problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
co2 a další škodliviny stejně vznikají při výrobě el proudu , tak jaké to je bezemisní auto ? Jaké jsou dopady na přírodu při výrobě a likvidaci baterií ? Po zavedení elektromobilů kam půjde cena 10-20 kč/kw ? kde tu elektřinu vlastně vezmeme když je v módě rušit elektrárny ? atd .......... Kdo to všechno zaplatí ? No na to odpověď znám , no my , akorát se ještě zvýší spotřeba vody protože se z toho poserem !!!https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... -internetu
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Nejen vodu, ale i hajzlpapír ti zdraží.
Už jsem četl i ftip na téma kdy majitelé čerpacích stanic už skupují akcie papírenského průmyslu. Protože až budeme stát fronty na nabíjecích stanicích se z toho pěkně poserem.
Už jsem četl i ftip na téma kdy majitelé čerpacích stanic už skupují akcie papírenského průmyslu. Protože až budeme stát fronty na nabíjecích stanicích se z toho pěkně poserem.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
ivuso píše:Chlapci, stačí sa zamyslieť koľko energie sa ušetrí, keď sa nebude vyrábať benzín a dízel. A zrazu je energetická kríza zažehnaná a budeme energiu ešte predávať.
to doufám je žert , chodil jsem na opravy do těchto zařízení a mnoho toho nesežerou , nebo máš jiné info ?
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
1pavel píše:ivuso píše:Chlapci, stačí sa zamyslieť koľko energie sa ušetrí, keď sa nebude vyrábať benzín a dízel. A zrazu je energetická kríza zažehnaná a budeme energiu ešte predávať.
to doufám je žert , chodil jsem na opravy do těchto zařízení a mnoho toho nesežerou , nebo máš jiné info ?
Elon Musk: “Exactly. Chris has a nice way of saying it which is, you have enough electricity to power all the cars in the country if you stop refining gasoline. You take an average of 5 kilowatt hours to refine gasoline, something like the Model S can go 20 miles on 5 kilowatt hours. You basically have the energy needed to power electric vehicles if you stop refining.”
A keď budeš hrať hlúpeho aj naďalej tak nájdem relevantnejší zdroj
tak já si hraju na hloupého , když jsi tak chytrý umíš určitě počítat velkobchodní cena elektriky je cca 2,2 kč /kw k tomu si připočítej cenu ropy 30 % režijních nákladů a nějakej ten zisk cena benzínu z rafinerky je cca 7-8 kč /l , nějak to nevychází co ??? Asi nepodnikáš aby jsi si spočítal ekonomiku . Ale já hloupej ti to trochu vysvětlím těch 5 kw potřebných pro rafinaci se bere od jinud , to není elektrických 5kw ale tepelných , kde se dá využít odpadních uhlovodíku pro ohřev při destilaci . kdyby se destilovalo elektrikou stojí jeden litr benzínu 70 kčivuso píše:1pavel píše:ivuso píše:Chlapci, stačí sa zamyslieť koľko energie sa ušetrí, keď sa nebude vyrábať benzín a dízel. A zrazu je energetická kríza zažehnaná a budeme energiu ešte predávať.
to doufám je žert , chodil jsem na opravy do těchto zařízení a mnoho toho nesežerou , nebo máš jiné info ?
Elon Musk: “Exactly. Chris has a nice way of saying it which is, you have enough electricity to power all the cars in the country if you stop refining gasoline. You take an average of 5 kilowatt hours to refine gasoline, something like the Model S can go 20 miles on 5 kilowatt hours. You basically have the energy needed to power electric vehicles if you stop refining.”
A keď budeš hrať hlúpeho aj naďalej tak nájdem relevantnejší zdroj
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Ešte raz, keď zatvoríme rafinériu a budeme jazdiť len na energiu, nie na ropu, krízu mať nebudeme.1pavel píše:tak já si hraju na hloupého , když jsi tak chytrý umíš určitě počítat velkobchodní cena elektriky je cca 2,2 kč /kw k tomu si připočítej cenu ropy 30 % režijních nákladů a nějakej ten zisk cena benzínu z rafinerky je cca 7-8 kč /l , nějak to nevychází co ??? Asi nepodnikáš aby jsi si spočítal ekonomiku . Ale já hloupej ti to trochu vysvětlím těch 5 kw potřebných pro rafinaci se bere od jinud , to není elektrických 5kw ale tepelných , kde se dá využít odpadních uhlovodíku pro ohřev při destilaci . kdyby se destilovalo elektrikou stojí jeden litr benzínu 70 kčivuso píše:1pavel píše:
to doufám je žert , chodil jsem na opravy do těchto zařízení a mnoho toho nesežerou , nebo máš jiné info ?
Elon Musk: “Exactly. Chris has a nice way of saying it which is, you have enough electricity to power all the cars in the country if you stop refining gasoline. You take an average of 5 kilowatt hours to refine gasoline, something like the Model S can go 20 miles on 5 kilowatt hours. You basically have the energy needed to power electric vehicles if you stop refining.”
A keď budeš hrať hlúpeho aj naďalej tak nájdem relevantnejší zdroj
https://greentransportation.info/energy ... -6kwh.html
už neviem ako po lopate Vám petrolheadom to vysvetliť. Nebavme sa o Nákupnej cene energie, bavme sa o kWh. A teraz je otázka kde tie kWh použijeme, či na výrobu paliva alebo ako palivo.
když tu napíšeš že je potřeba 5kw elektriky na 1l paliva , tak by jsi měl vysvětlit jak to teda ty rafinérky dělají když podle tebe potřebují 11 kč jen na rafinaci a prodávají za 8 kč hotový produkt , já tobě se snažím vysvětlit že těch 5 kw není elektrických ale tepelných a to se získává z odpadů z rafinace , jinak by rafinérky po prvním dnu zkrachovaly , a co budeme podle tebe dělat s benzínem a naftou pokud budeme jezdit na elektriku ?ivuso píše:Ešte raz, keď zatvoríme rafinériu a budeme jazdiť len na energiu, nie na ropu, krízu mať nebudeme.1pavel píše:tak já si hraju na hloupého , když jsi tak chytrý umíš určitě počítat velkobchodní cena elektriky je cca 2,2 kč /kw k tomu si připočítej cenu ropy 30 % režijních nákladů a nějakej ten zisk cena benzínu z rafinerky je cca 7-8 kč /l , nějak to nevychází co ??? Asi nepodnikáš aby jsi si spočítal ekonomiku . Ale já hloupej ti to trochu vysvětlím těch 5 kw potřebných pro rafinaci se bere od jinud , to není elektrických 5kw ale tepelných , kde se dá využít odpadních uhlovodíku pro ohřev při destilaci . kdyby se destilovalo elektrikou stojí jeden litr benzínu 70 kčivuso píše:
Elon Musk: “Exactly. Chris has a nice way of saying it which is, you have enough electricity to power all the cars in the country if you stop refining gasoline. You take an average of 5 kilowatt hours to refine gasoline, something like the Model S can go 20 miles on 5 kilowatt hours. You basically have the energy needed to power electric vehicles if you stop refining.”
A keď budeš hrať hlúpeho aj naďalej tak nájdem relevantnejší zdroj
https://greentransportation.info/energy ... -6kwh.html
už neviem ako po lopate Vám petrolheadom to vysvetliť. Nebavme sa o Nákupnej cene energie, bavme sa o kWh. A teraz je otázka kde tie kWh použijeme, či na výrobu paliva alebo ako palivo.
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Ako som povedal, pre pomalšoie chápajúcich. Ja nerozoberám otázku ekonomickej efektivity. Keby mala rafinérka pole zo solátnych panelov, je mi to aj tak jedno. Kedže som však vyštudovaný elektrikár a viem akú rozvodnú stanicu sme projektovali pre Slovnaft..... Jednoducho, nemáš pravdu. To, že ropná rafinácia prebieha pri nejakej teplote, je jedna vec, ale ty sa nás tu snažíš presvedčiť, že rafinérka vlastne pracuje ako perpetum mobile. Naleje sa do nej ropa a ona vypľúva benzín a naftu a funguje na odpad z výroby. Tak to Bohužiaľ nieje1pavel píše:když tu napíšeš že je potřeba 5kw elektriky na 1l paliva , tak by jsi měl vysvětlit jak to teda ty rafinérky dělají když podle tebe potřebují 11 kč jen na rafinaci a prodávají za 8 kč hotový produkt , já tobě se snažím vysvětlit že těch 5 kw není elektrických ale tepelných a to se získává z odpadů z rafinace , jinak by rafinérky po prvním dnu zkrachovaly , a co budeme podle tebe dělat s benzínem a naftou pokud budeme jezdit na elektriku ?ivuso píše:Ešte raz, keď zatvoríme rafinériu a budeme jazdiť len na energiu, nie na ropu, krízu mať nebudeme.1pavel píše: tak já si hraju na hloupého , když jsi tak chytrý umíš určitě počítat velkobchodní cena elektriky je cca 2,2 kč /kw k tomu si připočítej cenu ropy 30 % režijních nákladů a nějakej ten zisk cena benzínu z rafinerky je cca 7-8 kč /l , nějak to nevychází co ??? Asi nepodnikáš aby jsi si spočítal ekonomiku . Ale já hloupej ti to trochu vysvětlím těch 5 kw potřebných pro rafinaci se bere od jinud , to není elektrických 5kw ale tepelných , kde se dá využít odpadních uhlovodíku pro ohřev při destilaci . kdyby se destilovalo elektrikou stojí jeden litr benzínu 70 kč
https://greentransportation.info/energy ... -6kwh.html
už neviem ako po lopate Vám petrolheadom to vysvetliť. Nebavme sa o Nákupnej cene energie, bavme sa o kWh. A teraz je otázka kde tie kWh použijeme, či na výrobu paliva alebo ako palivo.

Tu je krásne vidno ako rafinérka nepotrebuje elektrickú energiu, vystačí si s teplom
https://goo.gl/maps/Ay9XfPu9ZHVRtLBPA
nepsal jsem ze nepotřebuje žádnou elektřinu ale nespotřebuje jí 5kw na jeden litr , to jsem ti jasně snad dokázal cenou , ale slovnaft nedělá jen paliva ale i maziva a další výrobky což je také energeticky náročné a v objemech které zpracovává se nedivím potřebě takové rozvodné stanice . Jsem technik strojař , zajímají mě jasně dané čísla a ne spotřebují hodně elektriky protože mají velkou trafačkuivuso píše:Ako som povedal, pre pomalšoie chápajúcich. Ja nerozoberám otázku ekonomickej efektivity. Keby mala rafinérka pole zo solátnych panelov, je mi to aj tak jedno. Kedže som však vyštudovaný elektrikár a viem akú rozvodnú stanicu sme projektovali pre Slovnaft..... Jednoducho, nemáš pravdu. To, že ropná rafinácia prebieha pri nejakej teplote, je jedna vec, ale ty sa nás tu snažíš presvedčiť, že rafinérka vlastne pracuje ako perpetum mobile. Naleje sa do nej ropa a ona vypľúva benzín a naftu a funguje na odpad z výroby. Tak to Bohužiaľ nieje1pavel píše:když tu napíšeš že je potřeba 5kw elektriky na 1l paliva , tak by jsi měl vysvětlit jak to teda ty rafinérky dělají když podle tebe potřebují 11 kč jen na rafinaci a prodávají za 8 kč hotový produkt , já tobě se snažím vysvětlit že těch 5 kw není elektrických ale tepelných a to se získává z odpadů z rafinace , jinak by rafinérky po prvním dnu zkrachovaly , a co budeme podle tebe dělat s benzínem a naftou pokud budeme jezdit na elektriku ?ivuso píše: Ešte raz, keď zatvoríme rafinériu a budeme jazdiť len na energiu, nie na ropu, krízu mať nebudeme.
https://greentransportation.info/energy ... -6kwh.html
už neviem ako po lopate Vám petrolheadom to vysvetliť. Nebavme sa o Nákupnej cene energie, bavme sa o kWh. A teraz je otázka kde tie kWh použijeme, či na výrobu paliva alebo ako palivo.![]()
Tu je krásne vidno ako rafinérka nepotrebuje elektrickú energiu, vystačí si s teplom
https://goo.gl/maps/Ay9XfPu9ZHVRtLBPA
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Mazivá, ďalší dôvod vlastniť elektromobil. Ten potrebuje olej len raz, keď zíde z výrobnej linky. Stále sme pri tom, že potom bude stačíť jedna rafinéria na celom svete, ktorá dodá oleje do áut, lebo ich nebude treba. A ostanú peniaze na ekologicú výrobu energie. Proste a jednoducho, keď zavrieme slovnaft a presedláme na elektrické autá, tak nikoho ten zavretý slovnaft trápiť nebude...1pavel píše:nepsal jsem ze nepotřebuje žádnou elektřinu ale nespotřebuje jí 5kw na jeden litr , to jsem ti jasně snad dokázal cenou , ale slovnaft nedělá jen paliva ale i maziva a další výrobky což je také energeticky náročné a v objemech které zpracovává se nedivím potřebě takové rozvodné stanice . Jsem technik strojař , zajímají mě jasně dané čísla a ne spotřebují hodně elektriky protože mají velkou trafačkuivuso píše:Ako som povedal, pre pomalšoie chápajúcich. Ja nerozoberám otázku ekonomickej efektivity. Keby mala rafinérka pole zo solátnych panelov, je mi to aj tak jedno. Kedže som však vyštudovaný elektrikár a viem akú rozvodnú stanicu sme projektovali pre Slovnaft..... Jednoducho, nemáš pravdu. To, že ropná rafinácia prebieha pri nejakej teplote, je jedna vec, ale ty sa nás tu snažíš presvedčiť, že rafinérka vlastne pracuje ako perpetum mobile. Naleje sa do nej ropa a ona vypľúva benzín a naftu a funguje na odpad z výroby. Tak to Bohužiaľ nieje1pavel píše: když tu napíšeš že je potřeba 5kw elektriky na 1l paliva , tak by jsi měl vysvětlit jak to teda ty rafinérky dělají když podle tebe potřebují 11 kč jen na rafinaci a prodávají za 8 kč hotový produkt , já tobě se snažím vysvětlit že těch 5 kw není elektrických ale tepelných a to se získává z odpadů z rafinace , jinak by rafinérky po prvním dnu zkrachovaly , a co budeme podle tebe dělat s benzínem a naftou pokud budeme jezdit na elektriku ?![]()
Tu je krásne vidno ako rafinérka nepotrebuje elektrickú energiu, vystačí si s teplom
https://goo.gl/maps/Ay9XfPu9ZHVRtLBPA
Súhlasím s tebou na 100 percent. Ide len o ryžovanie peňazí.Tomas.cz píše:To bych netvrdil tak jednoznačně, obávám se, že pokavaď budou produkty z ropy sypat peníze, nebude žádná moc tento konglomerát zastavit...ivuso píše:Proste a jednoducho, keď zavrieme slovnaft a presedláme na elektrické autá, tak nikoho ten zavretý slovnaft trápiť nebude...
jsi uplně mimo realitu , maziva jsou potřeba uplně všude bez nich ti nebude nic fungovat , to je vlastně důvod proč se začala ropa vůbec používat , slovnaft vyrábí taky plasty , tak přestaň požívat vše co je z plastu a taky co je na elektřinu protože se z plastu vyrábí izolanty , určitě máš v práci šroubovák s plastovou rukojetí , já bejt tebou vůbec bych takové věci nepoužíval , nebudu ti tady rozepisovat všechny souvislosti jak průmysl do sebe zapadá a takový jako ty tu připravují a ještě připraví tisíce lidí o práci , takové jako jsi ty nazívám ekoteroristy . Neznáš ekonomiku neznáš technologie a jen tu plácáš bludy co si někde přečteš , končím diskuzi s tebou nemáš jediný skutečný argumentivuso píše:Mazivá, ďalší dôvod vlastniť elektromobil. Ten potrebuje olej len raz, keď zíde z výrobnej linky. Stále sme pri tom, že potom bude stačíť jedna rafinéria na celom svete, ktorá dodá oleje do áut, lebo ich nebude treba. A ostanú peniaze na ekologicú výrobu energie. Proste a jednoducho, keď zavrieme slovnaft a presedláme na elektrické autá, tak nikoho ten zavretý slovnaft trápiť nebude...1pavel píše:nepsal jsem ze nepotřebuje žádnou elektřinu ale nespotřebuje jí 5kw na jeden litr , to jsem ti jasně snad dokázal cenou , ale slovnaft nedělá jen paliva ale i maziva a další výrobky což je také energeticky náročné a v objemech které zpracovává se nedivím potřebě takové rozvodné stanice . Jsem technik strojař , zajímají mě jasně dané čísla a ne spotřebují hodně elektriky protože mají velkou trafačkuivuso píše: Ako som povedal, pre pomalšoie chápajúcich. Ja nerozoberám otázku ekonomickej efektivity. Keby mala rafinérka pole zo solátnych panelov, je mi to aj tak jedno. Kedže som však vyštudovaný elektrikár a viem akú rozvodnú stanicu sme projektovali pre Slovnaft..... Jednoducho, nemáš pravdu. To, že ropná rafinácia prebieha pri nejakej teplote, je jedna vec, ale ty sa nás tu snažíš presvedčiť, že rafinérka vlastne pracuje ako perpetum mobile. Naleje sa do nej ropa a ona vypľúva benzín a naftu a funguje na odpad z výroby. Tak to Bohužiaľ nieje![]()
Tu je krásne vidno ako rafinérka nepotrebuje elektrickú energiu, vystačí si s teplom
https://goo.gl/maps/Ay9XfPu9ZHVRtLBPA
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD
A ty chodíš do práce zadarmo ?ivuso píše:Súhlasím s tebou na 100 percent. Ide len o ryžovanie peňazí.Tomas.cz píše:To bych netvrdil tak jednoznačně, obávám se, že pokavaď budou produkty z ropy sypat peníze, nebude žádná moc tento konglomerát zastavit...ivuso píše:Proste a jednoducho, keď zavrieme slovnaft a presedláme na elektrické autá, tak nikoho ten zavretý slovnaft trápiť nebude...

A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
škoda 120 L zábava
G7 GTD