Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no podle mě je taky to, že někomu to zatuhne a někomu ne, daný jak se to sejde ve výrobě, ty vůle, možná máš tu vůli větší už z výroby
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

myslím že se shodnem, u ASV to je nejčasteji, a vždy byly lopatky vydřené na tom kroužku/stěně.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

častější to asi je, přisuzoval bych to počtu lopatek, menší přidření u 11 lopatky se už projeví vetší ovládací silou než u 9 lopatky, takže se to projeví určitě rychleji, spoustalidí jezdí s turbem, který už chodí blbě a ani o tom třeba nějakej čas neví
notobi
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 07 říj 2009, 20:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od notobi »

myslim si že největší problem je, ale mezi sedačkou a plynovým pedálem. Jak německý klucí v Audi řikaj: jiný jízdní profil řidiče
A nesmim zapomenout na přehnanej čip řj motoru jednou byl Leon 81kW čiplej moc sice jel jako Ďas ale kouřil jako prase když se mu naložilo a turbo zanesený a auto nemělo ani 60000km. Turbo se vezlo na repas nahrál se původní soft a bylo po starostech

Všeho moc škodí
OctaviaI combi rv04, 1.9TDI, ASV 81kW, čip cca 130hp, mimo xenonů, kůže, el sedaček, navigace a zad loket opěry plná výbava
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

No u zakladatele tohohle téma, je rozhodně problém v tom, že má sprinty 764 na původním softu. ty nafty tam jde víc a v nízkých otáčkách a při malém zatížení se nafta tak dobře nesoálí a turbo se začne zanášet. turbo se vždy zanáší horším spálení směsi, at už je problém v tryskách, mechanickém stavu motoru, větší spotřeba oleje. ale tohle všechno nemusí být problém když ten motor dostává zabrat. ale jak s tím někdo jezdí jak důchodce tak se to bude zanášet vždycky a s jakýmkoli turbem. jedno z řešení je to vypodložení. já jsem vždy tu desku k lopatkám lapoval brusnou pastou, takže jsem zo dokonale zaleštil a stejně se mi některé turba vrátily s tím samým problémem, takže vypodložit a je klid. je potřeba k tomu brát individuální přístup. když někdo jezdí hodně po městě a jen to lechtá, hned vypodložit. pokud někdo jezdí dálky a turbo mu nepouští olej tak se to tak nezanese. a za další mám poznatek, že na to má dost vliv i nafta. jezdil za mnou jeden co mu to padalo do nouzáku dost, ale nějak se k tomu neměl to nechat vyčistit a pak začal brát naftu jinde a skoro mu to přestalo dělat.
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
vwsharanii
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02 úno 2010, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Kroužky na vypodložení turba.

Příspěvek od vwsharanii »

chci se zeptat zda mají všechny turba stejnou velikost těch kroužku které se podkládají.Mužu koupit upravené z 81kw motoru ale já mám 85kw motor.Děkuji za odpověď.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Sak si vyraz podlozku z oceli napr. zo stareho oceloveho tesnenia pod hlavou ako to robim ja.
erikb
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 dub 2007, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od erikb »

Ak som to dobre pochopil tak tam treba dať trebársz valček ktorý bude mať namiesto 5,45mm výšku 5,65mm

inač dnes som čistil turbo a boli uplne zatuhnute lopatky a dal som tam valčeky vyrobene z nerezu vysoké 5,65mm
Ale aj tak neviem pochopiť načo to je dobre ved ked som čistil tie lopatky tak som si všimol že sa hybu zo strany na stranu asi 1mm a ked som poskladal turbo tak aj tak sa opierali o tu stenu ale ked som ich potiahol k sebe hore tak sa spravila medzera 0,5mm

Neviem či to ma tak byť alebo nie?
Inač vraj to po vypodloženi treba aj nejako doladiť vie to niekto upresniť čo tam treba a ako...doladiť
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4764
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Já měl taky ten samý problém,po vyčistění jsem najel 5tis km a zase se to přidíralo,tak jsem vyzkoušel humlovu fintu.akorát místo podložek jsem si nechal z nerezi vytočit válečky 5,6mm.zatím to funguje perfektně.tuším,že kdyby ta mezera byla moc velká,tak by ty lopatky obtékal vzduch a to by dělalo problémy.s dolaďováním nevím,akorát vím,že se tam někde dá dolaďovat tlak turba.bohužel nevím kde ale můj automechanik mi tam někde s něčím pootáčel,protože vag mi ukazoval,že to turbo má rezervu.tak to malinko přidal.nesmí se moc,jinak to zase padá do nouzáku
mimr
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 srp 2009, 12:23
Odpovědi: 0
Bydliště: GOLF 4 1.9TDI 81KW

Příspěvek od mimr »

nemate presny primer tych valeckou na motor 1,9tdi 81kw AHF
GOLF 4 1,9TDI chip 104kw,egr off,brembo,H&R
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4764
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

široký jsou 7,4mm vnitřní díra je 4mm a výška je 5,45mm.ASV 81kw
mimr
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 srp 2009, 12:23
Odpovědi: 0
Bydliště: GOLF 4 1.9TDI 81KW

Příspěvek od mimr »

takze to je to iste ako ahf?a toto uz je priemer po zvecseni?
GOLF 4 1,9TDI chip 104kw,egr off,brembo,H&R
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

čo takto zbrusit o par stotin mm? ..........tie podlozky tenucke....nemoze sa to casom "zodrat" a rozpadnut?

//tiez som toho nazoru ze jazdit vzdy a vsde na spotrebu koniec koncov neusetri ani cent....hlavne v dnesnej dobe poznam dost ludi ktori sa chvalia tym ako im jazdia ich TDička na par litrov....je to pekné ale to auto občas proste treba prehnať po dialnici...ja to robim poctivo 2x tyzdenne hehe. (noteeth)
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
erikb
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 dub 2007, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od erikb »

Ale aj tak neviem pochopiť načo to je dobre ved ked som čistil tie lopatky tak som si všimol že sa hybu zo strany na stranu asi 1mm a ked som poskladal turbo tak aj po vložení väčších válčekov 5,65mm tak sa lopatky opierali o tu stenu ale ked som ich potiahol k sebe hore tak sa spravila medzera 0,5mm
Má to tak byť? Čo nato pan Huml?
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4764
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

odpověď mimrovi: no já samozřejmě nevím,jak je to u ahf,protože jsem to měřil na svojí a to je asv,ale troufám si tipnout,že to bude stejný.to co jsem psal jsou rozměry origo válečků.přidal jsem na výšce 0,15mm takže ty nové upravené mají rozměr 7,4mm/4mm/5,6mm.měl jsem vydřené rýhy v té velké (podložce),takže si myslím že zvětšit distanci mezi tím věnečkem s lopatkama a tou podložkou smysl má.jen se to nesmí přehnat,aby to nepodtékal vzduch.tuším že by to ztratilo výkon.jo ještě od posledního čištění než jsem to takhle upravil jsem najel 5tis km a problém se opakoval.jo a tu velkou podložku s těma rýhama jsem nechal malinko sesoustružit do hladka
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“