Blow Off ventil

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

skratenim potrubia s IC, znížiš objem potrebny na natlakovanie, alebo preraďuj s tošku pridaným plynom :D
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

dolar100 píše:skratenim potrubia s IC, znížiš objem potrebny na natlakovanie
nemas pravdu.... to je klasicky mytus ohladom FMIC... objem bude rovnaky (predsa ten motor nedostava vzduch len ked sliapes na plyn, cize potrubie je pod stalym tlakom), moze sa spomalit prudenie vzduchu (za predpokladu ze do FMIC sa pouzije vacsi priemer potrubia)
turbodiera je (primarne) sposobena prechodovym rezimom turboduchadla, kym sa dosiahnu potrebne otacky kompresoroveho rotora......... su len 2 moznosti - mensi kompresor alebo viac nafty :roll:
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

subz3ro_tdi píše:
dolar100 píše:skratenim potrubia s IC, znížiš objem potrebny na natlakovanie
nemas pravdu.... to je klasicky mytus ohladom FMIC... objem bude rovnaky (predsa ten motor nedostava vzduch len ked sliapes na plyn, cize potrubie je pod stalym tlakom), moze sa spomalit prudenie vzduchu (za predpokladu ze do FMIC sa pouzije vacsi priemer potrubia)
turbodiera je (primarne) sposobena prechodovym rezimom turboduchadla, kym sa dosiahnu potrebne otacky kompresoroveho rotora......... su len 2 moznosti - mensi kompresor alebo viac nafty :roll:
no práveže potrubie je pod tlakom ktorého hodnota sa mení, kompresor ma určitý výtok/airflow, pri rovnakom výtoku z kompressora sa dosiahne pozadovaný tlak v menšej nadobe skôr (noteeth) nehovoriac o väčších stratách tlaku v dlhšom potrubí
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

povedz mi jedno.... skusal si to?? myslim predlzit vedenie ale nezvacsovat priemer, alebo vychadzas len z teorie? ja som to skusal a mozem ti povedat ze s FMIC + nejake 2 metre vedenia navyse som oproti seriovemu vedeniu a IC nepostrehol zmenu v turbodiere ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

mozes radit kolko chceš..aj pri plnej nakladačke od 1. do 5. kvaltu v otáčkach tam tú dieru dosť cítit, hlavne u AGR je to citelné...čiastočne ked človek nechá vytočiť motor na kazdom kvalte vyššie tak po preradení otáčky nespadnú až tak nizko..ale aj tak je tam chvilka kým to natlačí...

// to ze Fmic nezvacsi dieru ? no ked preradiš tak logicky klesne tlak v celom systéme, čidlo tlaku mam na IC a podla grafu sám vieš že pri preradení ti graf pekne spadne...a podla mna je rozdiel natlačiť 1 bar do priestoru 0.2m3 alebo 0.5m3 ... je to len logická úvaha no...
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Pokial u TDI netlacis aspon nad 2Bar tak je BOV zbytocne riesit.
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

no ved ten udaj bol je smerový..aby som to vysvetlil... no sak turbo tlaci 0.9 baru u AGR nie? + atmosferický to je niečo málo pod 2
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

midnight_man píše:to ze Fmic nezvacsi dieru ? no ked preradiš tak logicky klesne tlak v celom systéme, čidlo tlaku mam na IC a podla grafu sám vieš že pri preradení ti graf pekne spadne...a podla mna je rozdiel natlačiť 1 bar do priestoru 0.2m3 alebo 0.5m3 ... je to len logická úvaha no...
mam rad logicke uvazovanie, ale su veci co idu proti logike.... preto sa tak cenia prakticke skusenosti :-) okrem toho je dost zcestne davat FMIC na turbo so seriovym tlakom, nemyslis? bavme sa o plniacom tlaku ktory ten FMIC potrebuje....
diskusia bola o tom ci sa da zmensit turbodiera - moja odpoved bola ze experimentovanim s dlzkou sania (pokial to nie je vyslovene na pikachu) si nikto nepomoze - klucove su turbina a to ako ju krmis ;)
midnight_man píše:no ved ten udaj bol je smerový..aby som to vysvetlil... no sak turbo tlaci 0.9 baru u AGR nie? + atmosferický to je niečo málo pod 2
Jozo myslel 2bar tlak preplnania... nie tlak v sani :roll:
BOV ma vyznam ze znizi namahanie turbiny pri preradeni alebo ubrati plynu, cim zbaranuje vzniku podtlaku v sacom potrubi (do turba) a odlahcuje kompresoru..... so seriovym turbom alebo normalnymi plniacmi tlakmi fakt nema vyznam taketo veci riesit, vacsinou staci priechodna vlozka vzduchoveho filtra (ako som pisal v inom vlakne)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

tak nemusia to byt 2 bary, to je jedno kolko...teda tvrdíš ze je jedno či má turbo natlačiť do sériového vedenia vzduchu, alebo do vedenia s 2 násobnou kapacitou vzduchu? turbo diera sa nezvačší?
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

praveze to vobec nie je jedno kolko........ pokial ma k tomu niekto taky pristup tak to fungovat nemoze.... mam plniaci tlak, k tomu dimenzujem ostatne veci (svetlost/dlzku vedenia vzduchu, IC)....
ja som sa vyjadroval k tomu ako mozes "zmensit" turbodieru, nie co ju moze zvacsit, k tej uvahe si sa nejakym zazracnym sposobom dopracoval ty ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
donuzo
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 17 led 2010, 23:49
Odpovědi: 0
Bydliště: piestany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od donuzo »

TDI tech píše:Pokial u TDI netlacis aspon nad 2Bar tak je BOV zbytocne riesit.
Kazdy to nazyva inak ale ak myslis BLOW OFF ,tak ten ma zmysel vzdy a u kazdeho preplnaneho diesla (s natacanim lopatiek)...ak je spravne spravena mapa na lopatky a s pravne fungujuci BLOW OFF ,,tak turbo diera tam prakticky nieje,,,

Vydim po fororach vselijake scestne tvrdenia o tom ako to nema vyznam,nema to klapku a podobne,,,som zvedavy ci to niekto s tych "majstrov" aj meral..?? a to nehovori kolko zle fungujucich ventilov som videl,co sluzia skor ako piskatko a neplnia absolutne ucel..

Ja to mam od skusane a pomerane uz na viacerych modeloch a vsade to funguje excdelentne,,,inak aj ked diesel nema klapku ,,,po ubrani akceleratora a standertnej mape natacania lopatiek ,,turbo okamzite stoji!! a po zvovu pridani sa zacne roztacat a tam mame 0,5s dieru,,,

Ak je dobre spravena mapa a BLOW OFF,tak po pusteni akeleratora,,sa otvori ventil a pri obratkach motora nad cca 2200 (zalezi na turbe) ,,nam staci vzduch na to aby turbo ostalo roztocene nad 120000ot,,,a po zosliapnuti akceleratora ta to hned nakopne...

tolko moje "odskusane a namerane" poznatky... prave to dorabam aj na moju dymivu hracku :)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

donuzo píše:...,,,inak aj ked diesel nema klapku ,,,po ubrani akceleratora a standertnej mape natacania lopatiek ,,turbo okamzite stoji!! a po zvovu pridani sa zacne roztacat a tam mame 0,5s dieru,,,...
sorry ale vacsiu blbost som davno nepocul..... aj keby sa jednalo o miniaturne turbo, ze rotor kompresora ma minimalnu zotrvacnost, mas tam nejaky senzor otacok alebo na zaklade coho to tvrdis a podkladas konkretnymi cislam (0,5s turbolag apod.)??? :roll:
pocul si niekedy o surge na kompresore turba... resp. o podtlaku v sani pred turbom? podla tvojej teorie by tam totiz ziadny vznikat nemal :-)

P.S. vedz ze pokial ma turbo dostatocnu vykonovu rezervu (ako to pri seriovych karach byva bezne) a nedochadza k ziadnemu extremnemu namahaniu pri akomkolvek rezime jazdy, tak tam ziadny BOV netreba... inak by ho tam vyrobca v ramci prevencie pouzil....
u specialne upravenych aut sa to pouziva prave v ramci prevencie poskodenia turbiny, ale drviva vacsina aut tu na fore to s ich tlakmi preplnania nepotrebuje (o vykonovom prinose vobec skoda hovorit) ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

subz3ro_tdi píše:
donuzo píše:...,,,inak aj ked diesel nema klapku ,,,po ubrani akceleratora a standertnej mape natacania lopatiek ,,turbo okamzite stoji!! a po zvovu pridani sa zacne roztacat a tam mame 0,5s dieru,,,...
sorry ale vacsiu blbost som davno nepocul..... aj keby sa jednalo o miniaturne turbo, ze rotor kompresora ma minimalnu zotrvacnost, mas tam nejaky senzor otacok alebo na zaklade coho to tvrdis a podkladas konkretnymi cislam (0,5s turbolag apod.)??? :roll:
pocul si niekedy o surge na kompresore turba... resp. o podtlaku v sani pred turbom? podla tvojej teorie by tam totiz ziadny vznikat nemal :-)

P.S. vedz ze pokial ma turbo dostatocnu vykonovu rezervu (ako to pri seriovych karach byva bezne) a nedochadza k ziadnemu extremnemu namahaniu pri akomkolvek rezime jazdy, tak tam ziadny BOV netreba... inak by ho tam vyrobca v ramci prevencie pouzil....
u specialne upravenych aut sa to pouziva prave v ramci prevencie poskodenia turbiny, ale drviva vacsina aut tu na fore to s ich tlakmi preplnania nepotrebuje (o vykonovom prinose vobec skoda hovorit) ;)
do akej miery ovplynuje podtlak pred turbom vykon turba? ked sa prida seriovej turbine so seriovym sanim ....kedy je nutne vymenit privod? má ten podtlak, teda nedostatok vzduchu nejaky razatnejsi vplyv na preplnovanie?
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

tak urcite ze ma, takisto ako pretlak vo vyfuku, tak aj podtlak v sani do turba ti znizuju efektivitu turbiny - nehovoriac o tom ze je viac mechanicky namahane... ci to stoji za tie prachy dat BOV napr. na takeho hybrida co tlaci 1.6-1.8 bar je otazne, uskodit to urcite neuskodi - moze len pomoct, ale pokial je ten soft postaveny s rozumom tak sa urco zaobides aj bez neho, pokial nie tak ti ani BOV nepomoze, lebo to turbo lahne na nieco ine (EGT) ;)
inak trubku do turba vymen aj hned... okrem mierne vyssieho hluku to ma uz len same pozitiva a socialne istoty (noteeth)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
donuzo
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 17 led 2010, 23:49
Odpovědi: 0
Bydliště: piestany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od donuzo »

subz3ro_tdi píše:
donuzo píše:...,,,inak aj ked diesel nema klapku ,,,po ubrani akceleratora a standertnej mape natacania lopatiek ,,turbo okamzite stoji!! a po zvovu pridani sa zacne roztacat a tam mame 0,5s dieru,,,...
sorry ale vacsiu blbost som davno nepocul..... aj keby sa jednalo o miniaturne turbo, ze rotor kompresora ma minimalnu zotrvacnost, mas tam nejaky senzor otacok alebo na zaklade coho to tvrdis a podkladas konkretnymi cislam (0,5s turbolag apod.)??? :roll:
pocul si niekedy o surge na kompresore turba... resp. o podtlaku v sani pred turbom? podla tvojej teorie by tam totiz ziadny vznikat nemal :-)

P.S. vedz ze pokial ma turbo dostatocnu vykonovu rezervu (ako to pri seriovych karach byva bezne) a nedochadza k ziadnemu extremnemu namahaniu pri akomkolvek rezime jazdy, tak tam ziadny BOV netreba... inak by ho tam vyrobca v ramci prevencie pouzil....
u specialne upravenych aut sa to pouziva prave v ramci prevencie poskodenia turbiny, ale drviva vacsina aut tu na fore to s ich tlakmi preplnania nepotrebuje (o vykonovom prinose vobec skoda hovorit) ;)
vidim ze si urcite namontoval 100 ventilov :) cas bol informativny,,inak vsetko co pises su blbosti a velke... primitine si pozri tlak MAP ,,rozbehni sa na nap. 3 prevodovom stupni na 4000ot.. dajme tomu mame tam 1,4bar ,,, povol akcelerato a pockaj kym obratky padnu na 3000ot a potom daj plny ,,,odrataj za kolko dosiahnes plny tlak!!!

tlak ti hned prudko padne na 0 a potom mu bude "dlho " trvat kym nastupa!!

kdezto s dobre upravenou mapou a blow off ,ho tam mas okamzite po stupeni na akcelerator..
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“