Stránka 5 z 8
Napsal: 08 črc 2013, 06:14
od netopier
nejsem-naivka píše:netopier píše:EMP by podla moznosti v idealnyom stave malo byt v pomere tlak 2:1 EMP , na redline sa moze EMP tlaku vyrovnat - treba sa tomuto aspon priblizit...
Jako třeba 2.5 baru přetlak s 1.25 baru emp a 2.5/2.5 na konci?

tak nejak, zhruba
Napsal: 08 črc 2013, 07:32
od nejsem-naivka
netopier píše:nejsem-naivka píše:netopier píše:EMP by podla moznosti v idealnyom stave malo byt v pomere tlak 2:1 EMP , na redline sa moze EMP tlaku vyrovnat - treba sa tomuto aspon priblizit...
Jako třeba 2.5 baru přetlak s 1.25 baru emp a 2.5/2.5 na konci?

tak nejak, zhruba
nezlob se, ale tohle je blud jako prase.
Napsal: 08 črc 2013, 07:42
od netopier
nejsem-naivka píše:netopier píše:nejsem-naivka píše:
Jako třeba 2.5 baru přetlak s 1.25 baru emp a 2.5/2.5 na konci?

tak nejak, zhruba
nezlob se, ale tohle je blud jako prase.
preco? myslis ze emp nizsie ako plniaci tlak je nedosiahnutelne?
Napsal: 08 črc 2013, 07:52
od nejsem-naivka
Samozřejmě že ano, vím jak se to chová, ale né boost 2:1 emp a na konci určitě ne 1:1, to je prostě hloupost, zvlášť když se tady bavíme o plnícím tlaku 2 bary+. Radek by asi rád nějakej postřeh z praxe.
Napsal: 08 črc 2013, 07:54
od netopier
nejsem-naivka píše:Samozřejmě že ano, vím jak se to chová, ale né boost 2:1 emp a na konci určitě ne 1:1, to je prostě hloupost, zvlášť když se tady bavíme o plnícím tlaku 2 bary+. Radek by asi rád nějakej postřeh z praxe.
ved ja som pisal ze v idealnom pripade .
Napsal: 08 črc 2013, 08:04
od moucha
To bys ale musel mít tak Holset HX30, abys měl boost vs EMP 2:1. S 2260kou toho asi nedosáhneš.
Napsal: 08 črc 2013, 08:06
od subz3ro_tdi
Teoria bokom, to EMP je u Radka evidentne problem preco to nejde. Symptomy su jasne -> vid. moja otazka a jeho odpoved. Cize jednoznacne to treba zrazit dolu, bud mechanickym nastavenim turba, alebo vyfukovym traktom... plus samozrejme doladenim. Idealne aj-aj

Viktor ma v jednom setsakramentsku pravdu ktoru stale vela ludi nechape.... trochu matematiky: ked je EMP > MAP (rapidne vyssie) tak efektivita turba >> 0 (prudko klesa), tym padom je ozaj zelany konecny stav 1:1, tzn. pohybujeme sa max. na hranici oblasti efektivity turba - nie za nou. V praxi sa 90% aut pohybuje min. 50% casu za touto hranicou... a jazdia... ALE... netreba to prehanat a orientovat sa prave tym pocitom (ci to auto s dalsim zvysenim plniaceho tlaku ide, alebo len buraca)

Napsal: 08 črc 2013, 11:06
od Radek156
Ideal EMP vs. plnící tlak bude asi 1:1 , ale to je těžko dosažitelné. Byl mi doporučen glycerinový manometr, pro přesnější měření, přeci jenom na tomhle manometru ta ručička lítá. S novým manometrem provedu i přesnější nastavení protitlaku na volnoběh.
Výfuk mám jen trubku 60mm bez katů a tlumičů.
PS : Měřil jste někdo v praxi na svém voze EMP ?
Napsal: 08 črc 2013, 11:15
od TDIfun
Fabriku VW by meli zavrit a vyvojove stredisko postrilet a popravit
Pac tim padem maji vse spatne.

Napsal: 08 črc 2013, 11:37
od subz3ro_tdi
Radek156 píše:Výfuk mám jen trubku 60mm bez katů a tlumičů
Tym padom treba hladat problem pred turbom, resp. v nastaveni geometrie lopatiek.... mozno si to nakoniec s tym skratenim tiahla trosku prehnal
Uz ked mas budik tak si to EMP mozes sledovat, ako sa sprava. Pomer 1:1 je samozrejme v praxi vacsinou nemozne udrzat... ide o to najst optimalnu hranicu, za ktrorou uz MAP nerastie umerne s EMP, resp. EMP rastie exponencialne...
Napsal: 08 črc 2013, 14:59
od toefuk
Radek156 píše:Ideal EMP vs. plnící tlak bude asi 1:1 , ale to je těžko dosažitelné. Byl mi doporučen glycerinový manometr, pro přesnější měření, přeci jenom na tomhle manometru ta ručička lítá. S novým manometrem provedu i přesnější nastavení protitlaku na volnoběh.
Výfuk mám jen trubku 60mm bez katů a tlumičů.
PS : Měřil jste někdo v praxi na svém voze EMP ?
myslim ze vyfukovy exducer je mensi ako 60mm, tak by ten priemer potrubia mal stacit.
Necakaj, ze ti niekto kompetentny poradi, skus zahranicne fora, tam su ,,ladici zhovorcivejsi".
Napsal: 08 črc 2013, 15:05
od subz3ro_tdi
@toefuk: Vyf. exducer u GTB2260VK by mal byt 45mm, pokial sa nemylim, cize podla tvojej teorie by tomu bohate stacilo aj seriove 1.9tdi potrubie
V tych 2 priemeroch netreba hladat ziadnu suvislost. 60mm vyfukove potrubie je sice dostacujuce, na druhej strane treba povedat ze na to turbo (jeho vykonovy potencial) urcite casom limitujuce....
Napsal: 08 črc 2013, 15:52
od Forest
Jakou souvislost ma vystup z turba s prumerem vyfuku? Rychlost, teplota a tlak spalin jsou smerodatne

Napsal: 08 črc 2013, 17:23
od toefuk
Mozno to, ze tam je dost velka rezerva na rozpinanie a ochladzovanie plynov za turbom
...inak vobec nic, je tam treba dat co sa zmesti

Napsal: 09 črc 2013, 19:55
od Radek156
Jedno video z testu EMP. Tlak turba 1,8bar a EMP 2,5 bar ve 4800ot.
Na 4rs 1500-4800ot.
http://youtu.be/QJuo1khgVyM