GTB2260 Tlak turba

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

nejsem-naivka píše:
netopier píše:EMP by podla moznosti v idealnyom stave malo byt v pomere tlak 2:1 EMP , na redline sa moze EMP tlaku vyrovnat - treba sa tomuto aspon priblizit...
Jako třeba 2.5 baru přetlak s 1.25 baru emp a 2.5/2.5 na konci? :roll:
tak nejak, zhruba
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

netopier píše:
nejsem-naivka píše:
netopier píše:EMP by podla moznosti v idealnyom stave malo byt v pomere tlak 2:1 EMP , na redline sa moze EMP tlaku vyrovnat - treba sa tomuto aspon priblizit...
Jako třeba 2.5 baru přetlak s 1.25 baru emp a 2.5/2.5 na konci? :roll:
tak nejak, zhruba
nezlob se, ale tohle je blud jako prase.
:-@
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

nejsem-naivka píše:
netopier píše:
nejsem-naivka píše: Jako třeba 2.5 baru přetlak s 1.25 baru emp a 2.5/2.5 na konci? :roll:
tak nejak, zhruba
nezlob se, ale tohle je blud jako prase.
preco? myslis ze emp nizsie ako plniaci tlak je nedosiahnutelne?
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Samozřejmě že ano, vím jak se to chová, ale né boost 2:1 emp a na konci určitě ne 1:1, to je prostě hloupost, zvlášť když se tady bavíme o plnícím tlaku 2 bary+. Radek by asi rád nějakej postřeh z praxe.
:-@
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

nejsem-naivka píše:Samozřejmě že ano, vím jak se to chová, ale né boost 2:1 emp a na konci určitě ne 1:1, to je prostě hloupost, zvlášť když se tady bavíme o plnícím tlaku 2 bary+. Radek by asi rád nějakej postřeh z praxe.
ved ja som pisal ze v idealnom pripade .
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
moucha
Přispěvovatel
Příspěvky: 601
Odpovědi: 0
Registrován: 14 úno 2010, 14:39
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od moucha »

To bys ale musel mít tak Holset HX30, abys měl boost vs EMP 2:1. S 2260kou toho asi nedosáhneš.
Fabia ATD 74kW Powered by MoraviaTuning
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Teoria bokom, to EMP je u Radka evidentne problem preco to nejde. Symptomy su jasne -> vid. moja otazka a jeho odpoved. Cize jednoznacne to treba zrazit dolu, bud mechanickym nastavenim turba, alebo vyfukovym traktom... plus samozrejme doladenim. Idealne aj-aj ;)
Viktor ma v jednom setsakramentsku pravdu ktoru stale vela ludi nechape.... trochu matematiky: ked je EMP > MAP (rapidne vyssie) tak efektivita turba >> 0 (prudko klesa), tym padom je ozaj zelany konecny stav 1:1, tzn. pohybujeme sa max. na hranici oblasti efektivity turba - nie za nou. V praxi sa 90% aut pohybuje min. 50% casu za touto hranicou... a jazdia... ALE... netreba to prehanat a orientovat sa prave tym pocitom (ci to auto s dalsim zvysenim plniaceho tlaku ide, alebo len buraca) ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Radek156
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 10:37
Bydliště: Vysočina - okres Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek156 »

Ideal EMP vs. plnící tlak bude asi 1:1 , ale to je těžko dosažitelné. Byl mi doporučen glycerinový manometr, pro přesnější měření, přeci jenom na tomhle manometru ta ručička lítá. S novým manometrem provedu i přesnější nastavení protitlaku na volnoběh.

Výfuk mám jen trubku 60mm bez katů a tlumičů.

PS : Měřil jste někdo v praxi na svém voze EMP ?
:kol1: Obrázek Pobočka CZ - Havlíčkův Brod Alfa 156 320HP@650Nm Úprava vstřiků byObrázek
_____
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Fabriku VW by meli zavrit a vyvojove stredisko postrilet a popravit (noteeth)
Pac tim padem maji vse spatne. (LOL)
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Radek156 píše:Výfuk mám jen trubku 60mm bez katů a tlumičů
Tym padom treba hladat problem pred turbom, resp. v nastaveni geometrie lopatiek.... mozno si to nakoniec s tym skratenim tiahla trosku prehnal ;)
Uz ked mas budik tak si to EMP mozes sledovat, ako sa sprava. Pomer 1:1 je samozrejme v praxi vacsinou nemozne udrzat... ide o to najst optimalnu hranicu, za ktrorou uz MAP nerastie umerne s EMP, resp. EMP rastie exponencialne...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Radek156 píše:Ideal EMP vs. plnící tlak bude asi 1:1 , ale to je těžko dosažitelné. Byl mi doporučen glycerinový manometr, pro přesnější měření, přeci jenom na tomhle manometru ta ručička lítá. S novým manometrem provedu i přesnější nastavení protitlaku na volnoběh.

Výfuk mám jen trubku 60mm bez katů a tlumičů.

PS : Měřil jste někdo v praxi na svém voze EMP ?
myslim ze vyfukovy exducer je mensi ako 60mm, tak by ten priemer potrubia mal stacit.
Necakaj, ze ti niekto kompetentny poradi, skus zahranicne fora, tam su ,,ladici zhovorcivejsi".
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@toefuk: Vyf. exducer u GTB2260VK by mal byt 45mm, pokial sa nemylim, cize podla tvojej teorie by tomu bohate stacilo aj seriove 1.9tdi potrubie :)
V tych 2 priemeroch netreba hladat ziadnu suvislost. 60mm vyfukove potrubie je sice dostacujuce, na druhej strane treba povedat ze na to turbo (jeho vykonovy potencial) urcite casom limitujuce....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jakou souvislost ma vystup z turba s prumerem vyfuku? Rychlost, teplota a tlak spalin jsou smerodatne (crazy)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Mozno to, ze tam je dost velka rezerva na rozpinanie a ochladzovanie plynov za turbom ;)
...inak vobec nic, je tam treba dat co sa zmesti (LOL) (noteeth)
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
Radek156
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 10:37
Bydliště: Vysočina - okres Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek156 »

Jedno video z testu EMP. Tlak turba 1,8bar a EMP 2,5 bar ve 4800ot.

Na 4rs 1500-4800ot.

http://youtu.be/QJuo1khgVyM
:kol1: Obrázek Pobočka CZ - Havlíčkův Brod Alfa 156 320HP@650Nm Úprava vstřiků byObrázek
_____
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“