Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dobrý príspevok...vie ich niekto pozrieť pri cca 100000 km na aute pri pravidelenej výmene oleja ?Ghaur píše:Tak, precital som 40 stran renault fora o zadierani dci motorov a pricina sice este stale nebola odhalena ale prevencia je vymenit ojnicne salky. Zopar uzivatelov to tam spravilo a vacsinou boli vydrete a tesne pred smrtou. Menil ich uz niekto na BXE ?
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Na pozretie ich treba odmontovat tak to ich uz moze rovno vymenit...inak vymena na renaulte je do 200€ aj s robotou co je len zlomok sumy pri zadreti a siel by som do toho ihned keby som sa nebal, ze to nacnem prave tou vymenou...porozpravam s mechanikom a mozno to dam vymenit ked to uz predtym robil
Ten příklad Renaultu trochu mate, když bude základ motoru slabý, tak je dříve opotřeben, horní šály budou viditelně opotřebené,/např. bude prosvítat červená nebo už plech,/ a se vzniklou vůlí vznikne nebezpečí, že při náhlém zpomalení nebo zrychlení se šála s klikovým čepem "políbí"nasucho a ojnice začne klepat nebo se i ůplně zadře..Když se sejde několik negativních vlivů jako je horko, špatný/starý/ olej /LL/ vůle a např. nadměrné zatížení je průser. Ale když je u jinak spolehlivého motoru jen u jeho modifikace třeba BXe atd. nějaký častý problém, je třeba zjišťovat, v čem se toto provedení liší od spolehlivého základu..V tom je patrně ten problém, nebo že by ty písmena BXE byla začarovaná..?
nepropadat panice...
Presne, jen najit cim to je ... je jasny ze u Renaultu to je krapet jinak, tam jde o to ze pry ty naftove jsou delane na zakladu z benzinu a tam je jasne ze to je proste poddimenzovane. Jen jak jsem tu psal, posledni 2 mesice vyroby BXE se dle Etky davaji jine horni saly, maji jiny index ... Proc? Vim ze je to u kupy dilu caste, ale na tak malou chvilku na konci vyroby?
dyť to dělá nejenom BXE ale i BLS. Na BKC a BJB se to nestává,protože se montovaly do MR05 resp. 06. Stejně jako u prvních BXE.který byly MR 06 nebo ještě výroba 06 ale MR 07. Pak přišla nějaká změna dodavatele šál nebo šroubů, nebo změna materiálu ve výrobě a nastal problém. Ale mě se už pomalu nechce věřit že by to bylo jen šroubama. To že je někdo vytočí natažený o 2mm je normální,stejně jako je to u šroubů co drží vačku nebo vstřikyjericho-3 píše:Ten příklad Renaultu trochu mate, když bude základ motoru slabý, tak je dříve opotřeben, horní šály budou viditelně opotřebené,/např. bude prosvítat červená nebo už plech,/ a se vzniklou vůlí vznikne nebezpečí, že při náhlém zpomalení nebo zrychlení se šála s klikovým čepem "políbí"nasucho a ojnice začne klepat nebo se i ůplně zadře..Když se sejde několik negativních vlivů jako je horko, špatný/starý/ olej /LL/ vůle a např. nadměrné zatížení je průser. Ale když je u jinak spolehlivého motoru jen u jeho modifikace třeba BXe atd. nějaký častý problém, je třeba zjišťovat, v čem se toto provedení liší od spolehlivého základu..V tom je patrně ten problém, nebo že by ty písmena BXE byla začarovaná..?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
dyť to dělá nejenom BXE ale i BLS. Na BKC a BJB se to nestává,protože se montovaly do MR05 resp. 06. Stejně jako u prvních BXE.který byly MR 06 nebo ještě výroba 06 ale MR 07. Pak přišla nějaká změna dodavatele šál nebo šroubů, nebo změna materiálu ve výrobě a nastal problém. Ale mě se už pomalu nechce věřit že by to bylo jen šroubama. To že je někdo vytočí natažený o 2mm je normální,stejně jako je to u šroubů co drží vačku nebo vstřikyjericho-3 píše:Ten příklad Renaultu trochu mate, když bude základ motoru slabý, tak je dříve opotřeben, horní šály budou viditelně opotřebené,/např. bude prosvítat červená nebo už plech,/ a se vzniklou vůlí vznikne nebezpečí, že při náhlém zpomalení nebo zrychlení se šála s klikovým čepem "políbí"nasucho a ojnice začne klepat nebo se i ůplně zadře..Když se sejde několik negativních vlivů jako je horko, špatný/starý/ olej /LL/ vůle a např. nadměrné zatížení je průser. Ale když je u jinak spolehlivého motoru jen u jeho modifikace třeba BXe atd. nějaký častý problém, je třeba zjišťovat, v čem se toto provedení liší od spolehlivého základu..V tom je patrně ten problém, nebo že by ty písmena BXE byla začarovaná..?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Vzhledem k tomu, ze to zas tak narocne neni, da se to zkouknoun znova treba za 60 000 tis. s tim problem nemam. Vymena oleje dvakrat po 30000, pak v 80000 a pak po 15000,celou dobu LL.Jinak nevyndaval jsem panve z ulozeni,takze oznaceni sal nevim.Co se tyka starych sroubu,oznacil jsem puvodni polohy a znovu dotahl na moment, na ty znacky jsem se dostal uz skoro pri 30Nm, takze mezi ctvrtkou a az osminkou by to bylo potreba dal,ale ten finalni moment je velky a srouby se asi opravdu natahnou,takze tahle metoda nema moc vypovidaci hodnotu. Shrnuto taky by mne zajimalo, proc se to dejedanikd píše:No vypadaji docela dobre, nicmene kdyz uz to takle rozdelas, vymenil bych je ... Olej jak casto menen? LL ?
