Stránka 5 z 20

Napsal: 12 bře 2013, 23:16
od mirslav
to neviem jak to mal starsi model ked som kupil moju tak to mala us vykutene je to rok 1998. ces cernu ide nasat ale nesmie ist vratit spet a u modrej nenasajes. jak som pisal vymenil som saci kos a je pokoj. pokial nemas problem zo startom tak sa na to vykasli cim menej sa v tom hrabes tak lepsie ver mi mne sa stale neco jebe na tej kurve :x (wallbash)

Napsal: 13 bře 2013, 04:49
od Kamil-TDI
mirslav píše:to neviem jak to mal starsi model ked som kupil moju tak to mala us vykutene je to rok 1998. ces cernu ide nasat ale nesmie ist vratit spet a u modrej nenasajes. jak som pisal vymenil som saci kos a je pokoj. pokial nemas problem zo startom tak sa na to vykasli cim menej sa v tom hrabes tak lepsie ver mi mne sa stale neco jebe na tej kurve :x (wallbash)
To máš pravdu! :) Ještě vytahnu plovák a pokud bude čistej koš tak na to seru a už se v tom nehrabu! ;)

Napsal: 13 bře 2013, 06:06
od M4rt4s
já sem dneska měnil, hadici v chladicí soustavě a zahřejval sem to, a koukal sem na bubliny a taky mi tam běhaj :D ale až při zvýšených otáčkách 1800 . . . ane nevim jestli to tak má bejt :-)

Napsal: 13 bře 2013, 08:31
od jmarek
nemá to tak bejt

Napsal: 13 bře 2013, 19:43
od Kamil-TDI
Několik lidí mě řeklo,že bubliny jsou normálka a někdo zas,že to normální není. Tak jak to kurva je??? :roll:

Napsal: 14 bře 2013, 12:55
od M4rt4s
asi to bude tak, že ty co říkaj, že je to normální neví jak se jich zbavit a takhle se uklidňujou :D

Napsal: 14 bře 2013, 13:46
od prka
To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.

Napsal: 14 bře 2013, 19:33
od Kamil-TDI
prka píše:To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
Velkej dík za upřesnění! ;) V sobotu vyndám sací koš a juknu na to! Dík. :-D

Napsal: 14 bře 2013, 19:57
od M4rt4s
prka píše:To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
jeno jestli sem to dobře pochopil, když je málo paliva (bublinky) tak předvstřík je větší než 5° ? °(zmátlo mě to menší než požadovaný více než 5)

Napsal: 15 bře 2013, 09:22
od prka
Nepochopil jsi to dobře.
V bloku naměřených hodnot č.4 je druhý údaj "požadovaný úhel předvstřiku" a třetí údaj "skutečný úhel předvstřiku". Jestli je ten třetí údaj o mnoho menší než druhý /o více než 5/, je tlak paliva za nízkotlakým čerpadlem velmi malý /např. z důvodu bublin nebo dutin v přívodním vedení paliva/ a ŘJ motoru není schopna za pomoci ventilu N 108 a nastavovacího válečku vstřikování zabezpečit požadovaný úhel předvstřiku. Tento rozdíl se nejlépe ukáže při akceleraci na plný plyn při otáčkách nad 3000, kdy ŘJ vyžaduje předvstřik větší než 10°.

Napsal: 15 bře 2013, 15:09
od M4rt4s
ahá už to chápu díky moc :-)

Napsal: 15 bře 2013, 19:26
od OťasTDi
kdyby tam byl tak velký rozdíl,nehodilo by to chybu do výpisu závad? něco jako předvstřik mimo toleranci...

Napsal: 16 bře 2013, 19:29
od M4rt4s
jestli se závada nezapíše, až když je víc jak 20 sec ?

Napsal: 17 bře 2013, 16:45
od Greatone
Zdravím Golf IV 81 kw dnes nafta z kanistru do filtra a bublinky alebo teda skor pena stale išli, do prepadu sa to nejako nevracalo mal som vonku saci koš. asi bola malo zohriata nafta. po vypnuti motora sa začali všetky bublinky vracat spät do filtra a nakoniec mi tam zostala malinka bublinka 2 mm. za cca 1 hod štart dlší cca 5-7 sekund chytilo auto chytalo na brnk aj v zime. vymenil som hadicu prívodu paliva do filtru uvidíme zajtra pojdem ešte kúpit priesvitnu hadicu a skusim napojit či nieje zla ta priehladná dám vediet :)

Napsal: 17 bře 2013, 19:29
od prka
OťasTDi píše:kdyby tam byl tak velký rozdíl,nehodilo by to chybu do výpisu závad? něco jako předvstřik mimo toleranci...
Ano, bude-li rozdíl moc veliký, může se do ŘJ uložit závada regulace poč. vstřiku. Stává se to při vyčerpání palivové nádrže, ucpání přívodního vedení paliva /filtru/ nebo když je přisáváno velké množství vzduchu. Také se v tomto případu ukládá závada na snímači zdvihu jehly- nesmyslný signál. ŘJ pak posílá motor do nouzového režimu.