPŠ říkala, že zlobí více jak polovina kluků oproti "pouhé" pětině holek :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Otázne je či tu Teslu naozaj aj má :D ,keď majiteľ tesly hľadá kábel na Vag pre kolegu a pracuje v DE . :)
BMW 330 ix
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Rudy, nebuďme jako Andre :wink:

Na druhou stranu, že nikde nečekal je taky zajímavé. Ale to nečeká ani ten můj známý, neboť kdekoliv bývá často tak tam si postaví Tesla stojan (jedná se o opravdu bohatého člověka).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Zase tu Foreste mícháš dohromady nesmysly z autofora a snažíš se to vydávat za "zkušenosti" :D Doufám, že se v rámci udržení zábavy dočkáme recenze na EV, co jsi "měl na testování " :D

Musíš si uvědomit, že když někde nebourá a shoří nějaké EV (u Tesly to platí 100%), tak to okamžitě rozmažou všechna "spřátelená" media. Ale že každou chvíli hoří někde spalovák, třeba od regenerujícího DPF (což jsem osobně viděl a asi to nebylo tak ojedinělé, když tě na to upozorňuje diagnostika při serivisní regeneraci (noteeth) ), tak to už není tak zajímavé. Takže když si spočítáš o kolika shořelých Teslách jsi na monitoru četl a k tomu si snad dokážeš vygůglovat kolik aut Tesla vyrobila, tak si z toho můžeš odvodit tu požadovanou statistiku - s tím každým padesátým jsi se sekl jen o několik řádů a jen to dokazuje jak máš vymyto ;)

Jinak běžně má EV na HV baterii odpojovací stykač, kterým lze vyřadit HV okruh např. při servisních činnostech (konektorem na zámek), nebo který se aktivuje v případě poruchy nebo havárie. A i3 má dokonce na + pólu 12V baterie pyropatronu, která se aktivuje jakmile jde nějaký airbag ven a tím se zároveň odpojí i ten HV okruh.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre, opět je vidět, že nečteš (pečlivě). Dej si tu práci a najdi si moje zmínky a souvislosti s Autoforem. Pak pochopíš, jak tu zase lžeš...jejda, promiň, použiji tvůj styl vyjadřování: "pokřivuješ realitu" :wink:

Na tvůj podnět řeknu jediné: nemám s tím jakýkoliv problém a věřím, že tě zaskočím: byl jsem ohromen jízdními vlastnostmi (vyjma dojezdu), pomineme-li to, co jsem již zmínil. Musel bys to zažít abys vnímal tu "zoufalost". Představ si člověka, který je opravdu "odporně bohatý" a přitom musí "škemrat" o to, aby mu opravili jeho auto a nemůže s tím pořádně nic co udělat. Věřím, že by pro něj bylo řešením, když by si pořídil druhou s tím, že by měl jednu vždy na nabíječce nebo v servisu.

Více (asi už nyní ti je asi jasné, že se nejednalo o nějakou tuctovku), sdělím až mi odpovíš na jednu zásadní otázku (viz níže, dostatečně velkým písmem).

Jde o to, že jsem měl možnost tě nějak poznat (a já věřím, že lidé se moc k dobrému nemění) a nejde mi do hlavy, že zrovna ty, majitel dieselservisu a turboservisu bys měl důvod obhajovat něco, co ti vlastně vezme živobytí.

Vždy jsi byl na můj vkus až odporně a pro mě nechutně průhledně na prachy a já nevěřím, že by ses až tak zásadně změnil (byť jsi nyní dostatečně bohatý že ani v nejmenším netrpíš nedostatkem hmotných statků). Dle mého to stále v tobě zůstává.

Takže jediné, co mě napadá je, že sleduješ chytře (není myšleno ve zlém) trendy nebo jsi ve spojení s lidmi, kteří mají podněty ale nejsou schopni realizovat, uvědomil sis, že současný tvůj business půjde dost možná do háje, takže jsi zainvestoval to technologií i vybavení abys mohl svoje podnikatelské aktivity plynule překlopit i do spektra elektromobilů. No a teď, když to tu čteš a vidíš, že vývoj není dle tvých představ či očekávání, tak (při vědomí dosahu tohoto fóra) jsi "zpanikařil" a snažíš se tu svoji investici ochránit, tak, že hájíš EV pokoušíš se získávat tak pomyslnou důvěru případných budoucích zákazníků jakož i rozšiřovat jejich řady.


Nuže, má otázka zní: "Andre, zainvestoval jsi již nemalou částku do technologií a vybavení souvisejících s údržbou, opravami a servisem elektromobilů (případně jejich specifických součástí)?" :cool:

Prosím, zkus se omezit na prostou uzavřenou odpověď, netřeba rozmazávat nebo hodnotit můj dotaz - je to absolutně zbytečné. Prostě žádná vyhýbavá a hlavně ne lživá odpověď. Pakliže napíšeš, že se chceš zdržet odpovědi nebo tuto otázku budeš ignorovat asi tušíš, že to nebude reakcí v tvůj prospěch.

PS: Abys náhodou nenabyl lichého a zcestného názoru, že ti něco nepřeji nebo závidím ... já jsem přejícný člověk, ostatně, měl jsi to možnost sám na vlastní kůži poznat (napovím: Toledo, dílna s hlínou na zemi).

PSS: omlouvám se upřímně za chybějící čárky v bohatých souvětích ... časem snad doplním a opravím
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

rudy5 píše:Otázne je či tu Teslu naozaj aj má :D ,keď majiteľ tesly hľadá kábel na Vag pre kolegu a pracuje v DE . :)
Bude to pre Teba dostatočný dôkaz neveriaci Tomi?

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

Pánové, volíte tady ANO, ODS a další šmejdy do parlamentu ČR a do parlamentu EU. Sami jste si zvolili lidi, kteří aktivně proti elektromobilismu nevystupují. A teď tady brečíte že elektroauta nechcete? Tak trošku si tu protiřečíte. Jo vy jste Babiše ani ODS nevolili a je vám to tlačeno většinou? Njn tak se probuďte, tohle je demokracie a když si většina něco odhlasuje, tak holt vy se musíte přizpůsobit. Zajímavé, že jste demokracii pochopili až nyní, když se vás to konečně dotklo a nebylo to o někom jiném za sedmero horami, že?

Situace je následující taková, že distribuční síť elektrické energie není postavená na takovou zátěž.
V energetice je hluboký podstav lidí, asi tak jako všude. Klasika, staří pardálové odcházejí do důchodu a mladí jaksi nejsou, nebo jsou ale nedosahují kvalit starých pardálů.
Jenže ono to bude horší, nyní se totiž jede hodně na investice, staví se nové sítě, ale bez potřebné dimenze pro nabíjení. Rekonstrukce jsou odsunuty na někdy jindy a provádí se jen nezbytné rekonstrukce, kde už to prostě jinak nejde.
A teď to dorazili schválením výstavby nové jaderné elektrárny vedle stávající v Dukovanech. U její výstavby je totiž podmínka že 80% lidí podílejících se na výstavbě musí být z česka. Výstavba potrvá min. 10 let. Takže do roku 2030 bude chybět ve výstavbě a energetice desetitisíce lidí, kteří budou makat na Dukovanech-2.
Domnívám se, že by jste ve vlastním zájmu měli začít řešit fotovoltaiku na střechu už teď, protože za pár let budete čekat na opravu vedení k vám domů taky třeba několik měsíců.
Ne možná straším, možná se dovezou ukrajinici nebo nějací jiné inženýři z afriky či indie a pak bude tady u nás úplně krásně sluníčkovatě, kdy nějaký elektricky auto bude poslední věc kterou budeš ve svým posraným životě řešit.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“