problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

1pavel píše:
ivuso píše:
Tomas.cz píše: To bych netvrdil tak jednoznačně, obávám se, že pokavaď budou produkty z ropy sypat peníze, nebude žádná moc tento konglomerát zastavit...
Súhlasím s tebou na 100 percent. Ide len o ryžovanie peňazí.
A ty chodíš do práce zadarmo ? (rofl)
Týmto argumentom si to vyhral. Čo natom, že to serie životné prostredie. Hlavne že mi moje 1,9Tdi ide a že na tom zarábam.

Nepredložil si jediný argument, jediný link s relevantnou štúdiou, jediný dôkaz na podporu svojich tvrdení. Ja som ekoterorista? Ty si idiot. A to nemyslím hanlivo/urážlivo. Myslím to tak že jednoducho nemáš kapacitu to poňať. Ale nieje to tvoja vina.
Podľa mňa je pravda tak jednoznačná, ako.......ako by sme sa hádali o tom, či je zem plochá alebo či sa dá letieť do vesmíru.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

ivuso píše:
1pavel píše:
ivuso píše: Súhlasím s tebou na 100 percent. Ide len o ryžovanie peňazí.
A ty chodíš do práce zadarmo ? (rofl)
Týmto argumentom si to vyhral. Čo natom, že to serie životné prostredie. Hlavne že mi moje 1,9Tdi ide a že na tom zarábam.

Nepredložil si jediný argument, jediný link s relevantnou štúdiou, jediný dôkaz na podporu svojich tvrdení. Ja som ekoterorista? Ty si idiot. A to nemyslím hanlivo/urážlivo. Myslím to tak že jednoducho nemáš kapacitu to poňať. Ale nieje to tvoja vina.
Podľa mňa je pravda tak jednoznačná, ako.......ako by sme sa hádali o tom, či je zem plochá alebo či sa dá letieť do vesmíru.
až naplno dolehne krize způsobená nesmyslnými eko požadavky na automobylový průmysl a ty příjdeš o práci ,možná pochopíš že vše je o penězích a pak se uvidí kdo je idiot (LOL)
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

1pavel píše:co2 a další škodliviny stejně vznikají při výrobě el proudu , tak jaké to je bezemisní auto ?


Všichni automobiloví "experti" včetně Vaculíka (odkaz výše) srovnávají u spalováků pouze emise, které jim lezou z výfuku (a to ještě u auta, které je ve 100% stavu a má provozní teplotu, což je možná několik jednotek % vozového parku v ČR) vs. výrobu elektřiny v uhelných elektrárnách a ještě se započítáním přenosových ztrát, a navíc se nikdy nezapomenou zmínit o ekologické zátěži při výrobě baterií. To je samozřejmě totální nesmysl a vrchol demagogie, i když pro některé zdejší (jednoduše myslící) je to vzor objektivity. Buď tedy budeme srovnávat v obou případech pouze místní emise, nebo porovnáme celý produkční řetězec (včetně emisí při spalování odpadních uhlovodíků při destilaci).
1pavel píše: Jaké jsou dopady na přírodu při výrobě a likvidaci baterií ?


Ty nepoužíváš nic na baterie? Mobil, počítač, nářadí, hodinky, ovladač k televizi, hračky pro děti atd atd...
A to ti do teď nevadilo?

A jaké jsou dopady na přírodu při těžbě a zpracování ropy? Co havárie ropných plošin, tankerů, úniky z ropovodů, likvidace vyjetých olejů, vzácné suroviny do katalyzátorů, výroba komplikovaných spotřebních dílů (spojky, rozvody, vstřikovače, EGR ventily další hromada zbytečností)?

1pavel píše: Po zavedení elektromobilů kam půjde cena 10-20 kč/kw ? kde tu elektřinu vlastně vezmeme když je v módě rušit elektrárny ?
1. Za poslední dekádu každoročně v ČR vyrobíme mezi 80-90TWh elektřiny, z toho spotřebujeme kolem 70TWh, tzn. každý rok vyrobíme o 10 až 20TWh více než spotřebujeme.

2. Pokud by okamžitě přešlo všech 6mil OA na elektřinu, bylo by třeba na jejich provoz asi 9TWh elektřiny (6mil aut, prům nájezd 7500km, prům spotřeba 20kWh/100km). I kdyby to znamenalo navýšení spotřeby o oněch 9TWh (jsem si naprosto jist, že nikoliv), nebyl by problém je všechny uživit a ani důvod zvyšovat o řád cenu elektřiny.
1pavel píše: těch 5 kw potřebných pro rafinaci se bere od jinud , to není elektrických 5kw ale tepelných , kde se dá využít odpadních uhlovodíku pro ohřev při destilaci
Máš částečně pravdu, jen je třeba na to nezapomínat při kalkulaci emisní stopy spalovacího auta ;)
Nicméně nejsem si jist, že se obejde výroba, údržba a provoz těžebních strojů, ropovodů, rafinérií, strojů a zařízení na distribuci PHM včetně benzínových stanic zcela bez elektřiny z uhelných elektráren, ta nebude jistě zanedbatelná ani při přepočtu na 1l konečného paliva.
1pavel píše: až naplno dolehne krize způsobená nesmyslnými eko požadavky na automobylový průmysl a ty příjdeš o práci ,možná pochopíš že vše je o penězích a pak se uvidí kdo je idiot
Toto je myslím ten kámen úrazu a konečně to tu někdo otevřeně napsal. Ono nejde ani tak o to, jestli jsem příznivec EV nebo ICE, ale spíš se to dělí tak, že buď chci udržovat umělou zaměstnanost a spotřebovávat dál zbytečně a bezohledně neobnovitelné zdroje, nebo si myslím, že je to hloupost a cesta do záhuby a chci se vydat šetrnější cestou s rizikem možných ekonomických ztrát.
Ropa je jedinečná surovina, přinesla nám blahobyt, ale nebude tu navěky a bude nejspíš nemožné jí nahradit. Čím déle to lidstvo bude odkládat, tím horší dopad (v mnoha ohledech) to bude mít.
Opravdu věříš tomu, že ti budou potomci vděční víc za větší odkázané jmění, než za méně vydrancovanou planetu?
Kdo je tu vlastně ten terorista?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vše ukáže čas a praxe. Ono lze vše spočítat, ale jsou "náklady", které ani milion inženýrů s tunami tabulek a přesných výpočtů netuší..A pro motoristy je auto, která má milion funkcí, problém, stačí aby odešlo čidlo u dveří , tak půjdou pěšky. Mne osobně by zajímalo, když jsem ten šašek počmáraný, zda je oddělen pohon jako" samostantý blok" od příslušenství , nebo zda jedno čidlo nebo spadlý monitor kvůli bezpečnosti odstaví celý vůz..to je důležité...Abychom neměli v budoucnu mnoho stopařů , kteří by rádi vzpomínali na NOUZOVÝ REŽIM dnešních aut... :)
nepropadat panice...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:Srážka Tesly se spalovákem - můžeš si doplnit statistiku ;)

https://insideevs.com/news/330264/crash ... icle-fire/
Toto jasně a směrodatně definuje, jak neuvěřitelně zoufalý jsi v rámci argumentace. No jo no, "tonoucí se stébla chytá". Soudě dle tvé reakce na moji zásadní otázku na kterou jsi nedokázal jednoznačně a konkrétně odpovědět se prostě snažíš ochránit svojí investici a zjevně se uchyluješ k takto zoufalé argumentaci. Přemýšlím, kam bezpečněji (pro Teslu) mohl ten náraz být směřován a nenapadá mě to...snad jenom, kdyby jí něco spadlo na střechu a ta, ve spojení se sedačkami absorbovala náraz.

Pliveš po úrovni článků z Autofora, kde jsou v drtivé většině převzaté a přeložené články ale pak tady v rámci zásadní argumentace poskytneš takovej blábol. Favo ti to napsal trefně. A to, že Musk tvrdí, že Tesla je jeden z nejbezpečnějších vozů je pouze "ohýbání reality". Článek z roku 2016 a od té doby hořely další Tesly.

Hlavní je si uvědomit (opakuji to už po několikáte), že je zásadní rozdíl mezi tím, kdy dojde ke vznícení elektromobilu a nebo vozu se spalovacím motorem. V případě elektromobilu má daleko více intenzívnější devastující účinek. Energie se uvolní daleko v intenzivnější úrovni.

... na další snad budu mít čas a chuť reagovat později.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Víte, když zavřete Slovnaft, tak spousta slováků bude bez práce, ale co je hlavní tak budete muset vše co Slovnaft vyráběl nakupovat jinde. Když prodáš krávu, mléko musíš kupovat a bohužel za cenou kterou si určí ten, kdo tu krávu neprodal.
Co se ceny elektřiny týká, tak pokud je poptávka tak roste cena, bohužel cenu elektřiny neurčují náklady na výrobu, ale burza.
Budou el. auta bude vyšší poptávka a tudíš bude i vyšší cena, každej chce bohatnout a energetický firmy nejsou vyjímky.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

favo píše:Víte, když zavřete Slovnaft, tak spousta slováků bude bez práce, ale co je hlavní tak budete muset vše co Slovnaft vyráběl nakupovat jinde. Když prodáš krávu, mléko musíš kupovat a bohužel za cenou kterou si určí ten, kdo tu krávu neprodal.
Co se ceny elektřiny týká, tak pokud je poptávka tak roste cena, bohužel cenu elektřiny neurčují náklady na výrobu, ale burza.
Budou el. auta bude vyšší poptávka a tudíš bude i vyšší cena, každej chce bohatnout a energetický firmy nejsou vyjímky.
Ano, ale kto mi zabráni namontovať fotovoltaiku na strechu a jazdiť skoro zadarmo? Prenosnú domácu rafinériu som ešte nevidel.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Zkus si to skoro zadarmo spočítat a myslím, že budeš plakat.. :D Nevím kolik je to teď, ale dřív se výkupní cena z fotovoltaiky pohybolala nad 10Kč kWh, jeden čas snad i 14Kč. A ostatní "obnovitelné" zdroje jsou na tom podobně, cena zemědělcům za kWh z bioplynu je 4Kč atd. Pak si spočti náklady...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

MirekX píše:Zkus si to skoro zadarmo spočítat a myslím, že budeš plakat.. :D Nevím kolik je to teď, ale dřív se výkupní cena z fotovoltaiky pohybolala nad 10Kč kWh, jeden čas snad i 14Kč. A ostatní "obnovitelné" zdroje jsou na tom podobně, cena zemědělcům za kWh z bioplynu je 4Kč atd. Pak si spočti náklady...
Nechápem tvoju narážku. Ja nechcem energiu predávať. Ja ju chcem sám využívať. Aby ma nemusela v budúcnosti trápiť skutočnosť, keď niekto začne prudko dvýhať ceni energií.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

OK, tak jinak:
Spočítej si, jakou plochu potřebuješ pro dobíjení el auta, jaké úložiště (asi akumulátorové) doma musíš mít, kam to fotovoltaika nacpe přes den, aby jsi mohl v noci dobít auto a garantuju ti, že to bude dražší než to auto samotné.... :(
To jsou ty demagogie pouštěné mezi lidi: Koupím si elektroauto, dám na střechu panýlek za 1000 kč a jezdím zadarmo a ekologicky, že....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Mám ale takový pocit, že u nás to jinak nejde, elektřinu kterou vyrobíš musíš poslat do rozvodné sítě a následně si jí třeba vybereš v zimě kdy jí máš větší spotřebu.
Možná se pletu, ale to mě musí opravit ti kdo toto provozují, ale co jsem se oto kdysi zajímal tak to tak bylo.
Každopádně, pořízení fotovoltaiky a úložiště taky není zadarmo a je otázka kdy se ti to vrátí, pokud z toho chceš krmit jen elektrické auto, které je taky odost dražší jak to se spalovacím motorem.
Ono v reálném světě nic není tak růžový jako na papíře a obzvláště pokud žiješ v čechách, kde ti bude stát na každém kroku házet klacky pod nohy.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Nikdy se to nevrátí, alespoň ne za současných cen.. Auto na elektřinu je supr, jednoduchý, tichý, výkonnější, s menší spotřebou energie, obrovské plus je rekuperace při zpomalování, ALE - zatím neumíme levně vyrobit dost energie z obnovitelných zdrojů a to co se tváří jako čistá energie moc čistá není, bohužel. A dokud se nezmění toto, nemůže se změnit ani pohled lidí na elektroauta.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

MirekX píše:OK, tak jinak:
Spočítej si, jakou plochu potřebuješ pro dobíjení el auta, jaké úložiště (asi akumulátorové) doma musíš mít, kam to fotovoltaika nacpe přes den, aby jsi mohl v noci dobít auto a garantuju ti, že to bude dražší než to auto samotné.... :(
To jsou ty demagogie pouštěné mezi lidi: Koupím si elektroauto, dám na střechu panýlek za 1000 kč a jezdím zadarmo a ekologicky, že....
V skratke, kúpil som teslu model 3,na strechu fotovolt, 6kw peak. Fotovolt stál nejakých 6 tisíc. Baterka bude stáť tiež tak nejako. Za deň vyrobí fotovolt viac ako za deň prejdem ja autom a spotrebuje celý môj dom.
Tak ešte raz, kde je problém?? V ideálnom prípade je návratnosť cca 6 rokov. V neideálnom tak 10. Kde je ten problém??
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

To je zaujímavé lebo v nedeľu som pozeral autosalón a tam bolo auto ktoré je ešte hudba budúcnosti a to bolo celé polepené fotoclankami a za 24h vyrobí elektriku čo sa spotrebuje za deň na Tom aute .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
ivuso
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 02 kvě 2010, 11:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivuso »

rudy5 píše:To je zaujímavé lebo v nedeľu som pozeral autosalón a tam bolo auto ktoré je ešte hudba budúcnosti a to bolo celé polepené fotoclankami a za 24h vyrobí elektriku čo sa spotrebuje za deň na Tom aute .
Na strechu domu samozrejme (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“