1pavel píše:co2 a další škodliviny stejně vznikají při výrobě el proudu , tak jaké to je bezemisní auto ?
Všichni automobiloví "experti" včetně Vaculíka (odkaz výše) srovnávají u spalováků pouze emise, které jim lezou z výfuku (a to ještě u auta, které je ve 100% stavu a má provozní teplotu, což je možná několik jednotek % vozového parku v ČR) vs. výrobu elektřiny v uhelných elektrárnách a ještě se započítáním přenosových ztrát, a navíc se nikdy nezapomenou zmínit o ekologické zátěži při výrobě baterií. To je samozřejmě totální nesmysl a vrchol demagogie, i když pro některé zdejší (jednoduše myslící) je to vzor objektivity. Buď tedy budeme srovnávat v obou případech pouze místní emise, nebo porovnáme celý produkční řetězec (včetně emisí při spalování odpadních uhlovodíků při destilaci).
1pavel píše: Jaké jsou dopady na přírodu při výrobě a likvidaci baterií ?
Ty nepoužíváš nic na baterie? Mobil, počítač, nářadí, hodinky, ovladač k televizi, hračky pro děti atd atd...
A to ti do teď nevadilo?
A jaké jsou dopady na přírodu při těžbě a zpracování ropy? Co havárie ropných plošin, tankerů, úniky z ropovodů, likvidace vyjetých olejů, vzácné suroviny do katalyzátorů, výroba komplikovaných spotřebních dílů (spojky, rozvody, vstřikovače, EGR ventily další hromada zbytečností)?
1pavel píše: Po zavedení elektromobilů kam půjde cena 10-20 kč/kw ? kde tu elektřinu vlastně vezmeme když je v módě rušit elektrárny ?
1. Za poslední dekádu každoročně v ČR vyrobíme mezi 80-90TWh elektřiny, z toho spotřebujeme kolem 70TWh, tzn. každý rok vyrobíme o 10 až 20TWh více než spotřebujeme.
2. Pokud by okamžitě přešlo všech 6mil OA na elektřinu, bylo by třeba na jejich provoz asi 9TWh elektřiny (6mil aut, prům nájezd 7500km, prům spotřeba 20kWh/100km). I kdyby to znamenalo navýšení spotřeby o oněch 9TWh (jsem si naprosto jist, že nikoliv), nebyl by problém je všechny uživit a ani důvod zvyšovat o řád cenu elektřiny.
1pavel píše: těch 5 kw potřebných pro rafinaci se bere od jinud , to není elektrických 5kw ale tepelných , kde se dá využít odpadních uhlovodíku pro ohřev při destilaci
Máš částečně pravdu, jen je třeba na to nezapomínat při kalkulaci emisní stopy spalovacího auta

Nicméně nejsem si jist, že se obejde výroba, údržba a provoz těžebních strojů, ropovodů, rafinérií, strojů a zařízení na distribuci PHM včetně benzínových stanic zcela bez elektřiny z uhelných elektráren, ta nebude jistě zanedbatelná ani při přepočtu na 1l konečného paliva.
1pavel píše: až naplno dolehne krize způsobená nesmyslnými eko požadavky na automobylový průmysl a ty příjdeš o práci ,možná pochopíš že vše je o penězích a pak se uvidí kdo je idiot
Toto je myslím ten kámen úrazu a konečně to tu někdo otevřeně napsal. Ono nejde ani tak o to, jestli jsem příznivec EV nebo ICE, ale spíš se to dělí tak, že buď chci udržovat umělou zaměstnanost a spotřebovávat dál zbytečně a bezohledně neobnovitelné zdroje, nebo si myslím, že je to hloupost a cesta do záhuby a chci se vydat šetrnější cestou s rizikem možných ekonomických ztrát.
Ropa je jedinečná surovina, přinesla nám blahobyt, ale nebude tu navěky a bude nejspíš nemožné jí nahradit. Čím déle to lidstvo bude odkládat, tím horší dopad (v mnoha ohledech) to bude mít.
Opravdu věříš tomu, že ti budou potomci vděční víc za větší odkázané jmění, než za méně vydrancovanou planetu?
Kdo je tu vlastně ten terorista?