Motorový olej - 5W-40 alebo 10W-40

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

jj, u diesela je to naprosto normální.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

I kdybys všechen olej do poslední kapky vypustil, vždy bude nový olej téměř hned černý jako holinky. Z mazacích kanálků kliky olej nedostaneš, z hydraulických zdvihátek taky ne a na stěnách motoru mazací film taky zůstává.

Černé zbarvení nového oleje není na závadu. Většina lidí posuzuje kvalitu a opotřebení oleje v motoru podle jeho zbarvení - je to ale naprostý nesmysl a nemá to žádnou přímou souvislost.
Například olej v motoru spalujícím LPG bude po 10.000 km téměř stejně zlatavý jako při naplnění do motoru. Z chemického hlediska bude ale naprosto zničený a zralý na výměnu. Se zbarvením oleje to nemá co dělat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Odpovědi: 0
Registrován: 05 srp 2009, 13:41
Bydliště: Ostrava

AHF +chip

Příspěvek od kawas »

Tak se chystam ze taky prejdu na 10w40 -TOTAL akorat sem koupil auto a je tam chip tak se chci zeptat jestli muzu bez obav na neho prejit nebo s chipem je to odlisne ?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to stejné. Možná bych zkrátil výměnný interval.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

bobG3 píše: S Vartou - řešilo se to tady jinde, Varta je součástí skupiny a každý člen chce asi prodávat svoje baterie, je nesmysl budovat několik závodů když stačí jeden.
Varta - divize startovacich aku byla prodana Johnson Controls a dtto uz neexistuje. Je to jen nazev a marketingovej trhak. Proto se v Lipe vyrabej na stejny lince Varty i noname. Driv by to mozny nebylo. Ale se skutecnou Vartou (nyni uz jen divize trakcnich a stanicnich aku) to nema nic spolecnyho, ta porad patri rodine Otu, stejne jako BMW.
kawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Odpovědi: 0
Registrován: 05 srp 2009, 13:41
Bydliště: Ostrava

Re: AHF +chip

Příspěvek od kawas »

kawas píše:Tak se chystam ze taky prejdu na 10w40 -TOTAL akorat sem koupil auto a je tam chip tak se chci zeptat jestli muzu bez obav na neho prejit nebo s chipem je to odlisne ?
Tak jenom ze srandy sem byl menit oil v servisu -ptali se co tam budem lit
ukazu jim ten Total 10w40 a reakce byla takova ze si pry znicim turbo ale je to pry moje vec tak jim rikam ze na co je tam ta norma a oni pry na motor ale ne na turbo a ze tam patri plna syntetika , no celkove mi pripadali ze diesely nemusi tak jak bude nekdo vedet o dobrem servise Ostrava - okoli
napiste -ptal na rozvody a neumi nastavit predvstrik tak to asi nema cenu tam nechat delat
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

Tak to nevím nevím co v tom servisu, pokud automobilka schválí normu pro olej, tak se to vztahuje na celý motor, jehož součástí je i turbo. Tedy tvůj Total plnící normu VW je odpovídající i pro turbo. Měnit kvalitní olej pravidelně tak, jak jsme tu již řešili a není o čem. Tam kde jsi byl, je značkový servis škoda či VW nebo neznačkový? Tento servis raději nee.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
kawas
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Odpovědi: 0
Registrován: 05 srp 2009, 13:41
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kawas »

Stejsky77 píše:Tak to nevím nevím co v tom servisu, pokud automobilka schválí normu pro olej, tak se to vztahuje na celý motor, jehož součástí je i turbo. Tedy tvůj Total plnící normu VW je odpovídající i pro turbo. Měnit kvalitní olej pravidelně tak, jak jsme tu již řešili a není o čem. Tam kde jsi byl, je značkový servis škoda či VW nebo neznačkový? Tento servis raději nee.
neznackovy - drive sem tam jezdil se sluzebni feldou tak nebyl problem, ale ted kroutim hlavou
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

jj dík za odpověď. S feldou obecně nemá snad žádný zkušenější mechanik absolutně žádný problém, ale s TDI je to trochu jinak. Raději změň servis. Hledej po foru a určitě ti někdo poradí kvalitního a zkušenýho mechanika v tvým okolí. Přeju hodně štěstí se servisem auta.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Nightrider
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2010, 00:35
Bydliště: tam kde se jezdi po leve strane

Příspěvek od Nightrider »

...znamy mi to vysvetlil jednoduse:
0w 5w.. 10w.. 15w.. 20w... je neco jako hustota... cim mensi cislo tim je vetsi cen, ridsi, mene mineralu.
K memu zdeseni jsem se dozvedel, ze u 5w40 pri teplote -5'C se olej dostane do celeho motoru zhruba za 15 sekund, u 15w40 to trva 45sekund :o
Kdyz ma motor hodne najeto a zacina brat olej, tak se muze premyslet o prechod na hustejsi, levnejsi olej.
Mineralni olej obsahuje (logicky) mineraly, ktere se casem usazuji v motoru. Synteticke oleje tyhle mineraly rozpousteji a obcas tyhle mineraly drzi motor "pohromade" proto se nedoporucuje prejit z mineralniho oleje na syntetycky!!
Je v hodne si precist co je na psano na lahvi. Dulezite je dodrzet normu a pokud tam je 10w40 plana syntetika a vymenim ji za 5w40 plnou syntetiku, tak to nevadi...
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

Nightrider píše:...znamy mi to vysvetlil jednoduse:
0w 5w.. 10w.. 15w.. 20w... je neco jako hustota... cim mensi cislo tim je vetsi cen, ridsi, mene mineralu.
K memu zdeseni jsem se dozvedel, ze u 5w40 pri teplote -5'C se olej dostane do celeho motoru zhruba za 15 sekund, u 15w40 to trva 45sekund :o
Kdyz ma motor hodne najeto a zacina brat olej, tak se muze premyslet o prechod na hustejsi, levnejsi olej.
Mineralni olej obsahuje (logicky) mineraly, ktere se casem usazuji v motoru. Synteticke oleje tyhle mineraly rozpousteji a obcas tyhle mineraly drzi motor "pohromade" proto se nedoporucuje prejit z mineralniho oleje na syntetycky!!
Je v hodne si precist co je na psano na lahvi. Dulezite je dodrzet normu a pokud tam je 10w40 plana syntetika a vymenim ji za 5w40 plnou syntetiku, tak to nevadi...
No není to všechno zas tak pravda, např. že čím menší číslo xW, tím méně minerálů, i mezi oleji spec. 5W 40 je olej na minerální bázi. Kde jsi zjistil ty časy mazání motoru po nastartování? To mě zajímá, díky. O rozpouštění usazenin v motoru olejem už se tu debatovalo, a mám ten pocit, že toho olej moc nerozpustí ať je na jakékoli bázi, ani jsem se s tím nesetkal, ale možné je vše, takže pokud jsou k tomu důkazy tak se rád poučím.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

Nightrider píše:...znamy mi to vysvetlil jednoduse:
0w 5w.. 10w.. 15w.. 20w... je neco jako hustota... cim mensi cislo tim je vetsi cen, ridsi, mene mineralu.
K memu zdeseni jsem se dozvedel, ze u 5w40 pri teplote -5'C se olej dostane do celeho motoru zhruba za 15 sekund, u 15w40 to trva 45sekund :o
Kdyz ma motor hodne najeto a zacina brat olej, tak se muze premyslet o prechod na hustejsi, levnejsi olej.
Mineralni olej obsahuje (logicky) mineraly, ktere se casem usazuji v motoru. Synteticke oleje tyhle mineraly rozpousteji a obcas tyhle mineraly drzi motor "pohromade" proto se nedoporucuje prejit z mineralniho oleje na syntetycky!!
Je v hodne si precist co je na psano na lahvi. Dulezite je dodrzet normu a pokud tam je 10w40 plana syntetika a vymenim ji za 5w40 plnou syntetiku, tak to nevadi...
znamy ti to vysvetlil jednoduse-a blbe!
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
Nightrider
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2010, 00:35
Bydliště: tam kde se jezdi po leve strane

Příspěvek od Nightrider »

Stejsky77 píše:
Nightrider píše:...znamy mi to vysvetlil jednoduse:
0w 5w.. 10w.. 15w.. 20w... je neco jako hustota... cim mensi cislo tim je vetsi cen, ridsi, mene mineralu.
K memu zdeseni jsem se dozvedel, ze u 5w40 pri teplote -5'C se olej dostane do celeho motoru zhruba za 15 sekund, u 15w40 to trva 45sekund :o
Kdyz ma motor hodne najeto a zacina brat olej, tak se muze premyslet o prechod na hustejsi, levnejsi olej.
Mineralni olej obsahuje (logicky) mineraly, ktere se casem usazuji v motoru. Synteticke oleje tyhle mineraly rozpousteji a obcas tyhle mineraly drzi motor "pohromade" proto se nedoporucuje prejit z mineralniho oleje na syntetycky!!
Je v hodne si precist co je na psano na lahvi. Dulezite je dodrzet normu a pokud tam je 10w40 plana syntetika a vymenim ji za 5w40 plnou syntetiku, tak to nevadi...
No není to všechno zas tak pravda, např. že čím menší číslo xW, tím méně minerálů, i mezi oleji spec. 5W 40 je olej na minerální bázi. Kde jsi zjistil ty časy mazání motoru po nastartování? To mě zajímá, díky. O rozpouštění usazenin v motoru olejem už se tu debatovalo, a mám ten pocit, že toho olej moc nerozpustí ať je na jakékoli bázi, ani jsem se s tím nesetkal, ale možné je vše, takže pokud jsou k tomu důkazy tak se rád poučím.
Cetl jsem to v enciklopedii o olejich. Napr.: od kdy, jakym zpusobem a technologiemi se vyrabi maziva, jakymi chemickymi a technologickymi procesy. Rozdil mezi minaralnimi a syntetickymi oleji, v kvalite mazani a zivotnosti.
O tom mensim cisle xW to nebyva pravidlem. V dnestni dobe jsou technologie nekde jinde. Jeden typ oleje se sklada z tuk a kyseliny a druhy typ se dela z ropy... no urcite selskym rozumem bych nemichal mineral ze syntetikou.
Napr: do hydraulickych zarizani, muzes pouzit rostlinny olej za cca 30kc litr. Bude mazat lepe nez olej hydraulicky za 300kc litr. Problem je z zivotnosti tohoto rostlinneho oleje. (kvalita se straci behem nekolika dnu).
Hydraulicky za 300kc litr bude stejne kvalitni i za nekolik mesicu a ted zkus ty oleje michat...
Mozna je to hloupy priklad, ale momentalne to nemam k necemu lepsimu pripodobnit.
Oktavka O1 66kwALH,K&N, KYB, Silentbloky ramene AudiTT, Apec, EGR off, KAT k.o., panda tune, jednohmota
Uživatelský avatar
Stejsky77
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2009, 19:01
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stejsky77 »

Máš k dispozici tu encyklopedii? Nebo aspoň kdo jí vydal a nějaký autor, já bych jí pak našel. Tohle mě moc zajímá. Čistě teoreticky lze v motoru smíchat např. tzv. minerální olej naplněný v motoru lze dolít tzv. syntetickým či polosyntetickým aniž by byla narušena schopnost oleje. Takže teorie jsou různé. Dík za jakýkoliv další poznatky.
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

pojmy syntetický, polosyntetický a minerál jsou naprosto nepřesné zažité pojmy, které absolutně nic neříkají o kvalitě oleje a mezi olejáři už se dávno nepoužívají (10 let, jestli ne víc) . A dostalo mě to , že z minerálního oleje se v motoru usazují minerály.... panebože, dlouho jsem se takhle nezasmál.
Každej se snaží do motoru nalít to nejlepší, a akždý si myslí, že olej 0W60 je prostě to nej na světě. opak je pravda, čím větší je rozdíl těch čísel, tím se možná na první dojem olej tváří kvalitně, ale na to aby tyhle vlastnosti měl je třeba spousta aditiv, které mají zase třeba špatnou střihovou stabilitu. Něco za něco. podle mě teď olej VW 507.00 je supr, 5W30 je ideál a cena je dobrá.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“