jaky diesel je podle vas ten nej......

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
patrick
Přispěvovatel
Příspěvky: 249
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2007, 19:40
Bydliště: J. Morava

Příspěvek od patrick »

chlapi nejel jste někdo v 535d ? 270koní to musí jet :)
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2006, 19:27

Příspěvek od David-pv »

patrick píše:chlapi nejel jste někdo v 535d ? 270koní to musí jet :)
Nejel, ale musí to být nádhera!
TDi
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

vlagik píše:Jaké jsou vůbec přesné rozdíly mezi 81 kW a AJM.

Tzn. mezi (podle vás) nejlepší motorem s ještě "klasickým" vstřikováním nafty a prvním PD?
No AJM má větší krouťák takže v kopcích jede líp a má ty 4kW navíc ale myslím si že je ten motor složitější teda částečně. Máš čtyři vstřikovací jednotky poháněné vačkou takže je víc namáhanej rozvoďák a mění se u AJM po 60000 ale u 96kW snad už po 90000. Musíš tam lejt 505.01 olej a u 81kW máš větší výběr olejů. Řekl bych že každej motor má svý osobně bych bral 96kW. Co vydrží víc to nevím a kolik pro porovnání stojí čtyři vstřiky a kolik čerpadlo to nevím. Čtyři vstřikovače pro 96kW se dají sehnat kolem 12000 ale čerpadlo? Pak záleží na tom co jak často odchází.....
To už si musí každej srovnat sám co chce.......jestli větší výkon nebo jednodužší motor.... :)
VW Passat 3C2 2.0TDI
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Odpovědi: 0
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

romanx píše:
vlagik píše:Jaké jsou vůbec přesné rozdíly mezi 81 kW a AJM.

Tzn. mezi (podle vás) nejlepší motorem s ještě "klasickým" vstřikováním nafty a prvním PD?
No AJM má větší krouťák takže v kopcích jede líp a má ty 4kW navíc ale myslím si že je ten motor složitější teda částečně. Máš čtyři vstřikovací jednotky poháněné vačkou takže je víc namáhanej rozvoďák a mění se u AJM po 60000 ale u 96kW snad už po 90000. Musíš tam lejt 505.01 olej a u 81kW máš větší výběr olejů. Řekl bych že každej motor má svý osobně bych bral 96kW. Co vydrží víc to nevím a kolik pro porovnání stojí čtyři vstřiky a kolik čerpadlo to nevím. Čtyři vstřikovače pro 96kW se dají sehnat kolem 12000 ale čerpadlo? Pak záleží na tom co jak často odchází.....
To už si musí každej srovnat sám co chce.......jestli větší výkon nebo jednodužší motor.... :)
U AJM se mění od m.r. 2000 po 90 000 rozvody...
Olej je kapitola sama pro sebe... Hlavně cena. Já si tam ten základní 505.01 měl snad jednou... Jinak na zimu si dávám LLII s 0W 30, ale teď už je LLIII, tak ho tam teĎ mám. A měním po 15 tis.

Myslel jsem jaké konkrétní konstrukční změny oproti 81. JEstli jiná klikovka, ložiska atd...

Jinak taky bych asi bral nejraději 96 kW. Kvůli Turbu hlavně.
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

romanx píše:
radimes píše:
romanx píše:Já mám 85kW AJM a vrní taky v pohodě a ten krouťák co to má na 2000 to z 81kW bez úprav nedostaneš. Táhne pěkně od spoda a v pohodě.
:roll: :roll: :roll: myslím,že ne,to PD je slabé (R)
To bych neřek když 81kW má krouťák 225 a 85kW má 285......... (LOL) aspoň teda odhadem ale myslím že je to tak správné.... (rofl)
(hm)


Já nevím hoši,jel jsem s kámošovým passatem s 96kw a zdálo se to slabé na to,jaká je to těžká kára. Na závodění to není. A hlavně ta složitost celého auta,jak motoru,náprav atd..... A Ty plasty uvnitř....To je hrůza,takové světlé,jako v prvních octach. No,byl jsem nemile překvapen. (crazy)
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Odpovědi: 0
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

radimes píše:
romanx píše:
radimes píše: :roll: :roll: :roll: myslím,že ne,to PD je slabé (R)
To bych neřek když 81kW má krouťák 225 a 85kW má 285......... (LOL) aspoň teda odhadem ale myslím že je to tak správné.... (rofl)
(hm)


Já nevím hoši,jel jsem s kámošovým passatem s 96kw a zdálo se to slabé na to,jaká je to těžká kára. Na závodění to není. A hlavně ta složitost celého auta,jak motoru,náprav atd..... A Ty plasty uvnitř....To je hrůza,takové světlé,jako v prvních octach. No,byl jsem nemile překvapen. (crazy)
Tak jasně... Pašík je velký a těžký oproti G a O.
Jenže těch 96 ve Fabce RS je dooost hustý...
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Bydliště: kladensko

Příspěvek od romanx »

radimes píše:
romanx píše:
radimes píše: :roll: :roll: :roll: myslím,že ne,to PD je slabé (R)
To bych neřek když 81kW má krouťák 225 a 85kW má 285......... (LOL) aspoň teda odhadem ale myslím že je to tak správné.... (rofl)
(hm)


Já nevím hoši,jel jsem s kámošovým passatem s 96kw a zdálo se to slabé na to,jaká je to těžká kára. Na závodění to není. A hlavně ta složitost celého auta,jak motoru,náprav atd..... A Ty plasty uvnitř....To je hrůza,takové světlé,jako v prvních octach. No,byl jsem nemile překvapen. (crazy)

No ono je to jednoduchý buď chceš "nákupní tašku" a ta Ti bude lítat jak zběsilá nebo chceš velký prostorný a pohodlný auto a lítat bude o něco míň.......dyť Ti Passáta nikdo nevnucuje .....klidně si kup Polo...... :) a nebo pak Passata 110kW.....ale myslím že budeš pak výš se spotřebou a náklady na údržbu.... :)
A plasty??? Vždyť nemusíš mít světlý můžeš mít tmavý.......a zase tolik jich tam není......s první Octou bych to rozhodně nesrovnával....
A ještě k tý nápravě......zkus si někdy projet Octu a pak Passata....oni vědí proč je ta náprava složitější a lepší.....je teda pravda že odcházejí časem ale každý auto má něco...
A složitost auta a motoru???O co je to auto složitější než jiný auta ve stejný třídě??? A motor? Je to PD no a co jiné zas mají Comonn Rail (nebo jak se to píše) a taky je to složitý.... :)
VW Passat 3C2 2.0TDI
kares
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2006, 22:09
Bydliště: SK Košice

Příspěvek od kares »

Taktiež mám 81 kW AFN a bol som nadmieru spokojný až kým si brácho nekúpil Leon Top Sport 110 kW a to už je iná káva. ide ako diabol. Teraz keď sadnem do mojho šlapnem na podlahu a nič. :(
POUČENIE: Keď ste spokojný so svojím vozením tak radšej neskúšajte silnejšie káry lebo vás to omrzí (rofl)
Seat Ibiza AFN 81 kW
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

kares píše:Taktiež mám 81 kW AFN a bol som nadmieru spokojný až kým si brácho nekúpil Leon Top Sport 110 kW a to už je iná káva. ide ako diabol. Teraz keď sadnem do mojho šlapnem na podlahu a nič. :(
POUČENIE: Keď ste spokojný so svojím vozením tak radšej neskúšajte silnejšie káry lebo vás to omrzí (rofl)
SOUHLAS!!! (rofl) (rofl)
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Tomáš Jochman
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Odpovědi: 0
Registrován: 07 čer 2007, 06:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od Tomáš Jochman »

Mám pocit, že se tu nějak opomíjejí staré klasické komůrkové motory. Myslím, že co do životnosti, spolehlivosti a servisních nákladů je naprosto nepřekonatelný klasický MB (řadové čerpadlo, bez turba) a Peugeot (1,9 d a td) Sice to nebyly žihadla, ale téměř nezničitelné. Jinak souhlasím s názorem že na poměr výkon/náklady/kvalita vyhrává 1,9 TDI 81 kW.
Nové BMW 330 d jede sice jak z praku a navíc s malou spotřebou, ale co ten motor udělá až bude mít 10 let nebo po 300 tkm? Navíc potřebuje kvalitní servis, naftu,...
Uživatelský avatar
tayron
Nováček
Příspěvky: 13
Odpovědi: 0
Registrován: 17 zář 2006, 20:40

Příspěvek od tayron »

Mel jsem tu moznost jezdit s BMW 535 D a oproti seriovym 272 konikum to mel frajer poladene na nejakych 320 koni a to bylo svezeničko proste parada akorat clovek nevnima vubec tu rychlost trosku prida a je tam 200km/h a to vse pri prumerne spotrebe 10,3 a zatah uz od 1000 otaček!!!
Navic to bylo osazeno na 19" kolech z M6...
Ja mam Passata 96kw a s timto motorem a vykonem jsem vcelku spokojen ale 535D je 535D... ale to by byly za chvili body fuč (LOL)
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Odpovědi: 0
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

tayron píše:Mel jsem tu moznost jezdit s BMW 535 D a oproti seriovym 272 konikum to mel frajer poladene na nejakych 320 koni a to bylo svezeničko proste parada akorat clovek nevnima vubec tu rychlost trosku prida a je tam 200km/h a to vse pri prumerne spotrebe 10,3 a zatah uz od 1000 otaček!!!
Navic to bylo osazeno na 19" kolech z M6...
Ja mam Passata 96kw a s timto motorem a vykonem jsem vcelku spokojen ale 535D je 535D... ale to by byly za chvili body fuč (LOL)
ono s takym vykonom to ma na stovku okolo 6 sek,čas na stvrt mile pod 14 sek.nema chybu... :-)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2006, 19:27

Příspěvek od David-pv »

Tomáš Jochman píše:Mám pocit, že se tu nějak opomíjejí staré klasické komůrkové motory. Myslím, že co do životnosti, spolehlivosti a servisních nákladů je naprosto nepřekonatelný klasický MB (řadové čerpadlo, bez turba) a Peugeot (1,9 d a td) Sice to nebyly žihadla, ale téměř nezničitelné. Jinak souhlasím s názorem že na poměr výkon/náklady/kvalita vyhrává 1,9 TDI 81 kW.
Nové BMW 330 d jede sice jak z praku a navíc s malou spotřebou, ale co ten motor udělá až bude mít 10 let nebo po 300 tkm? Navíc potřebuje kvalitní servis, naftu,...
Klasické diesely s předkomůrkou tady jako nej diesel asi nikdo psát nebude, těžší starty v mrazech, nízký výkon, vyšší spotřeba. Ale nenáročné, málo poruchové, nízké náklady na servis a s velkou výdrží...
TDi
Uživatelský avatar
baloo_baloo
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2007, 20:11
Bydliště: Liberec

Příspěvek od baloo_baloo »

romanx píše:
radimes píše:
romanx píše:Já mám 85kW AJM a vrní taky v pohodě a ten krouťák co to má na 2000 to z 81kW bez úprav nedostaneš. Táhne pěkně od spoda a v pohodě.
:roll: :roll: :roll: myslím,že ne,to PD je slabé (R)
To bych neřek když 81kW má krouťák 225 a 85kW má 285......... (LOL) aspoň teda odhadem ale myslím že je to tak správné.... (rofl)
no osobne si myslim ze nez do pd 85kW je lepsi jit do 81kW a nechat si od reeshy vymenit vstriky a ta 81kW je razem uplne nekde jinde pri stejne zivotnosti motoru...jinak sem mel moznost jezdit prvnim pd 85kW a moc me ten motor nenadchl...zas takovy obrovsky rozdil v tom neni..mozna pri jizde v kopcich nebo s vlekem uz to bude znat...ale to sem nemel moznost vyzkouset
Škoda Octavia Combi II 1.9TDI, 77kW zatím
jack91
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Odpovědi: 0
Registrován: 31 srp 2006, 09:45
Bydliště: Domažlice okoli

Příspěvek od jack91 »

mate nekdo zkusenost s Alfa Romeo, libi se mi 156 s 1,9 JTD 16V.
Ale kazdy nad AF ohrnuje nos, proc?
jsou tak spatne auta?
Myslim si ze nemuzou, budou mit mouchy jako TDi, napr. vahu, zatuhle turbo, ventil regulace....

co vy na ne, libi se mi jejich cena a super sport naladeni
Golf TDi PD 74kW, 03.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“